De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Ragdollcat

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:58

Die ouders..........daar heb ik ook geen goed gevoel bij......ik krijg er de kriebels van.

Ben nog steeds heel benieuwd of het ooit uitkomt...........

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:03

Raveltje schreef:
gohya schreef:

Wow die ogen en gezichtsuitdrukking van die ouders!
Wolven in schaapskleren zie ik. ;)

Heb al eens eerder gelezen, dat men het over hun gezichtsuitdrukking heeft..

Wat lees/ zie jij dan in die gezichtsuitdrukking? Ik vraag mij af wat ik dan mis in die gezichtsuitdrukking?

Ik zie in hun ogen dat ze zeer zeker een heleboel verzwijgen,en dat ze er zeker mee maken hebben,met de moord.
Ik zie een kwaadaardige blik in hun ogen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:20

Laatst liep ik op Birmingham Airport en daar hingen gewoon nog steeds posters van Maddie.

Ik kan niet wachten tot de waarheid uitkomt, of zij breekt... 750.000 pond is verdomd weinig om een onderzoek door te zetten waar maar 4 mensen op zitten momenteel.

En vraag me af, gaan ze er dan ook hun eigen mensen voor selecteren? Onder het mom van 'de huidige rechercheurs zijn ondergekwalificeerd'???

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:50

gohya schreef:
Raveltje schreef:

Heb al eens eerder gelezen, dat men het over hun gezichtsuitdrukking heeft..

Wat lees/ zie jij dan in die gezichtsuitdrukking? Ik vraag mij af wat ik dan mis in die gezichtsuitdrukking?

Ik zie in hun ogen dat ze zeer zeker een heleboel verzwijgen,en dat ze er zeker mee maken hebben,met de moord.
Ik zie een kwaadaardige blik in hun ogen.

Dank voor je antwoord Gohya..

Weet het niet of ze wolven in schaapskleding zijn, zie wel een vrouw die erg gekweld wordt door een intens verdriet..
Die man, weet ik niet, lijkt mij vooral boos..

Weet ooit nog een vrouw in Australie, die haar baby was meegenomen door een Dingo, die toonde ook geen verdriet, die werd ook beschuldigd van het vermoorden van haar baby, omdat het onmogelijk leek dat een Dingo haar baby had meegenomen. Zij is ook door de hele wereld veroordeeld toen die tijd en bleek achteraf ook onschuldig te zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:16

Raveltje schreef:
Dank voor je antwoord Gohya..

Weet het niet of ze wolven in schaapskleding zijn, zie wel een vrouw die erg gekweld wordt door een intens verdriet..

Weet ooit nog een vrouw in Australie, die haar baby was meegenomen door een Dingo, die toonde ook geen verdriet, die werd ook beschuldigd van het vermoorden van haar baby, omdat het onmogelijk leek dat een Dingo haar baby had meegenomen. Zij is ook door de hele wereld veroordeeld toen die tijd en bleek achteraf ook onschuldig te zijn.
[/quote]

Dat verhaal ken ik,is een film van gemaakt toen.Ik geloofde die vrouw toen wel,een Dingo is zeker in staat om een baby mee te nemen.Was trouwens een prachtige film.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 12:44

Raveltje schreef:
zie wel een vrouw die erg gekweld wordt door een intens verdriet..

Er is wel wat meer aan de hand met dat stel dan alleen het niet tonen van hun verdriet.
Ze hebben op allerlei momenten bewust en aantoonbaar het onderzoek naar de verdwijning van hun dochter tegengewerkt.
En dan nog de lijkgeur en bloedsporen, in het appartement, de huurauto, op de kleding van Kate, het speelgoedje van Madeleine.
Teveel om op te noemen. Anderen waren er allang voor veroordeeld geweest.

Ik geloof ook echt wel dat ze verdriet hebben. Het gaat ten slotte om hun dochter. Ik geloof ook zeker dat de dood van het kind een ongeluk was. En dat ze - verstandelijk gezien - ten behoeve van hun andere twee kinderen en de carriere van Pa ervoor gekozen hebben het lijkje te laten verdwijnen. Dat ze weten waar ze is en daar ook troost uit putten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:26

Dat van de moeder van de baby waarvan het door een Dingo is meegenomen, is een heel ander verhaal vind ik, vond het zo erg voor haar. Een mooie film inderdaad.

