De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:20

Om weer terug te komen op de actie.
Een actie hoeft niet te betekenen dat iedereen heel zielig is.
Het is juist goed om een verkeerd beleid aan te kaarten voordat het systeem daadwerkelijk kapot gaat.
Afbreken is eenvoudig, opbouwen niet.

De schade die o.a. Griekenland en Portugal al geleden hebben herstel je niet zomaar meer. Dat moet je dus in NL/DE/FR zien te voorkomen voor het zo ver is. Daarvoor hoef je niet nu al de zieligste te zijn.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:34

Edit

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:36

Dus je wilt de burgers gaan straffen en in de file laten staan, omdat de overheid het nier goed doet.. juistem, mensen die daaraan meedoen mogen ze van helemaal korten.

Denk eens aan de verkeersveiligheid, willen degene die met dit belachelijke idee zijn gekomen verkeersdoden op hun naam hebben oid?
Laatst bijgewerkt door AvWShots op 01-02-14 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:37

mysa schreef:
Ja, maar dan krijg je bijstand in de vorm van een lening. Tot de overwaarde nog 49.000 is, daarna wordt het weer een gift. Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe dat in de praktijk werkt.

Heb ik ook geen idee van. Dus je hebt een probleem als je grotendeels je hypotheek hebt afgelost en in de bijstand komt wat dat betreft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:40

AnneXXX, ik vind dat van die file ook geen goed idee (bijzonder slecht zelfs), maar ik doelde meer op het principe van een actie op zich.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:41

Mjetterd schreef:
Lol... heel thuiszittend nederland gaat vrijdag op pad en alle hardwerkende mensen die uit hun werk komen en toe zijn aan weekend staan dan in de file :').

Wakker worden! De mensen die hard werken voor jouw uitkering moet je te vriend houden hoor :').

Je haalt de woorden uit mijn mond!

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:42

Sizzle schreef:
AnneXXX, ik vind dat van die file ook geen goed idee (bijzonder slecht zelfs), maar ik doelde meer op het principe van een actie op zich.

Ja ik reageerde op de OP. Had jouw stukje niet gelezen zelfs ;)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:47

vuurneon schreef:
mysa schreef:
Ja, maar dan krijg je bijstand in de vorm van een lening. Tot de overwaarde nog 49.000 is, daarna wordt het weer een gift. Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe dat in de praktijk werkt.

Heb ik ook geen idee van. Dus je hebt een probleem als je grotendeels je hypotheek hebt afgelost en in de bijstand komt wat dat betreft.

Ja want je zult je leven lang maar hard gewerkt hebben. 55+ zijn en niet meer aan aan baan komen.
Dat wordt in Nederland afgestraft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:53

little_king schreef:
Ja want je zult je leven lang maar hard gewerkt hebben. 55+ zijn en niet meer aan aan baan komen.

Bestaat er een land in de wereld dan waar dat niet zo is :?

Geen werk = inleveren op je bestaan.
Ik denk niet dat er een plek op de wereld is waar ze zeggen: och arme, jij hebt 30 jaar gewerkt, het geeft niets dat je nog 15 jaar gratis geld krijgt tot je pensioen (dat in de meeste landen ook niet bestaat).

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:00

Maar ik heb het altijd raar gevonden dat je zonder problemen bijstand krijgt als je nooit gewerkt hebt.
En iemand die hard gewerkt heeft en na jaren het eens nodig heeft meteen niets krijgt omdat hij nog eigen geld heeft voor een wasmachine oid.
En de lapzwans er 1 kan krijgen plus maandgeld.
Waarom zou je nog gaan werken denk ik erg vaak sinds wij beide baan verlies hebben gehad en met de nieuwe banen er erg op achteruit zijn gegaan.
Dan denk ik, huis eigenaren en harde werkers die huren zijn gek.
Je krijgt nergens hulp van en verdien je niet dubbel modaal maar net dat minimumloontje of net iets meer val je buiten elke regeling en hebt in totaal minder over dan de bijstand. Maar heb je het eens echt nodig is er ook niets, als dank voor je support aan degene die voor de crisis al de hand op hielden.

