Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:47

antje_vip schreef:
ValerieV schreef:
Ik vind dat je niet voor anderen kunt oordelen wat jij ervan vind. Iedereen leeft in zn eigen lichaam en er zouden eens wat meer mensen moeten zijn die op zichzelf moeten letten ipv een ander

Dan is dit hele topic dus overbodig :Y)

Tuurlijk kan je niet voor andere mensen oordelen, maar je kan wel ergens een mening over hebben. Dat je dikke mensen lelijk vindt betekend niet dat je dikke mensen niet aardig vindt en dat je dikke mensen maar uitscheldt. Om het maar even zo zwart-wit te zeggen. Nee. Ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag hebben over (te) dik en (te) mager, dus eigenlijk: wat normaal gewicht is. En dat iemand ergens negatief over denkt sluit niet uit dat degene gewoon normaal ermee om kan gaan, of leven we nu in een omgedraaide wereld? :?

Waar het om gaat is dat (te) dun en (te) dik zijn niet als gezond of normaal zijn gepromoot moet worden. Al is het wel gewoon 'normaal' dat iemand heel dun of heel dik is, want het komt relatief veel voor. Maar de vraag is eerder of het als normaal beschouwd mag worden. Dus beschouw je normaal objectief of relatief in deze situatie? En waar is de grens van: dit is normaal, en dit is niet meer. Dat is voor iedereen anders en dat houdt de discussie gaande. Imo vind ik dat als je gewoon zo gezond mogelijk leeft, en je moeite doet, dat er niks mis is met dikker of dunner zijn. Cijfers zeggen in dit geval ook niet alles.

Qimm

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:07

Gezondheid hangt niet automatisch samen met je figuur. Er zijn tal van slanke mensen met een gezonde BMI/vetpercentage/whatever die geen enkele conditie hebben, geen gezond voedingspatroon hebben. Deze mensen worden automatisch voor gezond aangezien. Maar ben je te dun of te dik maar doe je je uiterste best om goed te eten en fit te zijn en mensen beoordelen daarop dat je dus maar ongezond bent is gewoon banketstaaf.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:08

Qimm schreef:
Gezondheid hangt niet automatisch samen met je figuur. Er zijn tal van slanke mensen met een gezonde BMI/vetpercentage/whatever die geen enkele conditie hebben, geen gezond voedingspatroon hebben. Deze mensen worden automatisch voor gezond aangezien. Maar ben je te dun of te dik maar doe je je uiterste best om goed te eten en fit te zijn en mensen beoordelen daarop dat je dus maar ongezond bent is gewoon banketstaaf.

Dat zeg ik toch ook niet? :')

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:12

Je hebt gelijk Cyella, vind dat je t goed verwoord hebt!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:24

Cyella schreef:
Qimm schreef:

Dat zeg ik toch ook niet? :')

Dat beweer ik ook niet, ik vul aan.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:25

Qimm schreef:
Dat beweer ik ook niet, ik vul aan.

Oh zo, ik dacht dat het vanwege de eerste zin commentaar was. Excuses!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:00

saga schreef:
Janneke2 schreef:
....eh, je bent als mens natuurlijk je eigen baas, maar vanaf de puberteit bepaalt Moeder Natuur dat je rondingen hebt. Punt.
De mens heeft een vrije wil, maar er zijn grenzen en dit is er een van.
Eentje waar veel misverstanden over zijn en - begrijpelijkerwijs veel emoties.

Dat vind ik echt onzin! Wie ben jij om voor mij te bepalen wanneer ik té grote rondingen heb?

......emoties, misverstanden en noem maar op.
Na de puberteit heb je als vrouw rondingen, punt.
En dat heeft niets maar dan ook niets te maken met dik zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:07

Cyella schreef:
Waar het om gaat is dat (te) dun en (te) dik zijn niet als gezond of normaal zijn gepromoot moet worden. Al is het wel gewoon 'normaal' dat iemand heel dun of heel dik is, want het komt relatief veel voor. Maar de vraag is eerder of het als normaal beschouwd mag worden.

....volgens mij is dat een verwante, maar andere discussie.
Met het mogelijke misverstand 'dat rondingen zouden duiden op overgewicht' - wat ze dus NIET doen.

