Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:27

Quellian schreef:
Colorado schreef:
Tsjah, je moet elkaar een beetje willen helpen als je wilt dat het hier positief veranderd, en soms is dat voor de oma's kappen met hun baan en oppassen, of is dat het geval voor de moeders/vaders. Vroeger ging dat toch ook prima, waarom nu niet? Vruchteloos egoïsme vind ik dat, wel vinden dat iedereen kinderen moet kunnen krijgen, want dat willen we nou eenmaal, maar ook vinden dat dan niemand hoeft te helpen of de opvoeding voor zich hoeft te nemen want dat willen we niet. Zo krijg je inderdaad problemen. Lekker iedereen voor zichzelf, wel het leuke, niet het moeilijke/vervelende. Wel een kind, niet opvoeden.

En dit slaat ook nergens op, we leven helaas niet meer in de jaren 60.

Nou gelukkig leven we niet meer in de jaren 50/60. Poeh..wat voor een leven had je dan als vrouw.

Als je tegenwoordig het beste wil voor je kinderen zal je beide moeten werken anders kom je er gewoonweg niet uit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:34

sarabande schreef:
Colorado jij neemt deel aan een discussie met een hele lijst dingen die je niet goed vindt en als iemand dan vraagt wat wil je wel is dat een dooddoener?????
Ik neem er een uit, je vindt democratie niets oplossen. De enige andere oplossing is tirannie waar je alles opgelegd krijgt en geen keuzes hebt, dat lijkt je een betere vorm van leven????

ik zag gisteren een uitzending over Rusland....verschillende mensen waren het er over eens dat het voor de democratie beter was.Minder armoede.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:40

Colorado schreef:
Je vraagt niets, je zegt "gooi er een bom op", dat is iets heel anders. En nee hoor, er bestaan ook nog andere bestuursvormen dan democratie en dictatuur. Al zou dictatuur best wel eens een oplossing kunnen betekenen voor Nederland, aangezien we wel bewezen hebben dat we met deze vorm van democratie (er zijn ook nog anderen te bedenken) niets oplossen. Ook in de democratie heb je geen keuzes, aangezien het land alsnog wordt bestuurd door een aantal mensen en als jij niet een van die paar mensen bent heb je niets te kiezen, behalve hopen dat die paar mensen wat leuks doen.

Waarom is datgene wat in de jaren 60 wel te realiseren viel nu niet meer te realiseren Quellian?

Ik ga het stukje even goed doorlezen Brainless :)

Als je blanco stemt heb je helemaal geen recht om te klagen over politici. Je stemt juist omdat je gelooft dat de partij van jouw keuze jouw idee van een democratische samenleving zal verdedigen. Politiek is niet zoals Wilders doet, vanalles beloven terwijl hij weet dat het toch niet kan. Politiek is geven en nemen want niemand heeft 76 zetels, dus komen alle smaken een keer aan bod en dat is ook goed. Want er is in politiek en in economie een golfbeweging.
We zullen het nu met wat minder moeten en dat is altijd lastig om uit te leggen en het ligt aan de partij met de meeste stemmen wie het meeste moet inleveren, zo eenvoudig is het
Als zoals nu er geen duidelijke meerderheid is zal er dus onderhandeld moeten worden en dat zullen ze morgen dan ook gaan doen, met inachtneming wat voor degenen die hen gekozen hebben het beste is, en dat is dus voor iedere partij anders.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:40

geerke schreef:
ik zag gisteren een uitzending over Rusland....verschillende mensen waren het er over eens dat het voor de democratie beter was.Minder armoede.

Ben je wel eens in Rusland geweest????

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:41

Waarom krijgt het kind het beste als beide ouders werken? Het kind vind liefde van de ouders, eten en goedkope uitjes naar de speeltuin op de hoek fijner dan een ds of merkkleding, tot ze 'verpest' zijn uiteraard ;)

En waarom was het in de jaren 60 zo vreselijk voor de vrouw. Toen had je mensen die zich vrijvochten waar iedereen over viel, nu heb je dat net zo goed. Alleen is het nu andersom, toen werden vrouwen die een carrière op wilden bouwen niet geaccepteerd en nu valt iedereen over mannen of vrouwen die thuisblijven voor de kinderen. 2 moeilijke situaties, maar niet erg verschillend.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:43

sarabande schreef:
geerke schreef:

Ben je wel eens in Rusland geweest????

nee....ik zei dat ik een uitzending had gezien,niet dat ik er was geweest.Mag toch aannemen dat die mensen niet staan te liegen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:45

Colorado schreef:
Waarom is datgene wat in de jaren 60 wel te realiseren viel nu niet meer te realiseren Quellian?

