antje_vip schreef:ValerieV schreef:Ik vind dat je niet voor anderen kunt oordelen wat jij ervan vind. Iedereen leeft in zn eigen lichaam en er zouden eens wat meer mensen moeten zijn die op zichzelf moeten letten ipv een ander
Dan is dit hele topic dus overbodig
Tuurlijk kan je niet voor andere mensen oordelen, maar je kan wel ergens een mening over hebben. Dat je dikke mensen lelijk vindt betekend niet dat je dikke mensen niet aardig vindt en dat je dikke mensen maar uitscheldt. Om het maar even zo zwart-wit te zeggen. Nee. Ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag hebben over (te) dik en (te) mager, dus eigenlijk: wat normaal gewicht is. En dat iemand ergens negatief over denkt sluit niet uit dat degene gewoon normaal ermee om kan gaan, of leven we nu in een omgedraaide wereld?

Waar het om gaat is dat (te) dun en (te) dik zijn niet als gezond of normaal zijn gepromoot moet worden. Al is het wel gewoon 'normaal' dat iemand heel dun of heel dik is, want het komt relatief veel voor. Maar de vraag is eerder of het als normaal beschouwd mag worden. Dus beschouw je normaal objectief of relatief in deze situatie? En waar is de grens van: dit is normaal, en dit is niet meer. Dat is voor iedereen anders en dat houdt de discussie gaande. Imo vind ik dat als je gewoon zo gezond mogelijk leeft, en je moeite doet, dat er niks mis is met dikker of dunner zijn. Cijfers zeggen in dit geval ook niet alles.