Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:44

Jillsil schreef:
Mijn middenweg zou kunnen zijn dat we de grenzen dicht doen maar.... aan de grenzen controleren wie het is dmv vingerafdrukken, desnoods DNA etc. en dan kijken wie we het land in laten. Ja, hierdoor zullen lange wachtrijen ontstaan <KNIP>

Nee hoor, geen wachtrijen aan de grens. Je denkt te 'Westers'. Deze mensen zijn te voet. Ze komen niet per auto via de grote verkeersaders (althans, niet degenen die je buiten wil houden). Dus aan de 'officiele grensovergangen' zal niet zoveel te doen zijn.

Heb je de beelden niet gezien van vluchteling die in Servie zaten en Hongarije niet meer in kwamen? Ze maakten een bocht naar links en begonnen richting Kroatie te lopen en kwamen Kroatie in via maisvelden, geitepaadjes, etc.. De landsgrens van Nederland is 1027 km lang. De kustlijn is 451 km lang. Het is een illusie om te denken dat je de grenzen 'dicht' kunt zetten.

Los daarvan: een land dat leeft van de import en export en logistiek zet zijn eigen grenzen dicht (althans, probeert dat)? Het middel is erger dan de kwaal.....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 06-10-15 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:48

purny schreef:
Vingerafdrukken worden al genomen. Ik ben ook voor een systeem dat wanneer men zich schuldig maakt aan strafbare feiten het land moet verlaten. Maar er moet eerst eens gekeken worden naar de organisatie die hier verantwoordelijk is. Ik denk dat dat de IND moet zijn? Nu blijven mensen die uitgeprocedeerd zijn nog altijd in Nederland.

Ze blijven in NL omdat hun thuisland (voor zover een thuisland bekend is) ze niet terug wil nemen.

Dus heel praktisch: je zet ze (voor mijn part onder dwang) op het vliegtuig, ze komen aan in hun thuisland, worden daar bij de douane geweigerd, worden terug gebracht naar het vliegtuig waarmee ze net gekomen zijn en dat vliegtuig mag/moet ze weer meenemen. Het is echt zo simpel.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 09:51

Oke misschien niet goed uitgelegd vanaf mijn kant. Toelichting:
Met wachtrijen bij de grens bedoel ik meer de mensen die dus wel met de auto komen.

Ja, ik heb die beelden gezien maar ik heb ook de beelden gezien waar vrachtwagens de officiële grensovergang door komen vol met vluchtelingen. Als je ergens moet beginnen, dan maar bij de grens. Vervolgens de mensen die dus lang 1027 km lange land grens willen komen moeten ook ergens heen. Tenminste, waar ik woon lopen ze niet "los" over straat. Dus die kun je vervolgens registreren etc.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 09:55

Cowboy55 schreef:
purny schreef:
Vingerafdrukken worden al genomen. Ik ben ook voor een systeem dat wanneer men zich schuldig maakt aan strafbare feiten het land moet verlaten. Maar er moet eerst eens gekeken worden naar de organisatie die hier verantwoordelijk is. Ik denk dat dat de IND moet zijn? Nu blijven mensen die uitgeprocedeerd zijn nog altijd in Nederland.

Ze blijven in NL omdat hun thuisland (voor zover een thuisland bekend is) ze niet terug wil nemen.

Dus heel praktisch: je zet ze (voor mijn part onder dwang) op het vliegtuig, ze komen aan in hun thuisland, worden daar bij de douane geweigerd, worden terug gebracht naar het vliegtuig waarmee ze net gekomen zijn en dat vliegtuig mag/moet ze weer meenemen. Het is echt zo simpel.

Daar was laatst een heel stuk over op tv. (ik zal zo even kijken of ik deze 'bron' kan vinden) want het is dus blijkbaar zo dat het land wat op jouw paspoort staat verantwoordelijk is voor jou.

Stel: Ik ga als Nederlander naar Australië, daar woon ik een paar jaar maar ga mij enorm misdragen en Australië zet mij uit terug naar Nederland. Dan mag Nederland mij niet weigeren maar zal mij hier moeten terug nemen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:56

Jillsil schreef:
Oke misschien niet goed uitgelegd vanaf mijn kant. Toelichting:
Met wachtrijen bij de grens bedoel ik meer de mensen die dus wel met de auto komen.

