De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:31

chelle_dora schreef:
fransje23 schreef:
PVV-liefhebbers op bokt hebben lange tenen!

ohoh, doe je nu niet hetzelfde? Je zegt immers niet alle maar je zegt ook niet 'sommige' of 'enkele'... Dat is ook niet netjes ;)

_/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:34

Janneke2 schreef:
chelle_dora schreef:
(...) en ik stem helemaal nergens op heb ik besloten want iedere partij is ellendig, iedere partij heeft wel programmapunten waar ik me wel en niet in kan vinden en iedere partij maakt beloftes die ze niet waar kunnen maken.
(...)
Of ik nou bewust ergens voor stem of het gewoon laat gaan, het word toch een zooitje ongeacht op welke partij je stemt (of juist niet stemt) en vind het dan niet de moeite om naar het stemloket te gaan.

Brrrr.....!!!!
Dom stom - of wat gebeurt hier nou...?

Aletta Jacobs draait zich om in haar graf!

Iemand dom of stom noemen is trouwens ook niet netjes.
Je kan het best niet met me eens zijn, maar je hoeft jouw mening over het kiesrecht van de vrouw niet door te drukken.

En anders doe je maar alsof ik een vent ben, dan maakt het blijkbaar geen reet uit.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:37

De PVV doet niet mee in de gemeente Rotterdam helaas :(

Weet dan ook niet waar ik op moet gaan stemmen ,word leefbaar Rotterdam denk ik
In elk geval geen van de andere maten naaiers

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:42

chelle_dora schreef:
Ik weet heus wel dat er heel hard voor gevochten is, het kiesrecht voor vrouwen. Maar als ik besluit om niet te stemmen, dan is dat toch ook een keuze die ik maak als vrouw en dus onderdeel van mijn kiesrecht?

Ja - op zichzelf genomen is dat waar.

Tot 1965 hadden we "opkomstplicht" - wat je in dat stemhokje deed, dat mag en mocht etc. je helemaal zelf weten - maar je moest je gezicht laten zien of een gevolmachtigde sturen.

En je standpunt zou ook kunnen gelden als een SGP standpunt - en daarmee zitten we dus middenin de paradoxen.

chelle_dora schreef:
Ik stem dan nog liever niet, dan dat ik maar ergens op stem zonder er ofwel 100% achter te staan of niet eens te weten waarom ik stem; en daarm stem ik dus niet.
...dat is idd een keuze die je kunt maken, maar ik vind het dus faliekant een foute keuze: je staat met je rug naar de maatschappij.
(Als je dat graag wilt, dan mag het - maar dan ook svp niet zeuren, als de politiek waar jij je niet mee wenst te bemoeien nare maatregelen neemt.)

chelle_dora schreef:
Dus mag ik zelf weten of ik wel of niet stem ja?
Jazeker! Net zoals ik het recht heb, me daar boos over te maken.
"ergens op stemmen, waar je niet 100% achter staat" - weet je, hoe de politiek werkt? Al honderden jaren, hier in NL?
Je staat echt met je rug naar de maatschappij.

chelle_dora schreef:
En stemmen weggeven mag ook niet, anders had jij met ál je kennis en kunde wel voor mij mogen stemmen hoor

???
Nou ben ik principieel tegen stemmen ronselen,
- maar aangezien jij van toeten noch blazen schijnt te weten,
...en als ik het sarcasme niet had gezien...-
zou ik hier natuurlijk op in hebben kunnen gaan...

Zucht.

(Nu ja, als je er werkelijk niets van weet en niets van wilt weten - stem dan misschien ook maar liever niet.
Dat heette honderd jaar terug het examen kiesrecht: alleen wie HBS had - VWO, tegenwoordig - mocht zijn stem uitbrengen. Of wi land bezat, of anderszins rijk was mocht stemmen.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:46

Janneke2 schreef:
Citaat:
Brrrr.....!!!!
Dom stom - of wat gebeurt hier nou...?

Aletta Jacobs draait zich om in haar graf!

