Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:51

Maar dan kan het toch haast niet anders dan dat het met opzet was? Al dan niet door één van de piloten zelf?

Anoniem

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:59

Mogelijk ook nog 4uur doorgevlogen.. (nu.nl)
Radar uit..

Waar zou dat vliegtuig dan wel niet kunnen liggen?! :oo
Dan wordt het gebied mega..

Maar ook een grotere kans dat ie in the middle of nowhere is, ergens op een onbewoond eilandje ofzo. Waar dus landingsbaan is door de 2e wereldoorlog (WOII)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:03

Smee__ schreef:
Maar dan kan het toch haast niet anders dan dat het met opzet was? Al dan niet door één van de piloten zelf?

Tja.. Hij kan niet echt 4u lang verdwaalen lijkt mij.. Of er is van alles kapotgegegaan, of iemand heeft iets met opzet gedaan..
Althans, dat zijn opties die ik mogelijk vind..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:04

Als dat vliegtuig echt nog 4 uur is doorgevlogen, is dat waarschijnlijk gewoon geland en niet gecrast.
Lijkt me dat als je van koers wijzigt en dan nog zolang verder vliegt dat er dan iets anders aan de hand is als alleen technische problemen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:07

Maar waarom dan geen contact met de grond? Vliegvelden enzo..

Edit: en waar kun je ze onopgemerkt laten landen? Alleen de eilandjes met landingsbanen lijken een optie..

Op vliegvelden gaat t wat moeilijk :')

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:10

En dan moeten het landingsbanen van 3 kilometer zijn aangezien het gaat om een 777

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:13

Die lagen daar toch in dat gebied, nog van WOII, dus dat zou kunnen.
Verder schijnt de piloot een echte vliegnert te zijn met zelfs thuis een simulator van een 777.
Die vent kent dat schip dus op zijn duimpje en kan misschien wel net wat meer als de gemiddelde piloot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:20

tja, ik weet niet.. Het gebied is nu zo groot :(

Hoop echt dat ze hem kunnen vinden!

Maar kunnen ze satalietbeelden niet terugkijken en daarmee het vliegtuig volgen? Of is dit iets te makkelijk bedacht?! :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:26

Je zou zeggen dat als ze nu naar aanleiding van de motorgegevens(hoe komen ze daar aan?) kunnen vaststellen dat het vliegtuig nog 4 uur heeft doorgevlogen, ze ook wel een koers zouden moeten kunnen uitstippelen.
Satelieten moeten zo'n vliegtuig in die 4 uur toch wel gespot hebben?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:42

Hij heeft wellicht 4 uur doorgevlogen, wellicht is de data een stuk later doorgekomen. De bron van dit mogelijke feit is indirect, via via, zonder ook maar enkele namen te laten vallen. Maar met 7 uur aan brandstof, waarvan nu wordt gezegd er 5 uur in totaal is gevlogen, is het gebied inmiddels immens groot.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:43

Ik vraag me wel af waar die brokstukken dan wel van zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:46

Jeetje, dat is zoeken naar een spelt in een hooiberg als er nergens berichten binnen komen.

Wat ik dan weer vreemd vind is dat in die 4 uur geen alarm geslagen is, niet door de bemanning maar ook niet door de passagiers.
Dat kan toch niet, dan moet er meer aan de hand zijn.
Iemand ergens een 777 te koop zien staan? :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:50

Wat ik vreemd vind: Als er een onbekend vliegtuig het vliegruim invliegt wordt er meestal actie ondernomen.... Waarom is dat vliegtuig niet gezien? Als een vliegtuig 4 uur lang zo laag heeft gevlogen moet toch wel íemand iets gezien hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:54

Misschien bewust genegeerd door overheden? Er is zoveel mogelijk..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:06

Als passagier weet je toch niet waar je heen vliegt. Nu hebben de meeste vliegtuigen wel een kaartje, maar als er omgeroepen is dat er een kleine omweg wordt gemaakt. Ik zou het direct geloven :j Maar verder als in naar UK vlieg en het vliegtuig wijkt af dan vrees ik dat er ik pas bij het landen en uitstappen achter komt dat ik in Parijs ofzo sta := Dus mensen bellen zou ik ook niet zo snel doen. (als er bereik is op een dergelijk afgelegen gebied)

Ik hoop echt voor familie dat het landen-op-eilandjesverhaal waar is, maar ik vrees toch echt een triester eind :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:09

spatter schreef:
Jeetje, dat is zoeken naar een spelt in een hooiberg als er nergens berichten binnen komen.

