12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:50

Ze hebben nog geen bevestiging zeiden ze net maar signalement van de dader komt overeen met degene die gisteren op een politie heeft geschoten... Mogelijk 1 gewonde en meerdere gegijzelden...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:50

BaileyMix schreef:
Nee toch... Weer door dezelfde mannen?

Nee vermoedelijk dezelfde als die de agente dood schoot

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:51

Daks schreef:
Bailey je haalt me de woorden uit mijn mond

Gaat echt fout daar in parijs nu een joodse supermarkt die gegijzeld word.

Ik ben 'bang' dat deze mannen nog wel meer voorbereid hebben en dat er dus nog meer aan zit te komen, en dat ze anders wel wat verzinnen in de tussentijd.
Ze worden toch al gezocht.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:52

Pfff jeetje, laat ze álsjeblieft opgepakt worden, dit tuig. De isoleercel in de rest van hun leven, alsjeblieft. Wat zullen de mensen in/rond Parijs in angst zitten zeg ;(

Peperkroket

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:54

Ik hoop dat ze opgepakt en berecht kunnen worden. Ik denk dat ze zichzelf helaas wel neerschieten als het te heet onder de voeten wordt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:55

Even voor de duidelijkheid, de man die mensen aan het gijzelen is in de Joodse supermarkt is niet een van de twee broers van de aanslag op Charlie Hebdo. Dit is waarschijnlijk wel dezelfde man als degene die gisterochtend een politieagent heeft neergeschoten vlakbij een metrostation. De twee broers houden zich nu volgens mij schuil in een drukkerij die omsingeld is door de politie

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:55

Er zijn hier nu twee gijzelingen gaande, die van de twee broers (40km buiten Parijs) en van de man die gister een agente dood schoot (in het 20ste arrondisement in Parijs).

De daders gingen naar dezelfde moskee en er wordt nu gezegd dat ze waarschijnlijk bij dezelfde radicale groep horen.

In de supermarkt zijn ook kinderen aanwezig.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:57

IS heeft de aanslag opgeëist:

http://www.demorgen.be/buitenland/live- ... -a2176242/

Fragment uit artikel schreef:
Volgens de terroristische organisatie Islamitische Staat (IS) is de aanslag van woensdag op de redactie van Charlie Hebdo in Parijs slechts het begin van een veel grotere terreurcampagne met aanslagen in Europa en VS. "We zijn de operatie begonnen in Frankrijk, waarvoor wij de verantwoordelijken zijn", zei IS-prediker Abu Saad al-Ansari volgens getuigen tijdens het vrijdaggebed in het Noord-Iraakse Mosoel. "Morgen zijn Groot-Brittannië, de VS en andere aan de beurt."
Laatst bijgewerkt door Szan op 09-01-15 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Ongelooflijk... En misschien nog wel meer radicalen binnen die groep die nu iets gepland hebben?

Peperkroket, 'zelfmoord' is volgens mij niet toegestaan vanuit de Islam, ze gaan voor de marteldood geloog ik.

Dribbel

Jes schreef:
Er zijn hier nu twee gijzelingen gaande, die van de twee broers (40km buiten Parijs) en van de man die gister een agente dood schoot (in het 20ste arrondisement in Parijs).

De daders gingen naar dezelfde moskee en er wordt nu gezegd dat ze waarschijnlijk bij dezelfde radicale groep horen.

In de supermarkt zijn ook kinderen aanwezig.

|( Soms wordt ik zo verdrietig van wat er allemaal gebeurd. Als het dan nog een beetje en ver van je bed show is, omdat het weinig nieuws aandacht krijgt en aan de andere kant van de wereld is, dan komt het minder hard aan (klikt gemeen, maar het is wel zo), maar nu zo dicht bij huis. Pff...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:58

Citaat:
Volgens de terroristische organisatie Islamitische Staat (IS) is de aanslag van woensdag op de redactie van Charlie Hebdo in Parijs slechts het begin van een veel grotere terreurcampagne met aanslagen in Europa en VS. "We zijn de operatie begonnen in Frankrijk, waarvoor wij de verantwoordelijken zijn", zei IS-prediker Abu Saad al-Ansari volgens getuigen tijdens het vrijdaggebed in het Noord-Iraakse Mosoel. "Morgen zijn Groot-Brittannië, de VS en andere aan de beurt."

Hier schrik ik we; van zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:59

Szan schreef:

Jeetje |( Was natuurlijk wel verwacht dat het in ieder geval gefinancierd werd vanuit de IS, maar dat ze hem ook echt opeisen.. En gelijk het dreigement dat er morgen meer aanslagen zullen volgen. Brr.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:59

Szan schreef:

Laat dit alsjeblieft niet waar zijn... Kan toch niet... Pfff...

JewEmm

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:02

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:02

BaileyMix schreef:
Ongelooflijk... En misschien nog wel meer radicalen binnen die groep die nu iets gepland hebben?

Peperkroket, 'zelfmoord' is volgens mij niet toegestaan vanuit de Islam, ze gaan voor de marteldood geloog ik.

Dan hoop ik dat ze heel veel kogels op plekken krijgen die niet dodelijk zijn, en aub geen pijnmedicatie maar opereren zonder verdoving. Dan ben je pas een grote jongen ipv een slaaf van ......

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:03

Szan schreef:

Bah ik krijg hier de kriebels van.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:03

Vraag me vooral af wie 'andere' landen dan zijn. Aangezien ze moeilijk ieder land dat mee doet kunnen pakken. En Nederland natuurlijk al erg geliefd is om Geertje... Maar niet aan denken geloof ik -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:04

En lees ook even het onderste stukje van dat artikel. Ook niet onbelangrijk voor NL.

BigOne

Het is ook de bedoeling dat door dit soort publicaties de mensheid die Allah niet verafgood, in angst zal gaan leven.

Anoniem

BaileyMix schreef:
Vraag me vooral af wie 'andere' landen dan zijn. Aangezien ze moeilijk ieder land dat mee doet kunnen pakken. En Nederland natuurlijk al erg geliefd is om Geertje... Maar niet aan denken geloof ik -O-

Inderdaad zo weinig mogelijk aan proberen te denken... -O-

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:07

Bah ik vind het maar eng allemaal

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:07

Emmaa_ schreef:
BaileyMix schreef:

Inderdaad zo weinig mogelijk aan proberen te denken... -O-

Niet aan denken kan niet meer, niet na 9-11 en alle andere terreuracties en het kan wel degelijk in elk land waar moslims wonen. Niet door de moslims maar uit deze groep komen wel de extremisten voort.
En met de huidige open grenzen wbt Europa is het piece off a cake om overal wat uit te spoken,helaas.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:09

Maar ieder geloof zit tegenwoordig overal, dus ieder land kan doelwit zijn. Maar ik denk echt dat Nederland wel eens de banketstaaf kan zijn, evenals België.

Anoniem

Ik heb het meer over de directe dreiging die nu heerst voor morgen. Zo woon ik bijvoorbeeld in Utrecht en moet ik morgen met het openbaar vervoer, maar ga niet Utrecht centraal vermijden alleen maar omdat het een groot knooppunt voor vervoer in Nederland is.

WillBokkers

BaileyMix schreef:

Moorden is ook niet toe gestaan volgens de islam, zelfmoord al helemaal niet.
Dit is de marteldood dacht ik die hun nu doen.
Maar wordt dat alleen in de koran wat anders beschreven dan dat dat nu wordt uitgevoerd...

Ik denk dat als ze Nederland uitkiezen dat dat dan inderdaad naar Geert gaat...