Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 03:21

In mijn ogen is het best te vergelijken met de enting van paarden op wedstrijd.
Niet enten en thuis staan, prima eigen verantwoordelijkheid.
Maar op een wedstrijd/kdv besmet je direct zo een grote groep dat het wel aardig uit de hand kan lopen.

Imo enten voor dingen die niet/slecht te genezen zijn (polio bijv.).
Niet enten voor ziektes die goed door te komen zijn.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:49

Anoniem schreef:
Dat je over haar medische dossier zulke uitspraken durft te doen, knap! Je kent het niet eens. En ontkennen dat het vaccinatieschade is? Terwijl het vast staat!
Maar buiten dat, ik hoef mijn kind niet als beschermingsmiddel te laten misbruiken voor het kind van een ander , al was er helemaal niets aan de hand met mijn andere kind. Punt.

Mijn dochter zegt net: die sporen niet.
En ik geef haar gelijk.

Als je zo tegen vaccinaties bent, ga lekker in de bijbelbelt of op een hutje op de hei wonen en "let the games begin". Want je maakt net zo veel gebruik van de wel gevaccineerde kinderen die als herd immunity dus ook bijdragen aan het feit dat jou kind niet bij het minste of geringste ziek word. Jou kind heeft dus voordeel van het feit dat er dus wel mensen zijn die hun kinderen laten vaccineren.
Als iedereen nu massaal stopt met vaccineren, gaan we een leuke tijd te gemoet. Lache joh, als

En ja, een vaccin kan een trigger zijn voor onderliggende afwijkingen om tot uitting te komen, maar dat betekend niet gelijk dat die kinderen persee die afwijking door het vaccin zelf hebben gekregen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:06

Mee eens, niet enten prima, dan lekker thuishouden en niet anderen met je beslissing problemen bezorgen.

Anoniem

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:27

Ik krijg niet alleen een kind, ik zorg er ook zelf thuis voor. Ik dump hem niet in een kdv omdat ik zonodig een sociaal leven wil en ga werken zonder er wat aan over te houden omdat de inkomsten zo doorgeschoven kunnen worden naar het kdv.
Ik moet altijd zo lachen wanneer er over kudde immuniteit wordt gepraat. Kudde immuniteit bestaat niet. Iedereen die een beetje logisch kan nadenken ziet dat zo in. Net als Sinterklaas ... Bestaat niet. Het is een illusie waar de kudde graag in blijft geloven, een vals gevoel van veiligheid. Net als de kerk en het bestaan van god... Allemaal fabels.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:08

Ik weet niet of ik hier nu heel hard om moet lachen om om moet huilen. Wat een taal.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:11

Meiden, laat nou maar. Reageer er niet meer op. Steek jullie energie in iets leuks., dit is niks meer waard.
Excuses voor dectypo, ik ben donderdag op weg naar de verjaardag can kleindochter gevalllen enbheb mn pols op meerdereplekken gebrojen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:12

Nou Repelsteel wat minder mag ook, ik vind je nu te ver gaan.
Ik tem.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:23

Oei Margreet, beterschap!

Repelsteel, ik ben nog steeds wel benieuwd naar jouw scholing en werk als ik eerlijk ben. Zie comment enkele paginas terug

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:31

Anoniem schreef:
NatasjavE schreef:
Ritalin lijkt niet op XTC :n

Nee idd, dat laatste werkt veel beter dan het eerste :D

Heb ADHD en zowel ritalin als XTC gebruikt...werken het zelfde...stond er zelf ook erg van te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:32

Hoezo ga ik te ver?
Ik hoef mijn kind niet naar een kinderdagverblijf te brengen dus wanneer ik dat zou doen dan zou ik hem daar puur dumpen omdat ik zonodig dan tijd voor mezelf zou willen of een sociaal leven zou willen dmv werk. Wat gaat daar te ver aan? Ik heb het hier over mezelf!
Hoezo voelde iemand zich hierover aangesproken ?

