Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:51

Tcm62 schreef:
Maar hoe kunnen ze dan de versen vanuit de Koran hiervoor misbruiken als het er niet in staat?

Precies hetzelfde wordt gedaan met de Bijbel, je kan alles zo verdraaien, hoe vaak worden bijbel verzen niet verdraait en gebruikt om o.a. tegen homosexualiteit te gebruiken?

Jolien87

Tcm62 schreef:
Maar hoe kunnen ze dan de versen vanuit de Koran hiervoor misbruiken als het er niet in staat?

Dat is een kwestie van dingen interpreteren zoals zij dat willen.

Anoniem

Willemina_L schreef:
Ik hoop van harte dat jullie met je geknuffel allemaal gelijk krijgen uiteindelijk. Dat meen ik oprecht. Maar in mijn dagelijkse werk zie ik geloof en cultuur die ik als vrouw niemand toewens! En dat zijn geen extremisten hoor, zogenaamd ook gematigd. Maar wel moslim.... Rotte appels zijn er in elke cultuur en zeker geloof. Jullie beschouwen mij er ook als eentje en dat is prima. Hopelijk kan ik over tien jaar om vergeving vragen voor mijn gedachtegoed als jullie gelijk blijken te hebben.

En alle oorlogen die uit naam van het CHRISTELIJK geloof zijn gevoerd dan?
Dit heeft niks met geloof te maken....gewoon met een club achterlijke mensen die het geloof misbruiken voor hun misselijke acties.

eenitraM

Tcm62 schreef:

Het staat er wel in.. maar dit geldt ook voor de bijbel;,het is de manier van interpreteren

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:52

De migrantengroep in Frankrijk is juist een groep die buiten de samenleving staat en juist daarom zich als moslim extremist laar zien...en dat kan ook in andere landen gaan komen en dat ligt niet aan de regering zelf maar aan de groep die daarvoor kiest...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:52

purny schreef:
Als jij ergens binnenkomt en er is geen mogelijkheid dat je geregistreerd word dan kan iedereen wel binnenkomen. Maar ik krijg het idee dat veel mensen in Nederland met een roze bril oplopen en denken dat het hier niet zoveel fout kan gaan.
Geloof mij maar, binnen een aantal maanden of jaren gebeurd er hier ook zoiets.

Ongetwijfeld, ik acht die kans ook groot, maar kan ik daar nu iets aan veranderen? Nee, die grootheidswaanzin heb ik niet. Ik geniet dan liever nu van het leven dan dat is als een rillend rietje op de bank blijven zitten uit angst om de deur nog uit te gaan.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:53

eenitraM schreef:
Tcm62 schreef:

Het staat er wel in.. maar dit geldt ook voor de bijbel;,het is de manier van interpreteren

De vers tot oproepen van vernietigen van ongelovigen en zeeen van bloed heb ik,nog niet gelezen, zal dat straks eens doen.....

Of wil je teruggrijpen naar een aantal eeuwen terug?

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:54

Dat de vluchtelingen nouwekijks worden opgenomen heeft niet te maken met dat ze gevaarlijk zouden zijn het heeft ermee te maken dat er zoizo al veel werkloze zijn en dan zijn er nog meet en omdat je ze nergens kwijt kan moet je na gaan ik woon in een dorp als daar opeens 10000 nieuwe mensen in komen dat is gewoon niet te overzien maar als het langzaam gaat is er niet een heel groot probleem

En inderdaad ik vindt het afgrijselijk dat er mensen zijn die zo over de islam denken en dat Allah maar een rede is om dit te doen. Die mensen die dit doet zijn extremisten en vinden dat niemand het geloof goed genoeg volgt daarom plegen ze aanslagen etc maar in de bijbel wordt ook niet gezegt hoe je moet bidden en toch moet dat een een bepaalde manier

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:54

Picasso schreef:
Willemina_L schreef:
Ik hoop van harte dat jullie met je geknuffel allemaal gelijk krijgen uiteindelijk. Dat meen ik oprecht. Maar in mijn dagelijkse werk zie ik geloof en cultuur die ik als vrouw niemand toewens! En dat zijn geen extremisten hoor, zogenaamd ook gematigd. Maar wel moslim.... Rotte appels zijn er in elke cultuur en zeker geloof. Jullie beschouwen mij er ook als eentje en dat is prima. Hopelijk kan ik over tien jaar om vergeving vragen voor mijn gedachtegoed als jullie gelijk blijken te hebben.

En alle oorlogen die uit naam van het CHRISTELIJK geloof zijn gevoerd dan?
Dit heeft niks met geloof te maken....gewoon met een club achterlijke mensen die het geloof misbruiken voor hun misselijke acties.

Laten we even een aantal eeuwen van civilisatie teruggan om je opmerking te rechtvaardigen...

