Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 20:12

pien_2010 schreef:
Ooooh maar ik respecteer dat wel shaggy, maar begrijp er niets van. ..

Nee ik ook niet altijd.
Maar ik ben blij dat jij het wel respecteert. Genoeg hier die dat absoluut niet doen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:53

Altijd PVV gestemd maar die doen toch niks..
Ik ga nu over op 50plus want ik kan me heel goed in het verkiezingsprogramma van die partij vinden.
En laat ik net 50 zijn geworden..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:05

pien_2010 schreef:
Ooooh maar ik respecteer dat wel shaggy, maar begrijp er niets van. ..

Heel veel mensen stemmen gewoon met hun onderbuik inplaats van met hun verstand. Het zijn ook niet mijn partijen, maar ik snap heel goed waar die onvrede vandaan komt.

Nathalie18x

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:42

@shaggy weet je al wat je gaat stemmen?

Over de wel of niet op fvd stemmen discussie ga ik niet meer op in. Ik heb verschillende pb's gehad die nogal dreigend overkomen, dus ga er verder geen woord meer aan vuil maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:46

Ooh wat erg Nathalie18x. Dat spijt me heel erg en ik vind dat absoluut niet kunnen.
Dat is ook echt iets van deze tijd en ik vind dat afschuwelijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:15

Wat idioot 8)7

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:03

Bah, naar voor je!

Enne: melden bij de mods, he: "er zijn grenzen! !"

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:10

Nathalie18x schreef:

Over de wel of niet op fvd stemmen discussie ga ik niet meer op in. Ik heb verschillende pb's gehad die nogal dreigend overkomen, dus ga er verder geen woord meer aan vuil maken.

Ik heb niets met FvD, maar bizar dat je PB's krijgt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:40

Ik vind dat zo erg. Laten we gewoon met respect met elkaar omgaan en hier met elkaar discussiëren. Op een ridderlijke manier en open vizier. Zo laf vind ik dat soort pb's. En Nathalie18x, FvD vind ik echt afschuwelijk maar het is je democratisch recht om daar op te stemmen. En mensen die dit soort pb's sturen ipv hier en publiek respectvol discussiëren dat kan en mag echt niet en dat vind ik nog erger als op FvD stemmen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:56

Mee eens :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:04

Goed gesproken Pien +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:13

FvD heeft 35 en Denk 20 spookkandidaten op de lijst staan. De mensen wonen zeker niet in de provincie dat mag, maar moeten later bij gekozen worden id provincie gaan wonen. Het is alleen om via spookkandidaten plek te krijgen id eerste kamer. Is nu op nieuwsuur. :oo Voor de provincie is dit waardeloos.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:29

pien_2010 schreef:
FvD heeft 35 en Denk 20 spookkandidaten op de lijst staan. De mensen wonen zeker niet in de provincie dat mag, maar moeten later bij gekozen worden id provincie gaan wonen. Het is alleen om via spookkandidaten plek te krijgen id eerste kamer. Is nu op nieuwsuur. :oo Voor de provincie is dit waardeloos.

Dat is natuurlijk vaak een probleem voor nieuwe partijen. Het is moeilijk om goede kandidaten te vinden. Bij de oude politieke partijen hebben ze vaak een jongerenafdeling, of mensen in de gemeentepolitiek, die doorgroeien (of afbouwen in de 1e Kamer :D ) of hebben een goed, ervaren partijbureau.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 23:36

Nathalie18x schreef:

Nee ben er nogsteeds niet uit eigenlijk.. :P Ik vind het lastig aangezien ik me in alle partijen wel een beetje kan vinden maar ook weer niet..

Ik vind het echt walgelijk dat er bokkers zijn die zo laf zijn dat ze in jou PB gaan lopen dreigen. Echt, hoe respectloos kun je zijn. :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:12

Electra63 schreef:
pien_2010 schreef:

Dat is natuurlijk vaak een probleem voor nieuwe partijen. Het is moeilijk om goede kandidaten te vinden. Bij de oude politieke partijen hebben ze vaak een jongerenafdeling, of mensen in de gemeentepolitiek, die doorgroeien (of afbouwen in de 1e Kamer :D ) of hebben een goed, ervaren partijbureau.