Iemand dom of stom noemen is trouwens ook niet netjes.

1) Stom is: niet kunnen praten. Dat is heel naar. De zinsnede "wie niet stemt is stom" verwoord het feit, dat zo iemand niet wordt gehoord.

2) Het is idd niet netjes, iemand "dom" te noemen - ik vraag het me vooral af.
Misschien zie ik iets over het hoofd?
...en ik kan idd weinig begrip opbrengen, dat klopt, voor iemand die er bewust voor kiest, om op basis van onvolledige informatie, af te zien van zo iets belangrijks als haar kiesrecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:47

Janneke2: Maar waarom ga je dan hier mijn keuze bekritiseren, als de discussie hier over Geert Wilders gaat en niet over vrouwen en het kiesrecht'?

Citaat:
alleen wie HBS had - VWO, tegenwoordig - mocht zijn stem uitbrengen. Of wi land bezat, of anderszins rijk was mocht stemmen.)

Da's pech voor jou, had ik misschien alsnog mogen stemmen, wie zal het weten?

Misschien een topic aanmaken waar je over het kiesrecht voor vrouwen kunt discussiëren en die discussie hier even laten voor wat het is, omdat de discussie over de uitspraken van Wilders dus vrij weinig te maken hebben met Alette Jacobs, het kiesrecht voor vrouwen en wie er vroeger mochten stemmen. :+

Ik begrijp dat jij heel heftig voor de rechten van de vrouw opkomt en het heel erg vervelend vind als een vrouw besluit niet te stemmen, maar ik kan me bij geen enkele partij 100% vinden in het verkiezingsprogramma, dus doe ik het niet. Sjongejonge, verdiep ik me in partijen en in de verkiezingsprogramma's, besluit ik dat ik het niks vind, is het nog niet goed :+ Dan maar volgende keer achter de kudde aanlopen?

Ik zie niet compleet af van mijn kiesrecht; want ik verdiep me wel in de partijen en ik interesseer me er wel voor; ik besluit alleen echter als het geen van allen goed bij mij aansluit, weinig tot niets te doen met mijn kiesrecht tot het moment dat ik me wel goed kan vinden in een partij. Dus misschien dat ik over 4 jaar wel heel fanatiek meestem. Ik zal je dan zeker een berichtje sturen om te laten weten dat ik eindelijk de vrouw in mij erken, en stem. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-14 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:49

yentl2010 schreef:
De PVV doet niet mee in de gemeente Rotterdam helaas :(
...dat was een bewuste keuze van de PVV: om maar in heel erg weinig gemeentes mee te doen. Om een of ander reden bleef het beperkt tot Almere en den Haag.

yentl2010 schreef:
Weet dan ook niet waar ik op moet gaan stemmen ,word leefbaar Rotterdam denk ik In elk geval geen van de andere maten naaiers

Eh - hoezo spreek jij van "de andere maten naaiers"?

Urbanus

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:49

:')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:58

chelle_dora schreef:
Janneke2: Maar waarom ga je dan hier mijn keuze bekritiseren, als de discussie hier over Geert Wilders gaat en niet over vrouwen en het kiesrecht'?

...ik geef toe, je kunt dit zien als off topic.
GW beroept zich er op, dat hij "tegen sexisme" is (want tegen de hoofddoek).
En en passant gaat het hierook over de gemeenteraadsverkiezingen.
Er zijn dus wel raakvlakken.

chelle_dora schreef:
Citaat:
alleen wie HBS had - VWO, tegenwoordig - mocht zijn stem uitbrengen. Of wie land bezat, of anderszins rijk was mocht stemmen.)

