Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:38

Mijn dochter weigerde de fles en wilde niks anders dan bv de eerste 11 maanden.
Dus even kolven is niet altijd vanzelf sprekend.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:39

Gillbo schreef:
kimberly1995 schreef:
Maar wat ik me dan afvraag hé.. Als borstvoeding zo goed is en alles, waarom zijn er dan ook vrouwen waarbij beweerd wordt dat ze niet voldoende voedingsstoffen hebben of dat borstvoeding geven niet goed lijkt te lukken (met alle gevolgen van dien)/kolven niet gaat.

Het is bewezen dat bv beter is dan kunstvoeding.
Als je dat wil weten moet je even de onderzoeken er op naslaan.

Dat vraag ik toch niet. _-:(

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:40

_Nancy schreef:
Ik heb in de horeca gewerkt.
En er waren af en toe wat vrouwen die in het restaurant aan het voeden waren.

Sorry hoor,, maar dat kan echt niet.
Er zitten andere mensen in het restaurant die willen genieten van het eten en het beeld van en voedende moeder en kind hoort daar niet bij :n

Heel fijn dat je borstvoeding geeft, maar daar hoeft niet iedereen van mee te genieten :n
Ik vind dit ook wel een prive aangelegenheid..

Wanneer ik mijn kindjes krijg (hoop ik :P) dan zou ik ook zeker voor borstvoeding willen kiezen.
Daar zal ik dan ook niks van zeggen, maar als je dan uit eten gaat, is daarvoor kolven een goede optie lijkt mij.

Wat doe je in een restaurant? Juist eten. En als een kind aangeeft te willen eten dan zorg je dat je kind gevoed wordt simpel zat. Vraag en aanbod, borstvoeding op peil houden enz. enz. Borstvoeding kan prima heel discreet waar dan ook. Waarom kolven? Je hebt de melk toch bij? Kolven is niet altijd een goede / makkelijke/ fijne optie.

Ik denk als je zelf kinderen hebt en werkelijk borstvoeding geeft dat je dan heel anders over dit soort dingen denkt en dat geldt voor veel anderen hier.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:40

onpaard schreef:
Mijn dochter weigerde de fles en wilde niks anders dan bv de eerste 11 maanden.
Dus even kolven is niet altijd vanzelf sprekend.

Mijn kind wou best, mijn boobs hadden een ander idee erover :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:42

Mijn beide kinderen hebben BV gehad en soms ook in openbare ruimte maar gewoon netjes met een omslagdoek of ruime blouse netjes weggewerkt zodat ik niet met de tieten vol in beeld bloot zat. Eigenlijk nooit problemen mee gehad. En als ik op die manier in een restaurant weggestuurt zou worden waren ze nog niet klaar met me....

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:43

Als ik een hele dag opstap ben dan red je dat echt niet met even thuis kolven en savonds weer een keertje kolven. Dan zit je niet tegen een blote borst aan te kijken maar wel een doorweekt shirt, ook geen fraai gezicht lijkt me.

Hoevaak kom je iemand al voedend tegen in een restaurant nou tegen?
Bij de v&d, Hema, pannenkoekenrestaurant ofzoiets oke maar echt een restaurant bijna nooit.
Discreet voeden vind ik absoluut mogelijk maar ja soms zie je een stukje huid. Is dat nou zo'n ramp?
Ik stoor me ook weleens aan mensen die luidruchtig zijn of smakken tijdens het eten maar zo kan je bij iedereen wel iets vinden waar je je aan kan storen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:45

kimberly1995 schreef:

U pardon, vind je het nodig.

Je vraagt zelf waarom bv dan zo goed zou zijn als het ook weleens niet lukt.
Daar antwoord ik op

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:45

Proest het uit ;)

Dat stukje huid wat je ziet is inderdaad een ramp als je voedt volgens sommigen hier.....maar wel in een tanga naar het zwembad gaan LOLLL

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:47

Buenootje schreef:
Proest het uit ;)

Dat stukje huid wat je ziet is inderdaad een ramp als je voedt volgens sommigen hier.....maar wel in een tanga naar het zwembad gaan LOLLL

Nou in sommige gevallen ook walgelijk hihi

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:47

Tabaluga12 schreef:
Wat doe je in een restaurant? Juist eten. En als een kind aangeeft te willen eten dan zorg je dat je kind gevoed wordt simpel zat. Vraag en aanbod, borstvoeding op peil houden enz. enz. Borstvoeding kan prima heel discreet waar dan ook. Waarom kolven? Je hebt de melk toch bij? Kolven is niet altijd een goede / makkelijke/ fijne optie.