Mijn ongevaccineerde kind groeit thuis op, fijn bij zijn mama. Hij gaat samen met mama overal naartoe, zus gaat soms mee wanneer ze tijd heeft. Hij groeit op op het land in de ruimte en frisse lucht, komt overal waar mama ook komt en komt niet met kinderen in contact waarvan de moeders niet weten dat hij niet gevaccineerd is. Hij gaat pas naar de peuterspeelzaal wanneer hij 2 is (op een school die nu al weet dat hij niet is gevaccineerd en daar ook geen probleem van maakt) dus de kinderen daar zijn dan al gevaccineerd en beschermd. Hij is daar dus geen " gevaar" .
Verder voed ik hem zo op dat hij zijn neus niet afsmeert aan zijn handjes of kleding en hij niet met open mond overal overheen mag hoesten en niezen (iets wat wel meer moeders met hun kind mogen doen)

Wat is het probleem? Jullie angst is het probleem, niet mijn kind.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-04-14 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:33

Te ver over dingen buiten dit hele onderwerp om o.a. Als ik je post zo lees schrik ik me rot en ik heb niet eens een kind.
Hoe over de top je reageert, dit kan niet goed zijn hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:37

Magrathea schreef:
Oei Margreet, beterschap!

[naam], ik ben nog steeds wel benieuwd naar jouw scholing en werk als ik eerlijk ben. Zie comment enkele paginas terug

Ik ben benieuwd naar je voor en achternaam, bruto inkomsten, en kleur sokken, maar dat gaat mij niets aan zoals mijn privé-leven jou ook niet. Ik zet hier al veel teveel persoonlijke info neer.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:37

Je gaat tever doordat je overal tegenaan schopt zoals sinterklaas en de kerk, je haalt allerlei dingen erbij die er geen zak mee te maken hebben en je beledigt mensen daarmee.
Zou je hem ook naar een school brengen waar de kinderen niet gevaccineerd zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:46

Ik zou hem zelfs het liefst naar een school brengen waar kinderen helemaal niet gevaccineerd zijn! Graag +:)+
En ik hoop dat er bij steeds meer moeders hier in de buurt de ogen open zullen gaan (en dat is gelukkig al aan het gebeuren) en er steeds meer kinderen niet gevaccineerd zullen worden.

Dus tegen mij mag worden gezegd dat ik maar in een hutje op de hei of in de bijbelbelt moet gaan wonen terwijl ik atheïst ben. Ik vind dat er aardig tegen mij aan geschopt wordt (en blijkbaar mag worden, en ik ben niet zo flauw om dan te gaan temmen). Ik deel jullie standpunt aangaande vaccineren niet en mag dat net zo goed verdedigen als jullie het met jullie standpunt doen.
Wanneer ik over mijzelf en mijn situatie praat kan ik er niets aan doen dat jullie je aangesproken voelen terwijl ik het niet over jullie had, dan moeten jullie eens bij jezelf te rade gaan hoe dat komt.

Ik schop tegen sinterklaas? Hij bestaat toch niet.

Jullie zijn trouwens het beste marketingmiddel dat de farmaceutische industrie zich maar kan wensen en jullie hebben het volgens mij niet eens in de gaten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:49

Weet je Repelsteel, droom lekker verder en wees vooral overtuigd van jezelf en je inzichten dan kom je er wel. Ik ga hier niet door, is slecht voor mijn gezondheid.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:50

ben het wel eens met repelsteel eigenlijk, wij schoppen nergens tegen aan door niet te enten en ik kan mij ook niet voorstellen dat een moeder expres haar kind ziek wil maken of andere kinderen in gevaar wil brengen.
Nogmaals een andere levensstijl is niet per definitie beter of slechter.

En als iemand zich beledigt voelt dan komt dat bij die gene zelf vandaan en niet bij de ander.
Je kan je beter afvragen waarom je je beledigt voelt i.p.v. maar een ander weer aan te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:57

chanicha schreef:
Weet je [naam], droom lekker verder en wees vooral overtuigd van jezelf en je inzichten dan kom je er wel. Ik ga hier niet door, is slecht voor mijn gezondheid.

