Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:13

Cayenne schreef:
Hoe denken we hier over? Had er een Amber Alert uit moeten gaan?
http://www.nu.nl/binnenland/4752246/pol ... h-14-.html

Moeilijk om over te oordelen. Gelukkig gaat met social media een vermissing tegenwoordig snel rond. Ik vraag me af of in dit geval een amber alert nog meer mensen had bereikt.

En waar trek je dan de grens?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:15

Pfoe.... ik krijg hier echt een brok van in mijn keel..... ;(
Tekst staat op de rouwkaart van Savannah.

Citaat:
Nu jij slaapt zonder te dromen,
zal je nog altijd in onze dromen komen.
We zullen voor je ademen, voelen en horen.
Niemand verdwijnt en niets gaat verloren.
Want niet door je lichaam, maar wel door je geest,
zal iedereen weten wie je bent geweest.

Anoniem

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:18

Mooi...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:22

Heel mooi.

Over het Amber alert begrijp ik wel dat dit er niet uit is gegaan.
Zo vaak vermiste pubers. Kijk de eerder genoemde in dit topic maar.
Gelukkig loopt het meestal goed af.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:52

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:28

Mooie kaart ook.

Tja en dat amber alert had volgens mij niet zoveel uitgemaakt, begrijp ook wel dat ze het niet deden. Op basis van wat vrienden en familie vertelden en gegevens uit haar computer was het aannemelijk dat ze niet in het dorp was en samen met hem ergens anders heen was.
En zoals eerder gezegd, haar vermissing was zonder amber alert ook al door heel het land bekend.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:29

BloemBloem schreef:
Theeglas schreef:
Het blijft een ongelooflijk triest verhaal voor alle partijen. Ik geloof best dat beide meiden een afspraakje hadden met de jongens en dat dit vreselijk uit de hand is gelopen. Neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk en onwerkelijk vind hoe een jongen op jonge leeftijd tot deze daad is gekomen.
Wel zou ik vooral pleiten voor hele goede zorg en behandeling en niet zo zeer op jaren achter de tralies.

Eens :), maar toch .... als ik eraan denk dat mijn dochter dit over een aantal jaar zou overkomen, dan komt toch de ware terror moeder in mij naar boven.... :o Mocht die gozer dan vrijkomen en ik zou hem zien, zou ik hem afbreken tot aan z'n enkels :o := Wellicht niet wat bokkers willen horen, maar moet je je indenken dat je wellicht ooit eens oog in oog komt te staan met de dader :oo Echt ik zou helemaal gek worden!

Precies wat mijn man zei. Als zo'n jongen een aantal jaren vast zou komen te zitten, zou hij die jaren afwachten, maar daarna zou hij hem hoe dan ook in handen krijgen.
Je zult je kind maar verliezen door zo'n knul. Dan zou mijn begrip ook weg zijn hoor.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:34

Diablo, maar dan komt die spiegel toch wel weer van pas, hoe wrang ook, want ik
denk hetzelfde hoor, maar waarom zou je de ouders van de dader dit aan willen doen ...

Het is en blijft zo lastig allemaal :(:)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:39

BloemBloem schreef:
Diablo, maar dan komt die spiegel toch wel weer van pas, hoe wrang ook, want ik
denk hetzelfde hoor, maar waarom zou je de ouders van de dader dit aan willen doen ...

Het is en blijft zo lastig allemaal :(:)

Nee die ouders niet, dat is ook heel dubbel. Maar ik denk dat dat een soort oerinstinct is, kom je aan mijn kind, dan ben je van mij en dan ben ik even niet bezig met anderen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:40

bruintje123 schreef:
Nog treuriger zijn de opmerkingen over PVV omdat ze gewoon een strenger beleid willen als het om iemand doden gaat.
Dood weet je wel, iemand uit het leve gerukt en nooit meer terug komt.
Nooit geen verjaardag meer.
Nooit meer roept, hoi mam!
Nooit meer... vul maar in.

En dan een 14 jarige die na hooguit 2 jaar weer buiten loopt, examen gaat doen, vriendinnetjes krijgt, enz.