Ja, ik heb die beelden gezien maar ik heb ook de beelden gezien waar vrachtwagens de officiële grensovergang door komen vol met vluchtelingen. Als je ergens moet beginnen, dan maar bij de grens. Vervolgens de mensen die dus lang 1027 km lange land grens willen komen moeten ook ergens heen. Tenminste, waar ik woon lopen ze niet "los" over straat. Dus die kun je vervolgens registreren etc.

Klopt. Maar als ze onze grens over sluipen (niet dat daar veel 'sluipen' voor nodig is :D ) en ze melden zich dan dan komen ze dus in de officlele molen terecht. En dan heb je ze dus niet aan de grens tegen gehouden.

Dus dan maakt het niet uit of je de grens probeert dicht te zetten of niet. Deze mensen melden zich toch wel bij je. Zoals je zelf zegt, ze lopen niet 'los' over straat. Ze hebben immers niks te makken zolang ze zich niet melden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:58

Jillsil schreef:
Daar was laatst een heel stuk over op tv. (ik zal zo even kijken of ik deze 'bron' kan vinden) want het is dus blijkbaar zo dat het land wat op jouw paspoort staat verantwoordelijk is voor jou.

Stel: Ik ga als Nederlander naar Australië, daar woon ik een paar jaar maar ga mij enorm misdragen en Australië zet mij uit terug naar Nederland. Dan mag Nederland mij niet weigeren maar zal mij hier moeten terug nemen.

Ik geloof je meteen. Zal echt zo zijn. Maar een land als China zegt 'nee' en blijft 'nee' zeggen. Ze weten daar ook wel wat officieel wel of niet zou moeten.....maar ze zeggen gewoon 'nee'. Punt.

gohya

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:42

Zo zijn er meer landen die hun burgers niet terug nemen, o.a. landen in Afrika en Marokko neemt ze ook niet terug.Of dit moet intussen veranderd zijn in Marokko.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:49

gohya schreef:
Zo zijn er meer landen die hun burgers niet terug nemen, o.a. landen in Afrika en Marokko neemt ze ook niet terug.Of dit moet intussen veranderd zijn in Marokko.

Klopt. http://www.volkskrant.nl/binnenland/kabinetslobby-voor-terugkeer-asielzoekers-faalt~a4087788/ In elk geval het deel dat er meer landen zijn die mensen (zonder paspoort/identiteit) niet terugnemen. En volgens mij is regel 1 van de cursus: "Hoe wordt ik een asielzoeker": Gooi je paspoort weg.......

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:01

Ik heb het boek van Ayaan Hirsi Ali gelezen. Af en toe lastig te lezen maar wel super interessant om te lezen hoe de mentaliteit van asielzoeker zijn en hoe de Nederlanders regering werkt. Ze is niet voor niks van de PvdA overgestapt naar de VVD, puur omdat ze vond dat de PvdA totaal geen idee had hoe het in opvanghuizen er aan toe gaat. Hoe de mensen denken en handelen daar.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:16

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:26

En ik vind dat we de mannen terug moeten sturen naar hun eigen land, vecht maar voor je land..
Heel veel vrouwen en kinderen hebben ze alleen achtergelaten, en dat doe je niet als je een gezin hebt.
De gezinnen en kindsbruidjes, mogen wel blijven, tot hun land weer veilig genoeg is om terug te sturen.. Dan zijn inmiddels de kindsbruidjes oud genoeg om getrouwd te zijn.
Pedofielen moeten we niet willen.
En iedereen die zich ook maar misdraagt, het land uit en ook niet meer welkom..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:15

storrum schreef:

Sja en dan vraag ik mij weer af. Ze hebben allerlei cijfers, ze weten dat het gebeurt, en toch blijft het gebeuren. Waarom niet harder aanpakken? Waarom altijd zo politiek correct blijven? Een strengere aanpak en beveiliging is poedersuiker voor de asielzoekers die niets verkeerd doen, maar het blijkbaar wel nodig voor hun mede asielzoekers die zich niet kunnen gedragen. Daarbij is iedereen gebaat bij een veiliger AZC.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:52

Zeeuwtje68 schreef:
En ik vind dat we de mannen terug moeten sturen naar hun eigen land, vecht maar voor je land..