Sorry dat je door mij gefrustreerd raakt. jre moet het je niet zo aantrekken. Waarschijnlijk woon je ook op veilige afstand van mij en mijn kind :D ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:59

Anoniem schreef:
Ik krijg niet alleen een kind, ik zorg er ook zelf thuis voor. Ik dump hem niet in een kdv omdat ik zonodig een sociaal leven wil en ga werken zonder er wat aan over te houden omdat de inkomsten zo doorgeschoven kunnen worden naar het kdv.
Ik moet altijd zo lachen wanneer er over kudde immuniteit wordt gepraat. Kudde immuniteit bestaat niet. Iedereen die een beetje logisch kan nadenken ziet dat zo in. Net als Sinterklaas ... Bestaat niet. Het is een illusie waar de kudde graag in blijft geloven, een vals gevoel van veiligheid. Net als de kerk en het bestaan van god... Allemaal fabels.

:z Nee, wat de professoren aan mijn universiteit banketstaaf uit hun nek. Die mensen bij immunologie hebben er voor gestudeerd. Maar jij als mama weet het allemaal beter dan deze mensen. Het internet staat vol met enge verhalen die moeder bang maken dat hun kroos wat overkomt. Ik ontken niet dat sommige kinderen na een vaccinatie ziek zijn geworden of dat er misschien 1 op de heel veel overlijd. Maar in mijn ogen weegt dat niet op tegen het leed wat komt als iedereen massaal niet meer vaccineerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:00

Ik heb trouwens ook maar even een pb naar een mod gestuurd want dat ik hier nu al de hele tijd persoonlijk door de grote groep pro-vaxers wordt aangevallen vind ik niet erg (ik kan ook gewoon stoppen met posten in dit topic), maar het feit dat ik mijzelf dan niet mag verdedigen is wel een vreemde gang van zaken, vooral wanneer mijn privé leven dan als aanleiding wordt gezien om zich beledigd te voelen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:03

Ik zou eigenlijk niet meer reageren, maar waarom verdient repeelsteeltje een tem? Omdat ze een andere mening heeft?
Ik volg veel van haar redenaties ook niet aangezien ze niet uitlegt wat er nou precies mis gegaan is, maar als er aantoonbaar wat misgegaan is tijdens een inenting zou ik daarna ook huiverig zijn hoor.
Als mijn paard voor een vrachtwagen springt ben ik de keer erna ook voorzichtiger.

Het omgekeerde kan natuurlijk ook.
Rotavirus infecties schijnen een genetische aanleg voor diabetis type 1 aan te wakkeren. 90% van de kinderen maakt meerdere rota infecties door. Als je kind na zo'n infectie inderdaad diabeticus wordt ben je misschien bij het volgende kind er als de kippen bij om een rota vaccin te geven.

Ik vind het voorstel van boink niet slecht want op die manier ga je ook ouderlijke ruzies uit de weg en kunnen er niet achteraf verwijten gemaakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:04

miss_lizje schreef:
Ik ontken niet dat sommige kinderen na een vaccinatie ziek zijn geworden of dat er misschien 1 op de heel veel overlijd. Maar in mijn ogen weegt dat niet op tegen het leed wat komt als iedereen massaal niet meer vaccineerd.

Totdat het jouw kind is die het wel overkomt (en ik hoop dat jouw toekomstige kinderen echt nooit iets overkomt!).... dan praat je wel anders.
Krijg eerst maar eens een kind, krijg het moedergevoel en probeer je dan eens heel goed voor te stellen dat je kind ernstig ziek wordt of dood gaat door een vaccin en zeg dan nog eens tegen jezelf wat je hierboven zei.

edit: dankje Sizzle :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:25

Je mag je wel verdedigen, maar kom dan wel met feiten die ook feiten zijn. Als student bio-farmaceutische wetenschappen zie ik hier dingen voorbij komen die echt niet kloppen.