Of anders gezegd: ik "promoot" geen overgewicht, maar eerder een juist begrip (....jawel, toe maar....) van het vrouwelijke lichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:25

Volgens mij is dat helemaal niet relevant, en ook niet iets wat gaat helpen.

Body shaming is zinloos, iemand die ondergewicht heeft zal er niet door aankomen, iemand met overgewicht zal er niet door afvallen. Natuurlijk zal het op een gegeven moment niet gezond meer zijn, maar of een ander een gezond gewicht heeft of niet, lijkt me niet mijn zaak. Mensen moeten elkaar daar echt eens vrij in laten.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:37

Janneke2 schreef:
Of anders gezegd: ik "promoot" geen overgewicht, maar eerder een juist begrip (....jawel, toe maar....) van het vrouwelijke lichaam.

Het hebben van rondingen is iets anders dan teveel vet hebben.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:04

antje_vip schreef:

klopt!

Overigens stond ik zojuist wel even stom te kijken... Foto van de training van gisteravond op instragram gezet... Kreeg ik de opmerking van een oud-studiegenoot (is inmiddels getrouwd en zijn vriendin is obese, komen geheid elk weekend foto's voorbij dat zij iets vettigs zit te eten, dus het is IMO geen 'lichamelijk probleem') dat botten voor honden zijn. Ik werk keihard voor mijn lijf, honger mijzelf absoluut niet uit (want dat breekt spier af) en dan krijg je NOG zo'n opmerking. Heb hem er ook op aan gesproken dat ik het een behoorlijk lage opmerking vind. (nadat ik had gepost dat vet voor de frituur is) Als iemand een persoonlijke opmerking richting mij maakt kun je hem terug verwachten..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:18

Winged schreef:
antje_vip schreef:

klopt!

Overigens stond ik zojuist wel even stom te kijken... Foto van de training van gisteravond op instragram gezet... Kreeg ik de opmerking van een oud-studiegenoot (is inmiddels getrouwd en zijn vriendin is obese, komen geheid elk weekend foto's voorbij dat zij iets vettigs zit te eten, dus het is IMO geen 'lichamelijk probleem') dat botten voor honden zijn. Ik werk keihard voor mijn lijf, honger mijzelf absoluut niet uit (want dat breekt spier af) en dan krijg je NOG zo'n opmerking. Heb hem er ook op aan gesproken dat ik het een behoorlijk lage opmerking vind. (nadat ik had gepost dat vet voor de frituur is) Als iemand een persoonlijke opmerking richting mij maakt kun je hem terug verwachten..

Die valt misschien op dikke vrouwen, misschien dat ie zijn vrouw aanmoedigt om dikker te worden? :+
Neemt niet weg dat het een rot opmerking is natuurlijk.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:09

Ja, wie weet is ie een death feeder :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:30

Ik vind eigenlijk dat mensen geneigd zijn om teveel vet/dik gewoon weg te schuiven onder 'rondingen'. Als ik aan rondingen denk denk ik aan mooie strakke ronde billen en een mooie stevige boezem. Geen vette tieten of een blubberkont

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:45

phormicola schreef:
Ja, wie weet is ie een death feeder :+

Brrrr :brr: dat vind ik echt creepy mensen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:50

Collie2008 schreef:
Ik vind eigenlijk dat mensen geneigd zijn om teveel vet/dik gewoon weg te schuiven onder 'rondingen'. Als ik aan rondingen denk denk ik aan mooie strakke ronde billen en een mooie stevige boezem. Geen vette tieten of een blubberkont

Over details valt te discussiëren, maar "tieten" is iets dat vrouwen vanaf de puberteit nu eenmaal hebben.
Wanneer precies teveel - tja.
Ga in elk geval niet af op foto's van modellen ed want die zijn in principe gefotoshopt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:53

Janneke2 schreef:
Collie2008 schreef:

Over details valt te discussiëren, maar "tieten" is iets dat vrouwen vanaf de puberteit nu eenmaal hebben.
Ga in elk geval niet af op foto's van modellen ed want die zijn in principe gefotoshopt.

er zijn dames die vrijwel plat blijven... Cupje AA... Een man die flink drinkt heeft een grote cupmaat dan zij.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:02

Ach, als je te dik bent hoor/merk je dat anno 2014 ook nog wel aan de reacties, als je te dun bent ook. Een gezond gewicht wordt gewoon als mooiste beoordeeld, zo is het gewoon. Ik kan me wel voorstellen dat je je stoort aan 'dik is mooi' reclame als je zelf heel druk bent met dun zijn. Maar TS vind ik niet ongezond of lelijk dun, gewoon gemiddeld: gewoon mooi.