Wat ik dan weer vreemd vind is dat in die 4 uur geen alarm geslagen is, niet door de bemanning maar ook niet door de passagiers.
Dat kan toch niet, dan moet er meer aan de hand zijn.
Iemand ergens een 777 te koop zien staan? :+

Zonet, op marktplaats :+
De passagiers hadden ook nog alarm kunnen slaan ja.. Moet toch opvallen?
Áls ze langer hebben gevlogen..

In series zoals ncis enzo hebben ze altijd wifi in vliegtuigen, geen idee hoe het is in het echt.. Maar dan zou je toch ook een whatsappje kunnen sturen? Als het vliegtuig idd 4 uur extra heeft gevlogen, valt dat niet op?! Niet dat whatsapp dan mn eerste idee zou zijn.. Maar toch..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:11

Joaltijd schreef:
Als het vliegtuig idd 4 uur extra heeft gevlogen, valt dat niet op?! Niet dat whatsapp dan mn eerste idee zou zijn.. Maar toch..

Nee niet 4 uur extra... 4 uur nadat het van de radar verdween.
Passagiers merkten daar dan toch niks van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:11

maar heeft het vliegtuig echt 4 uur meer dan de normale route gevlogen of 4 uur gevlogen nadat die van de radar verdween? Als mijn reis ik noem maar wat 6 uur duurt en de laatste 4 uur vliegen we niet naar plaats van bestemming maar heel de andere kant op dan heb ik dat echt niet door pas bij landen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:13

Ik vrees inderdaad ook het ergste.. Maar zouden ze m dan nog wel kunnen vinden?! Zo'n groot gebied :(

Je zal maar familie/vrienden zijn van iemand die in het vliegtuig zat.. Verschrikkelijk :(

Gianti

Het verhaal wordt steeds vreemder :=

Maar ja ik zou ook pas merken bij uitstappen als vliegtuig andere eindbestemming heeft :')

Anoniem

Joaltijd schreef:
Zonet, op marktplaats :+
De passagiers hadden ook nog alarm kunnen slaan ja.. Moet toch opvallen?
Áls ze langer hebben gevlogen..

In series zoals ncis enzo hebben ze altijd wifi in vliegtuigen, geen idee hoe het is in het echt.. Maar dan zou je toch ook een whatsappje kunnen sturen? Als het vliegtuig idd 4 uur extra heeft gevlogen, valt dat niet op?! Niet dat whatsapp dan mn eerste idee zou zijn.. Maar toch..

Op tv hebben ze heel veel leuke dingetjes. :=

Wifi in het vliegtuig is nu op sommige vluchten binnen Amerika, daar buiten.. Niet zo.
Ik vlieg vaak buiten Europa, nog nooit wifi gehad en ook nooit bereik, behalve bij het landen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:15

Mijn gevoel zegt dat er best een kans is dat de piloten gedwongen zijn om de communicatie apparatuur uit te zetten en een andere kant op te vliegen.
En ergens op eem onbewoonde plek een noodlanding hebben moeten maken onder dwang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:15

Suzanne F. schreef:
Joaltijd schreef:
Als het vliegtuig idd 4 uur extra heeft gevlogen, valt dat niet op?! Niet dat whatsapp dan mn eerste idee zou zijn.. Maar toch..

Nee niet 4 uur extra... 4 uur nadat het van de radar verdween.
Passagiers merkten daar dan toch niks van?

Owja! Was weer lekker slim bezig :')

Ik dacht zo: als de vlucht 4u duurt, valt het toch op als je al 8u vliegt?! Maarja, hij was idd van de radar..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:16

Ik heb nooit gevlogen en als het niks als wolken zijn kan ik me voorstellen dat je niet weet waar je bent maar als de lucht open is zou er toch iemand die vaker reist moeten opvallen dat je de verkeerde kant op vliegt, ze maakte wel een draai.
Zou echt niemand van de crew en passagiers iets zijn opgevallen.
Hopelijk komen we dat nog te weten, het blijft een raar mistery.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:17

Mjetterd schreef:
Mijn gevoel zegt dat er best een kans is dat de piloten gedwongen zijn om de communicatie apparatuur uit te zetten en een andere kant op te vliegen.
En ergens op eem onbewoonde plek een noodlanding hebben moeten maken onder dwang.

Zoiets denk ik nu ook..
Of dat ze toch in zee liggen..

Lijken me realistische opties

Maar je komt toch heeel moeilijk in de cockpit?