Brexit is een feit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:50

Winged schreef:
Ze zijn er in GB maar mooi klaar mee met z'n allen. Maar ze willen eruit toch? Dus dan is dat klaar, dan zoeken ze het ook zelf maar uit. :evaw: Ik hoop alleen dat het de anti-EU-gekkies in Nederland want achter de oren doet krabben.

Waarom zou iemand gek zijn als die tegen de EU bedrijfsvertegenwoordigers kleuterklas is en graag een groep volwassen volksvertegenwoordigers wil die beslissingen maken met, voor en door het volk zoals democratie bedoeld is? En dat betekend o.a. inderdaad exit EU in huidige vorm, want dit is absoluut geen democratie.

xLotje

Re: Brexit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:26

Aiaiai, wat is dit poedersuiker. Niemand hier geeft er iets om, maar voor mij valt dit weer behoorlijk tegen vanwege de plannen om na school sowieso een studie te doen in GB, en misschien zelfs daar naartoe te verhuizen. Dat wordt weer mooi gedwarsboomd als ik niet makkelijk de grens overkan omdat GB uit de EU is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:28

Het is nog niet zover. Eerst kijken wat er gebeurd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:37

Precies! Zoals een kennis aan de uni van Oxford tegen z'n tegen-stemmende collega's zei: jullie stemmen tegen je baan en voor je eigen ontslag????

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:40

ikke schreef:
Precies! Zoals een kennis aan de uni van Oxford tegen z'n tegen-stemmende collega's zei: jullie stemmen tegen je baan en voor je eigen ontslag????

Ik baal hier echt van. Mijn droom is om straks over twee jaar eindelijk verlost te zijn van school en naar London/B'ham/Manchester oid te gaan, ligt een beetje aan wat het meest gunstig is, maar dat gaat waarschijnlijk een heleboel gedoe kosten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:46

xLotje schreef:
ikke schreef:

Ik baal hier echt van. Mijn droom is om straks over twee jaar eindelijk verlost te zijn van school en naar London/B'ham/Manchester oid te gaan, ligt een beetje aan wat het meest gunstig is, maar dat gaat waarschijnlijk een heleboel gedoe kosten

Kleine "troost", voor de Europeanen die er al zitten zal het wel net zo veel gedoe geven, hetzelfde voor Engelsen in Europa.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:52

xLotje schreef:
ikke schreef:

Joh, begin nou niet te piepen voordat je een pak slag krijgt. Wacht eerst eens af of er zelfs maar een handtekening onder art 50 komt te staan. Tot die tijd is het allemaal speculatie gebaseerd op gebakken lucht!

Enne, neem van deze ervaren levensgenieter aan, over vier jaar wil kruipend terug naar diezelfde school :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:54

vlak na de uitslag interviewden ze britten die hier in België wonen en werken voor hun bedrijf uit de UK. Die hadden hier een huis gekocht en zijn dol op België en dachten er over om dan maar de Belgische nationaliteit aan te vragen. (of ze met de belastingen blij gaan zijn is een ander iets. :+ )

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:00

Dat is waar, maar je weet nooit wat er hier gaat gebeuren, met die koekenbakker van een Wilders die opeens weer in de top staat volgens de peilingen.
Ik hoef echt niet te horen dat ik straks terug wil naar school, ik denk er niet over :'). Haha, ik snap wel dat je dat zegt, en het is vast waar, maar voor nu zeker niet.
Hoe dan ook, ik hoop op het beste.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:59

xLotje schreef:
ikke schreef:

Ach, wat is gedoe.
Gewoon vergelijkbaar aan andere niet EU landen.
Niet zo'n grensvrees hebben hoor ;)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:09

xLotje schreef:
Dat is waar, maar je weet nooit wat er hier gaat gebeuren, met die koekenbakker van een Wilders die opeens weer in de top staat volgens de peilingen.
Ik hoef echt niet te horen dat ik straks terug wil naar school, ik denk er niet over :'). Haha, ik snap wel dat je dat zegt, en het is vast waar, maar voor nu zeker niet.
Hoe dan ook, ik hoop op het beste.

Niet opeens, hij staat er al een tijdje.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 00:16

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 00:19

Sammie schreef:
1.196 momenteel. Das 4ct verschil in 2/3? weken

1,16 momenteel

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:43

rapido schreef:
Schandalig die politici. Word te heet onder hun voeten nu de nadelen van de brexit langzaam duidelijk worden.Die lui moeten flink gestraft worden!! Dat is mijn mening.

