Citaat:
Ik denk dat [naam] juist aan wil geven dat er maar een dun lijntje is tussen Wajong en dus helemaal niet kunnen werken maar wel een uitkering en toeslagen krijgen. En kampen met allerlei klachten waardoor en geen wajong krijgen en dus volledige op jezelf aangewezen zijn.
En daarom mag je heel dankbaar zijn dat er een vangnet bestaat en dat werkende mensen bereid zijn om een deel van hun salaris af te staan zodat iemand die ziek is of een beperking heeft ook een fijn leven kan hebben. Dat klagen over de uitkeringen strijkt mij enorm tegen de haren. Door dit topic ben ik nog eens goed gaan nadenken over het sociale vangnet en ik heb mijn mening volledig bijgesteld.
"Jouw wajong is hoger dan wat ik krijg met full time werken".
Eh - we kennen in Nl het minimum loon.
Wie full time werkt verdient tenminste dat. En voor veel wajongers is het qua hoeveelheid geld gewoon bijstand.
Niemand hoeft van mij in dit lijntje haar salaris te publiceren.
...maar sta het mij toe dit citaat niet voetstoots te geloven.
Wat mij verder compleet niet helder is: dat lijntje 'tussen wajong en dus compleet niet kunnen werken'.
Dat is de IVA WIA. Niet de wajong.
En wie kampt 'met allerlei klachten' heeft op gegeven moment gewoon recht op ziektewet, ww, WIA (niet iva maar wga) etc hoe het maar uitkomt.
Uiteraard is er wel de onredelijkheid dat een ziekte als CVS niet erkend wordt en dan wordt het na ziektewet en ww bijstand.
...wajong gaat/ging over een moeizame start op de arbeidsmarkt - wie dus pak m beet al tien jaar heeft gewerkt en dan bijvoorbeeld een hernia krijgt valt buiten de wajong.
En wees maar blij dat je in Nederland woont: wij zijn een rijk land.
Niet dat Afrikanen elkaar laten verrotten, hoor. Maar Afrikaanse landen zijn arm omdat wij rijk zijn. (Wij jatten daar tot op de huidige dag.)