Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gillbo schreef:kimberly1995 schreef:Maar wat ik me dan afvraag hé.. Als borstvoeding zo goed is en alles, waarom zijn er dan ook vrouwen waarbij beweerd wordt dat ze niet voldoende voedingsstoffen hebben of dat borstvoeding geven niet goed lijkt te lukken (met alle gevolgen van dien)/kolven niet gaat.
Het is bewezen dat bv beter is dan kunstvoeding.
Als je dat wil weten moet je even de onderzoeken er op naslaan.
_Nancy schreef:Ik heb in de horeca gewerkt.
En er waren af en toe wat vrouwen die in het restaurant aan het voeden waren.
Sorry hoor,, maar dat kan echt niet.
Er zitten andere mensen in het restaurant die willen genieten van het eten en het beeld van en voedende moeder en kind hoort daar niet bij
Heel fijn dat je borstvoeding geeft, maar daar hoeft niet iedereen van mee te genieten
Ik vind dit ook wel een prive aangelegenheid..
Wanneer ik mijn kindjes krijg (hoop ik) dan zou ik ook zeker voor borstvoeding willen kiezen.
Daar zal ik dan ook niks van zeggen, maar als je dan uit eten gaat, is daarvoor kolven een goede optie lijkt mij.
Tabaluga12 schreef:Wat doe je in een restaurant? Juist eten. En als een kind aangeeft te willen eten dan zorg je dat je kind gevoed wordt simpel zat. Vraag en aanbod, borstvoeding op peil houden enz. enz. Borstvoeding kan prima heel discreet waar dan ook. Waarom kolven? Je hebt de melk toch bij? Kolven is niet altijd een goede / makkelijke/ fijne optie.
Ik denk als je zelf kinderen hebt en werkelijk borstvoeding geeft dat je dan heel anders over dit soort dingen denkt en dat geldt voor veel anderen hier.
Buenootje schreef:Het is toegestaan borstvoeding te geven ook in openbare ruimten.....dus wie moet zich dan aanpassen?
@gillbo hihi jah inderdaad
_Nancy schreef:Ik vind dat de restaurant eigenaar mag bepalen in zijn of haar restaurant of het geven van borstvoeding toegestaan is of niet.
Wij hebben het in ons geval toegestaan, maar hebben wel gezegd dat dit de volgende keer niet hier kan.
Dat vond ze prima, deed ze ook niet moeilijk over.
Gillbo schreef:kimberly1995 schreef:Dat vraag ik toch niet.
U pardon, vind je het nodig.
Je vraagt zelf waarom bv dan zo goed zou zijn als het ook weleens niet lukt.
Daar antwoord ik op
Pearlx schreef:Buenootje schreef:Het is toegestaan borstvoeding te geven ook in openbare ruimten.....dus wie moet zich dan aanpassen?
@gillbo hihi jah inderdaad
Het is ook toegestaan een luier te verschonen in het openbaar, maar dat doe je uit respect natuurlijk niet voor een groep etende mensen. Je kunt best wat rekening houden met de omgeving en de omgeving natuurlijk ook met de moeder.
_Nancy schreef:Ik vind dat de restaurant eigenaar mag bepalen in zijn of haar restaurant of het geven van borstvoeding toegestaan is of niet.
Wij hebben het in ons geval toegestaan, maar hebben wel gezegd dat dit de volgende keer niet hier kan.
Dat vond ze prima, deed ze ook niet moeilijk over.