Dit jaar geen zwarte piet in intocht/ sinterklaas journaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dit jaar geen zwarte piet in intocht/ sinterklaas journaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:56

Er gold een demonstratieverbod op het gebied in Maassluis. Dat is in strijd met de grondwet maar zou in principe nog grond zijn voor arrestatie. De demonstranten zijn zelf naar Rotterdam centrum begeleid door de politie, waar ze vervolgens zijn aangehouden. De NOS kopt nu heel leuk dat de demonstranten van plan waren om door het centrum te lopen en dat ze daarom zijn aangehouden, dit klopt dus gewoon niet.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:57

Weet niet of het hier al genoemd is, maar mijn vader las dat er een niet Nederlands sprekende man is opgepakt bij de controle. Had een hakbijl in een plastic tas bij zich....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:58

_love12_ schreef:
Weet niet of het hier al genoemd is, maar mijn vader las dat er een niet Nederlands sprekende man is opgepakt bij de controle. Had een hakbijl in een plastic tas bij zich....

Ja, dat is waar. Het is echter nog totaal niet duidelijk waar hij voor kwam en of hij uberhaupt onderdeel van een groep demonstranten was.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:59

ik denk dat het alleen maar meer ellende zou brengen als men werd door gelaten voor demonstratie. Ook al willen ze een vredige demonstratie houden, velen (voor zwarte Piet) zien het toch als uitdaging en zuigen met alle gevolgen van dien. Het is nu eenmaal zo dat de meerderheid voor zwarte piet is en demonstrerende tegenstanders niet dulden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:00

Shadow0 schreef:
101 kleuren? Ik zie het niet? Ik vind ze vrij eenvormig?

Wel veel kleuren in de pakjes, maar dat kunnen onze hersenen blijkbaar wel verwerken.

Emmaa: :( vrijheid van meningsuiting in actie?
Jammer dat de politie niet opkomt voor dat soort belangrijke principes. Vreedzaam demonstreren moet gewoon mogen.

Ik zag bij dat huis net in ieder geval blauwe/rood geruite en nog veel meer door elkaar. Zelfs eentje geschminkt als tijger. In de optocht zie ik vooral wit, zwart en oranje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:09

rapido schreef:
ik denk dat het alleen maar meer ellende zou brengen als men werd door gelaten voor demonstratie. Ook al willen ze een vredige demonstratie houden, velen (voor zwarte Piet) zien het toch als uitdaging en zuigen met alle gevolgen van dien. Het is nu eenmaal zo dat de meerderheid voor zwarte piet is en demonstrerende tegenstanders niet dulden.

Ik snap wat je probeert te zeggen, maar de manier waarop dit verloopt is alles behalve netjes. Ze worden aangehouden in Rotterdam, niet eens in Maassluis, en daarbuiten nog eens aangehouden op de verzamelplek. Het is niet tegen de wet om je te verzamelen op een plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:12

Afbeelding

Blauw oa , slaat nergens op

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:13

melody7 schreef:
Shadow0 schreef:
101 kleuren? Ik zie het niet? Ik vind ze vrij eenvormig?

Wel veel kleuren in de pakjes, maar dat kunnen onze hersenen blijkbaar wel verwerken.

Emmaa: :( vrijheid van meningsuiting in actie?
Jammer dat de politie niet opkomt voor dat soort belangrijke principes. Vreedzaam demonstreren moet gewoon mogen.

Ik zag bij dat huis net in ieder geval blauwe/rood geruite en nog veel meer door elkaar. Zelfs eentje geschminkt als tijger. In de optocht zie ik vooral wit, zwart en oranje.

Oranje? Ik zie zwarte, witte en roetveegpieten in de optocht. Het pietenhuis zit blijkbaar vol met jonge pieten die er een chaos van maken. Daar zag ik inderdaad een piet rijp voor de carnaval. :+ Met de Pieten in de optocht heb ik geen enkel probleem.

Emmaaa_; wat asociaal!

En die foto, mijn hemel. Verschrikkelijk. (Edit: die foto van de wapens, bedoel ik)

Hier genieten we volop van de intocht. Het zal mij benieuwen wat we morgen in ons dorp gaan zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:14

De hele groep wordt nu gearresteerd, de politie weet zelf nog niet eens waar ze ze naartoe gaan brengen. Meerdere mensen zijn met wapenstokken geslagen door de politie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:20

Voor mensen die Twitter hebben en dit willen volgen, ik ben de hele dag dingen aan het retweeten op @pretmetem, andere goede accounts om te volgen met veel updates zijn @JuL1ta, @BrigadierPoez @anoushanzume en @rzuaslan

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:22

Rebecca schreef:
[ [url=m/QbmyJ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blauw oa , slaat nergens op

En toch... Ik heb net met een groepje kinderen de intocht gekeken, ze reppen er niet over. Vinden het doodnormaal. Ook de witte.