Maar deze 2 van Maddie.........ik krijg er de kriebels van, persoonlijk vind ik dat ze er schuldig uitzien, die gezichtsuitdrukkingen en lichaamshoudingen..............er is gewoon iets.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:54

Ragdollcat schreef:
Dat van de moeder van de baby waarvan het door een Dingo is meegenomen, is een heel ander verhaal vind ik, vond het zo erg voor haar. Een mooie film inderdaad.

Maar deze 2 van Maddie.........ik krijg er de kriebels van, persoonlijk vind ik dat ze er schuldig uitzien, die gezichtsuitdrukkingen en lichaamshoudingen..............er is gewoon iets.

Klopt idd. die gezichts uitdrukkingen! vaak verraden mensen zichzelf ook door hun gezichts uitdrukking. ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:17

En ik vind het ook te gemaakt/ te geacteerd uitzien.........niet natuurlijk of echt gemeend.

Moeilijk om het precies uit te leggen en of in woorden te zeggen.

Maar helaas.......geen harde bewijs............en stel dat ze er echt niets mee te maken heeft........toch het verhaal is heel raar en zeer verdacht.

Afwachten dan maar tot de waarheid er is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:29

Ik denk ook dat zij het geweest zijn. Maar ik zou het toch niet met zo'n zekerheid verkondigen. Stel die ouders zijn het toch niet geweest is dat iedereen zo'n dingen verkondigd, dan word het verdriet nog groter.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:35

Zouden ze geen leugendetector test hebben ondergaan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:54

flicka schreef:

Dat doen ze in Engeland toch niet? das toch alleen in Amerika?

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:46

Laatste keer dat ik op het vliegveld was zag ik ook op zo'n tv nog een foto van haar. Schrok er wel een beetje van want was het eigenlijk al weer bijna vergeten.

Ik weet ook 100% zeker dat ze er iets mee te maken hebben. Er stond hier ooit zo'n website in dit topic met allemaal punten waarom ze er iets mee te maken hebben. Die twee hebben werkelijk alle onderzoeken tegengewerkt die ze maar konden tegenwerken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 10:22

flicka schreef:

Ze hebben op een bepaald punt zelf gezegd dat ze een leugendetectortest wilden ondergaan, maar toen het puntje bij paaltje kwam hebben ze geweigerd eraan mee te doen.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -name.html

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:06

Interessant om dat stukje te lezen. Allemaal heel typisch hoor.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 13:25

flicka schreef:
Interessant om dat stukje te lezen. Allemaal heel typisch hoor.

Als je het interessant vindt om te lezen, zou ik hier eens kijken.
http://www.mccannfiles.com/

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:28

Ik vind het sowieso allemaal erg typisch, bedoel als je kind vermist is lijkt me dat je er alles aan doet om te helpen. Dus ook een test om te zien of er wat uit komt, en anders heb je gewoon wat te verbergen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:59

Het lijkt een beetje een hopeloze zaak te worden op het eerste zicht. Ik vraag me af of je nu ook nog betrouwbare getuigenissen kunt vinden, zovele jaren later. Als iemand mij vraagt wat ik op die dag aan het doen was, moet ik al hard beginnen nadenken. En dan maakt het verstand ervan wat het denkt dat het toen was

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:09

The_Cat, getuigenissen zijn meteen afgelegd en alles is bewaard. Daar leunen ze dus het meest op.
Getuigenissen moet je sowieso met een korreltje zout nemen, want de meeste geheugens zijn niet zo betrouwbaar wat dat betreft. Ze zijn zelfs te manipuleren.
Maar er is heel wat tastbaarder bewijs in de vorm van sporen en DNA onderzoek enzo, en daarbij hebben ze heel erg hun best gedaan om het te vernietigen of onbruikbaar in een rechtzaak te maken. Zoals aanvoeren dat 1 lijkhond ooit een fout heeft gemaakt in een Amerikaanse zaak en daarom meteen maar alle lijkhonden onbetrouwbaar bewijs leveren....
Bij alles wat als bewijs kwam, zochten ze stad en land af naar advokaten die zaken konden vinden waarbij het werd afgewezen als bewijs en dat voerden ze dan aan.