Wij hebben wel eens gedacht het huis te verkopen. Dan blijft er een klein beetje over met geluk.
Dan op vakantie te gaan want dat hebben we nog nooit gedaan. En dan is het op.
En dan daarna huren.
En komen we dan in de ww, who cares.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:04

ik ben ook van mening dat ik dingen strategisch verkeerd doe in mijn leven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:08

Little King, dan ga je er dus voor het gemak maar van uit dat die 'anderen' die nooit wat hebben opgebouwd dit bewust gedaan hebben omdat ze allemaal te lu iwaren. Hoezo vooroordelen........
De meeste mensen willen maar wat graag wat opbouwen, het is helemaal niet leuk om je hele leven op een bestaansminimum te zitten.
Dat er af en toe een rotte tomaat tussen zit kan niet de reden zijn dat gelijk alles maar oneerlijk is wat jou overkomt.

Maar het is gewoon een feit, overal in de wereld: hoe meer je bezit, hoe meer je kunt verliezen :j
En dat is een keuze, je eigen keuze wel te verstaan. Hoe kwetsbaar dat is zie je aan mensen die overal bang voor worden om hun bezittingen vooral niet te verliezen.
Er zijn echer ook hele volkeren die leven met de instelling dat je precies zo veel werkt om te kunnen eten en de restt van de tijd van de zon te genieten.
Niemand weerhoudt je om je huis te verkopen en naar Tailand te vertrekken waar je met je restwaarde nog best leuk kan leven.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:11

Loop eens door bepaalde wijken en vraag die lui eens wat ze van werken vinden?

Ik heb zelf in het verleden in zo'n wijk gewoond.
Die mensen lachte zich kapot dat ik om 6 uur in de ochtend ging werken voor het minimum loon.
Daar kwamen hun het bed niet voor uit.
Niet 1 rotte appel, maar de hele buurt dacht dat daar zo. Zeiden ze ook zonder schaamte.

Zoveel restwaarde is er niet. :)
Maar gezien de ontwikkelingen hier in Nederland kan het wel eens zijn dat wij ons leven om gaan gooien.
Laatst bijgewerkt door little_king op 01-02-14 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:12

Maar zou jij dat willen?
Dan doe je dat toch?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:13

Die kans zit er ook dik in Sizzle. Als de huizenmarkt aantrekt kan het wel eens zijn dat wij mooi gaan huren.
En eens stoppen met altijd werken. Net te veel voor de gezondheid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:16

Ceriadwen schreef:
ik ben ook van mening dat ik dingen strategisch verkeerd doe in mijn leven.

Achteraf is altijd gemakkelijk praten. :D
Wij zijn altijd blijven wonen in ons huis, terwijl iedereen, aantal jaren geleden, zijn huis dik verkocht en weer een duurder/groter huis kocht. Wij niet, wij wisten niet waar we heen wilden en onze eisen/wensen verschilden nogal van elkaar. Vrienden/kennissen/collega's vonden ons dom, dat we daar bleven wonen, want er kon winst gemaakt worden en niemand bleef wonen in de stad, iedereen vertrok naar een Vinex-wijk. :D Nu, jaren later, ben ik blij, huis is sinds kort afgelost, kinderen het huis uit zonder studieschuld, 2 kamers en een zolder over en geen financiële zorgen. Terwijl ik jaren heb getwijfeld, of het niet dom was dat we er bleven wonen, iedereen ging tenslotte groter/duurder wonen.
Het is maar wat je gelukkig maakt. :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:20

Ik huur al mijn hele leven, kreeg geen hypotheek.
Nadeel van huren is dat je altijd zult moeten blijven betalen. Mijn ouders zitten daarentegen nu lekker in een afbetaald huis en kun je dus je pensioen gebruiken voor vakantie en zulke zaken. Dat heb je als huurder nooit, dan moeten de huurkosten er gewoon tot je dood gaat er iedere maand vanaf.

