Calixae schreef:De uitspraak over nee zeggen door vrouwen wordt uitgelegd in het filmpje wat ik in een vorig bericht heb gedeeld. Het gaat niet over verkrachting. Het is gericht op dat je als man zijnde gewoon echt je best moet doen wil je de aandacht van een vrouw krijgen. Ik denk dat overmeesterd puur bedoeld is als iemand zo aantrekkelijk vinden dat je alleen nog maar aan die man denkt en tot over je oren verliefd bent. Dat je dan gewoon 'overmeesterd' bent. Dat het meer poëtisch bedoeld is. Het is immers een roman.
Wat een seksistische manier van versieren. 1952 wil haar uitspraak terug. Denk dat veel vrouwen deze manier van versieren niet zien zitten, jammer dat het generaliseert wordt naar alle vrouwen.
Calixae schreef:Over dat vrouwen meer links zijn klopt denk ik wel. Vrouwen zijn van nature zorgzamer dan mannen. Links is wat meer gericht op het zorgen voor anderen, rechts is meer gericht om op je eigen benen te staan.
Dus omdat vrouwen meer zorgzame eigenschappen hebben (wetenschappelijk aangetoond, ben ik het mee eens), kan je die eigenschappen extrapoleren naar een politiek standpunt? (Hier raak ik het kwijt). Hier is toch gewoon 0 wetenschappelijk bewijs voor...
Calixae schreef:Verder over de ambitie klopt ook in mijn optiek. Ik hoor het veel in mijn omgeving. Zelfs op mijn opleiding geven meiden aan liever thuis te blijven wanneer er kinderen komen. Sommige meiden geven zelfs aan dat ze de opleiding doen maar dit veel minder belangrijk is dan het gezin later. Zelf denk ik er ook zo over. Heel leuk die opleiding, maar komen er kinderen zou ik het super vinden als ik thuis kan blijven mocht dit financieel kunnen. Of eventueel parttime te gaan werken. Ik wil niet dat mijn kinderen later alleen maar op kinderdagverblijven zitten. Ik vind dat daar helemaal niets mis mee is, het ouderwetse beeld van de man die werkt en de vrouw die thuis zit. Of desnoods andersom. De man die thuis zit en de vrouw die werkt.
Wil natuurlijk niet zeggen dat er genoeg vrouwen zijn die carrière maken zeer belangrijk vinden. En ook daar is helemaal niks mis mee! Maar ik denk wel dat er waarheid in zit dat over het algemeen genomen vrouwen minder ambitie hebben dan mannen. Nu ben ik geen anti feminist, zeker niet. Ik geloof alleen niet in gelijkheid van mannen en vrouwen, vrouwen zijn bijvoorbeeld meestal zorgzamer en mannen zijn meestal fysiek sterker. Mannen en vrouwen zullen ook nooit gelijk zijn en ik denk dat dat goed is, zodat we elkaar juist kunnen aanvullen. Waar ik wel sterk in geloof is dat vrouwen gelijken kansen moeten krijgen als mannen. Dus dat er op een sollicitatie geen onderscheid wordt gemaakt tussen man en vrouw. Dat een vrouw net zo ver kan komen als een man, zonder dat vrouwen hier meer moeite voor moeten doen. Dat ik later zelf mag kiezen of ik fulltime wil gaan werken, of dat ik een huismoeder wil zijn...
Over ambitie: ja vrouwen in Nederland blijven vaker thuis. Maar alweer: waarom generaliseren naar elke vrouw?