Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Waarom wordt er hier steeds gereageerd dat het niet hebben van kinderen geen argument is?
Het grootste probleem is de algehele overbevolking, het is ontzettend druk op onze aardkloot, maar het nemen van kinderen wordt wel aangemoedigd door oa kinderbijslag.
Moeten we het hebben van geen kinderen of maximaal 1 niet juist aanmoedigen? (Voor ik half Bokt in m’n bek krijg, ik zeg dus niet dat je het hebben van (meerdere) kinderen moet verbieden)
LadyMadonna schreef:Waarom wordt er hier steeds gereageerd dat het niet hebben van kinderen geen argument is?
Het grootste probleem is de algehele overbevolking, het is ontzettend druk op onze aardkloot, maar het nemen van kinderen wordt wel aangemoedigd door oa kinderbijslag.
Moeten we het hebben van geen kinderen of maximaal 1 niet juist aanmoedigen? (Voor ik half Bokt in m’n bek krijg, ik zeg dus niet dat je het hebben van (meerdere) kinderen moet verbieden)
juval schreef:maar de overbevolking heeft toch ook wel met welvaart te maken. In onderontwikkelde landen is het hebben van veel kinderen een noodzaak om te overleven. Als het daar beter gaat met de welvaart (voedsel met name) zal het aantal kinderen dalen.
het is niet of, of, maar en, en. Dus en minder kinderen, bewuster leven, minder consumeren. En niet het ene wel en het andere niet.
oomens schreef:Kun je dan niet juist daar geboortebeperking koppelen aan hulpprogramma's? Bijvoorbeeld voedsel of medicijnen alleen uitdelen in combinatie met een sterilisatie of prikpil? Of alleen beschikbaar stellen wanneer men minder dan x kinderen heeft?
pien_2010 schreef:oomens schreef:Kun je dan niet juist daar geboortebeperking koppelen aan hulpprogramma's? Bijvoorbeeld voedsel of medicijnen alleen uitdelen in combinatie met een sterilisatie of prikpil? Of alleen beschikbaar stellen wanneer men minder dan x kinderen heeft?![]()
![]()
Dacht ik toch heus dat de nazi tijd met haar ideeën verleden tijd waren![]()
Ik ga daar verder niet op in Oomens, maar ik geef je terug dat jezelf daar eens heel erg kritisch naar moet kijken wat je daar schrijft.
Popstra schreef:Nog even en je voelt je ook al schuldig omdat je kinderen wil....
Moet niet gekker worden.
pien_2010 schreef:*knip*Ik ga daar verder niet op in Oomens, maar ik geef je terug dat jezelf daar eens heel erg kritisch naar moet kijken wat je daar schrijft.
oomens schreef:mijn vergelijking met de nazi praktijken heeft te maken dat de nazi's mensen die zij als "minder" ervoeren verplichte geboortebeperkende maatregeling lieten ondergaan weliswaar vanuit een andere ideologie (übermensch tegenover de "untermensch).dat juist het actief 'ruimen' van mensen veel eerder onder 'nazipraktijken' valt te scharen.
oomens schreef:Nee, om echt de wereldbevolking flink te reduceren, moet je het niet hebben van welvaart en vrije wil van mensen alleen. Helemaal niet als, zoals nu bij ons in het Westen, die welvaart grotendeels alleen maar bestáát doordat er elders anderen zijn die het slecht genoeg hebben om te kunnen worden uitgebuit. Dat soort welvaart kun je per definitie al niet overal tegelijk brengen, en die welvaart kun je dus ook niet als voorwaarde hanteren om de bevolking overal te laten dalen.
LadyMadonna schreef:... maar waarom er kinderbijslag moet zijn is mij een compleet raadsel.
juval schreef:minder kinderen is een keuze. niet de mijne haha ik heb er 4, maar goed.
En het houden van huisdieren/paarden dan? die laten ook een behoorlijke footprint achter, is ook landbouwgrond (en vee) voor nodig om te voeden. Moet dat dan niet ook worden beperkt. Maximaal 1 hond, 1 paard, 1 kat per huishouden?
De test is fout van opzet. Ik pas er op geen enkele manier in. Dus mee gestopt.Citaat:Doe een keer deze test, je zou er nog van schrikken: