Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:11

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:11

Damn... Ik volg het nieuws via FOK!. Maar wat een verhaal -O-.

Ik heb twee schermen, één voor 't vliegtuig, één voor het binnenvallen van de Gaza-strook. Misschien is het de wijn, maar ik ben bang dat dit toch het begin is van een groter iets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:12

Afbeelding

Een Russische Antonov en een vliegtuig van Malaysia airlines.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-14 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

BelleTessa

_San87_ schreef:

Ik heb twee schermen, één voor 't vliegtuig, één voor het binnenvallen van de Gaza-strook. Misschien is het de wijn, maar ik ben bang dat dit toch het begin is van een groter iets...

Laten we hopen van niet..

Anoniem

_San87_ schreef:

Ik heb ook zoiets, Gaza op m'n telefoon en vliegtuig op m'n laptop. Verschrikkelijk -O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:13

_San87_ schreef:

Stiekem heb ik diezelfde angst :x

karuna
Drukke kabouter

Wat een wereld is het toch. Ik word er echt naar van, waarom willen mensen zo veel ellende maken alleen om een beetje macht, grond, geld, religie of wat ook. Bah bah bah.

marlonFloris

justdiesel schreef:
Echt verschrikkelijk dit....
Kwam op facebook een berichtje tegen van iemand die voor vertrek een foto van het vliegtuig had genomen en de tekst er bij mocht hij verdwijnen, zo ziet hij er uit.
Eerst worden er grapjes gemaakt over wat hij plaatste en dan ineens het besef dat het vliegtuig inderdaad is verdwenen en de man dus overleden is.....
Echt bizar.....

omg :oo vreselijk.. en dan helemaal als je opeens beseft dat hij er niet meer is.

sterkte aan iedereen die mensen gekend hebben aan boord |(

SAKKIA

Ik ook hoor :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

BelleTessa schreef:
_San87_ schreef:

Laten we hopen van niet..

Ik hoop het ook niet, natuurlijk... Maar er is de laatste tijd zoveel gerommel. En nu wordt er een passagiersvliegtuig neergehaald... Misschien moet ik m'n alu-hoedje tevoorschijn halen, maar dit maakt mij toch wel huiverig.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:14

Furrow schreef:
Citaat:
De (vermoedelijk) neergeschoten Boeing van Malaysia Airlines is mogelijk verward met het vliegtuig van de Russische president Vladimir Poetin, zo meldt het Russische persagentschap Interfax en de Engelstalige Russische nieuwsdienst RT.

Volgens een anonieme bron vlogen de twee toestellen kort na elkaar - minder dan een uur verschil - via dezelfde route. De twee vliegtuigen kruisten elkaar op 10 kilometer hoogte nabij Warschau. Volgens de zegsman vloog het vliegtuig van Poetin niet ver van het ramptoestel.

Poetin was op de terugweg naar Moskou na in Brazilië een top van de BRICS-landen te hebben bijgewoond. "De twee toestellen lijken veel op elkaar. Hun contouren zijn hetzelfde en ze zijn ongeveer even groot. Ook de kleuren lijken van afstand veel op elkaar", aldus de anonieme bron.

Voor de volledigheid.
bron: http://www.hln.be/hln/nl/31172/Rampvluc ... lwit.dhtml via Interfax en de Engelstalige Russische nieuwsdienst RT.

Zie dit nog niet voorbij komen op NOS/BBC. HLN is behoorlijke tabloid journalistiek en niet echt betrouwbaar, dus in hoeverre dit waar is...
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 17-07-14 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Selena

Tigress schreef:
_San87_ schreef:

Zo iets voel ik ook.

BelleTessa

Ja mij helaas ook...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Tigress schreef:
_San87_ schreef:

Helaas zijn wij niet de enigen. Ik ben vrij nuchter over het algemeen. Maar dit gaat gewoon zo ver...

x_ankieee

Dankjewel allemaal! Het waren niet echt vrienden, meer contacten maar toch..