Tijden veranderen ;)
Vandaag de dag kun je niet meer alles financieel rond breien van 1 salaris. En ik ken geen bazen die het op prijs stellen als je je kind meeneemt naar het werk.

NatasjavE, ik doelde alleen op het onderdeel 'kind'.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:46

In Rusland heerst enorme armoede, en die mensen worden niet zo opgevangen als hier in het westen en enorme rijkdom, vooral van mensen die goed liggen bij het regime en de onderwereld, dus het ligt eraan over wie dat filmpje ging

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:47

sarabande schreef:
In Rusland heerst enorme armoede, en die mensen worden niet zo opgevangen als hier in het westen en enorme rijkdom, vooral van mensen die goed liggen bij het regime en de onderwereld, dus het ligt eraan over wie dat filmpje ging

Mijn roots liggen in Rusland en de mensen daar zijn bang. Die gaan écht niet met een camera op de snoet vertellen hoe k*t het daar allemaal is.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:49

sarabande schreef:
Als je blanco stemt heb je helemaal geen recht om te klagen over politici. Je stemt juist omdat je gelooft dat de partij van jouw keuze jouw idee van een democratische samenleving zal verdedigen. Politiek is niet zoals Wilders doet, vanalles beloven terwijl hij weet dat het toch niet kan. Politiek is geven en nemen want niemand heeft 76 zetels, dus komen alle smaken een keer aan bod en dat is ook goed. Want er is in politiek en in economie een golfbeweging.
We zullen het nu met wat minder moeten en dat is altijd lastig om uit te leggen en het ligt aan de partij met de meeste stemmen wie het meeste moet inleveren, zo eenvoudig is het
Als zoals nu er geen duidelijke meerderheid is zal er dus onderhandeld moeten worden en dat zullen ze morgen dan ook gaan doen, met inachtneming wat voor degenen die hen gekozen hebben het beste is, en dat is dus voor iedere partij anders.

Ik snap niet waarom ik geen recht zou hebben om te 'klagen'. Ik stem blanco, omdat ik wat er nu gebeurd niet goed vind. Een van de redenen waarom de blanco stem bestaat, zodat mensen hun onvrede kunnen uiten over de manier van besturen. En dat is politiek helaas wel, als je geen loze beloftes doet wordt je namelijk niet gekozen en kun je helemaal niets doen.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:54

Ik stem al jaren SP en dat zal ik ook nu weer doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:56

Quellian schreef:
sarabande schreef:

Mijn roots liggen in Rusland en de mensen daar zijn bang. Die gaan écht niet met een camera op de snoet vertellen hoe k*t het daar allemaal is.

Ben zelf in St. Petersburg geweest, gigantische tegenstellingen. Maar wie zegt dat het 'vroeger' (want dat is neit zo lang geleden) beter was daar? Die mensen werden niets voor niets op transport gezet naar Siberië. Die kwamen in opstand tegen het die dictatuur daar. Maargoed, Rusland en Nederland is een best groot verschil en ik dacht dat we het over de Nederlandse politiek hadden :)

Verder ben ik het er helemaal mee eens dat we niet meer in de jaren 60 leven en weinig keus hebben. Veel huishoudens moeten wel bestaan uit 2 verdieners, anders komen ze niet rond.

RusselNuwell

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:58

Ik heb gister de stemwijzer gedaan, moest toch wel heel erg lachen toen daar de pvv uitkwam. Ik ben afgelopen jaar 18 geworden en heb dus nog niet eerder gestemd, maar ik zal dus toch maar zelf onderzoek moeten gaan doen naar de standpunten van verschillende partijen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:00

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:02

Winged schreef:
Verder ben ik het er helemaal mee eens dat we niet meer in de jaren 60 leven en weinig keus hebben. Veel huishoudens moeten wel bestaan uit 2 verdieners, anders komen ze niet rond.

