Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Een groot beest, monster, is nog geen dino. Dino's waren er in alle soorten en maten. En Dino's hebben niet tegelijkertijd met mensen geleefd...
Zou ook een draak bijv kunnen zijn
Blue_Eyes schreef:Nee, in het begin schiep God de hemel en de aarde, daar begint de bijbel mee
stef schreef:Annelies: quote verkloot, sorry...
Je vroeg me of ik de bijbel weleens helemaal heb gelezen. Door die uitspraak suggereer je imo van niet, en jij wel.
Maar ik heb m hier liggen, dus vertel me waar ik een passage over Dino's kan vinden, zoek ik het even op.
Als ik ongelijk heb zal ik dat ook erkennen.
stef schreef:Een groot beest, monster, is nog geen dino. Dino's waren er in alle soorten en maten. En Dino's hebben niet tegelijkertijd met mensen geleefd...
anneliesdj schreef:stef schreef:Annelies: quote verkloot, sorry...
Je vroeg me of ik de bijbel weleens helemaal heb gelezen. Door die uitspraak suggereer je imo van niet, en jij wel.
Maar ik heb m hier liggen, dus vertel me waar ik een passage over Dino's kan vinden, zoek ik het even op.
Als ik ongelijk heb zal ik dat ook erkennen.
Kwam anders over dan ik het bedoelde misschien.
Er wordt in de bijbel gesproken over een groot zeedier, de leviathan.
Ook wordt behemoth genoemd maar daarmee wordt wss een nijlpaard bedoeld.
Job 40:20 (daaraan voorafgaand gaat het over behemoth) Psalm 74:14, Psalm 104:26, Jes 27:1 wordt leviathan genoemd. Volgens mij zijn er wel meer passage's maar is zo lastig opzoeken.
In openbaring wordt ook gesproken over zeedraken en monsters maar daarvan kun je je natuurlijk afvragen of het beeldspraak is.
Deze dus?Citaat:Zult gij den Leviathan met den angel trekken, of zijn tong met een koord, dat gij laat nederzinken?
Shadow0 schreef:En dat kan dus niet. Je kunt niet eenzijdig (en erg opportunistisch) de spelregels veranderen. Ik kan niet ineens mezelf Christen noemen, en dan zeggen dat het voor een Christen helemaal niet nodig is om in God te geloven. Dat is een rare manier van doen, een erg respectloze ook. Je kunt niet in je eentje het voetbalveld oplopen en verwachten dat men de regels van de Fifa aan de kant zet omdat jij dat wilt. Je mag best een ander spelletje spelen, prima, moet je helemaal zelf weten. Maar wetenschap heeft een aantal grondbeginselen, en als je die niet erkent, dan is het geen wetenschap. En het creationisme (dat niet alleen gaat over de invloed van god als scheppingsverhaal, maar dat ook specifiek wil doen voorkomen als wetenschap) is dus gewoon onzin.
anneliesdj schreef:En wat is volgens jou een draak dan? En als je christen bent geloof je dus wel dat dino's tegelijk met mensen geleefd kunnen hebben.
anneliesdj schreef:Behemoth was wss een nijlpaard. Maar er wordt volgens mij nergens genoemd dat het een zoogdier is hoor.
Leviathan is een zeedier met meerdere koppen? Wordt helaas niet heel duidelijk genoemd allemaal.
Maar goed, giraffe's worden in de Bijbel ook niet genoemd dus waarom dino's wel?
anneliesdj schreef:Ik vind dat niet erg openstaan voor een mening, ik geef alleen aan waarom voor mij, het een het ander niet uitsluit.