eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:31

Ach kom op... Verschil van mening prima. Maar je zo uitlaten over de advocatuur vind ik gewoon onfatsoenlijk. Het lijkt er echt op dat jij je ervaringen hebt gehaald uit zo zuidas en daar je mening op hebt gebaseerd. Overigens kan ik meningen prima waarderen, je mag het niets vinden maar je uitspraken lijken totaal ongefundeerd te zijn, want blijkbaar draai je zelf niet mee in de advocatuur op de zuidas maar heb jij je vooroordeel klaar staan.

En nee niet iedereen werkt zoveel, gelukkig niet. Het is maar een klein deel van de bevolking; maar dat zijn wel mensen die waarschijnlijk meer verdienden en derhalve meer afdragen. Als de gezondheidszorg ook nog meer inkomensafhankelijk wordt gaan mensen die meer uren draaien ook wel eens achter de oren krabben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:34

Rowdine, het is duidelijk dat mijn mening niet in je straatje past, maar het heeft weinig zin om er zo over door te drammen. Het is namelijk onduidelijk met welk aspect je het precies oneens bent en dat je dat zelf ook niet weet en het er dus maar in het algemeen oneens bent. Je kunt ook gewoon accepteren dat andere mensen er anders over denken dan jij en dat misschien ook gewoon baseren op de eigen ervaringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:38

Lovely schreef:
Rowdine, het is duidelijk dat mijn mening niet in je straatje past, maar het heeft weinig zin om er zo over door te drammen. Het is namelijk onduidelijk met welk aspect je het precies oneens bent en dat je dat zelf ook niet weet en het er dus maar in het algemeen oneens bent. Je kunt ook gewoon accepteren dat andere mensen er anders over denken dan jij en dat misschien ook gewoon baseren op de eigen ervaringen.

Dan lees je niet goed :) Het Blackberry staren en snuiven heb ik al eerder genoemd :)
Ik dram niet, ik vind je onfatsoenlijk en respectloos reageren naar de mensen die daar hard werken. Niks drammen aan. En ik accepteer andermans meningen zeker. Maar niet wanneer er maar wat vooroordelen worden geroepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:47

Oh, dus je wou beweren dat er op de zuidas niet hard gesnoven wordt? Dan heb ik een verrassing voor je, die lui die volgens jou voortdurend 80 uur werken, doen dat niet op de koffie van de starbucks :n. En BB staren is een fenomeen dat al wat langer bekend is en nog stamt uit de tijd dat de BB alleen nog gebruikt werd door mensen met een baan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:49

Lovely, je bent wel erg aan het generaliseren, ;) nu. Gelukkig ken ik de zuidas niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:53

Lovely schreef:
Oh, dus je wou beweren dat er op de zuidas niet hard gesnoven wordt? Dan heb ik een verrassing voor je, die lui die volgens jou voortdurend 80 uur werken, doen dat niet op de koffie van de starbucks :n. En BB staren is een fenomeen dat al wat langer bekend is en nog stamt uit de tijd dat de BB alleen nog gebruikt werd door mensen met een baan.

Ik zou bijna denken dat je een van de schrijfsters bent van zo zuidas.
Generaliseren en vooroordelen. Je werkt niet in de advocatuur blijkbaar. Dus of je ziet constant mensen snuiven en bb staren of je hebt mensen erover horen praten. Mensen praten daar nogal graag over elkaar in negatieve zin, dus je moet niet alles geloven hè :)
Maar prima als jij dat beeld voor ogen hebt, ik weet gelukkig zelf wel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:54

Electra63 schreef:
Lovely, je bent wel erg aan het generaliseren, ;) nu. Gelukkig ken ik de zuidas niet

Over de Zuidas is dit allemaal allang bekend hoor, je moet alleen de naiviteit even voorbij :). Jort Kelder heeft zelfs een aflevering van Bij ons in de PC gewijd aan het drugsgebruik op de Zuidas. Je zou dus kunnen zeggen dat ik niet de enige ben die dit weet. En over de effecten van het flikkerende ledje op een BB zijn ook diverse artikelen geschreven. Ik hoor het wel als jullie nog meer ontluisterende feiten willen horen over de hardwerkende advocaten (en bankjongens) aan de Zuidas :).

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:55

Ik ken zat mensen die 80 uur draaien zonder gesnuif hoor.....nou jah beerenburgje op zn tijd......is ook bb staren maar dan op zn Fries

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:56

Ik wil wel weer over de zorg kletsen in dit topic eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:57

Lovely schreef:
Electra63 schreef:

Over de Zuidas is dit allemaal allang bekend hoor, je moet alleen de naiviteit even voorbij :). Jort Kelder heeft zelfs een aflevering van Bij ons in de PC gewijd aan het drugsgebruik op de Zuidas. Je zou dus kunnen zeggen dat ik niet de enige ben die dit weet. En over de effecten van het flikkerende ledje op een BB zijn ook diverse artikelen geschreven. Ik hoor het wel als jullie nog meer ontluisterende feiten willen horen over de hardwerkende advocaten (en bankjongens) aan de Zuidas :).

