Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:11

Oh my god. 38% geeft in de exit poll aan dat ze gestemd hebben voor iemand die 'verandering kan brengen'. 15% voor iemand die 'om mij geeft'. In totaal 44% voor iemand die goede judgement en die ervaring heeft. Die eerste 2 zijn echt Trump. Ik begin hem echt te stressen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:12

Resistance schreef:
Ik dacht trouwens nog: wat als het Trump wordt en die op den duur zegt: zoeken jullie het maar uit in Europa, op steun van ons leger in geval van oorlog oid hoeven jullie niet meer te rekenen.

En je hebt ook dat hele Brexit gebeuren, waarbij we natuurlijk kans hebben dat zij ons ook niet meer zullen steunen.

Zou Putin dan niet staan te trappen om de boel over te nemen?

Nee, internationaal recht staat dat niet toe en dat staat bij hem nogal hoog in het vaandel.
Poetin gaat eerder deze kant op (en terecht) :
http://marketupdate.nl/nieuws/geopoliti ... en-oosten/
Als Poetin al met een leger de grens over steekt is dat of onrust die dreigt naar Rusland over te slaan, uitnodiging (Syrië) of gevaar voor etnische russen in oud ussr land (de Krim, al zit daar ook een stuk militaire strategie aan ivm geopolitiek gekonkel). Rusland heeft ivm onrust buurlanden door moslim fundamentalisme de handen vol aan de grenzen met het midden-oosten en richting Azië. Dat Estland (& Polen) zo krijst is eigen schuld, Rusland pesten is nationale sport in alle Baltische staten, maar nu blijkt dat navo-rokken eigenlijk niks kunnen/zullen tegenhouden worden ze zenuwachtig. Ik weet niet precies hoe de afspraak is, maar zelf oorlog beginnen en dan om hulp schreeuwen omdat je willens en wetens een te grote tegenstander op je af krijgt kan niet de bedoeling zijn van die aanval op 1 is aanval op allemaal afspraak.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:12

Emmaa_ schreef:
Hij heeft ooit een keer getweet dat hij zo'n hekel had aan politiek dat iemand hem maar moest neerschieten als hij ooit voor president zou runnen. Die tweet is verdwenen :+

Afbeelding

:D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:16

musiqolog schreef:
Florida naar Trump? Dat is het einde.

Ja klopt dat heb ik ook meerdere malen gehoord. Dat wanneer Florida Trump zou kiezen dat het dan eigenlijk afgelopen zou zijn of heel spannend zou worden. Ik voel de spanning ook wel een beetje.

Als Trump wint begin ik morgen met het graven van een bunker :+

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:16

Straks gebeurd het ook nog. Hij vroeg er zelf om :Y)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:18

Haha ja precies. Verbaasd me zelfs dat je nog niks hoort over onrust oid

Wat ik me nog zat af te vragen, hoeveel van de Amerikanen zullen stemmen. Is dat een groot iets voor de Amerikanen? Nu misschien met deze kandidaten wel natuurlijk.
Want in Nederland meende ik is een behoorlijk lage opkomst vind ik. Natuurlijk is Nederland kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:22

Er wordt gesproken over een recordopkomst, zelfs nu al. Mensen gaan nu toch stemmen omdat ze bang zijn dat ze anders hun stem kwijtraken.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:24

tamary schreef:
Resistance schreef:
Ik dacht trouwens nog: wat als het Trump wordt en die op den duur zegt: zoeken jullie het maar uit in Europa, op steun van ons leger in geval van oorlog oid hoeven jullie niet meer te rekenen.

En je hebt ook dat hele Brexit gebeuren, waarbij we natuurlijk kans hebben dat zij ons ook niet meer zullen steunen.

Zou Putin dan niet staan te trappen om de boel over te nemen?

Nee, internationaal recht staat dat niet toe en dat staat bij hem nogal hoog in het vaandel.
Poetin gaat eerder deze kant op (en terecht) :
http://marketupdate.nl/nieuws/geopoliti ... en-oosten/
Als Poetin al met een leger de grens over steekt is dat of onrust die dreigt naar Rusland over te slaan, uitnodiging (Syrië) of gevaar voor etnische russen in oud ussr land (de Krim, al zit daar ook een stuk militaire strategie aan ivm geopolitiek gekonkel). Rusland heeft ivm onrust buurlanden door moslim fundamentalisme de handen vol aan de grenzen met het midden-oosten en richting Azië. Dat Estland (& Polen) zo krijst is eigen schuld, Rusland pesten is nationale sport in alle Baltische staten, maar nu blijkt dat navo-rokken eigenlijk niks kunnen/zullen tegenhouden worden ze zenuwachtig. Ik weet niet precies hoe de afspraak is, maar zelf oorlog beginnen en dan om hulp schreeuwen omdat je willens en wetens een te grote tegenstander op je af krijgt kan niet de bedoeling zijn van die aanval op 1 is aanval op allemaal afspraak.

Welja, neem het maar op voor die dictator. Als we hier ook een vijfde colonne aan poetinista's hebben, is het gauw afgelopen met de vrije wereld!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:26

Emmaa_ schreef:
Er wordt gesproken over een recordopkomst, zelfs nu al. Mensen gaan nu toch stemmen omdat ze bang zijn dat ze anders hun stem kwijtraken.

Ah zo ja idd. Pff spannend hoor.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:30

musiqolog schreef:
[
Welja, neem het maar op voor die dictator. Als we hier ook een vijfde colonne aan poetinista's hebben, is het gauw afgelopen met de vrije wereld!

