Het is wel een beetje lastig dat er meerdere topics zijn met overlappende onderwerpen..
Citaat:
In mijn ogen mis je dan totaal de inzet. Net zoals alle mensen die de blackouttuesday deelde maar nog steeds "all lives matter" zeggen.
Dit vind ik een lastige... ik weet dat er nu een label aan hangt dat je het probleem niet breder mag maken dan het is, en daarom is het not done om AllLivesMatter te zeggen, maar ik lees ook wel dat het soms gezegd wordt in de trant van 'we moeten allemaal samenleven'.. wat ik dan weer lastig vind is het geruzie om semantiek zeg maar.. "je mag alleen maar meedoen als je dit wel zegt en dat niet, het maakt niet uit wat je achterliggende gevoel is, dit zijn de regels".. Ik denk dat iedereen die goed van hart is, mee mag doen..
En als Hagenees weet ik dat er in Den Haag voor veel meer zaken gedemonstreerd is dan alleen nu het politiegeweld in de USA. Er zitten nogal wat ambassades bijvoorbeeld dus er zijn met regelmaat grotere of kleinere demonstraties. En je móet daar helemaal niet voor de straat op (wat een rare frasering) maar als het onderwerp je ligt, dan mag het wel
En momenteel is het onderwerp racisme door amerikaanse politiemensen, en niet het aantal zwarten wat door zwarten vermoord wordt (kan je je ook afvragen hoe dat in basis komt..maar dit terzijde). Overigens heb ik daar wel beelden van gezien, een afro amerikaanse die dat zei tegen demonstreerders, maar omdat dat filmpje geplaatst was op een dubieuze site was het niet waar, oh, dat zag ik hier op bokt idd
)
Citaat:
Maar zonder de aanleiding te weten voor de moord op deze man
dit vindi k een bijzondere... Is er iets wat de moord oke maakt dan? (maar dit is eigenlijk weer het GF topic)
Citaat:
maar waarom word ik als racist betiteld puur omdat ik wit ben
ja, dat is het nadeel van white priveliged ook blijkbaar... Ook als je niks perse doet, ben je dingen..
Nav alle name calling kan ik me nu wel voorstellen hoe donkere mensen zich zouden kunnen voelen (maar ik weet het nooit zeker) omdat ik nu als blank bevoorrecht blonde vrouw (gelukkig nog net geen man) typeringen over mijzelf moet lezen en horen.. Ik ben in basis racist, voel me beter, kan me niet voorstellen hoe het is om het moeilijk te hebben etc...
elnienjo schreef:wellicht nog wel meer als hier.
zie je echt altijd alles zo negatief?
En dan .. ik ben heel benieuwd wat de zogenaamde besmettingsgolf over een week of twee wordt... want wat als dat wel meevalt?