Da's pech voor jou, had ik misschien alsnog mogen stemmen, wie zal het weten?
Mag het een onsje minder?
Ik beschouw dit als een persoonlijke aanval - maar ik geef toe, ik ben boos. (Op iedere vrouw die weigert te stemmen. Erfelijk belast, ja.)

chelle_dora schreef:
Ik begrijp dat jij heel heftig voor de rechten van de vrouw opkomt en het heel erg vervelend vind als een vrouw besluit niet te stemmen, maar ik kan me bij geen enkele partij 100% vinden in het verkiezingsprogramma, dus doe ik het niet. Sjongejonge, verdiep ik me in partijen en in de verkiezingsprogramma's, besluit ik dat ik het niks vind, is het nog niet goed :+
Accoord - maar dan nog blijft staan: 100% is simpelweg niet haalbaar.
Misschien in een dictatuur, maar nooit in een democratie.

Dus als alle kiezers in een democratie zouden zeggen "Nee, want we krijgen toch onze in niet, dus stemmen we niet" - dan ging het de democratie niet best....

chelle_dora schreef:
Dan maar volgende keer achter de kudde aanlopen?
Argument ab absurdum...?
Achter die kudde aan hoeft echt niet.

chelle_dora schreef:
Ik zie niet compleet af van mijn kiesrecht; want ik verdiep me wel in de partijen en ik interesseer me er wel voor; ik besluit alleen echter als het geen van allen goed bij mij aansluit, weinig tot niets te doen met mijn kiesrecht
....?
Pardon?
Je stemt wel of je stemt niet.
"Weinig" komt er niet aan te pas.
Stem je niet, dan doe je niets met je recht om te stemmen - zo simpel is dat.

Uiteraard is je belangstelling op zichzelf prima - maar dat is geen kwestie van iets doen met je stemrecht.

chelle_dora schreef:
Dus misschien dat ik over 4 jaar wel heel fanatiek meestem.
(giechel) ...hoe stel je je dat voor: "fanatiek meestemmen"...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:06

Sorry, ik verhuis mijn persoonlijke aanval even naar je PB box zodat het hier weer over Geert Wilders kan gaan :')

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:10

chelle_dora schreef:
Ik zie niet compleet af van mijn kiesrecht; want ik verdiep me wel in de partijen en ik interesseer me er wel voor; ik besluit alleen echter als het geen van allen goed bij mij aansluit, weinig tot niets te doen met mijn kiesrecht tot het moment dat ik me wel goed kan vinden in een partij. Dus misschien dat ik over 4 jaar wel heel fanatiek meestem. Ik zal je dan zeker een berichtje sturen om te laten weten dat ik eindelijk de vrouw in mij erken, en stem. :+

Je zou ook nog blanco kunnen gaan stemmen. Maakt voor de uitslag niet uit, maar voor het opkomstpercentage wel. En je geeft dan het signaal af dat je je hebt verdiept maar geen partij hebt gevonden waar je je stem aan wilt geven.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:22

De maten naaiers zijn Samson en Rutte
Pechvogel vind ik ook een engerd

Sp heeft wel punten Maar nu niet om te zeggen ja daar zou ik op stemmen dan maar een partij die opkomt voor mijn stad Rotterdam

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:04

yentl2010 schreef:
De maten naaiers zijn Samson en Rutte
Pechvogel vind ik ook een engerd

Sp heeft wel punten Maar nu niet om te zeggen ja daar zou ik op stemmen dan maar een partij die opkomt voor mijn stad Rotterdam

Okee - je benoemt nu drie landelijke politici.
Maar ik vroeg/ vraag me nog steeds af, waarom je deze mensen/ functionarissen zo ziet.

En wat vind je er trouwens van, dat de pvv bewust heeft afgezien van kandidaten voor de Rotterdamse gemeenteraad? Het zou tenslotte makkelijk kunnen.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:20

Waarom ik ze zo ziet? Hebben de hard werkende mensen hun €1000 al gekregen ? Nee dus allemaal bla bla
om zieltjes te winnen en ze gaan regeren en alles word van de baan geschoven ,belastingen gaan weer omhoog ,Griekenland zou niks meer krijgen en wie hebben er weer zoveel miljard gekregen ? De Grieken
Wie helpen en Nederland nu naar de k.ote ? En die fout is meneer bak Ellende begonnen die heeft die k.t euro door onze strot geduwd en toen is alle ellende begonnen
Maar goed dit is mijn mening en vele zien t anders en maar goed ook dat niiet iedereen het zelfde denkt anders word het helemaal een zooitje :D