Anoniem schreef:
miss_lizje schreef:
Ik ontken niet dat sommige kinderen na een vaccinatie ziek zijn geworden of dat er misschien 1 op de heel veel overlijd. Maar in mijn ogen weegt dat niet op tegen het leed wat komt als iedereen massaal niet meer vaccineerd.

Totdat het jouw kind is die het wel overkomt (en ik hoop dat jouw toekomstige kinderen echt nooit iets overkomt!).... dan praat je wel anders.
Krijg eerst maar eens een kind, krijg het moedergevoel en probeer je dan eens heel goed voor te stellen dat je kind ernstig ziek wordt of dood gaat door een vaccin en zeg dan nog eens tegen jezelf wat je hierboven zei.

Ja het is sneu als je dat zelf meemaakt. Mijn broertje heeft bijvoorbeeld een herseninfarct gehad 4 jaar geleden, hij had de omgekeerde lotterij gewonnen en de veroorzaker was waarschijnlijk volgens de doktoren een simpel griepvirusje. oliebol-happens. Hij is er gelukkig door zijn jonge leeftijd goed uit gekomen, moteriek is 100% hersteld binnen nog geen week. Hij heeft alleen nog maar moeilijkheden bij plannen van zijn agenda omdat er op de MRI dus wat littekenweefsel zit op het stuk hersenen in de frontale kwab..

Terugkomend op het verhaal van zieke/sterfende kind: vaak was het kind wat enstig ziek word van het vaccin of zelf overlijd al niet 100% gezond toen hij/zij het vaccin kreeg. Een ziek vaccineren sta ik dus ook niet achter, en als mijn fictieve kind ziek zou zijn op het moment van vaccinatie zou ik die ook uitstellen tot het kind weer beter is en desnoods dus ook zelf betalen. bijvoorbeeld een bloedtestje laten doen voor dat men gaat vaccineren kan geen kwaad. En ja, een moederhart zou vast pijn doen als een kind zo ziek is. Maar als "wetenschapper in spé" kan ik de risico's begrijpen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:38

Maar dat is toch ook met veel slachtoffer van de ziekte zelf.
De meeste vallen bij de gelovige niet prikkers.
En ook al wordt er gezegd dat ze gezond waren.
Zeker weten doen we het niet, omdat er geen sectie wordt verricht.
Dus misschien hadden deze kinderen ook een ziekte die nog niet tot uiting was gekomen.
Laatst bijgewerkt door cam op 06-04-14 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:42

Dan zou het heel nobel van je zijn miss- lizje om je kind op te offeren voor iets waar jij in geloofd maar voor mij en mijn kind hoef je dat niet te doen.

Wat ik echter niet begrijp, wanneer ik met feiten kom dan worden die weggewuifd alszijnde niet-feiten of niet gelezen. Ook heb ik mijn posten onderbouwd met informatie van de site van het RIVM dus dan mag ik er toch vanuit gaan dat dat ook feiten zijn, net zoals de officiële documenten van de rechtzaak tegen Merck aangaande de fraude die zij pleegden met het bof-onderdeel en de slechte werking daarvan in het MMRII en het MMRVaxpro vaccin. Wanneer hier wordt beweerd dat deze feiten fictie zijn (vertel dat het RIVM en de Amerikaanse rechtbank ook even, kunnen ze Merck meteen alle miljoenenboetes terug betalen ), dan stop ik met de moeite doen van het onderbouwen omdat dit hier toch geen zin heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:47

miss_lizje schreef:
En ja, een moederhart zou vast pijn doen als een kind zo ziek is. Maar als "wetenschapper in spé" kan ik de risico's begrijpen.

Je weet overduidelijk nog niet wat het moedergevoel is. Waarom denk je dat chanicha zo fel reageert? Die doet dat vanuit haar moeder/oma gevoel van de kant waarvan zij denkt dat het goed is. En omdat die kant lijnrecht op de mijne staat wordt ze er helemaal ziek van omdat zij haar kind/kleinkind(eren) potentieel gevaar ziet lopen.