M_D_H schreef:dan mijn vraag, heb je het ooit wel eens van dicht bij gezien?
Yup

Zus is net van 95kg naar 61kg afgevallen, ze lijdt aan boulima en heeft in het verleden ook aan anorexia geleden

Maar ja... je moet wel wíllen he.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:M_D_H schreef:dan mijn vraag, heb je het ooit wel eens van dicht bij gezien?
Yup
Zus is net van 95kg naar 61kg afgevallen, ze lijdt aan boulima en heeft in het verleden ook aan anorexia geleden
Maar ja... je moet wel wíllen he.
Fiffill schreef:Zag vandaag de Quest Psychologie liggen, stond op "Bordje troost? Emotie-eten bestaat niet" heb het zelf niet gelezen, misschien morgen toch maar even terug naar de winkel.
aikon schreef:Ik eet 2x per dag, word vaak van gezegd dat het slecht is. Eet ik 3x daags dan heb ik de hele dag honger en ga dan ook eten omdat ik flauw word.
Melk producten neem ik niet/nauwelijks, en ik weet dat ik met suiker op moet passen. Daar vliegen de kilo's van aan. Zetmelen neem ik weinig, eet ik brood dan geen aardappelen en andersom. Merk het wel aan de iets te veel kilootjes, die verdwijnen.
Blue_Eyes schreef:Fiffill schreef:Zag vandaag de Quest Psychologie liggen, stond op "Bordje troost? Emotie-eten bestaat niet" heb het zelf niet gelezen, misschien morgen toch maar even terug naar de winkel.
Ben benieuwd naar dat artikel. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik in het algemeen niet zo'n heel hoge pet op heb van de Quest
M_D_H schreef:jah joh?
dan mijn vraag, heb je het ooit wel eens van dicht bij gezien?
alleen mensen die niet weten wat het is kunnen zo kortzichtig zijn...
ik heb beide van dicht bij gezien,. een goeie vriendin van me met anorexia... en een ander met een eetprobleem door psychiysche problemen...
en dan nog, elk psychisch probleem zit tussen de oren toch?
maar dat maakt het probleem er nog niet minder om...
maar goed, de meeste van jullie zullen dit niet begrijpen...
M_D_H schreef:ik denk, maar dat is mijn mening, dat je niet voor iemand kunt bepalen of emotie eten wel of niet bestaat...
tuurlijk zit het tussen iemands oren, maar het zit ook tussen iemands oren dat diegene te dik is en zijn eten moet uitkotsen... of dat iemand mensen schuw is dus maar voor altijd binnen moet blijven... of dat iemand zo lelijk is dat diegene nooit in een spiegel of ruit kijkt... of dat iemand zo'n slecht leven heeft dat die depresief is...
een psychisch probleem zit altijd tussen je oren, altijd... maar het is wel een probleem...
en tuurlijk zal het eten waarschijnlijk niet helpen... maar of het helpt of niet dat is het probleem ook niet... het probleem is dat diegene denkt (en dan komen we weer bij het kopje tussen de oren uit) dat het helpt...
en diegene denkt dat oprecht... maar voor je het eetprobleem kunt verhelpen moet je eerst zorgen dat die persoon zelf met zijn psyche (of tussen de oren) weer in balans is... dan pas kun je het eten verhelpen...
maar dat dit alles zich tussen de oren af speelt betekend niet dat het geen probleem is...
dat is het namelijk wel...
en de persoon die daar aan helpt heeft het zelf absoluut niet in de hand hoor
die eet gewoon als die zich slecht voelt, of verdrietig is oid... maar kan zich zelf daar echt niet in remmen of stoppen hoor...
en dat bedoel ik met dat ik dit oordeel zo gemeen vind...
ts gaat er maar van uit dat iedereen die overvoed is daar zelf voor gekozen heeft...
maar dat is echt niet zo...
alleen al het feit dat iemand dit idee of deze gedachte heeft laat al inzien dat diegene totaal geen besef heeft van wat er om zich heen gebeurd en dat diegene gewoon weg kortzichtig is...
Blue_Eyes schreef:@gummie; Ik denk dat dat een te eenzijdig beeld is (en nee, ik ben niet dik en dus geen slachtoffer ofzo). Ik denk dat hoewel je het zélf moet doen, de maatschappij wel degelijk gróte invloed heeft. Als je het niet in huis hebt, bel je toch gewoon de pizzalijn? Izze simpel. Het is maar een voorbeeldje. We wonen in een dusdanig klein land dat we op iedere straathoek wel een winkel of benzinestation hebben waar we wat ongezonds kunnen scoren.
Ja, je moet het zelf doen. Maar alleen daar de 'schuld' leggen, is me te simpel en te ongenuanceerd.
Blue_Eyes schreef:@gummie; Ik denk dat dat een te eenzijdig beeld is (en nee, ik ben niet dik en dus geen slachtoffer ofzo). Ik denk dat hoewel je het zélf moet doen, de maatschappij wel degelijk gróte invloed heeft. Als je het niet in huis hebt, bel je toch gewoon de pizzalijn? Izze simpel. Het is maar een voorbeeldje. We wonen in een dusdanig klein land dat we op iedere straathoek wel een winkel of benzinestation hebben waar we wat ongezonds kunnen scoren.
Ja, je moet het zelf doen. Maar alleen daar de 'schuld' leggen, is me te simpel en te ongenuanceerd.
Colway schreef:aikon schreef:Ik eet 2x per dag, word vaak van gezegd dat het slecht is. Eet ik 3x daags dan heb ik de hele dag honger en ga dan ook eten omdat ik flauw word.
Melk producten neem ik niet/nauwelijks, en ik weet dat ik met suiker op moet passen. Daar vliegen de kilo's van aan. Zetmelen neem ik weinig, eet ik brood dan geen aardappelen en andersom. Merk het wel aan de iets te veel kilootjes, die verdwijnen.
2 keer per dag? ik eet 5 keer per dag
schrikdraad schreef:Onzin mindim.
Ook mensen met een fijn gewicht pakken jullie berichten ook als niet prettig op.
Waarom omdat ze vol vooroordelen en kortzichtigheid aan elkaar hangen.
Was de wereld maar zo simpel als dat jullje het brengen.
Dan zouden er geen problemen meer in de wereld zijn.
Geen oorlogen meer want schieten is een keuze.
Geen ongelukken meer want hard rijden of door rood rijden is een keuze.
Geen diefstal meer want dat is een keuze
Geen rassenhaat...geen afkeer tegen homos...geen vul in alles is een keuze.
ik wil jullie simpele wereld met oplossingen.