Precies... soms hoor je de 'oudere generatie' 'klagen' over 2 auto's voor de deur en de mooie platte TV's in huis.
Ehhhhhh... tegenwoordig MOET je wel 2 auto's voor de deur hebben, want tegenwoordig zijn het 2 ouders per gezin die naar het werk moeten. En ik wil bést een TV met zo'n enorme bak erachter kopen hoor, maar die verkopen ze niet meer bij BCC/Saturn/MediaMarkt, dus ja :+

'Wij moesten op sinaasappelkistjes zitten!'. Ja en? Wij werken samen om dat te voorkomen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:22

Misschien interessant voor diegenen die roepen dat geen enkel kabinet ooit hun beloftes nakomt: http://ruttesrapport.rtlnieuws.nl/

Samenvatting: 60 beloftes gedaan, 13 uitgevoerd, 7 aanvaard door de kamer, 26 voorstellen liggen bij de kamer. Er zijn 2 beloftes gebroken en 12 waren nog in voorbereiding.

Of je het met die beloftes eens bent is iets anders, maar dat er niets wordt waargemaakt is duidelijk niet waar.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:14

Quellian schreef:
Winged schreef:

Precies... soms hoor je de 'oudere generatie' 'klagen' over 2 auto's voor de deur en de mooie platte TV's in huis.
Ehhhhhh... tegenwoordig MOET je wel 2 auto's voor de deur hebben, want tegenwoordig zijn het 2 ouders per gezin die naar het werk moeten. En ik wil bést een TV met zo'n enorme bak erachter kopen hoor, maar die verkopen ze niet meer bij BCC/Saturn/MediaMarkt, dus ja :+

'Wij moesten op sinaasappelkistjes zitten!'. Ja en? Wij werken samen om dat te voorkomen.

Nee hoor, 1 persoon per gezin naar het werk kan prima, je zult alleen het een en ander in moeten leveren, al kun je als je thuis zit weer meer tijd besteden aan de afwas doen met de hand, de kleding op de waslijn hangen en de koopjes nalopen. Daarbij kun je ook dichterbij werken en dus met de fiets gaan. Een tv is een overbodige luxe en je hoeft niet samen te werken om niet op sinaasappelkistjes te hoeven zitten. Er bestaan ook nog 2e hands spullen en die kun je makkelijk kopen als er maar 1 persoon per gezin werkt. Dat is dus imo het probleem, niemand wil zijn luxe opgeven. Enne, sinaasappelkistjes zitten prima en van die houten zien er ook nog eens hartstikke leuk uit met een 2e hands multifunctioneel kleedje eroverheen :Y)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:17

@Colorado
Maar dat ligt dan ook aan het inkomen van de kostwinnaar, en of je (bij een modaal inkomen) een socialehuurwoning kan vinden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:19

Colorado schreef:
Nee hoor, 1 persoon per gezin naar het werk kan prima, je zult alleen het een en ander in moeten leveren, al kun je als je thuis zit weer meer tijd besteden aan de afwas doen met de hand, de kleding op de waslijn hangen en de koopjes nalopen. Daarbij kun je ook dichterbij werken en dus met de fiets gaan. Een tv is een overbodige luxe en je hoeft niet samen te werken om niet op sinaasappelkistjes te hoeven zitten. Er bestaan ook nog 2e hands spullen en die kun je makkelijk kopen als er maar 1 persoon per gezin werkt. Dat is dus imo het probleem, niemand wil zijn luxe opgeven. Enne, sinaasappelkistjes zitten prima en van die houten zien er ook nog eens hartstikke leuk uit met een 2e hands multifunctioneel kleedje eroverheen :Y)

Ik wilde een hele rij met argumenten aangeven waarom sommige dingen in mijn geval al niet lukken (Beroep, beroep vriend etc) alleen zie ik het nut even niet waarom ik mijn privéleven hier compleet neer zou zetten.

Vraag mij ondertussen wel af of jij zelf op die houten kistjes zit met een olielampje?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:21

Colorado, we hebben de tijd na de WO II wel afgesloten hoor :+
En dichterbij werken komt je ook niet aanwaaien... in deze tijd mag je al blij zijn als je uberhaupt een baan hebt.

Buiten dat... hoe wil jij in vredesnaam een gezin onderhouden van 'pak 'm beet' € 1500,-??
Enig idee wat de boodschappen kosten? Tegenwoordig betaal je makkelijk 5 OUDE GULDENS voor een brood, daar doe je met een gezin 2 dagen mee. Wij betalen met z'n 3en alleen al aan zorgverzekering ruim € 250,-.