Ja! Boris Johnson is nu voor straf minister van buitenlandse zaken geworden *\o/*

Het is bijna lachwekkend om jullie berichten terug te lezen nu blijkt wat er echt aan het gebeuren is in Engeland.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:55

Goh, ik ben blij dat er nog iemand lol heeft ...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:09

MoniqueT schreef:
Goh, ik ben blij dat er nog iemand lol heeft ...

Ik vind hier sowieso niets grappigs aan.
We moeten afwachten hoe dit "grapje" zich verder gaat ontwikkelen en dan pas zullen de Britten en de rest van Europa de gevolgen merken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:11

het blijft inderdaad afwachten hoe het zal uitdraaien en dat weet je pas over enkele jaren. Daarbij zijn het binnenkort verkiezingen in de UK. Dus wie gaat dan aan de macht zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:49

Het is nog steeds even afwachten wat er gaat gebeuren hoor :)) Zelfs Boris weet dat niet, al blaast ie nu wel van Amerika staat in de rij. We zullen het zien.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:29

Sammie schreef:
Het is nog steeds even afwachten wat er gaat gebeuren hoor :)) Zelfs Boris weet dat niet, al blaast ie nu wel van Amerika staat in de rij. We zullen het zien.

Ik verwacht dat er heel snel -voor de verkiezingen- een groot handelsverdrag wordt gesloten waarmee ze laten zien dat er niets aan de hand is en ze de onderhandelingen veel sneller kunnen doen omdat ze niet meer met belangen van de rest van de EU rekening hoeven te houden.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:39

janderegelaa schreef:
Sammie schreef:

Ik verwacht dat er heel snel -voor de verkiezingen- een groot handelsverdrag wordt gesloten waarmee ze laten zien dat er niets aan de hand is en ze de onderhandelingen veel sneller kunnen doen omdat ze niet meer met belangen van de rest van de EU rekening hoeven te houden.

en duurder uit zijn omdat ze geen gebruik kunnen maken van schaalvoordeel

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:46

Sammie schreef:

1. Obama's V.S. is pro EU;
2. Met de verkiezingen in de V.S. voor de deur is de kans niet bijster groot dat er nog veel spectaculairs gaat gebeuren;
3. The top export destinations of the United Kingdom are the United States ($51B), Germany ($46.5B), the Netherlands ($34.2B), Switzerland ($33.6B) and France ($27B). (bron: MIT). Je kunt wel iets regelen met de V.S., maar daarmee heb je nog lang niks geregeld met de EU.....en tegenover elke US export dollar staan 2 EU export dollars.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:52

janderegelaa schreef:
Sammie schreef:

Heb je de afscheidsspeech van Cameron goed beluisterd? Juist, dan weet je waar het heen zal gaan.

Hoe ze het aanpakken hebben ze verschillende opties voor maar de uitkomst zal niet veranderen, artikel 50 komt er niet aan te pas, mark my words........

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:32

Theresa May heeft duidelijk gezegd dat zij de Britten door een brexit zal leiden en zegt ook dat GB er beter uit zal komen. Dat laatste is natuurlijk afwachten maar ze heeft in ieder geval de intentie om zich aan de uitslag van het democratische referendum te houden.

En zo hoort het ook!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:40

Lijkt mij logisch dat ze dat zeggen.. Voor Boris idem.. Ze moeten wel! Als je een leider hebt die het niet zit zitten.. tja.. hoe lang denk je dat er dan nog te zitten en voor de waarde/vertrouwen van je munt/land komt dat ook niet ten goede.

Vooralsnog denk ik dat er eigenlijk weinig echt gaat veranderen, alleen het labeltje 'uit de EU' zit er op geplakt. Dus wel een beetje wat JdR zegt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:50

Sammie schreef:
Lijkt mij logisch dat ze dat zeggen.. Voor Boris idem.. Ze moeten wel! Als je een leider hebt die het niet zit zitten.. tja.. hoe lang denk je dat er dan nog te zitten en voor de waarde/vertrouwen van je munt/land komt dat ook niet ten goede.

Vooralsnog denk ik dat er eigenlijk weinig echt gaat veranderen, alleen het labeltje 'uit de EU' zit er op geplakt. Dus wel een beetje wat JdR zegt.

Johnson was geen minister van buitenlandse zaken geworden als hij er geen vertrouwen in had gehad. Ik denk en geloof echt dat er niets aan de hand is. Natuurlijk heb je eerst een dip maar die wordt meer veroorzaakt door bangmakerij dan door een verandering. En die dip hebben ze nu al -deels- gehad na de aankondiging van de Brexit. Terwijl er wezenlijk niets veranderd is.