Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:04

Cookies schreef:
Ja dat is vaak het nadeel, dat degene die het wel goed doen lijden onder degene die er een puinhoop van maken. Maar dat is met alles zo.

En dus is het niet erg? We kiezen daar steeds weer erg makkelijk voor - maar da's een keuze. We kunnen er ook voor kiezen om die horeca niet kindvrij te maken :) Dan lijden 'de goeden' ook onder de mensen die er een puinhoop van maken, maar dan is de last wat anders verdeeld en worden er niet bepaalde groepen zo specifiek uitgesloten.

Meloen

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:19

Onlangs kwam ik dit tegen bij een restaurant in de huisregels;

Citaat:
We willen dat al onze gasten volop genieten van ons arrangement, zonder ergernis of wanklank. Daarom kunnen gasten die overlast veroorzaken verdere toegang geweigerd worden. Voorbeelden van overlast zijn luidruchtig of agressief gedrag. U bent als een groep verantwoordelijk voor elkaar.

Al moet ik zeggen dat door überhaupt het woord huisregels ik niet zo snel naar dit restaurant zou gaan.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:24

Tja, alles is een keuze. Ik zie niet zo het probleem met een paar restaurants kindvrij te hebben. Er blijft nog steeds veel over om te kiezen. Maar het zou leuk zijn als mensen die echt rustig willen eten ook wat te kiezen hebben.
Ik ga zelf regelmatig uit eten, maar heb weinig tot geen last van kinderen in restaurants. Dus mij maakt het niet uit. :D

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:27

Ben momenteel op vakantie in Kos. En ja in een all inclusive hotel met animatie team. Ik werk ook met kinderen en ik hou zeker van kinderen maar hier word ik soms gek... ouders die hun kind meenemen naar een café na 12 uur snachts waar de kinderen van vermoeidheid en verveling beginnen te krijsen maar er 2 uur later nog zitten. Kinderen die hun zin niet krijgen en vervolgens heel de boel op stelten zetten. Kinderen die hun ouders beginnen te slaan omdat iets ze niet aanstaat.. af en toe zou ik een kindvrij moment zeker waarderen. Maar eerlijk is eerlijk uiteindelijk ligt het aan opvoeding en niet zozeer aan de kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:51

Tuurlijk ligt het aan de opvoeding en is het zonde dat netjes opgevoede Kids ook de dupe zijn. Maar eerlijk , hoeveel ouders accepteren het nog tegenwoordig dat hun kind een standje krijgt van een vreemde? Of dat ze aangesproken worden op onbehoorlijk gedrag? Weinig tot geen. Je krijgt gelijk een grote bek dat zij de opvoeding bepalen, dat je je niet moet bemoeien en dat een kind ook kind moet kunne zijn. Zet je ze buiten in het ergste geval, dan krijg je dikke klacht aan je been en je zaak wordt overal afgebrand. In een grote stad zal dat misschien nog meevallen. In een dorp daarentegen kan dat heel anders uitpakken.

Ik ben ook voor kindvrije plekken. Niet alles natuurlijk, er moet keuze blijven voor beide groepen. En jammer voor wie er dupe van is, maar ik begrijp heel goed waarom een uitbater liever een bord hangt "onder x jaar geen toegang" dan het risico nemen en zowel verbaal als fysiek aangevallen worden als een aapje de boel op stelten zet.

Beetje been there done that, dan maar gelijk grove middelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:52

Meloen schreef:
Onlangs kwam ik dit tegen bij een restaurant in de huisregels;

Citaat:
We willen dat al onze gasten volop genieten van ons arrangement, zonder ergernis of wanklank. Daarom kunnen gasten die overlast veroorzaken verdere toegang geweigerd worden. Voorbeelden van overlast zijn luidruchtig of agressief gedrag. U bent als een groep verantwoordelijk voor elkaar.

Al moet ik zeggen dat door überhaupt het woord huisregels ik niet zo snel naar dit restaurant zou gaan.

