Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Askja schreef:elnienjo schreef:Daar gaat het Pien volgens mij niet om. Het gaat erom dat Ayaan destijds ook een hoop bagger over zich heen kreeg, alleen vanuit een andere hoek. Van 'wokehype' en 'cancelcultuur' was toen overigens nog helemaal geen sprake.Ayaan is juist het tegenovergestelde van de wokehype/cancelcultuur!
Je kunt Ayaan en Akwasi misschien moeilijk vergelijken maar waar ik wat beiden betreft respect voor heb, is dat ze in ieder geval hun nek uit durfden/durven te steken, terwijl ze heel goed beseften dat ze daar als publiek figuur met een uitgesproken mening heel veel weerstand en agressie mee op zouden wekken.
Dat is meer dan je kunt zeggen van alle toetsenbordridders en twitteridioten die lekker anoniem ongeremd hun gal spuwen over zulke mensen, maar ondertussen te laf zijn om met naam en toenaam cq in het openbaar hun mening te verkondigen.
elnienjo schreef:Sylvana Simons hoog zitten? Whahaha! Heb je haar partijprogramma gelezen? Die vrouw is echt helemaal van 't padje af. Buiten dat is zij degene die begon met dat gezeik over zwarte piet en degene die alles en iedereen voor racist uitmaakt. Zulke types kunnen we missen als kiespijn in Nederland.
Electra63 schreef:Sylvana is helemaal niet als eerste begonnen over Zwarte Piet.
In 1987 sprak Gerda Havertong zich al uit tegen Zwarte Piet.
De vrijheid van meningsuiting geldt ook voor deze dames.
Of je het er nu wel of niet mee eens bent.
@Pien,
Wat denk je wat Sylvana voor bagger over zich heen krijgt op Social Media?
Zelden wordt iemand zo gehaat als Sylvana.
Ik begrijp sowieso niet, dat mensen zich zo kunnen laten meeslepen over een mening.
Ze heeft tenslotte niemand vermoord ofzo.
elnienjo schreef:Sylvana Simons hoog zitten? Whahaha! Heb je haar partijprogramma gelezen? Die vrouw is echt helemaal van 't padje af. Buiten dat is zij degene die begon met dat gezeik over zwarte piet en degene die alles en iedereen voor racist uitmaakt. Zulke types kunnen we missen als kiespijn in Nederland.
elnienjo schreef:Electra63 schreef:Sylvana is helemaal niet als eerste begonnen over Zwarte Piet.
@Pien,
Ik begrijp sowieso niet, dat mensen zich zo kunnen laten meeslepen over een mening.
Gerda heeft gezegd de zwarte piet traditie niet leuk te vinden, maar kom op, we vinden allemaal wel 'ns iets niet leuk. Zij is het niet die als een doorgedraaide pitbull tekeer blijft gaan in de media.
Sylvana oogst enkel wat ze zaait, want iedereen die het niet met haar eens is scheldt ze uit voor racist.
Brainless schreef:elnienjo schreef:Sylvana Simons hoog zitten? Whahaha! Heb je haar partijprogramma gelezen? Die vrouw is echt helemaal van 't padje af. Buiten dat is zij degene die begon met dat gezeik over zwarte piet en degene die alles en iedereen voor racist uitmaakt. Zulke types kunnen we missen als kiespijn in Nederland.
Ehh ZP was in onze jeugd ook al een issue hoor alleen bestond er geen internet.
Hij toentertijd oa veranderd van karakter en moest hij beter Nederlands gaan spreken.
Toen was ZP een domme (slecht Nederlands sprekende) Piet die stoute kinderen strafte met de roe en je mee kon nemen naar Spanje.
Electra63 schreef:elnienjo schreef:Sylvana Simons hoog zitten? Whahaha! Heb je haar partijprogramma gelezen? Die vrouw is echt helemaal van 't padje af. Buiten dat is zij degene die begon met dat gezeik over zwarte piet en degene die alles en iedereen voor racist uitmaakt. Zulke types kunnen we missen als kiespijn in Nederland.
Sylvana is helemaal niet als eerste begonnen over Zwarte Piet.