Als je bezig bent met proberen om bewijs te vernietigen of annuleren, dan ben je niet een verdrietige wanhopige ouder. Dan ben je een crimineel.
In mijn ogen althans.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 29-12-15 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:11

als het zo eenzijdig was als wat iedereen denkt (en als wat in de media komt, denk je dan niet dat de politie hen al lang gearresteerd had?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:15

Lusitana schreef:
The_Cat, getuigenissen zijn meteen afgelegd en alles is bewaard. Daar leunen ze dus het meest op.
Getuigenissen moet je sowieso met een korreltje zout nemen, want de meeste geheugens zijn niet zo betrouwbaar wat dat betreft. Ze zijn zelfs te manipuleren.
Maar er is heel wat tastbaarder bewijs in de vorm van sporen en DNA onderzoek enzo, en daarbij hebben ze heel erg hun best gedaan om het te vernietigen of onbruikbaar in een rechtzaak te maken. Zoals aanvoeren dat 1 lijkhond ooit een fout heeft gemaakt in een Amerikaanse zaak en daarom meteen maar alle lijkhonden onbetrouwbaar bewijs leveren....
Bij alles wat als bewijs kwam, zochten ze stad en land af naar advokaten die zaken konden vinden waarbij het werd afgewezen als bewijs en dat voerden ze dan aan.

Als je bezig bent met proberen om bewijs te vernietigen of annuleren, dan ben je niet een verdrietige wanhopige ouder. Dan ben je een crimineel.
In mijn ogen althans.

Maar ze hebben vorig jaar toch nog mensen gaan ondervragen (of was het dit jaar?) over aanleidingen? Dat is toch moeilijk om uit die mensen nog iets bruikbaar te krijgen? Want iets dat niet opvallend is, dat zit toch niet meer in je geheugen dan? Of je verandert het naar wat je denkt dat het was

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:20

Zoe_97 schreef:
als het zo eenzijdig was als wat iedereen denkt (en als wat in de media komt, denk je dan niet dat de politie hen al lang gearresteerd had?

Politie hééft ze gearresteerd, of in elk geval als "arguido" behandeld, maar konden ze niet vasthouden wegens gebrek aan bewijs en ze wilden niet bekennen. Een van beide is nodig. Bewijs of een bekentenis. (Of op heterdaad betrapt, uiteraard.)
En dat komt met name omdat er geen lijk gevonden is. Anders was de zaak allang opgelost.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:29

The_Cat schreef:
Maar ze hebben vorig jaar toch nog mensen gaan ondervragen (of was het dit jaar?) over aanleidingen? Dat is toch moeilijk om uit die mensen nog iets bruikbaar te krijgen? Want iets dat niet opvallend is, dat zit toch niet meer in je geheugen dan? Of je verandert het naar wat je denkt dat het was

Je vaak ook wel globaal iets vertellen over iemand of gebeurtenissen. Het is dan de dingetjes die bij alle getuigen naar voren komen, en niet de verschillen, die dan belangrijk zijn,
Politie onderzoek spitst zich op bepaalde dingen en ze hebben genoeg ervaring met getuigen om te weten wat niet betrouwbaar is.
Ik weet overigens niet welke vragen er gesteld zijn, jij?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:36

Lusitana schreef:
Je vaak ook wel globaal iets vertellen over iemand of gebeurtenissen. Het is dan de dingetjes die bij alle getuigen naar voren komen, en niet de verschillen, die dan belangrijk zijn,
Politie onderzoek spitst zich op bepaalde dingen en ze hebben genoeg ervaring met getuigen om te weten wat niet betrouwbaar is.
Ik weet overigens niet welke vragen er gesteld zijn, jij?

Nee dat niet, het was ook gewoon een bemerking die ik mezelf eerder afvroeg dan een 'bekritisering' naar het hele gedoe. Ik denk gewoon dat des te langer het duurt, des te moeilijker het toch moet worden om nog nuttige dingen te vinden, het is natuurlijk niet altijd zo leuk als op de tv.

Mijn idee is ook dat de ouders meer weten dan enkel 'ze was opeens weg blabla', maar media laat natuurlijk ook alles sensationeler naar voor komen, en zelf was ik er natuurlijk ook niet bij :+

Maar ik denk gewoon dat des te meer tijd er over gaat, des te hopelozer het gaat worden om nog iets te vinden, tot zolang er geen lijk of kind ergens opduikt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:41

Nu zijn getuigenissen gewoon niet meer betrouwbaar. Onbewust vernderen dingen in je geheugen door wat je anderen hoort vertellen en door nog allerhande invloeden. Psychologisch onderzoek heeft uitgewezen dat een getuigenis het betrouwbaarst is een week na het gebeuren. Onmiddellijk erna worden dingen vergeten door de 'shock' en later dan een week beginnen de gedachten beïnvloed te worden.