Nayomie schreef:Als die vergelijking nu al gemaakt wordt, is het dit jaar het meest trieste sinterklaasfeest ooit.
Zelfs de hemel huilt er om.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yucca schreef:En waarom moeten er weer termen als azijnpissers gebruikt worden? Ben je nu niet net zo hard bezig om het vuur op te stoken?
Ik las deze reactie op de Facebook van Linda Magazine, naar aanleiding van de walgelijk reactie op een selfie van een aantal donkere spelers NL-eftal:Citaat:Ik wil dit niet, niet in ons land!
Het raakt mij als ik zie hoe vaak wij als inwoners van dit prachtige Nederland langs elkaar heen lopen en dat terwijl de oplossing heel simpel is!
Hebben wij niet allemaal geleerd in onze opvoeding om te geven en te nemen? En dat vooroordelen vaak niet kloppen (ongeacht huidskleur, geaardheid, afkomst, lichaamsgewicht, overtuigingen of wat voor kleren iemand aan heeft etc)? En dat we leven in een samenleving?
Waarom doen we er dan niet iets mee?
Waarom begrijpen wij elkaar zo verkeerd en blijven wij samen maar langs elkaar heen lopen? Volgens mij wil ieder mens zich juist geaccepteerd voelen?
Nederland is en blijft voor mij een samenleving en niet een eenleving.
En we moeten er met zijn allen voor gaan!
Leer elkaar eens echt kennen, ipv van dat negatieve stukje te lezen in de krant of op tv. Of van die ene roddel van bijvoorbeeld de buurvrouw of wie dan ook!
Ga bij elkaar op de koffie, organiseer buurtfeesten en kom voor elkaar op en neem vooral de tijd voor elkaar. Misschien begrijpen wij elkaar dan een stuk beter! Wij willen denk ik allemaal met een fijn gevoel over straat lopen?
Laat het volgend jaar het jaar van de verbondenheid zijn en laat zien dat Nederland een land is wat een eenheid vormt. Waarom kwaad met kwaad vergelden, als het ook met liefde kan!
Nederland het land waar ieder mens zich vrij hoort te voelen?
FriesWytske schreef:Er was een plaats aangewezen waar ze mochten demonstreren, Adamootje. Dus ze hebben er bewust voor gekozen om het te gaan verzieken voor de kinderen. En daar mag van mij een zwaardere straf op komen te staan dan dat ze nu hebben gekregen.
M_D_H schreef:'Summerly' zonder 'f'.Dat is wel heel erg makkelijk he summerfly...
Als de tegenstanders niet meteen hadden geroepen dat zwarte piet racistisch was en dat het sinterklaas feest dus ook racistisch was,
Als de tegenstanders subtiel hadden aangegeven dat ze liever zwarte piet qua uiterlijk wat veranderd hadden willen zien, dan was er heel anders gereageerd door de voorstanders.
Want heel eerlijk? Niemand hoeft mij of de tradities waar ik van hou uit te maken voor racistisch...
Dát had heel anders gekund...
FriesWytske schreef:Die Tuur heeft gewoon teveel klappen tegen zijn kop gehad. Denk dat hij met nu niet eens meer welkom is in Nederland. Zegt genoeg over hoe hij is, heeft wel meer van dit soort rare uitspraken gehad.
En als ze dit willen afschaffen, moeten ze ook maar het suikerfeest en noem maar op afschaffen.
Wat krijgen we straks met kerst. Dan wordt de kerstman massaal binnengehaald. Is dan toch ook discriminatie. Of zelfs dierenmishandeling. Nee, dan hoor je ze er niet over. Laat ze lekker oprotten ipv hier onze centen opmaken. En zelf op hun luie stoel te blijven zitten. Zou de criminaliteit ook dalen.
Mojito schreef:FriesWytske schreef:Die Tuur heeft gewoon teveel klappen tegen zijn kop gehad. Denk dat hij met nu niet eens meer welkom is in Nederland. Zegt genoeg over hoe hij is, heeft wel meer van dit soort rare uitspraken gehad.
En als ze dit willen afschaffen, moeten ze ook maar het suikerfeest en noem maar op afschaffen.
Wat krijgen we straks met kerst. Dan wordt de kerstman massaal binnengehaald. Is dan toch ook discriminatie. Of zelfs dierenmishandeling. Nee, dan hoor je ze er niet over. Laat ze lekker oprotten ipv hier onze centen opmaken. En zelf op hun luie stoel te blijven zitten. Zou de criminaliteit ook dalen.
Heeft dan niemand door dat dit soort extreme reacties juist al die woede oproepen? Dit is wel degelijk een zeer discriminerende reactie, gekeken naar het laatste stukje.
Pearlx schreef:Ik neem aan dat ze in de volle uitzending ook ander soort reacties laten zien. Ik kan me echter wel voorstellen dat je als iemand onbekend met deze traditie er sowieso niet echt nuchter op kan reageren, want dan staat het gewoon heel vreemd natuurlijk!
xSwanHeart schreef:Pearlx schreef:Ik neem aan dat ze in de volle uitzending ook ander soort reacties laten zien. Ik kan me echter wel voorstellen dat je als iemand onbekend met deze traditie er sowieso niet echt nuchter op kan reageren, want dan staat het gewoon heel vreemd natuurlijk!
Dat zegt toch eigenlijk genoeg? Dat je het feest moet kennen voor je kan begrijpen dat het niet racistisch bedoeld is, is toch gek?
xSwanHeart schreef:Ja, gek vinden mag ook, dat is geen probleem. Maar je kan mij niet wijsmaken dat een Krampus op welke manier dan ook een racistisch beeld uitdraagt. Terwijl zwarte Piet wél duidelijk een (verouderd) racistisch stereotype weergeeft.
Snap niet waarom je hier het Kwaku-festival bij haalt, dat heeft er toch niets mee te maken? Ik kende het niet, dus misschien heb ik iets gemist, maar ik geloof niet dat dat festival racistisch opgevat kan worden.
En festivals waarbij Christen-karikaturen in een stoet door de stad lopen ken ik nietenlighten me!
nine1987 schreef:secricible schreef:Mwah, aangezien deze dame een zeer gekleurd beeld heeft, veaag ik me af hoeveel mensen er wel nuchter op hebben gereageerd...
Mah, ik vond mijn post toch vrij nuchter.. :p
secricible schreef:En de reactie van swanheary slaat nergens op. Er zijn heel veel tradities die, als je de redenen en de gebruiken niet kent, echt heel vreemd kunnen overkomen...
secricible schreef:En de reactie van swanheary slaat nergens op. Er zijn heel veel tradities die, als je de redenen en de gebruiken niet kent, echt heel vreemd kunnen overkomen...
Electra63 schreef:Dit soort domme, kortzichtige reacties bewijst dat discriminatie in Nederland nog steeds bestaat. Zie de reacties op bv de foto van de donkere voetballers gisteren. Die werden met apen vergeleken. Maar ik verbaas me daar al jaren niet meer over, immers het bestaansrecht van de PVV is vooral gebaseerd op haat. Mensen zouden af en toe eens de grondwet moeten lezen. Vrijheid van geloof en meningsuiting geldt voor iedereen. Om on-topic te blijven. Iedereen heeft het recht om zijn menig te uiten over ook de voor-en tegenstanders van zwarte Piet.