Ik vind het heel jammer dat de PVV niet mee doet in Rotterdam en waarom geen idee

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:28

yentl2010 schreef:
Waarom ik ze zo ziet? Hebben de hard werkende mensen hun €1000 al gekregen ? Nee dus allemaal bla bla
om zieltjes te winnen en ze gaan regeren en alles word van de baan geschoven ,belastingen gaan weer omhoog ,Griekenland zou niks meer krijgen en wie hebben er weer zoveel miljard gekregen ? De Grieken
Wie helpen en Nederland nu naar de k.ote ? En die fout is meneer bak Ellende begonnen die heeft die k.t euro door onze strot geduwd en toen is alle ellende begonnen
Maar goed dit is mijn mening en vele zien t anders en maar goed ook dat niiet iedereen het zelfde denkt anders word het helemaal een zooitje :D

Ik vind het heel jammer dat de PVV niet mee doet in Rotterdam en waarom geen idee

Waarom geen idee? :') Mooi onderbouwd...

Ik ben altijd zo benieuwd of de mensen die zeggen dat het huidige kabinet (want het wordt van elk kabinet gezegd) het land naar de haaien helpt zich wel eens hebben verdiept in de motieven. En nee, dan bedoel ik niet "ze doen het om hun zakken te vullen". Denk je dat de politici doen wat ze doen om lekker veel geld te verdienen en verder uit hun neus te eten? :n
Verder is iedereen vrij om zijn/haar eigen politieke partij op te richten, wat let je? Als zij het allemaal niet goed doen en jij dat wel kan, ga vooral je gang, je krijgt vast veel stemmen :)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:31

Magrathea schreef:
yentl2010 schreef:

Waarom geen idee? :') Mooi onderbouwd...

Ik ben altijd zo benieuwd of de mensen die zeggen dat het huidige kabinet (want het wordt van elk kabinet gezegd) het land naar de haaien helpt zich wel eens hebben verdiept in de motieven. En nee, dan bedoel ik niet "ze doen het om hun zakken te vullen". Denk je dat de politici doen wat ze doen om lekker veel geld te verdienen en verder uit hun neus te eten? :n
Verder is iedereen vrij om zijn/haar eigen politieke partij op te richten, wat let je? Als zij het allemaal niet goed doen en jij dat wel kan, ga vooral je gang, je krijgt vast veel stemmen :)

Als jij wel weet waarom ze in Rotterdam niet mee doen zeg t me dan weet ik het ook :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:33

Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar het staat er nu alsof je geen idee hebt waarom je het jammer vindt. Waarschijnlijk zijn er geen mensen in Rotterdam die de PVV willen vertegenwoordigen.

Edit: het filmpje van het jongetje vind je hier
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... ers__.html

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:48

yentl2010 schreef:

Mij ontgaat iets.
Of veel, zelfs.
Erg veel mesnen werken heel hard - sommigen verdienen daarmee tonnen, anderen een minimumloontje. (En als we nog onder 19e eeuwse normen hadden geleefd, nog veel minder.)
Maar over welke 1000 euri je het hebt, snap ik echt niet.
yentl2010 schreef:
om zieltjes te winnen
Zo zou je campagne voeren kunnen zien.

Waar ik me gisteren verschrikkelijk aan ergerde: het journaal ging praten over "de psychologie van de landelijke politici" - in plaats van een s aandacht te besteden aan zoets als "wat wil groen Links in Groningen?" of "Wat streeft D66 na in Zutphen" of "hoe gaat het met D66 in Tilburg" - dat zijn namelijk de dingen die ter zake doen. En gemeentebelangen in oestgeest, Haren en noem maar op niet te vergeten.

yentl2010 schreef:
en ze gaan regeren en alles word van de baan geschoven
Nou, dat gaat dus zo maar niet.
(Okee - Van de heer Geert Wilders is bekend, dat hij in 2010 precies tien minuten na het sluiten van de stembussen, og voor dat er ook maar een serieuze onderhandeling wa gestart, een "verkiezingsbelofte" brak. Mede om die reden wordt hij door velen niet als een serieus politicus gezien.)

