verootjoo schreef:Oh, dat lijkt me best raar, een huwelijk zonder communicatie. Maar goed, dan nog. Je weet als man zijnde dat je zonder condoom (zij het met pil, maar ja, dat ligt niet helemaal in de man z'n handen) een redelijke kans hebt op een kind. Dan is de man toch net zo goed verantwoordelijk voor een zwangerschap? Helemaal als je getrouwd bent en elkaar eeuwige trouw beloofd hebt en elkaar bij te staan in voor en tegenspoed. Wil je geen tegenspoed, moet je imo niet trouwen. Maar dat is tuurlijk weer een hele andere discussie.
Er kan best communicatie zijn hoor, maar als de man zegt: "nee, (niet nog) een kind" en de vrouw vindt "ja, wel (nog) een kind" dan is het de vrouw die uiteindelijk besluit of er een kind komt. Dat kan door expres (of onbewust/ per ongeluk) de pil vergeten of ermee stoppen, maar ik heb ook wel eens gehoord van vrouwen die gaatjes dwars door de verpakking van het condoom prikten.
Citaat:
Maar daarom vind ik het logisch dat de man ook bijdraagt aan een kind wat hij verwekt heeft.
Er vanuitgaande dat de vrouw niet zonder overleg met de pil is gestopt. (maar dat versta ik ook niet onder een goed huwelijk

)
Wow, jij denkt echt dat dat niet gebeurt dan? Dat nog eens een rotsvast geloof
Maarja de meeste mannen zorgen dan inderdaad voor het kind, al was het maar omdat ze geen keuze hebben he.