Laat ik er daar toevallig zelf een van zijn ;) Ik hoop voor je dat je normaal wat minder generaliseert want je doet net of iedereen op de zuidas snuift. Nou dan heb ik een leuk nieuwtje voor je: dat is niet zo .

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:59

Abiola schreef:

sja....kunnen we kort over zijn....iedereen gewoon voor een vast persentage verplicht verzekerd.....scheelt heel veel administrative rompslomp.......kan het een mooi stukje goedkoper....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 01:00

papagroom schreef:
Ik ken zat mensen die 80 uur draaien zonder gesnuif hoor.....nou jah beerenburgje op zn tijd......is ook bb staren maar dan op zn Fries

Je ziet het mensen met een eigen zaak vaak doen, dat is al eerder aangegeven in dit topic. In loondienst is het maar een handjevol en daar zit er niet een van op bokt.

Rowdine, ik denk niet dat jij advocaat of bankjongen bent. Het wordt nu tijd om bij het topic te blijven aangezien we allang geconstateerd hebben dat jij er anders tegenaan kijkt dan ik.

PPG, vast percentage van wat?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 01:01

En aan wat voor een percentage denk je dan, en percentage van wat, verzamelinkomen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 01:01

Abiola schreef:

Alles is wel gezegd, geloof ik :j

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 01:04

vast deel van het inkomen....gewoon bij de belasting op dus........iedereen is dan automatisch verzekerd......ik ben helemaal voor vrije markt werking,maar dat werkt hier dus niet ,hebben we inmiddels mogen ondervinden

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 01:06

Hoeveel procent had je in gedachten dan? En als je zegt inkomen, dan ga ik er maar van uit dat je het verzamelinkomen bedoelt?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 01:11

heb geen percentage in gedachten...ben geen econoom....maar heb het vroeger in Denemarken ondervonden,,,,werkte perfect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 01:13

papagroom schreef:
vast deel van het inkomen....gewoon bij de belasting op dus........iedereen is dan automatisch verzekerd......ik ben helemaal voor vrije markt werking,maar dat werkt hier dus niet ,hebben we inmiddels mogen ondervinden

Dan betaal je dus je premie aan de staat via de belastingdienst? Daarmee krijgt de overheid alles te zeggen over de zorg en ik weet niet zeker of dat een beter resultaat zou geven :D.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 01:18

Ik wil idd liever dat de zorg door de staat wordt geregeld, alhoewel ik met dit soort kabinetten dan weer huiverig aan het worden ben.
Maar marktwerking binnen de zorg is vragen om problemen. We hoeven alleen maar naar Amerika te kijken om te zien dat dat gewoon niet werkt. Tenminste, als je enige humaniteit wilt bewaren.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 01:20

Is er in dit topic nog iets te beleven?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 01:27

papagroom schreef:
heb geen percentage in gedachten...ben geen econoom....maar heb het vroeger in Denemarken ondervonden,,,,werkte perfect

Ik ook niet, maar het lijkt me dat je er op zijn minst een plafond aan moet stellen, zoals we nu ook met de zvw hebben. Het probleem is dat niemand graag meer gaat betalen, en al helemaal niet als ze er geen gebruik van maken. Ik zit bepaald niet te wachten op een heffing van pak em beet acht procent ofzo, naast die 52 die ik al afdraag.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 01:37

Het is simpel...als er niemand meer iets hoeft te controleren omsat iedereen automatisch verzekerd is...tsja dat scheelt enorm veel papieren rompslomp,en dus geld,mits goed uitgevoerd natuurlijk...maar ga nu eerst slapen
Trusten allemaal.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:07

papagroom schreef:
Het is simpel...als er niemand meer iets hoeft te controleren omsat iedereen automatisch verzekerd is...tsja dat scheelt enorm veel papieren rompslomp,en dus geld,mits goed uitgevoerd natuurlijk...maar ga nu eerst slapen
Trusten allemaal.

Dat maakt weinig verschil met nu. Die controle gaat nu ook automatisch en als je geen recht hebt op de basisverzekering wordt je er zo uitgegooid.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:31

papagroom schreef:
Ik ken zat mensen die 80 uur draaien zonder gesnuif hoor.....

Mijn vriend en ik hebben ook vaak zat weken van 80 uur gemaakt... Het enige wat wij opsnuiven is de geur van koeien(stront) :')

papagroom schreef:

Aan de ene kant zou ik zoiets een goed plan vinden, maar aan de andere kant de overheid kan nu niet eens een fatsoenlijk kabinet vormen... Laat staan dat ze dan nu wel de verantwoordelijkheid aankunnen van de zorg :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:06