Ik volg dit topic al vanaf het begin omdat ik het erg interessant vind, ben ook van plan om vanavond te volgen. Je toon is enorm denigrerend en vervelend. Het is prima als jij het niet eens met mensen hier bent maar zou je op een normale manier willen blijven discussiëren? Houdt het ook leuker voor de meelezers.

Babeth

Ik zit momenteel in Chicago en het is opvallend rustig op straat. Winkels hebben speciale openingstijden, zodat ze de verkiezingen kunnen volgen.
Ik zit in een hotel naast de trump tower, ik ben benieuwd wat er vanavond allemaal gaat gebeuren als de uitslag bekend is. Trump is alles hier rondom al goed aan het beveiligen!

HorseTimeXL

Hier een handig overzichtje van wanneer welke staat alle stemlokalen zouden moeten sluiten. Mits de staten uitzonderingen hebben natuurlijk:
Afbeelding

En een 'mooie' cake van Donald Trump :')
Afbeelding

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:34

Ik kan inhoudelijks niet veel toevoegen, want zit er niet zo diep in als de meeste van jullie. Maar ik ben toch een beetje zenuwachtig wat er gaat gebeuren.

Ik hoop Clinton, maar dat is alleen omdat trump het gewoon niet mag en kan worden.

Als die gek een paar jaar geleden nog zei dat hij sowieso geen president wilde worden en nu ineens wel? Lekker standvastig iemand..

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:36

Babeth schreef:
Ik zit momenteel in Chicago

Oooh ladies and (eventuele gentlemen) we have boots on the grond!
Onze enige real reporter babeth live vanuit Chicago! :D

Blijf safe Babeth en keep us op de hoogte van hoe het goes ok?

/denglish uit.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:37

Ik volg ook mee, geen van beiden zou ik willen hebben maar die keuze is er helaas niet.
Ik kijk vanavond tot 1 uur en verder zie ik het morgen wel, moet morgen gewoon werken haha :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:37

Babeth schreef:
Ik zit momenteel in Chicago en het is opvallend rustig op straat. Winkels hebben speciale openingstijden, zodat ze de verkiezingen kunnen volgen.
Ik zit in een hotel naast de trump tower, ik ben benieuwd wat er vanavond allemaal gaat gebeuren als de uitslag bekend is. Trump is alles hier rondom al goed aan het beveiligen!

Interessant. Ik neem aan dat jij wakker blijft, kan je af en toe een update plaatsen? Ben wel benieuwd hoe dat er firsthand aan toe gaat.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:38

Drifter schreef:
Babeth schreef:

/denglish uit.

Dank voor dit op deze donkere donkere dag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:40

Voor mensen die niet via TV willen/kunnen volgen, Buzzfeed heeft een goede liveblog en Vice heeft geloof ik ook een livestream. Ik heb zelf CNN op de tv aan staan en Buzzfeed (en bokt, en twitter) op m'n laptop

HorseTimeXL

Babeth schreef:

O wauw zeg!
Ja ik vind het nu ook spannender omdat ik nu wel echt het idee heb, zeker in deze tijd, dat wij hoe dan ook echt iets ervan mee krijgen de komende jaren, wie de president ook wordt. Nu denk ik meer bij Trump maar je weet het niet. Het scheelt dat hij een aantal prominente republikeinen niet achter zich heeft.

Maar nog even een vraag. Hoe word het dan ookal weer ingevuld als vijv Clinton wint, krijgt zij dan meer stoelen net zoals in de tweede kamer of dat niet?

Anoniem

Wel denk ik dat je beter Putin dan Trump en Hillary kan hebben (stel dat je daaruit kon kiezen)...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:42

Drifter schreef:
Babeth schreef:

/denglish uit.

Hahaha geweldig :')

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:43

Iemand enig ider hoe laat we een voorlopige uitslag kunnen verwachten? Wil eigenlijk wel even live kijken maar een paar uurtjes slapen is ook wel lekker ;)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:44

Resistance schreef:
Wel denk ik dat je beter Putin dan Trump en Hillary kan hebben (stel dat je daaruit kon kiezen)...

Resistance, is dit een grap?!

Poetin, de man die carrière maakte in de doodenge KGB? De man die alle verkiezingen heeft vervalst? Die kritische journalisten en oppositieleiders liet vermoorden? Die stukken land annexeerde en stookt in andere buurlanden, die hij nog steeds impliciet als Russisch territorium beschouwt? Die vind jij beter dan Clinton?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:44

Monster_tos schreef:
Iemand enig ider hoe laat we een voorlopige uitslag kunnen verwachten? Wil eigenlijk wel even live kijken maar een paar uurtjes slapen is ook wel lekker ;)

Omdat het per staat/tijdszone gaat kan je niet echt zeggen wanneer er een voorlopige uitslag is. Het ligt er heel erg aan wat er in Florida en NC gaat gebeuren, dat komt rond 1/2 uur.

Ik vind de exit polls op CNN echt enorm eng. Wordt ook aangegeven dat als dit zo doorgaat dat er dan een grote kans is dat het een lange nacht wordt (op een negatieve manier). Ik denk echt niet dat we om 2 uur zeker weten dat iemand gewonnen heeft.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:45

Kana schreef:
musiqolog schreef:
[

Ik volg dit topic al vanaf het begin omdat ik het erg interessant vind, ben ook van plan om vanavond te volgen. Je toon is enorm denigrerend en vervelend. Het is prima als jij het niet eens met mensen hier bent maar zou je op een normale manier willen blijven discussiëren? Houdt het ook leuker voor de meelezers.

Er zijn grenzen. Steun voor Hitler, Poetin of Trump is daar overheen.