Marilyn Monroe was ook écht niet te dik hoor:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sallandval op 31-07-14 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:07

Winged schreef:
Janneke2 schreef:

er zijn dames die vrijwel plat blijven... Cupje AA... Een man die flink drinkt heeft een grote cupmaat dan zij.

Precies - er zijn individuele verschillen.
Een vriendin van mij past door een lampeglas, cupmaat miniem - maar wel vijf kinderen gevoed met haar borsten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:10

sallandval schreef:
Een gezond gewicht wordt gewoon als mooiste beoordeeld, zo is het gewoon. Ik kan me wel voorstellen dat je je stoort aan 'dik is mooi' reclame als je zelf heel druk bent met dun zijn.

Ik vind niet dat het ging over "dik is mooi".

En ik wilde wel dat het waar was, dat gewoon, gezond gewicht als het mooiste wordt gezien.
Maar de ervaring leert dat schoonheidskoninginnnen etc etc zelden een gezond gewicht hebben, dus helaas: nee.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:19

Janneke2 schreef:
En ik wilde wel dat het waar was, dat gewoon, gezond gewicht als het mooiste wordt gezien.
Maar de ervaring leert dat schoonheidskoninginnnen etc etc zelden een gezond gewicht hebben, dus helaas: nee.

Zelden een gezond gewicht? Heb je het soms over modellen (die eigenlijk de functie kleerhanger hebben)?

Ik zie hier geen ongezonde meiden hoor:
Afbeelding

Geen uitgemergelde meiden of mega thigh gaps... volgens mij gewoon gezonde meiden die wat mooier zijn dan gemiddeld.

Kijk, ik vind mezelf mooier als ik gezond gewicht heb (op dit moment ben ik te dik) maar ik ga dan niet zeggen 'dik is mooier dan dun' en wie dat wel zegt geloof ik eerlijk gezegd niet...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:29

hier een foto van de miss america verkiezing in 1939; die miss california zou nu gezien haar maten echt niet meer winnen! Maar mooi (en gezond) is ze wel.

Afbeelding

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:41

Grappige foto, die uit 1939!

Zo zou ik wel vaker vrouwen in de reclame etc willen zien. Een lief rond buikje, dijbenen - noem maar op....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:47

Janneke2 schreef:
Grappige foto, die uit 1939!

Zo zou ik wel vaker vrouwen in de reclame etc willen zien. Een lief rond buikje, dijbenen - noem maar op....

Ja ok, maar ook bij die van 1939 zit er géén die nu voor dik zou worden uitgemaakt, en bij die van 2014 zit er geeneen bij die te mager zou worden genoemd. Volgens mij zitten al die meiden van beide foto's gewoon binnen de BMI normen.

Ik mag met mijn 1,73 tussen de 56 en 74 wegen, da's bijna 20 kilo speling! Nou zegt de BMI niet alles maar ik weet wel dat ik met mijn 81 nu écht te veel weeg en dat kun je ook wel zien. En met 50 zou ik ook écht te mager zijn.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:33

Ik ben 1.60 en weeg 32 kg. Ik weet dat dat te dun is maar ik ben ook al 3 jaar bezig met aankomen. Ik heb gronisch te hoog cholestrol en moet dus erg opletten met wat ik eet. Mijn opa is overleden door te hoog cholestrol en sinds dien let ik nog meer op. Ik doe elke dag weer moeite om goed en gezond te eten. Elke dag hoor ik dat ik meer moet eten, dat ik veel te mager ben. Denk je dat dat leuk is om te horen? En ja je ziet mijn ribben, ruggengraat en heupen. Ben ik nu lelijk? Wilt geen enkele man mij nu omdat ik een hoop botten ben? Iedereen heeft commentaar op te dunne mensen, maar als hier wat gezecht word over wat bredere/dikker/vollere mensen dan is het oorlog... Ik vind de vrouwen van de Dove reclame mooie vrouwen hoor. Maar ik ben dus blijkbaar geen vrouw?