Ik denk dat je nog niet helemaal weet waar je over spreekt... als het wérkelijk zo makkelijk was, zouden moeders dan niet massaal lekker thuis blijven?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:21

Ik denk dat ze nog nergens zit, gewoon bij moeder thuis, anders kan ik me niet voorstellen dat je zon onrealistische kijk op het leven van een gezin hebt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:25

sarabande schreef:
Ik denk dat ze nog nergens zit, gewoon bij moeder thuis, anders kan ik me niet voorstellen dat je zon onrealistische kijk op het leven van een gezin hebt.

Dat denk ik ook.
Was het leven maar zo simpel, leek me heerlijk! Kind langs het haardvuur in een houten kribbetje, ideaal.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:28

Zulk soort opmerkingen lijken me niet nodig, laten we elkaar blijven respecteren.

Ik woon bij mams thuis en we komen in een huurwoning (geen sociale huur) rond van 1 inkomen. En dat gaat makkelijk. Geen houten kistjes verhaal, geen enorm hoge functie met bijbehorend inkomen. Luxe genoeg. Mijn moeder denkt hier overigens net zo over als ik. We hebben de tijd na WOII inderdaad achter ons gelaten, maar we zitten nu met hele andere problemen en deze problemen vragen om radicale oplossingen imo. Wat er nu gebeurd werkt niet. Inzien dat bepaalde dingen overbodige luxe zijn is niet onrealistisch. Alleen maar leuke dingen willen en er niets voor willen inleveren is dat imo wel, zo kom je nooit uit die cirkel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:30

Colorado schreef:
Nee hoor, 1 persoon per gezin naar het werk kan prima, je zult alleen het een en ander in moeten leveren, al kun je als je thuis zit weer meer tijd besteden aan de afwas doen met de hand,
Er is al aangetoond dat een volle afwasmachine draaien goedkoper is dan met de hand afwassen

de kleding op de waslijn hangen en de koopjes nalopen.
Beide dingen worden door de meeste mensen al gedaan, daarnaast:
Mijn dichtstbijzijnde supermarkt is 13 km... dus echt koopjes nalopen kost meer benzine..

Daarbij kun je ook dichterbij werken en dus met de fiets gaan.
Mijn man kan (tot nu toe) geen werk "in de buurt" vinden, als er al werk is, is dat op minimaal 20km afstand.

Een tv is een overbodige luxe en je hoeft niet samen te werken om niet op sinaasappelkistjes te hoeven zitten. Er bestaan ook nog 2e hands spullen en die kun je makkelijk kopen als er maar 1 persoon per gezin werkt. Dat is dus imo het probleem, niemand wil zijn luxe opgeven. Enne, sinaasappelkistjes zitten prima en van die houten zien er ook nog eens hartstikke leuk uit met een 2e hands multifunctioneel kleedje eroverheen :Y)

Toch ken ik genoeg mensen die al niet meer op vakantie gaan (of alleen een goedkoop weekendje) en het vakantiegeld nodig hebben voor andere (belangrijkere) zaken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:32

Colorado, ik snap dat het nu niet werkt, dat ziet iedere kneus.
Maar is het volgens jou dan de oplossing om terug te keren naar de basis? Dat we dus inderdaad als een stel Neanderthalers de mannen mee de grot in slepen voor de voortplanting en zij daarna dieren kunnen doden voor ons avondeten? Klinkt best romantisch als je het mij vraagt :+ Maar ook erg onrealistisch ;)

De mensen werken tegenwoordig hárd voor de luxe die ze hebben. De ene spaart, de ander gaat graag 2x per jaar op vakantie, moet mogen toch? Werken mensen immers zelf voor.

En met moeders thuis laten voor de kinderen, tja... dan is er binnen no time geen werk meer in de kinderopvang. Dat is nog niet het ergste, maar de moeders die NU werken brengen héél wat naar de belasting. Wat denk je dat NL gaat missen aan inkomsten als die loonbelasting mist? En wat denk je van de toeslagen waar die moeders recht op gaan hebben?
Kijk uit wat je zegt hoor... thuisblijfmoeders zijn duur! En IK VIND dat je bést luxe mag hebben voor het harde werken. Niet alles hoeft naar de staat.