En voor wie zouden ze dan precies moeten vechten? Voor Assad en IS zijn ze nu juist voor op de vlucht..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:59

Zeeuwtje, niet alle mannen hoor :n

Sammie zeeuwtje bedoelt denk ik dat ze terug moeten en dat de mannen in het leger moeten daar om de oliebol daar op te lossen

Oké, zeeuwtje jouw opmerking is niet eens zo verkeerd XD

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:05

xniieeenke schreef:
Oké, zeeuwtje jouw opmerking is niet eens zo verkeerd XD

Ja, ongetrainde burgers laten vechten tegen 1 van de beste getrainde en uitgeruste legers van het Midden Oosten (dat van Assad) en redelijk getrainde geloofsfanatici (IS) is altijd een goed plan. :roll:

En kom nou niet met: ze moeten het leger in, want 1 van de 2 partijen die ze dood wil hebben is het leger......
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 06-10-15 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:05

Maar dat zou toch echt een eigen keuze moeten zijn en niet door iemand die veilig achter zijn pc zit.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:06

Ik heb even weinig tijd te lezen/reageren, maar ik doel met mijn opmerkingen over laagopgeleide toch echt op de mensen die respectloos reageren. Denk aan liedjes, groffe uitspraken, verhaaltjes van fb. Waarom mensen zich zo aangesproken moeten voelen weet ik niet. Ik zeg dat de mensen die op die manier reageren vaak (NAAR MIJN INZIEN) laag opgeleid zijn, ik zeg niet dat mensen die laag opgeleid zijn dom zijn of altijd die mening hebben.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:08

Cowboy, sorry maar ik begrijp het niet meer.
De vluchtelingen vluchten momenteel toch voor IS?
Assad is een rotzak, we know that, maar denk dat de meesten IS griezels vinden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:58

Nee die mensen vluchten voor IS én voor Assad.. De mensen die Assad gezind zijn blijven in het land zitten. Assad bombardeert IS én eigen landgenoten. (mensen die tegen hem zijn).

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:11

Cowboy55 schreef:
Ja, ongetrainde burgers laten vechten tegen 1 van de beste getrainde en uitgeruste legers van het Midden Oosten (dat van Assad) en redelijk getrainde geloofsfanatici (IS) is altijd een goed plan. :roll:

In het leger van de IS zitten ook veel ongetrainde 'beginners' (lees: bekeerde idioten die zich aangesloten hebben; uit Belgie bijvoorbeeld...)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:32

Daar hebben ze anders voorlopig genoeg succes mee!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:38

storrum schreef:
Cowboy55 schreef:

In het leger van de IS zitten ook veel ongetrainde 'beginners' (lees: bekeerde idioten die zich aangesloten hebben; uit Belgie bijvoorbeeld...)

Hun 'kracht' zit dan ook meer in de bereidheid om zich in een bomvest te hullen om <BOEM> te doen. Daar zijn de meeste soldaten in de rest van de wereld iets minder voor te porren......

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:46

Cowboy55 schreef:
Hun 'kracht' zit dan ook meer in de bereidheid om zich in een bomvest te hullen om <BOEM> te doen. Daar zijn de meeste soldaten in de rest van de wereld iets minder voor te porren......

Ja dat is zo...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:12

Er waren ook jonge mannen/jongens die naar Europa zijn gekomen,omdat ze niet wilde vechten,ze wilde niet het leger in.Want ze hielden er niet van om op anderen te schieten.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:25

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24581890/__Gewonde_bij_vechtpartij_AZC__.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=referral&utm_campaign=facebookpage
Op dit soort incidenten zit niemand te wachten.
Of juist wel?
Je kan zeggen: als ze daar al niet met elkaar om kunnen gaan, hoe moet dat dan straks met 'ons' in de samenleving?
Je kan ook zeggen: Agossie, werd het iemand ff teveel allemaal? Jaaa, ik begrijp het, zo ver van huis en oorlog enzo en alles bij elkaar...

PVV heeft inmiddels een meldpunt geopend over overlast van AZC'ers: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4157369/2015/10/06/PVV-begint-meldpunt-overlast-asielzoekers.dhtml
Te verwachten van de PVV, denk ik zo?

Wat doet de PVV nu in de peilingen?
http://www.nu.nl/politiek/4138375/pvv-wint-opnieuw-zetels-in-peiling.html

Schrikbarend?
Imo niet.
Ik zal niet op hem stemmen, maar zie wel langzaamaan dat onze (EU) opvang niet altijd gewaardeerd wordt en met geweld tot gevolg om 'hun' ongenoegen te 'uiten'.
Pardon?
Je komt hier of elders als gast, je wordt opgevangen en toont aan dmv geweld dat je het ergens niet mee eens bent?!?
Dit bovenstaande feit is toch door niemand goed te praten?