Ik vind "huisregels" juist een pré om ergens naartoe te gaan :)
Dat geeft de indruk dat men daar zijn best doet om de sfeer fijn te houden +:)+

Net zoals ik in principe liever een paard op een stal zal zetten waar ze duidelijke stalregels hanteren, dan weet je tenminste waar je aan toe bent....en is het risico wat kleiner dat je gaandeweg tot de ontdekking komt dat je stalgenoten hebt die allerlei onfatsoenlijke dingen heel normaal vinden....en dat gewoon kunnen blijven doen omdat de stalbaas het een rotzorg zal zijn :=

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:28

Ja ik vind dat ook fijn, dan weet je waar je aan toe bent en dat de eigenaar het blijkbaar aan het hart gaat dat mensen het naar hun zin hebben. Het is jammer dat er huisregels nodig zijn, blijkbaar heeft niet iedereen dit bij zijn/haar opvoeding meegekregen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:55

Off topic
pmarena schreef:
Net zoals ik in principe liever een paard op een stal zal zetten waar ze duidelijke stalregels hanteren, dan weet je tenminste waar je aan toe bent....en is het risico wat kleiner dat je gaandeweg tot de ontdekking komt dat je stalgenoten hebt die allerlei onfatsoenlijke dingen heel normaal vinden....en dat gewoon kunnen blijven doen omdat de stalbaas het een rotzorg zal zijn :=

Pmarena, klinkt alsof je hier ervaring mee hebt O:) ?

On topic, is de volgende stap dan kindvrije dagen in de Efteling en de dierentuin?

Ik denk overigens dat het echt wel meevalt met de overlast die kinderen veroorzaken in restaurants waar je niet direct (veel) kinderen verwacht als jullie begrijpen wat ik bedoel.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:57

Ook geen winkel meer binnen gaan die hebben ook huisregels.

Mensen die hun kinderen opvoeden zullen er vast geen moeite mee hebben als ze eens aangesproken zouden worden. Maar daar hoeft het niet bij. Die grijpen zelf wel eerder in.

De onopgevoede kinderen hebben dito ouders en dulden echt geen opmerking.

Misschien ook een idee. Na 19:30 geen kinderen onder de 12 meer toegestaan.
Dan is het al lang bedtijd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:02

Efteling en dierentuin is geen vergelijk.

Zo moet je ook niet zeiken bij restaurants waar kinder speelhoeken zijn.
Die geven daarmee aan kinderen welkom.

Maar plaatsen zonder die gelegenheden daar zouden ouders ook zo snugger mogen zijn alleen te komen met opgevoede kroost.

Dat gebeurd dus niet. En dan raar vinden dat er gesproken wordt over kindvrij.
Dat is toch een simpel gevolg op de arrogantie en onbenul van Sommige ouders?

En denk maar niet dat de plaatsen met speelhoek denken over kindvrij te worden.

Dus echt ik snap al de paniek niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:03

bruintje123 schreef:
Misschien ook een idee. Na 19:30 geen kinderen onder de 12 meer toegestaan.
Dan is het al lang bedtijd.

Een kind van 10 gaat later dan 19:30 naar bed.

Kinderen van 7 gaan om 19:30 naar bed.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:06

En je moet thuis nog even douchen.
Pyama aan. Meestal woon je ook niet naast het restaurant
dus mooi wegwezen om 19:30. :)

Toch kinderen toegestaan. kan niemand daar over vallen.
Of toch weer?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:14

Een kind van 10 rent toch ook al jaren geen rondjes meer tijdens het eten?
Dat is al bijna een puber en dan issie ook al niet meer welkom :')

Laten we het dan maar gelijk 21+ maken.

Blue-eyes, dat is ook precies mijn punt.
Waarom is een kind wel irritant genoeg voor een verbod en iemand die veel te hard lacht niet.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-08-15 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:15

Sizzle schreef:
Een kind van 10 rent toch ook al jaren geen rondjes meer tijdens het eten?
Dat is al bijna een puber en dan issie ook al niet meer welkom :')

Laten we het dan maar gelijk 21+ maken.

Nou dat dacht ik ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:18

Kunnen veel mensen van kinderen minder hebben dan van volwassenen?

Die luid jankende volwassene in het restaurant werd genegeerd, maar toen een kind een keel opzette kwamen de geïrriteerde blikken :+

Als je kinderen weigert, staat dat niet gelijk aan rust immers.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:25

Mijn ene neefje van 6 zat al braaf stil.
Mijn andere is 8 en zit nog geen minuut stil.

Dus die gaat met 10 jaar niet al jaren stil zitten of hij moet er ter plekke vandaag mee beginnen. :)

En helaas on die laatste gaat het over.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:32

Dan moet je het verbod wellicht specificeren voor kinderen of mensen met opvoed of gedragsproblemen :+

Niet welkom zijn: kwijlende mensen, stinkende mensen, en onrustige mensen.