Maar hey, we mogen op bokt niks zeggen daarover want volgens de bokt-psychologen hier is er niets aan de hand, wordt deze engerd wel weer beter en past hij prima in de maatschappij.
En mensen die daar anders over denken trekken zieltjes of zijn misselijkmakend?
Nee die zijn gewoon wat minder poeslief naar daders!!
Respecteer die mening ook maar eens dan alleen maar je eigen mening verheven voelen.

Je mag alles zeggen :j

Maar even een paar vragen:
*wat is het beleid van de pvv dan volgens jou?
(Aangezien ze geen programma hebben, nooit met oplossingen komen maar alleen wat losse flodders roeptoeteren)

*wat is in jouw ogen strenger beleid en waar leidt dat dan toe?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:43

Verdorie vrouwen, op de vorige pagina wordt door een mod gevraagd om deze discussie rondom PVV te laten rusten. Doe dat dan ook gewoon.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:58

Had ik niet gelezen.
En een beetje jammer. Ik vind de reactie van Bruintje en ook van Diablo en Bloembloem een heel begrijpelijke. Waarom moet een discussie braaf en op de vlakte blijven terwijl dit soort heftige emoties spelen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:05

Open daar een topic over, maar laat het hier los.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:09

Ik zal me wel aan de bokt regeltjes houden :roll: maar het is niet terecht dat er geen ruimte is voor bepaalde emoties.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:10

Jessica Villerius schreef het onderstaande, indrukwekkend, als je het mij vraagt.

"Gisteravond mochten mijn collega’s van Challenge Day en ik in Late Night onze hoop uitspreken voor de klasgenoten van de overleden Romy en Savannah. Ik heb geprobeerd helder te maken wat het belang is van praten met de klasgenootjes van de slachtoffers, maar ook met die van de verdachten. Mijn zorg is een beetje dat alle aandacht nu uitgaat naar de feiten: wat is er gebeurd, wat heeft die jongens bezield en hoe moeten ze berecht worden? Allemaal heel relevante vragen die ik mezelf uiteraard ook stel. Maar wat volgens mij nu het belangrijkst is, is: hoe gaan we ervoor zorgen dat de vriendjes en vriendinnetjes van deze 4 jonge mensen geen levenslang trauma oplopen? Want dat is een reëel risico: op deze leeftijd iemand op zo’n gruwelijke manier verliezen, is bijna niet te behappen. Tenzij je het samen doet.

Onverwacht vroeg Humberto mij naar mijn connectie –naast mijn dagelijks werk voor Challenge Day/Over de Streep- met dit thema, omdat mijn documentaires vaak over misdaad en psyche gaan. Ik legde uit dat ik, nog voor mijn 20e, al 5 klasgenootjes was verloren. Twee van hen werden – los van elkaar- vermoord. Een werd in haar pyjama teruggevonden langs het water en een ander werd doodgeschoten tijdens een overval. Ik zal hun namen, hun gezichten en de manier waarop zij lachten nooit meer vergeten. Mensen die mij goed kennen, zullen tijdens de uitzending hebben gemerkt dat ik het lastig vond om te vertellen of om hun namen te noemen. Dat heeft twee redenen: ik wilde niet dat de ouders van deze overleden kinderen onverwacht werden geconfronteerd met mijn herinneringen, het gaat tenslotte ook niet om mij. Ten tweede zie je daar in beeld waarom ik pleit voor collectief rouwen: ik kan er nog steeds niet goed over praten want we hebben er nooit als groep of klas over gesproken. Deels kwam dat omdat we allemaal versplinterd op andere scholen zaten toen het gebeurde dus het is ook zeker geen verwijt. Maar ik weet voor een feit dat ik dat heb gemist.