Nou ja, dat vind ik geen excuus persoonlijk. Wees dan geen plofpartij. Niemand verplicht je om gelijk in alle provincies mee te doen.

Overigens kan iemand een zetel nog steeds weigeren, zoals dat gewoon is toegestaan. Iets wat bepaalde mensen die ik niet bij naam ga noemen natuurlijk sowieso gaan doen.
Ik ben echt tegen het concept 'lijstduwer' overigens, wat mij betreft mogen ze mensen die met voorkeursstemmen worden verkozen verplichten om te gaan zetelen, tenzij je echt een heeeel goede reden hebt om dit niet te doen. (Waar "ik zit al in de tweede kamer" natuurlijk geen goede reden is)
Ook de partij die ik support maakt zich hier helaas schuldig aan :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:18

Magrathea,
Ik ben het er niet mee eens.
Maar het gebeurde toen ook bij de LPF, de PVV en nu ook met FvD.
Zij hebben niet genoeg ervaren politici in hun kaartenbak ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:35

Wat iemand wil stemmen moet hij of zij zelf weten. Ik draai ook met mijn ogen bij PvdD stemmers... FvD en PVV net zo. Maargoed, ik ben er zelf ook nog niet uit wat ik ga stemmen. Toch maar weer een kieswijzer invullen. Vind het wat schrikbarend hoeveel conservatieve partijen er in mijn provincie zitten. Verklaard wel een hoop :Y) (Drenthe)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 15:47

Het noord oosten is naar mijn idee wat conservatiever dan het westen van NL. :P Maar het kan ook niet overal het zelfde zijn, de leefomgeving en omgang met mensen is immers heel verschillend per gebied.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:51

Nathalie18x schreef:

Serieus?

Nare pb’s omdat je op een bepaalde politieke partij zou gaan stemmen vind ik echt niet kunnen. Ik zou dat ook melden bij iemand van het boktteam.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:59

Shaggy09 schreef:
Het noord oosten is naar mijn idee wat conservatiever dan het westen van NL. :P Maar het kan ook niet overal het zelfde zijn, de leefomgeving en omgang met mensen is immers heel verschillend per gebied.

Klopt hoor, maar er moet wel een besef komen dat jongeren hier ook een kans moeten krijgen. Wat gaan ze doen om te zorgen dat ze blijven? Geen 1 partijprogramma gaat hier op in. En dat is zonde.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 16:02

Winged schreef:
Shaggy09 schreef:

Klopt hoor, maar er moet wel een besef komen dat jongeren hier ook een kans moeten krijgen. Wat gaan ze doen om te zorgen dat ze blijven? Geen 1 partijprogramma gaat hier op in. En dat is zonde.

Erg zonde inderdaad. De randstad is voor jongeren en studenten wel een stuk aantrekkelijker idd, maar daar zorg je ook wel voor als provincie als je je niet voor de jeugd inzet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:33

Winged schreef:
Shaggy09 schreef:

Dat is dan niet handig, want dan blijft de provincie leeg lopen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:22

waarom ??? laat iedereen in zijn of haar waarde :+[/quote]

Ik heb allochtonen in mijn familie en moslims in mijn kennissenkring en op mijn werk. Ik haat het ongenuanceerde geroeptoeter en ik vind dat beledigend voor mijn familie of kennissen.[/quote]

ik haat het woord geroeptoeter :+ , het woord racist erger ik me ook nogal aan, ik ben een realist, zoals het nu gaat kan het ook niet.

dat jij je beledigd voelt is jou probleem denk ik :+

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:47

Je ergert je aan het woord racist terwijl dat in de hele door jou aangehaalde quote niet voorkomt?

En wat bedoel je met 'realist'?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:54

:x

Ik ben er nog niet uit... voor het waterschap nijg ik richting SGP _O- no way dat ik voor de provincie daarop stem... maar wat dan wel... zal wel weer op SP ofzo uitkomen maar ook die partij heeft voor mij zwaarwegende punten waar ik totaal niet achter sta.