Floorg18 schreef:Ik lees dat veel mensen het allemaal onzin vinden, maar even een voorbeeld over de wc's. Stel, je bent een vrouw/meisje, maar als uiterlijk lijk je op een jongen (geen transgender), naar welke wc moet je dan gaan? De vrouwen wc omdat je een vrouw bent? Maar daar wordt je dan extreem raar aangekeken, of de mannen wc, omdat je er zo eruit ziet? Als er dan een genderneutrale wc zou komen, dan zou dit dilemma er toch niet meer zijn?
Dat de ns het gaat aanpassen vind ik ook wel ver gaan, maar een genderneutrale wc vind ik zo slecht idee nog niet.
Je niks aantrekken van de blikken die je krijgt??
Vind dat echt een slap excuus. Ik heb overgewicht, denk je soms dat ik die blikken van andere mensen niet zie/ voel als ik in de rij sta aan de kassa van de supermarkt/ snackbar/ eetgelegenheid.
Vriendin van mij had vaak 2 keer zoveel, maar is echt heel dun. Ik heb een kleine/ normale portie en ik krijg de opmerkingen/ blikken.
Weet even niet meer wie het zei, maar in principe val je altijd wel ergens in een minderheidsgroep. Het is hoe je er zelf mee omgaat.
Zelf zal het me een worst wezen als een transgender, dragqueen, genderneutraal iemand voor of na mij de wc's inloopt. Als ik niet met mijn hoofd aan het dwalen ben op dat moment zal ik misschien even mn wenkbrauwen optillen, maar verder dan dat boeit het mij echt niet.
Ik snap niet zo goed waarom je überhaupt iemand vreemd zou moeten aankijken bij toiletten. Zo vaak dat er ergens maar 1 of 2 wc's beschikbaar is, dat is dan toch al genderneutraal?
Laatst bijgewerkt door Onali op 20-08-17 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt