Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:41

Rinske schreef:
In het plan van de SP staat dat mensen met een inkomen van boven de 150.000 euro per jaar (dat is nogal wat) over het bedrag BOVEN de 150.000 euro 63% belasting gaan betalen. Dus niet over hun hele salaris wat sommige mensen wel denken. We hebben belasting boxen in NL waarbij dus niet je hele salaris in een box valt. En dan valt dat afdragen best mee.

Ja, mijn vriend zit boven dat bedrag ;) En dan is dat afdragen alsnog een behoorlijk bedrag!

Maargoed, die werkt dan ook 12 uur op een dag, 7 dagen in de week, 4 weken lang.

Sowieso wacht ik nog steeds op de partij die wat doet aan mensen die onterecht een uitkering/bijstand hebben. In mijn omgeving weet ik dat er een aantal onterecht geld ontvangen... Ik heb geen zin om daar voor te moeten betalen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:42

Babsiej schreef:
Rinske schreef:
In het plan van de SP staat dat mensen met een inkomen van boven de 150.000 euro per jaar (dat is nogal wat) over het bedrag BOVEN de 150.000 euro 63% belasting gaan betalen. Dus niet over hun hele salaris wat sommige mensen wel denken. We hebben belasting boxen in NL waarbij dus niet je hele salaris in een box valt. En dan valt dat afdragen best mee.

Je vergeet dat deze mensen al 52% afstaan van hun salaris. Aan mensen die jarenlang handjes ophouden, en te verrotten om te gaan werken. Natuurlijk zijn ze dat niet allemaal maar er zitten er veel te veel die het gewoon verdommen om te gaan werken.

Jij kan het net wat beter verwoorden dan ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:42

Volgens mij stond laatst in de krant, dat je in verhouding meer overhoudt met 3 dagen werken dan met 5. Toen vroeg ik me weer even af waarom ik gemiddeld 45 uur per week werk hoor.

Qua kinderopvangtoeslag denk ik dat veel mensen vergeten dat het niveau waarop dit nu zit hoog is vergeleken met 4 a 5 jaar geleden, toen was het namelijk nog minder. Het is de laatste 4 jaar sterk gestegen en daar wordt wat aan gedaan.
Dit wilde ik even opmerken omdat ik veel mensen ken met (jonge) kinderen en veel mensen hierover klagen. Ik geloof niet dat ik dat terecht vind: jij wil een kind, dus is het aan jou om dit te betalen. Er wordt vaak klakkeloos vanuit gegaan dat de kinderopvangtoeslag maar betaald wordt door de staat, dat vind ik pas raar. Hoewel ik denk dat hier ook ooit nog wel kinderen komen vind ik het niet meer dan normaal dat ik dan zou moeten betalen voor opvang (dan nog betaal je lang niet de werkelijke kosten).
Let wel, daarbij is het aan jou om uit te zoeken of het dan niet handiger is/meer loont om minder te gaan werken. Ik snap namelijk niet dat mensen dit zo raar vinden: parttime werken (met name door moeders) is iets dat de staat hier al jaren bevordert. Wees daar blij mee, zou ik zeggen :D het lijkt me geweldig om tijd door te brengen met mijn (hypothetische) kind.

Dit is even in het algemeen en niet specifiek gericht tegen iemand hier - het valt me meer op omdat ik dit in mijn omgeving hoor. :)

Edit: jullie gaan hard! Dit is dus een reactie op eh, iets van 20 posts geleden :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-09-12 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:43

@ Winged: Hoe weet je dat die dat geld ten onrechte ontvangen? En heb je ze al aangeven?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:43

Babsiej schreef:
Rinske schreef:

Je vergeet dat deze mensen al 52% afstaan van hun salaris. Aan mensen die jarenlang handjes ophouden, en te verrotten om te gaan werken. Natuurlijk zijn ze dat niet allemaal maar er zitten er veel te veel die het gewoon verdommen om te gaan werken.

Dat is meestal ook omdat ze er op achteruit gaan als er gewerkt wordt...

Een vriendin van mij is na 14 jaar bij de Rabobank ontslagen. Nu heeft ze een uitkering en ze is druk aan het solliciteren. Maar de bedrijven die haar aan willen nemen bieden allemaal een dermate laag netto inkomen dat ze beter in de WW kan blijven zitten, omdat ze er anders meer dan 300 euro per maand op achteruit gaat :).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:45

gummie schreef:
Citaat:
Gummie: dat is zeker niet de essentie van het stuk. De gecombineerde belastingdruk is voor iedereen ongeveer 40% (nou ja, 39 volgens het artikel.) Van een nivellerend, progressief belastingbeleid is (als totaal) dus niet echt sprake. De plannen van de VVD slaan daarom door naar de andere kant: de rijken worden bovemgemiddeld bevoordeeld ten koste van de zwaksten: een regressief beleid.

Dat haal ik niet uit datzelfde stuk.

Dan lees je niet goed, het zijn beide vrijwel letterlijke quotes :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:46

Babsiej schreef:

Dat is niet waar - heb je het artikel gelezen dat ik geplaatst had?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:46

En wat heeft de VVD de afgelopen jaren dan aan banen gebracht Babsiej? Misschien is het handig om daar ook naar te kijken. Want nu het verkiezingstijd is draaien ze weer als een blad aan een boom om het allemaal mooi voor te spiegelen.
Verder: je kunt GEEN 28 jaar vooruit kijken! Dat kan gewoon niet! Bij deze cijfers gaat het dan om een partij die 150 zetels heeft in de kamer en daar 28 jaar lang blijft zitten, en dat de economie hetzelfde blijft. Dat is niet zo, dat kan niet. 28 jaar vooruit rekenen heeft totaal geen zin.

Bij de SP gaat de koopkracht erop vooruit, bij de rechtse partijen het hardst achteruit (met het CDA voorop met -3,75% ). Geen koopkracht = geen uitgaven = geen werkgelegenheid. En dan heb je het cirkeltje alweer rond he?

Meneer Rutte wil elke werkende ff 1000 euro netto geven. Waar komt dat geld vandaan? Juist, uit je eigen portemonnee, je betaalt gewoon je eigen bonusje. Is eigenlijk net Sinterklaas he? De kadootjes die Sinterklaas voor je kinderen koopt, koop je gewoon zelf. Een "cadeau" uit eigen zak dus. Waarbij zieken overgeslagen worden. Die krijgen niks, want ze werken niet.

Is dat eerlijk? Dat een (multi)miljonair 1000 euro netto van de staat krijgt als cadeautje? Ik vind van niet....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:49

Ik snap niet zo goed waarom VVD zo hoog in de peilingen staat. Ze hebben de afgelopen regeringsperiode grondig verneukt, niemand is er ook maar iets op vooruit gegaan en we zitten nog net zo diep in de oliebol als voorheen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:50

Shadow0 schreef:
Babsiej schreef:

Het gaat nogal hard, dus ik vermoed van niet....

Jij zal vast met een of ander onzinnig artikel komen, heb je al op de site van de belastingdienst gekeken ?

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... an_65_jaar

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:50

Rinske schreef:
Verder: je kunt GEEN 28 jaar vooruit kijken! Dat kan gewoon niet! .

Nog geen jaar nl. de Beer komt binnenkort los..
en dan eens kijken wat er van de Ned. politiek over is..

Na Rutte gisteravond Nu..
Schäuble: geen derde steunpakket voor Grieken
http://www.debeurs.nl/beursnieuws/10380 ... ieken.html

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:51

Winged schreef:
Sowieso wacht ik nog steeds op de partij die wat doet aan mensen die onterecht een uitkering/bijstand hebben. In mijn omgeving weet ik dat er een aantal onterecht geld ontvangen... Ik heb geen zin om daar voor te moeten betalen.

En ik wacht nog steeds op de partij die wat wil doen aan de exhorbitant hoge bonussen aan niet functioneren bestuursleden. Of bijvoorbeeld zo'n topman van Vestia. De huurders mogen nu een huurverhoging verwachten omdat meneer zo nodig moest sjoemelen met cijfers. En hij is nu fijn een miljoenen villa aan het bouwen op de Antillen.
Zo zijn er nog veel meer voorbeelden hoor, kijk maar naar de leiding van het VUmc... Er is een klokkenluider, huppa, flikkeren we die gewoon buiten ipv de bron van de ellende aan te pakken.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:51

Ik mag niet meer stemmen nu ik in Belgie woon ;(

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:52

Babsiej schreef:
Jij zal vast met een of ander onzinnig artikel komen

Zullen we gewoon met respect naar elkaar blijven reageren? Als er in een artikel de waarheid geschreven staat dan hoef je je kop niet in het zand te steken. Maar dan kun je het artikel gewoon lezen. Wellicht staat er wat verhelderends in...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:53

Shadow0 schreef:
Dan lees je niet goed, het zijn beide vrijwel letterlijke quotes :)

Het gaat om de woorden in totaal dat tussen haakjes is gezet, dat maakt dat ik het over appels heb, en jij over peren :-) Als het gaat om directe belastingen, geldt er een progressief belastingbeleid. Ik zou in herhaling vallen als ik weer op dezelfde wijze ga uitleggen waarom ik andere dingen uit datzelfde stuk haal :-) Jij haalt immers ook wat ik schrijf niet uit datzelfde stuk, terwijl ook dat quotes zijn. Dat komt omdat we het niet over hetzelfde hebben... :-)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:54

Rinske schreef:
En wat heeft de VVD de afgelopen jaren dan aan banen gebracht Babsiej? Misschien is het handig om daar ook naar te kijken. Want nu het verkiezingstijd is draaien ze weer als een blad aan een boom om het allemaal mooi voor te spiegelen.
Verder: je kunt GEEN 28 jaar vooruit kijken! Dat kan gewoon niet! Bij deze cijfers gaat het dan om een partij die 150 zetels heeft in de kamer en daar 28 jaar lang blijft zitten, en dat de economie hetzelfde blijft. Dat is niet zo, dat kan niet. 28 jaar vooruit rekenen heeft totaal geen zin.

Bij de SP gaat de koopkracht erop vooruit, bij de rechtse partijen het hardst achteruit (met het CDA voorop met -3,75% ). Geen koopkracht = geen uitgaven = geen werkgelegenheid. En dan heb je het cirkeltje alweer rond he?

Meneer Rutte wil elke werkende ff 1000 euro netto geven. Waar komt dat geld vandaan? Juist, uit je eigen portemonnee, je betaalt gewoon je eigen bonusje. Is eigenlijk net Sinterklaas he? De kadootjes die Sinterklaas voor je kinderen koopt, koop je gewoon zelf. Een "cadeau" uit eigen zak dus. Waarbij zieken overgeslagen worden. Die krijgen niks, want ze werken niet.

Is dat eerlijk? Dat een (multi)miljonair 1000 euro netto van de staat krijgt als cadeautje? Ik vind van niet....

Je hoeft inderdaad wat minder te betalen, maar mensen die minimum verdienen krijgen er bijna een netto maandsalaris bij. Het is voor de minima dus enorm veel geld wat ze erbij krijgen!

En ja op korte termijn gaat de koopkracht erop vooruit bij de SP, want geld uitgeven dat kan links heel erg goed. En dan is het over 4 jaar nog erger. De VVD heeft 1,5 jaar gezeten, samen met het CDA en gedoogsteun PVV. Wat hebben ze niet goed gedaan ? Ze hebben geholpen Griekenland overeind te houden door ook steun te geven, want er waren geen vangnetten om het verlies op te vangen als Griekenland uit europa zou vallen.

En volledig:

Uw stem heeft verschil gemaakt. We hebben in bijna twee jaar veel gerealiseerd waar we al jaren voor knokken.

-Minder ministers

-Minder ministeries

-Soberder wachtgeld

-Minder regels

-Minder papierwerk voor ondernemers

-Rechten voor slachtoffers

-Straffen van daders

-Je blijft met je handen af van politie en ambulancepersoneel

-Verpleegkundigen worden weer als vakmensen behandeld

-Strenger asielbeleid

-Aanpakken van illegaliteit

-Shocktherapie voor de culturele sector

-Slimmere ontwikkelingshulp voor fors minder geld

-Hardere Fraudebestrijding

-Meer Taal en rekenen

-Beter Technisch onderwijs

-Investering in Topsectoren

-Simpeler loonaangifte

-Minder subsidies

-Meer wegen

-Zorg dichterbij huis

-Werken voor je uitkering

En tot slot, …de begroting op orde.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:55

Rinske schreef:
Babsiej schreef:
Jij zal vast met een of ander onzinnig artikel komen

Zullen we gewoon met respect naar elkaar blijven reageren? Als er in een artikel de waarheid geschreven staat dan hoef je je kop niet in het zand te steken. Maar dan kun je het artikel gewoon lezen. Wellicht staat er wat verhelderends in...

Zie de site van de belastingdienst.. Daar waar onze centjes van werkende mensen uiteindelijk heen gaan :+

gummie

Shadow0 schreef:
Babsiej schreef:

Dat is wel waar, want de inkomensbelasting bedraagt 52%. Ik vermoed toch dat je het stuk anders interpreteert dan een ander...

ceasario

Rutte...nog meer lenen..

Vandaag:

DEN HAAG (AFN) - De Nederlandse staat heropent op dinsdag 11 september de 10-jarige lening 'DSL 2,25 procent 15 juli 2022'. Dat maakte het Agentschap van de Generale Thesaurie woensdag bekend.

De lening werd op 7 februari van dit jaar voor het eerst uitgegeven en bracht tot dusver ruim 11 miljard euro op. De Staat mikt dinsdag op 1,5 à 2,5 miljard euro

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:56

Rinske schreef:
E

Als ze dat zouden doen dan is dat eerlijk ja :j

Die 1000 euro is immers maar een schijntje vergeleken met wat die MM al betaald heeft....die krijgt dus gewoon iets TERUG van zijn EIGEN geld.

Die zieke die krijgt zijn hele inkomen al van de staat, dat is al VEEL meer dan die 1000 euro, zou fraai zijn als die nòg een cadeautje krijgt...die krijgt dat namelijk al elke maand :P En wie niks inlevert kan daar ook geen deel van terugkrijgen, dus tja.

Van mij hoeft die 1000 euro niet, maar als je het gewoon ziet als een soort korting op de loon (= salaris=werk) belasting dan is dat volkomen eerlijk ja :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:57

Rinske schreef:
Winged schreef:

En ik wacht nog steeds op de partij die wat wil doen aan de exhorbitant hoge bonussen aan niet functioneren bestuursleden. Of bijvoorbeeld zo'n topman van Vestia. De huurders mogen nu een huurverhoging verwachten omdat meneer zo nodig moest sjoemelen met cijfers. En hij is nu fijn een miljoenen villa aan het bouwen op de Antillen.
Zo zijn er nog veel meer voorbeelden hoor, kijk maar naar de leiding van het VUmc... Er is een klokkenluider, huppa, flikkeren we die gewoon buiten ipv de bron van de ellende aan te pakken.

Dat ook.

En het verlagen van de lonen van de ministers etc. Maar hey, waarom in het eigen loon gaan snijden ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:58

pmarena schreef:
Van mij hoeft die 1000 euro niet, maar als je het gewoon ziet als een soort korting op de loon (= salaris=werk) belasting dan is dat volkomen eerlijk ja :j

Ik snap je gedachtengang, zeker wat betreft mensen in een uitkering die prima kunnen werken als ze zouden willen.

Maar gisteren werd ook de vraag gesteld: 'en de man die na 25 jaar trouwe dienst op zijn 50e wordt ontslagen en geen andere baan meer kan vinden?'. Die heeft ook altijd gewerkt, maar krijgt niet die € 1000,-. Plus dat de zieke burger er ook niet voor kiest om ziek te zijn en niet te kunnen werken (hoewel ik vind dat ze die regels ook mogen aanscherpen, er zitten imo teveel mensen thuis die de boel besodemieteren).

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:00

pmarena schreef:
[Die 1000 euro is immers maar een schijntje vergeleken met wat die MM al betaald heeft....die krijgt dus gewoon iets TERUG van zijn EIGEN geld.

Het is net als met ambtenaren..worden betaald uit de belastingpot..
Die zeggen dat ze ook teveel belasting betalen..
Hoe kan dat nu..Die moeten gewoon teruggeven wat ze van de belastingbetaler te veel ontvangen hadden. :(:)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:00

Babsiej schreef:
En ja op korte termijn gaat de koopkracht erop vooruit bij de SP, want geld uitgeven dat kan links heel erg goed. En dan is het over 4 jaar nog erger.

Misschien is het voor jou ook handig om te feiten eens te leren. Linkse kabinetten (Den Uyl was de meest linkse in de jaren '70) geven namelijk MINDER geld uit dan rechte kabinetten, dat is al lang bewezen. Dat zijn feiten. Dat is geen geroep.

Deze heeft al eerder in het topic gestaan:

http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/s ... abinetten/

Sinterklaas
In bepaalde kringen is het populair om links te verwijten dat ze geld uitgeven wat er niet is en dus “Sinterklaas spelen”. Hoe speel je Sinterklaas ? Door net te doen alsof alles gratis is en dus geld dat er niet is over de balk te smijten. In het grafiekje aan uw linkerhand kunt u de “linkse regeringen” opzoeken.
Afbeelding
Eigenlijk staat er maar één linkse regering bij; de regering van Joop den Uyl (“de meest linkse regering die Nederland ooit gehad heeft”). Hier ziet u het begrotingstekort als percentage van het Bruto Binnenlands Product (BBP), zoals het er bij stond in het laatste regeringsjaar van het betreffende kabinet. Dit is het jaar dat achter het kabinet staat vermeld. Als je geld uitgeeft dat er niet is heb je een begrotingstekort. Verrassend genoeg hebben de Sinterklazen van de PvdA in dit grafiekje lage begrotingstekorten, en de “verstandige” partijen VVD en CDA, hoge begrotingstekorten.