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:55

Hopelijk gaan mensen ooit eens snappen dat woorden die zo veel eeuwen geleden geschreven zijn, niet bedoeld zijn om vandaag nog letterlijk op te vatten. Geloven wil niet zeggen dat je moet stoppen met zelf na te denken, en daar loopt het volgens mij fout.

moonsparkle

Laten we eerst eens aan de slachtoffers denken en niet aan wie mogelijke daders zouden kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 14-11-15 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

TCM62, dat er tegenwoordig nog kleine kinderen misbruikt worden door priesters, is dat ook de schuld van alle christenen en het geloof? Nee dat zijn ook gewoon smerige randdebielen zoals de IS strijders, maar dat heeft niks met het gros van de moslims of de Islam te maken. Heb je ooit de Koran gelezen?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:56

Esther_r20 schreef:
Vandaag wakker geworden met een enthausiast zoontje want sinterklaas komt vandaag en tegelijkertijd lees ik de berichten van Parijs. Wat een ellende. ... Waarom, waarom.....

Idem dito... -O- -O-

Ik mag hopen dat er niet zo'n gek tussen de kindertjes staat die Sinterklaas staan op te wachten. %)

Eilinora

Inmiddels 153 doden voor zover ze nu weten.
En nog 100den gewonden.

Liannetje86

Dit soort mensen heeft idd geen vluchtelingstroom nodig om een land binnen te komen. Maar denk dat mensen snel een link leggen met oorlogsmisdadigers (in welke mate dan ook) met een terrorist ;)

Aversie tegen het geloof... Tjah... Volgens mij mogen echte Moslims ook niet zo maar mensen doden ;) Dit heeft niets meer met geloof te maken, maar met iemand die iets doms heeft bedacht en het heel goed kan overbrengen... Even stomme vergelijking om iets duidelijk te maken... Mensen liepen ook zo achter Hitler aan, dat was zeker geen moslim, maar die kreeg ook aanhangers terwijl hij een ontzettend achterlijk idee had. De drijfveer van deze mensen is niet het geloof... Iig niet het oorspronkelijke geloof...

Maar het sneue... De vluchtelingen vluchten voor dit soort dingen, door dit soort aanslagen, krijgen ze een slechtere naam bij mensen die alles over één kam scheren en zijn ze nergens meer welkom... Mooie dubbele overwinnig voor het terrorisme...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:58

bakkabouter schreef:
Hopelijk gaan mensen ooit eens snappen dat woorden die zo veel eeuwen geleden geschreven zijn, niet bedoeld zijn om vandaag nog letterlijk op te vatten. Geloven wil niet zeggen dat je moet stoppen met zelf na te denken, en daar loopt het volgens mij fout.

Dat laatste is dus exact hoe ik erover denk. Ik vind geloof een mooi iets en in veel wegen schept het een band, maar aan de andere kant zit er zo'n duistere kant aan dat ik me er eigenlijk liever ver buiten zou willen houden. Als ik kijk hoe er bij ons in de kerk dan elke zondag braaf liedjes gezongen worden en wat ze een paar eeuwen terug rondom het Christelijke geloof wel niet gedaan hebben vraag ik me echt af hoe ze dat kunnen rechtvaardigen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:00

Chasey schreef:
Esther_r20 schreef:
Vandaag wakker geworden met een enthausiast zoontje want sinterklaas komt vandaag en tegelijkertijd lees ik de berichten van Parijs. Wat een ellende. ... Waarom, waarom.....

Idem dito... -O- -O-

Ik mag hopen dat er niet zo'n gek tussen de kindertjes staat die Sinterklaas staan op te wachten. %)

Ohhh wat een enge gedachte :n

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:01

Ha, nou alles wag eeuwen door iemand bedacht is, wordt bezien als enige waarheid...

Een Profeet die niets van menslievendheid snapt wordt gezien als liefde..

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:02

8 terroristen gedood 7x was zelfmoord
Meer dan 120 doden

Nos

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:03

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:03

Parijs.... Sinterklaas... Wat een kromme dag vandaag qua gevoel :(
Heb het online nederlandse condoleance register getekend.. geeft mij het gevoel dat ik nog iets heb gedaan...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:04

Tcm62 schreef:
Ha, nou alles wag eeuwen door iemand bedacht is, wordt bezien als enige waarheid...

Nogmaals, heb je ooit de Koran gelezen? Ooit met echte moslims gepraat?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:05

Liesje89 schreef:
Ik vind het zó eng hè dit.. Oud stadgenote zit in Parijs en schuilt op de bovenste verdieping van een restaurant.. Mijn vader woont in Frankrijk en moet voor zijn werk regelmatig naar Parijs. Heb hem een whatsapp bericht gestuurd maar die heeft pas 1 vinkje.. Ik schijt 7 kleuren ;(

Inmiddels is mijn vader gelukkig boven water. Gisteren was hij wel in Parijs maar had zin laatste afspraak om 14.00 uur. Ten tijde van de aanslag was hij veilig thuis..

Stalgenootje heeft geslapen op een politiebureau en mocht vanmorgen naar het hotel, de vraag is nu alleen Hoe ze weer veilig in Nederland gaan komen.

sloffiee

Net beelden gezien van het theater je hoort duidelijk Allah akbar dus weer degelijk moslim terroristen

Anoniem

Amandavd schreef:
Tcm62 schreef:

Nogmaals, heb je ooit de Koran gelezen? Ooit met echte moslims gepraat?

Van mij dezelfde vraag.