Wie een verkeizinsbelofte breekt, wordt daar doorgaans hard voor gestraft.

Wat iets compleet anders is, dat een partij voor de verkiezingen "een richting aangeeft" - en uiteraard gaat er water bij de wijn.

yentl2010 schreef:
belastingen gaan weer omhoog
?
Nou, ik heb het woord 'lastenverlichting' al weer langs horen komen.

yentl2010 schreef:
Griekenland zou niks meer krijgen en wie hebben er weer zoveel miljard gekregen ? De Grieken.

Wie heeft hier nou zand in de ogen...?

De afspraak was, dat Griekenland gespreid over een aantal jaren een vreselijk grote bak met geld zou krijgen.
Dat plan is uitgevoerd/ bezig, uitgevoerd te worden.
Ik baal van de euro, maar aangezien "devaluatie" HET middel is in dit soort situaties, was het alternatief geweest, dat de hele euro was gedevalueerd. Om dat te voorkomen is er geld in de grieken gepompt, dat je er idd met de ogen bij staat te knipperen.
Maar ga voor de grap eens in Griekenland op vakantie. Je hebt prachtig weer - en onze euro's zijn daar heel hard nodig - en vraag, wat ze van de maatregelen van europa vinden. (Snoeihard....)

yentl2010 schreef:

O...?
Als gezegd: het was een bewuste keuze.
Ze willen niet.
(....hoe neem je je kiezers serieus: stel gewoon geen kanditaten voor de gemeenteraad op - not.)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:53

Mark Rutte wil iedereen die werkt via de arbeidskorting 1000 euro belastingverlaging geven

Premier Rutte geeft toe: belofte 1000 euro was een mislukte grap

Dat bedoel ik dus

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:56

yentl2010 schreef:
Mark Rutte wil iedereen die werkt via de arbeidskorting 1000 euro belastingverlaging geven

Premier Rutte geeft toe: belofte 1000 euro was een mislukte grap

Dat bedoel ik dus

Alsof iemand daarin geloofde :+

Maar ga het eens tegenover elkaar zetten: als een partij 90% van de beloftes na (kan) komen, ga je dan hameren op de 10% die ze niet nakomen? Alsof de PVV alle beloftes nakomt :+

Je bent als partij nu eenmaal afhankelijk van de coalitie en dus moet je concessies doen. Echter, hoeveel mensen van jouw partij in de kamer, hoe verder die concessie jouw kant op ligt. Dat is hoe politiek werkt.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:00

Heel veel geloofde er wel in anders was de VVD nu niet zo groot geworden samen met de PVDA

Maar gelukkig is dat voor korte duur mensen weten nu wel beter en vele stappen al over :)

Laat de nieuwe verkiezingen maar snel komen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:11

die mensen zijn dan in mijn ogen heel naief :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:12

yentl2010 schreef:
Heel veel geloofde er wel in anders was de VVD nu niet zo groot geworden samen met de PVDA

Maar gelukkig is dat voor korte duur mensen weten nu wel beter en vele stappen al over :)

Laat de nieuwe verkiezingen maar snel komen

Moet er toch niet aan denken dat Wilders premier wordt... :n

Ach, is misschien ook wel goed. Dan komen de stemmers erachter dat Wilders ook niet alles kan. Bovendien mogen ze dan wel een meerderheid hebben want no way dat er ook maar iemand in een coalitie met Wilders wil gok ik zo :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:16

Wilders premier? Haha....dat kan en durft hij niet...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:17

russel schreef:
Wilders premier? Haha....dat kan en durft hij niet...

Als hij de grootste partij wordt moet hij wel :)