De ontwikkeling van de staatsschuld in de afgelopen 30 jaar.
Het verhaal dat linkse kabinetten slecht voor de economie zijn, en geld over de balk smijten, houdt echter krampachtig stand. Het is CDA/VVD propaganda, wellicht nodig om te verhullen dat het overgrote gedeelte van de staatsschuld onder het bewind van CDA/VVD tot stand is gekomen. Want wat zijn de cijfers ? Begin jaren 70 verdubbelde de absolute staatsschuld onder de christelijk-liberale kabinetten de Jong en Biesheuvel. Vervolgens een stijging van circa 30% onder Joop den Uyl (PvdA). Hierna een verdubbeling onder van Agt (CDA-VVD), gevolgd door nog een verdubbeling onder CDA-VVD bewind, waarna met de paarse kabinetten Kok (PvdA-VVD-D66) eindelijk een einde komt aan het verdubbelen van de staatsschuld.

Potverteren
Het wordt over het algemeen als weinig verstandig beschouwd om de staatsschuld al te hard te laten oplopen. Daarom hebben de Europese landen afgesproken dat een staatsschuld niet groter moet zijn dan maximaal 60% van het nationaal inkomen. Dit soort regels worden de EMU-normen genoemd. Aan de linkerkant ziet u het percentage van de staatsschuld ten opzichte van het nationaal inkomen gedurende de verschillende kabinetten.
Afbeelding
Het enige “echt linkse” kabinet in dit lijstje is het kabinet den Uyl, en andere prominente PvdA kabinetten zijn natuurlijk de kabinetten Kok. De afgelopen 30 jaar hebben dus eigenlijk alleen de PvdA kabinetten zich aan deze norm gehouden.

Dat de cijfers zo in tegenspraak zijn met de heersende overtuiging dat het “allemaal de schuld is van linkse kabinetten ” is vreemd. Alleen al vanwege het feit dat er helemaal geen linkse kabinetten zijn geweest, op uitzondering van het kabinet den Uyl dan, waaraan overigens werd deelgenomen door CDA voorlopers KVP en ARP.

In de Verenigde Staten wordt een vergelijkbaar verhaal verteld; de democraten zijn links en geven alles uit, de republikeinen zijn zuinig en goed. Ook daar laten de cijfers een volkomen tegengesteld beeld zien.

Hoe het nou toch komt dat dit al 30 jaar lang allemaal de schuld van den Uyl is?

[edit] Dit is een wat ouder stuk, dus nieuwste kabinet is niet meegenomen. Maar de afgelopen regering heeft ook de staatsschulkd enorm op laten lopen + met alle garanties aan Europese landen is de staatsschuld nu enorm.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:06

Quellian schreef:
pmarena schreef:

Ik snap je gedachtengang, zeker wat betreft mensen in een uitkering die prima kunnen werken als ze zouden willen.

Maar gisteren werd ook de vraag gesteld: 'en de man die na 25 jaar trouwe dienst op zijn 50e wordt ontslagen en geen andere baan meer kan vinden?'. Die heeft ook altijd gewerkt, maar krijgt niet die € 1000,-. Plus dat de zieke burger er ook niet voor kiest om ziek te zijn en niet te kunnen werken (hoewel ik vind dat ze die regels ook mogen aanscherpen, er zitten imo teveel mensen thuis die de boel besodemieteren).

Ja, hee, sjit happens. Er vallen altijd mensen buiten de boot....is dat een reden om iets niet te doen? Er is zoveel niet eerlijk als je erg door gaat kijken. Maar degenen die op datum X een bepaalde belasting afdragen, daar een bepaalde korting op geven, is geen probleem lijkt mij.

Als diezelfde persoon na 25 jaar trouwe dienst van baan verandert en de oude werkgever besluit een jaar later om al zijn (huidige!) werknemers een bonus te geven, dan heeft 'ie ook pech toch.

Anders kun je niks meer doen :=