Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:Ik denk dat ie in afzondering komt te zitten, omdat die vriendelijke mannen met bezemstelen in de bajes ook niet zo happy zijn met kinderverkrachters.
@ Twiggy2008: gevoelsmatig heb ik datzelfde gevoel als jij en eigenlijk iedereen bij Robert M. Dat die man nooit meer terug mag in de maatschappij staat voor mij buiten kijf. Uit zijn uitspraak dat hij zioch 10 jaar heeft kunnen inhouden, maar toen het niet meer kon opbrengen, kun je op zich al afleiden dat hij zelfs al zou ie het proberen, zich niet kan inhouden en dat hij nieuwe slachtoffers zal gaan maken. Die kans is in mijn ogen 300%. Dus nooit meer op straat die man.
Ik was alleen even rationeel aan het nadenken over de gevolgen van de mogelijkheid tot doodstraf, in negatieve zin. Vandaar...........
Twiggy2008 schreef:Is ook niet leuk, maar als iemand mijn kind wat aan zal doen op deze manier, ben ik bang dat ik er naar die dader toe geen fijn persoon ga worden. Ik vlieg hem aan, echt. Misschien juist ook wel, omdat ik ooit ook slachtoffer ben geweest van zo'n monster (weliswaar was ik volwassen, hoor, maar verkrachting blijft verkrachtiing). Ik raad iedereen aan met zijn tengels van mijn dochter te blijven.
Shenavallie schreef:@ Maura: Ik vind het wel een veilig idee dat als er stront aan de knikker is, dat er direct actie op zal worden ondernomen. Het was altijd een nette buurt, waar men eerst de politie belde, maar deze bleek in al die jaren niet te doen wat er verwacht werd en dus ging men eerst steeds meer op zijn eigen eilandje zitten. De buurt is steeds meer gaan verpauperen. Kinderen die niet meer buiten spelen (nieuw speeltuintje vorig jaar laten aanleggen, maar geen kind die er speelt). Inmiddels weet ik dat als er een gezin is dat elkaar de hersens inslaat, er niemand hulp zal bieden. Ze kijken allemaal een andere kant op en hebben "niets gezien of gehoord". Maar ik weet wel dat als iemand aan andermans kind zit, de pleuris uitbreekt. Daarover zijn inmiddels zoveel gesprekken onderling geweest, dat het mij een veilig gevoel geeft. Er wordt momenteel alleen nog door kinderen buiten gespeeld als er toezicht is.
gummie schreef:Gaan we er voor het gemak van uit dat alle pedofielen lid zijn van "martijn"? Dan is het nogal makkelijk! Maar zo zit het niet in elkaar. En als het zo was dat alle pedofielen daadwerkelijk monsters zijn en zich aan kinderen vergrijpen, als dat een feit was, dan hadden we ze allemaal al lang kunnen opsluiten op basis van hun geaardheid.
merel90 schreef:Ik denk trouwens ook dat het voor dit probleem heel belangrijk is dat het rechtssysteem verandert. Ik denk dat daar ok veel wraakgevoelens vandaan komen. Mensen hebben het gevoel dat ze zelf het heft in handen moeten nemen omdat de politie te weinig doet denk ik. Althans, heel eerlijk, ik heb zelf ook absoluut geen vertrouwen in de politie als het op zedenzaken aankomt.
gummie schreef:Misschien is het gewoon zo dat mensen hoe dan ook een "zondebok" of op z'n minst punten van verbetering willen aanwijzen, bij een regering, de politie of het rechtssysteem, om niet te hoeven erkennen/ ondervinden dat sommige dingen niet altijd te voorkomen zijn. Ik denk dat angst overheerst, en dat mensen vanuit die angst grip op dit soort gebeurtenissen willen krijgen door zich in te beelden dat het met een ander systeem niet meer voor zal komen.