Ik denk als je zelf kinderen hebt en werkelijk borstvoeding geeft dat je dan heel anders over dit soort dingen denkt en dat geldt voor veel anderen hier.

Dit is toch wel een heeeeeeel andere manier van eten dan de gemiddelde mens doet hoor :+ :')

Als jij als enige vindt dat jij borstvoeding mag geven in een restaurant en de andere 50 mensen vinden dat niet.. Mag je je best wel aanpassen daarop..

Buenootje

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:49

Het is toegestaan borstvoeding te geven ook in openbare ruimten.....dus wie moet zich dan aanpassen?

@gillbo hihi jah inderdaad

Pinda_Dipje

Ach velen mensen zijn gewoon gigantisch bekrompen...

Laten we wel wezen, ik zit ook niet te wachten op andermans tieten. Net zo min dat ik zit te wachten op andermans lichaam voorbij slenterend in bikini en omringd door cellulitis, of een jong ding dat topless op het strand haar tietjes vooruit laat priemen terwijl ik 2 meter verder lig. Maar wie ben ik om dát te veroordelen?

onpaard

Je kan toch onmogelijk iedereen die in het restaurant eet gaan storen om te vragen of ze het storend vinden. Ik zou het namelijk helemaal niet erg vinden als ik ergens eet en iemand voed zijn kind.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:50

Nee dat hoeft dus niet, als je gewoon discreet voed heeft niemand daar last van.
Mensen die er wel last van hebben moeten ook bijzich zelf na gaan hoe het kan dat ze een stukje huid zit.
Zou wel eens heel goed kunnen dat ze gewoon met de neus er boven op zitten.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:50

Ik vind dat de restaurant eigenaar mag bepalen in zijn of haar restaurant of het geven van borstvoeding toegestaan is of niet.

Wij hebben het in ons geval toegestaan, maar hebben wel gezegd dat dit de volgende keer niet hier kan.
Dat vond ze prima, deed ze ook niet moeilijk over.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:51

Ik vind het ook wel mooi om te zien hoe iedereen het uiteindelijk eigenlijk toch wel met elkaar eens is.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:52

Buenootje schreef:
Het is toegestaan borstvoeding te geven ook in openbare ruimten.....dus wie moet zich dan aanpassen?

Het is ook toegestaan een luier te verschonen in het openbaar, maar dat doe je uit respect natuurlijk niet voor een groep etende mensen. Je kunt best wat rekening houden met de omgeving en de omgeving natuurlijk ook met de moeder.

Anoniem

Ikzelf heb mijn kleine meid gelijk kv gegeven, geen bv. Maar ik kan me dus echt niet storen aan openbaar voeden hoor. Al helemaal niet als het discreet gebeurt. Babies moeten ook eten.
Vind dat de meeste mannen al helemaal niet moeten zeuren, wel tieten op tv kijken en in een restaurant is het ineens vies O:) :P

Tabaluga12

_Nancy schreef:
Ik vind dat de restaurant eigenaar mag bepalen in zijn of haar restaurant of het geven van borstvoeding toegestaan is of niet.

Wij hebben het in ons geval toegestaan, maar hebben wel gezegd dat dit de volgende keer niet hier kan.

Snap ik, die komt nooit meer terug :D

kimberly1995

Gillbo schreef:
kimberly1995 schreef:

U pardon, vind je het nodig.

Je vraagt zelf waarom bv dan zo goed zou zijn als het ook weleens niet lukt.
Daar antwoord ik op

Wat heeft het er mee te maken dat borstvoeding bewezen beter is? Dát vraag ik niet. Ik vraag naar redenen waardoor het ook niet kan lukken. Als de natuur namelijk bepaalt dat borstvoeding nodig is, waarom kan het dan zijn dat het bij sommige alsnog niet lukt. Dus nee, jij antwoordt niet op mijn vraag. Wat een aantal andere wel doen en dat waardeer ik. :j

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:53

Pearlx schreef:
Buenootje schreef:

Het is ook toegestaan een luier te verschonen in het openbaar, maar dat doe je uit respect natuurlijk niet voor een groep etende mensen. Je kunt best wat rekening houden met de omgeving en de omgeving natuurlijk ook met de moeder.

Maar vooral met de baby

Anoniem

_Nancy schreef:

En je kon haar niet even een andere ruimte aanbieden? Of was die er niet?

Iris82

Het lijkt me inderdaad een goed plan om de flessenvoeding-borstvoedingsdiscussie hier buiten te laten. :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:54

Tabaluga, O jawel hoor :P

Is vaste klant

Vivalavida, nee kon niet. Daar hadden we geen extra ruimte voor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:55

Oh oke :)