Kun je de leeftijdsgrens gewoon weglaten O:)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:37

bruintje123 schreef:
Zo moet je ook niet zeiken bij restaurants waar kinder speelhoeken zijn.
Die geven daarmee aan kinderen welkom.

Maar dit is dus precies het punt en het grootste risico. Als we afgescheiden plekken gaan maken, mogen we nooit meer ergens wat van gaan zeggen, want dan moeten we maar ergens heen gaan waar kinderen niet welkom zijn. Juist door de groepen te gaan scheiden, krijg je een soortement van vrijbrief om kinderen maar te laten gaan. Want waarom betekend een dierentuin of een restaurant met speelhoek dat er gegild, gekrijst, gegooid en gescholden mag worden? Waarom is het in een dierentuin of in een restaurant met een kinderhoek oké als bediening en andere gasten van de sokken gelopen worden omdat de kinderen rondrennen??

Ook in de dierentuin verwacht ik opgevoede kinderen, ze mogen best spelen en doen, maar je bent in een openbare gelegenheid en daar hou je, óók als kind, rekening met je medemens.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:38

Maar ga ja familie tokkie maar eens weigeren dan.

Mensen die niet in de gaten hebben dat ze over last veroorzaken willen ook geen tegenspraak.
Geef je dat over het oogappeltje dan is de tegen reactie nog eens 300 keer zo groot.

En ik ga nooit uit eten in een studenten of stad die bekend staat om vrij gezellen feesten.
Dus ik hen nog nooit gegeten met lastige volwassenen om me heen.

Steden die niet bekend zijn als er zijn weinig kinderen moet ik helaas dan nog weer vinden :+
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 27-08-15 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:42

Maar elke ouder ziet opvoeding anders. Als je je kinderen laat rennen en krijsen in een restaurant en je zit er vertedert op te gapen of je laat ze vrolijk doen,dan is dat omdat jij vindt dat dat kan. Een ouder die dat onopgevoed vindt zal dat niet toelaten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:43

Laldain eens los geslagen kinderen horen nergens.
Maar kinderen moeten het wel ergens leren.
En leren gaat nooit in een keer goed. ( gelukkig)
En de restaurants met speel plekken zijn mooie leer restaurants.
Die zonder zijn voor die het al geleerd hebben.
Alleen dat beseffen diverse ouders niet.
En dan komen er berichten over kindvrije plaatsen en is het hek van de dam.
Ipv eens bedenken misschien zijn mijn kinderen nog niet toe aan een "volwassen" plek.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 27-08-15 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:44

Ik zou er op zich geen problemen mee hebben omdat ik dan tegen mensen nog kan zeggen Tief zelf maar op naar een kindvrij restaurant _O-
Grapje, was mijn eerste gedachte dus moet er even uit.

Ik heb zelf niet zon last van kinderen, eigenlijk vooral van grote gezelschappen (dronken?) mensen die bulderend zitten lachen zodat iedereen kan mee genieten.

Maar heb geen probleem zolang het bij enkele blijft, ik wil nl ook mét kinderen nog degelijk uit eten kunnen op sjiek of een familiediner kunnen boeken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:46

bruintje123 schreef:
Maar ga ja familie tokkie maar eens weigeren dan.

Dat vind ik echt zo'n gemakzuchtig argument. Omdat we te laf zijn om ze werkelijk aan te spreken op hun gedrag gaan we allemaal indirecte manieren verzinnen die het probleem niet oplossen maar vooral verplaatsen?

"Als ik er maar geen last van heb."

Dat anderen er vervolgens wel last van hebben is geen probleem blijkbaar.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:50

Tuurlijk is dat een probleem. Alleen loop je het risico dat je een klap krijgt als je er wat van zegt of ze veroorzaken een enorme rel met geschreeuw en gebrul. Daar zit je op je avondje uit ook niet op te wachten. En ze leren er ook niks van, want het interesseert ze niks wat een ander vind.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:51

Mijn werk is vervelende mensen aanspreken.
En ja we weten soms al door de naam of de straat of dat die dag nodig gaat zijn. En wat de reactie gaat zijn.
Die lui pikken het al niet of je vraagt 20 meter verderop te roken. Dan krijg je eerst smoel en dan lopen ze pas aan.
Andere zeggen sorry wist ik niet en lopen aan.