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:15

Ik ben ook echt bang...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:16

Gaza is al langer bezig dan wij allemaal bestaan, dus daar moet je niet te veel angst voor hebben.
Helaas kunnen mensen echt beesten worden, snap niet dat het normaal is om langs alle kanten gewoon mensen te vermoorden.

Dribbel

Dat dus. Eens met Furrow

Niet bang zijn. Gaza/Israel gaat al 100 jaar aan de gang (en eigenlijk al veeeel langer). Niet gerelateerd aan Rusland/Ukraine.

Oorlog zit in het aard van het beestje, helaas.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 17-07-14 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Ik ben niet echt bang hoor, er is namelijk niks wat ik er aan kan doen als de wereld in de hens gaat. Ik vind het vreselijk maar laat vooralsnog mijn gedachten er niet door beïnvloeden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:17

Waarschijnlijk weten ze zelf niet eens waarom ze oorlog voeren :n

Rubio

Over de theorie dat ze eigenlijk het vliegtuig van Poetin wilde neerhalen heb ik ook mijn bedenkingen. Stel dat Pro-Russische rebellen inderdaad de 'daders' zijn, waarom wilde ze dan eigenlijk het vliegtuig van Poetin neerhalen? Zij zijn juist voorstanders van Poetin/Rusland, dan ga je niet het vliegtuig van diegene neerhalen. Dus lijkt me niet dat deze theorie echt geloofwaardig is.
Laatst bijgewerkt door Rubio op 17-07-14 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Dribbel schreef:
Dat dus. Eens met Furrow

Niet bang zijn. Gaza/Israel gaat al 100 jaar aan de gang (en eigenlijk al veeeel langer). Niet gerelateerd aan Rusland/Ukraine.

Idd en het zit allemaal best ingewikkeld in elkaar. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog niet altijd precies snap wat daar allemaal gebeurd en gebeurd is.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:18

bron: BBC (tijd -1 tov Nederland)
21:13: US carrier Delta Air Lines has said it was no longer sending flights through Ukrainian airspace.
"Out of an abundance of caution, Delta is not routing flights through Ukrainian airspace and is monitoring the situation involving Malaysia Airlines Flight 17," Delta said in a statement.

21:16: Aviation expert Julian Bray tells the BBC he was surprised any airlines were still flying over eastern Ukraine.
"Normally what they do [is] they fly around it - they declare it black and say 'no we're not going in there' or they send their aircraft a little higher," he says.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:18

Dribbel schreef:
Dat dus. Eens met Furrow

Ik weet ook wel dat Gaza/Israel al 3 miljoen jaar loopt. En ook dat het niet gerelateerd is. Ik vind het gewoon eng dat die dingen gebeuren op dezelfde dag... Het lijkt imo alsof er een bom aan het barsten is.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:19

Rubio_lover schreef:
Over de theorie dat ze eigenlijk het vliegtuig van Poetin wilde neerhalen heb ik ook mijn bedenkingen. Stel dat Pro-Russische rebellen inderdaad de 'daders' zijn, waarom wilde ze dan eigenlijk het vliegtuig van Poetin neerhalen? Zij zijn juist voorstanders van Poetin/Rusland, dan ga je niet het vliegtuig van diegene neerhalen. Dus lijkt me niet dat deze theorie echt geloofwaardig is.

Via NOS

Separatisten uit Donetsk hebben kort na de vliegtuigcrash gebeld met een inlichtingenmedewerker uit Rusland, ten minste dat melden Oekraïense media.

Uit het gesprek zou blijken dat de separatisten per ongeluk het vliegtuig hebben neergeschoten. "Het is 100 procent zeker een passagiersvliegtuig", zegt een van de separatisten geschrokken.

Het gesprek had ongeveer 20 minuten na de vliegtuigcrash plaats.

De krant Kyivpost heeft een Engelse vertaling van het gesprek.