@Pien,
pien_2010 schreef:Dit dus. Zij komt voor HAAR mening op en de bagger die ze over haar heen krijgt is echt niet normaal. Buiten proportioneel groot.
En ja Elnienjo, iemand die zich niet de mond laat snoeren en zelfs na bedreigingen door gaat daar heb ik bewondering en respect voor. Ik hoef het heus niet met alles eens te zijn.
Ayaan durft ook door te gaan, ondanks zeer serieuze bedreigingen. Ik vind dat dapper want zelf ben ik een grote scheiterd.
Citaat:Voormalig TMF-vj en tegenwoordig politica Sylvana Simons trekt in het dagelijks leven fel van leer tegen alles wat riekt naar racisme. Zwarte Piet, de media, zelfs Google moet het ontgelden, omdat je wanneer je ‘hand’ intypt als eerste een blanke hand te zien krijgt. Maar vijftien jaar geleden had ze nog een stuk minder moeite met een paar raciale vooroordelen.
In 2001 zegt ze in de Volkskrant: “Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem. Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten. Een Nederlandse vriendin van mij had een donkere vriend. Zijn samen op vakantie geweest en noem maar op. Krijgt ze opeens een telefoontje van hem: blijkt hij op het punt te staan met een ander te trouwen.”
En op de vraag of donkere mannen gewelddadiger zijn dan blanke, antwoordt ze zelfs: “Ik heb de indruk van wel. Maar het is een gevaarlijke uitspraak. Helemaal als ik het zeg. En je kwetst mensen met dit soort generalisaties. Mijn laatste vriend is errug zwart, maar die is absoluut niet gewelddadig. Aan de andere kant: als je niet generaliseert zeg je weer niks.”
Tegenwoordig zou Sylvana Simons zeker aangifte doen na zulke uitspraken.
Popstra schreef:Sylvana Symons....
een dame die heel haar leven al naar aandacht snakt. Dat was in de jaren 90 al toen ze op de blokken stond te dansen in discotheek de It. Ze wilde beroemd worden zei ze altijd.
Daarna was ze presentator bij een muziek programma en toen was het een tijd stil om maar vervolgens de aandacht te gaan zoeken door haar gewelddadige ex die haar in het verleden mishandelde in het kwade daglicht te zetten. Tja je moet wat als je desperaat naar attentie zoekt.
Nee die zit bij mij nou ook niet bepaald hoog.
elnienjo schreef:Bedreigen van Sylvana is natuurlijk net zo fout als dreigen zwarte pieten in hun gezicht te trappen. Volgens mij heeft die Sylvana-dreiger 80 uur taakstraf gekregen. Akwasi zou dus minimaal een zelfde straf moeten krijgen.
Esperanza schreef:Open vraag want ik zou het echt niet weten→ is dat zo?Het zijn helaas ook de linkse partijen in ons land die wetten tegen houden om intimiderend gedrag tov vrouwen op straat echt tegen te gaan.Dat sissen of prutsmuts roepen naar vrouwen vinden ze blijkbaar ok, vooral de daders in hun waarde laten natuurlijk
Popstra schreef:Pien zeg ik dat ergens dat zij openlijk door het slijk gehaald mag worden en bespuugd en bedreigd??? Nee dus.
En of mevrouw Symons nu zwart/wit of geel is, ik vind het gewoon in irritante juffrouw. En dit wat ik zeg heeft dus ook niks met racisme te maken.
Esperanza schreef:Ik woon ook al jaren niet meer in Nederland maar we hebben nog wel Nederlandse tv. Ik heb het op de NOS gezien denk ik. Ik zal eens even zoeken want daar zou dan wel wat over te moeten vinden moeten zijn
hebbes.... niet alleen Groen links en SP lees ik, maar die overige partijen neem ik geloof ik niet zo serieus![]()
https://www.parool.nl/nieuws/politiek-z ... ~bec6cf83/
Nu is handhaving natuurlijk wel een issue, maar het strafbaar maken geeft in mijn ogen toch een signaal af dat het niet oké is
Electra63 schreef:https://www.parool.nl/amsterdam/eerste- ... ZGmjz9WonY
Rechtzaak tegen racistische berichten op Social Media.