Als ik moordenaars of verdachten interview over wat zij hebben gedaan, krijg ik soms nare reacties van nabestaanden. Die vinden dat een dader geen podium verdient, een gevoel waar ik absoluut begrip voor heb. In sommige gevallen lopen de emoties hoog op en ik heb meerdere malen ‘Jij weet niet hoe het is om iemand door moord te verliezen’ moeten incasseren. Meestal zeg ik daar niets op omdat ik mensen hun eigen reactie en emotie gun, maar de waarheid is dus helaas anders. Ik weet heel goed hoe dat voelt. Ook ik ben boos geweest, bang, verdrietig. Heb alle kranten afgespeurd op zoek naar details over de daders. Begreep niet dat mensen elkaar zoiets aan konden doen. Het heeft me jaren bezig gehouden en dat doet het nog steeds. Sterker, het is de hele reden waarom ik doe wat ik doe. Het is de reden waarom ik moordenaars en geweldplegers probeer te begrijpen want ik wil het 'hoe en waarom' snappen zodat we ervan kunnen leren. Dat wil ik niet uit boeken leren, maar uit hún mond en hoofd. De lastige weg, maar wel de meest zuivere.

Het is ook de reden dat ik Challenge Day naar Nederland heb gehaald, dat was geen actie zonder plan. Ik gun jongeren die kans om te praten over wat er in hun leven gebeurt, zodat ik ze later niet in de gevangenis hoef te interviewen over wat ze hebben gedaan omdat hun hoofd overliep. Het staat vast dat wanneer angst, verdriet of wanhoop wordt opgekropt, dat het dan gaat lekken. Meestal op de mensen die het dichtst bij je staan. In een erger stadium komt het als geweld naar buiten, wat kan inhouden dat je jezelf of anderen pijn gaat doen, verslavingen ontwikkelt of depressief wordt. Allemaal geen raketwetenschap. En zo makkelijk te voorkomen. Hoe? Praten. Op elkaar letten. Openingen bieden. Stil durven zijn, zoals Tim gister zo mooi aangaf. Daarmee wil ik overigens niet beweren dat dit de dood van Romy en Savannah had kunnen voorkomen, want we weten simpelweg niet wat er is gebeurd.

Challenge Day/Over de Streep is echt geen heilige graal en zeker niet de oplossing voor alles. Het is absoluut heilzaam maar ook zonder een Challenge Day kun je dit principe toepassen. Door bij elkaar te blijven checken hoe het gaat, hoe je het verdriet verwerkt. Maar ook door te lachen, kind te durven blijven zijn en mooie herinneringen op te halen. Er is geen deadline voor wanneer een verlies verwerkt moet zijn, en ik denk dat ‘we’ als maatschappij elkaar een enorme dienst bewijzen als dat besef eens breed gedragen wordt."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:14

Heftig stuk...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:16

Nikass schreef:
Ik zal me wel aan de bokt regeltjes houden :roll: maar het is niet terecht dat er geen ruimte is voor bepaalde emoties.

Nikass, je zult het vast niet zo bedoelen, maar je post komt zó naar
over. Politieke voorkeur heeft niets met dit onderwerp te maken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:22

Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 08-06-17 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:23

Bekentenis... 14 jaar. Weet niet eens wat ik ervan moet zeggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:23

Oh jezus. Wat afschuwelijk. 14. My goodness.

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:28

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:28

Niet te bevatten... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:30

_Eef schreef:
Gebaseerd op dit bericht van het OM, https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... tten-.aspx staat niets in over bekentenis, of lees ik met mijn neus?

Het statement van het OM op twitter zegt dat de verdachte op beide misdrijven (misbruik en moord(?)) een bekennende verklaring heeft afgelegd. Lees nu dat hij heeft bekend op het misbruik en op betrokkenheid bij haar dood. Vraag me af wat dat precies betekent.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:32

Hij heeft inderdaad bekend dat hij Romy heeft misbruikt en gedood... het is niet te bevatten..

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:32

Emmaa_ schreef:
_Eef schreef:
Gebaseerd op dit bericht van het OM, https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... tten-.aspx staat niets in over bekentenis, of lees ik met mijn neus?

Het statement van het OM op twitter zegt dat de verdachte op beide misdrijven (misbruik en moord(?)) een bekennende verklaring heeft afgelegd.

Waar vind je dit Emma, op het twitter account van het OM zie ik het niet?