Ik vind het niet erg om te moeten werken voor mijn geld, uit thuis zitten haal ik geen voldoening (ooit 6 maanden gedaan). Maar niemand zegt dat jij jezelf kapot moet werken. In Rotterdam kun je makkelijk een huisje kopen voor executiewaarde en dan kom je van een uitkering prima rond als je dat graag wilt.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:28

Sizzle schreef:
. In Rotterdam kun je makkelijk een huisje kopen voor executiewaarde en dan kom je van een uitkering prima rond als je dat graag wilt.

De een zn dood is de ander zn brood.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:32

AnneXxX schreef:
Mjetterd schreef:
Lol... heel thuiszittend nederland gaat vrijdag op pad en alle hardwerkende mensen die uit hun werk komen en toe zijn aan weekend staan dan in de file :').

Wakker worden! De mensen die hard werken voor jouw uitkering moet je te vriend houden hoor :').

Je haalt de woorden uit mijn mond!

Mee eens.
Verder vind ik dit soort acties bijzonder dom, vraag me af wie dit bedenkt. De mensen die je ermee wil pakken bereik je er niet mee, wél een hoop gewone hardwerkende mensen die van hun weekend willen gaan genieten. Denkt men nu echt dat de hoge heren in Den Haag wakker liggen van een langere avondspits op vrijdag? :n Of dat men zich een week later deze 'actie' nog kan herinneren? :n :n
Ga toch aan het werk allemaal en laat mensen die ervan afhankelijk zijn gewoon gebruik maken van de snelweg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:34

little_king schreef:

Als je je hele leven lang gewerkt hebt als je 55+ bent, heb je tenminste nog 38 maanden ww. Ja, aan een baan komen is lastig, helemaal op die leeftijd helaas. Maar die mentaliteit bij bedrijven veranderen is moeilijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:38

Ceriadwen schreef:
Sizzle schreef:
. In Rotterdam kun je makkelijk een huisje kopen voor executiewaarde en dan kom je van een uitkering prima rond als je dat graag wilt.

De een zn dood is de ander zn brood.

Zo is het, net als in de natuur :j
Moet je vaak wel genoegen nemen met een totaal lege wijk met geen buren en af een toe een schietpartij of een overval trouwens :+
In zulke wijken kun je ook heeeeeeeeel goedkoop huren. Ja, daar heb ik ruimschoots ervaring in ;)
Heb destijds nog getwijfelt of ik een aan/uit schakelaar in mijn deurbel zou zetten omdat de drugshoeren mijn deurbel niet van die van mijn buurman konden onderscheiden midden in de nacht.
Of een politieinval terwijl je net naar je de douche wilt lopen die op de gang is waar ook de voordeur van de buurman is :')
Maar het is spotgoedkoop, dus je hoeft minder te werken (al deed domme ik dat gewoon 60 uur per week voor het minimum inkomen, geen seconde spijt van overigens).

Lijkt je dat wat, laat je dan vooral door niemand weerhouden. Gooi je koophuis eruit, ga naast de metro wonen, dan kan de auto er ook uit en de rest van je leven gewoon lekker genieten op je bijstand op 5 hoog met import sigaretten met je voeten op de railing van je balkon. *\o/*

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:45

Die sigaretten die laat maar :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:53

Nog goedkoper, en gezonder dus kan je het extra lang volhouden :D

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:00

Hmm. Toch maar gaan roken dan :+

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:36

Sizzle schreef:
Lijkt je dat wat, laat je dan vooral door niemand weerhouden. Gooi je koophuis eruit, ga naast de metro wonen, dan kan de auto er ook uit en de rest van je leven gewoon lekker genieten op je bijstand op 5 hoog met import sigaretten met je voeten op de railing van je balkon. *\o/*

met je kratje bier onder de stoel