Nu wij nog...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:24

Emmaa_ schreef:
De hele groep wordt nu gearresteerd, de politie weet zelf nog niet eens waar ze ze naartoe gaan brengen. Meerdere mensen zijn met wapenstokken geslagen door de politie

je kan het live zien op fb! hoop geprofoceer
afschuwelijk!! En dat op een kinder feest!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:25

rapido schreef:
Emmaa_ schreef:

De KOZP groep is niet eens in de buurt van een intocht, zoals ik al een paar keer gezegd heb.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:26

rapido schreef:
Emmaa_ schreef:

Waar op facebook?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:27

Emmaa_ schreef:
Voor mensen die Twitter hebben en dit willen volgen, ik ben de hele dag dingen aan het retweeten op @pretmetem, andere goede accounts om te volgen met veel updates zijn @JuL1ta, @BrigadierPoez @anoushanzume en @rzuaslan

Thnx!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:29

op fb was live The Roberson Report

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:34

Een van de demonstranten is bij arrestatie zojuist dusdanig toegetakeld dat de omstanders riepen "je maakt hem dood", antwoord van politie was "optyfen"

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:45

Op tv gelukkig niets van de ellende kunnen zien.. Vanmorgen wel veel sirenes gehoord en er vliegt geloof ik meer boven Maassluis dan alleen de tv helikopter. Vanmorgen werd er ook al een foto gedeeld van ME busjes bij de haven in de buurt. Zo jammer! Normaal is de intocht in Maassluis juist zo gezellig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:48

Nekklem is toegepast bij arrestatie van een van de voorlopers van de groep. Arrestanten moesten op de grond zitten, mensen werden met wapenstokken op hun benen geslagen. Echt ontzettend gewelddadig.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:00

Wat ben jij aan het stoken Emmaa__. Je bent er zelf niet eens bij?
Ik vind het terecht dat die achterlijke demonstranten aangepakt worden. Doe dit gewoon niet waar kinderen bij zijn. Wil je het feest wel verpesten dan moet je maar op de blaren zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:01

Aranel schreef:
Wat ben jij aan het stoken Emmaa__. Je bent er zelf niet eens bij?
Ik vind het terecht dat die achterlijke demonstranten aangepakt worden. Doe dit gewoon niet waar kinderen bij zijn. Wil je het feest wel verpesten dan moet je maar op de blaren zitten.

Omdat ik wel op de hoogte ben van de feiten, in tegenstelling tot jou blijkbaar. Grappig hoe je zegt dat ik stook maar ondertussen hetzelfde doet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:17

Emma; het recht op demonstreren is een grondrecht, maar:
Citaat:
Iedereen en iedere groep heeft het recht om in het openbaar bij elkaar te komen, bijvoorbeeld voor een vergadering of een betoging of een demonstratie. Maar je mag geen andere wetten of regels overtreden. Ook mag je niet gevaarlijk zijn voor de gezondheid van de bevolking. En het mag ook niet gevaarlijk zijn voor het verkeer. En het mag ook niet leiden tot verstoring van de openbare orde.

Demonstratie is niet aangevraagd, daarnaast is de kans dat de politie de veiligheid niet kan garanderen aanwezig.
En nu niet huilie huilie doen, gedraag je, luister naar de politie, dan is er ook geen aanleiding tot het geweld wat er volgens jou nu zou zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:45

ik zie alleen maar een groep provocerende (zwarte) mensen die opgepakt worden en ja soms vrij hard handig maar dat zal wel nodig wezen. en Idd, zij mogen helemaal niet demonstreren. Dat is ook de rede waarom ze opgepakt worden.
Heb er geen medelijden mee om eerlijk te zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:48

Hoezo 'dat zal wel nodig wezen' en 'zij mogen helemaal niet demonstreren'? Onze grondwet zegt daar andere dingen over. Onze grondwet is ook een belangrijke traditie, een belangrijk aspect voor onze samenleving, en 1 die respect verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:51

Door de burgemeester en in het journaal is meermaals opgeroepen aan de demonstranten om zich te melden, zodat ze een aangewezen vak zouden krijgen. De demonstranten tegen zwarte piet hebben dit niet gedaan, voor zwarte piet wel. Dus lijkt het me logisch dat ze dan niet mogen demonstreren. Zelfs gisteren kwam de oproep nogmaals voorbij op tv.

En als je je gewoon gedraagd dan doet de politie ook niet onnodig hardhandig. Gewoon luisteren en meewerken, dan is er niks aan de hand.