PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:08

Ja klopt.
Even op google Nieuwsuur intikken en je krijgt ook de uitzending van gister gemist.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:11

senja_x , is t nou echt opjectief om een mening van een islaam hater als objectief te zien en te zeggen, ja hij weet waar hij het over heeft?
Je gaat toch ook niet aan iemand van de taliban vragen wat die ervan vind? Het hele artikel gaat ervanuit dat het dragen van een hoofddoek/bedekkende kleding een teken van onderdrukking is.... Moet je je niet eerst afvragen of dit wel zo is? En als iemand een andere mening daarover heeft, moet je dat niet diegene in zijn waarde laten en zijn mening accepteren en respect daarvoor hebben?
Wat is het verschil tussen jou en de taliban als jullie beide een andere mening niet accepteren en respecteren? Voor mij weinig.
Laatst bijgewerkt door FiveSports op 25-01-12 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:14

gohya schreef:
Uh ja ik heet nu Ingrid hahahah,nou nee toch maar Yvonne.
Ze hebben op bokt het berichtje van mij gevonden waar ik dus mijn ongenoegen over de PVV kenbaar heb gemaakt.En dat ik dus overstap naar de SP.Ik kreeg een mailtje van de redactie v.d. NOS of ik mee wilde werken in hun uitzending.Ik vond dat prima,iedereen mag weten hoe ik nu over de PVV denk en hoeveel spijt ik heb ooit op de PVV gestemt te hebben.Ze zouden eerst gisteravond pas komen flimen,maar door die uitspraak van Wilders over Roemer wilden ze eerder filmen zodat het dezelfde avond in hun uitzending kwam.

Ja dan heb je ook weinig tijd om je behoorlijk voor te bereiden

Big Brother is watching en dan denken er nog mensen dat ze alles maar op internet kunnen zetten, zo zie je maar weer. Ik vind het ook schandelijk dat de mensen van Wilders iemand zoals jij gewoon, iemand die op hem gestemd heeft dus, gewoon geen antwoord geeft op vragen, zo graaft hij zijn eigen graf

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:14

Het is idd helemaal geen objectief stuk, maar gewoon weer iemand die een mening verkondigd als waarheid. De koningin heeft notabene zelf gereageerd op het geroeptoeter van Wilders. Onze koningin heeft echt nog wel zelf wat te vertellen. En zal ik ook eens wat vertellen, ik zou die moskee ook maar al te graag bezoeken, want wat een fantastisch gebouw is het! Niet meer en niet minder. Ohja, met respect voor het land en de religie: met mooie hoofddoek :) .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:42

gohya schreef:
Ja klopt.
Even op google Nieuwsuur intikken en je krijgt ook de uitzending van gister gemist.

+:)+ +:)+
Top gedaan hoor! Mooi stukje.

En dat gepraat van Wilders, hahahaha, hilarisch :') .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:48

Dank je "Rinske".

Eigenlijk had ik daar moeten staan met een hoofddoekje op.
Belachelijk zoals hij nu Roemer aanvalt.Mja je moet toch iemand de schuld geven als je zo ver zakt in de peilingen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:48

Mixje90 schreef:
senja_x en betteke, is t nou echt opjectief om een mening van een islaam hater als objectief te zien en te zeggen, ja hij weet waar hij het over heeft?
Je gaat toch ook niet aan iemand van de taliban vragen wat die ervan vind? Het hele artikel gaat ervanuit dat het dragen van een hoofddoek/bedekkende kleding een teken van onderdrukking is.... Moet je je niet eerst afvragen of dit wel zo is? En als iemand een andere mening daarover heeft, moet je dat niet diegene in zijn waarde laten en zijn mening accepteren en respect daarvoor hebben?
Wat is het verschil tussen jou en de taliban als jullie beide een andere mening niet accepteren en respecteren? Voor mij weinig.

Ga je lekker?

Waar staat dat ik een andere mening niet accepteer en respecteer? :? Iets van twee kanten bekijken heeft niks te maken met geen respect voor een andere mening hebben. Het zou jou ook sieren als je respect zou kunnen opbrengen voor de mening van iemand die gevlucht is vanwege extremisme en het waarschijnlijk niet met jou eens is.
Laatst bijgewerkt door Betteke op 25-01-12 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:50

Reactie was bedoeld op t artikel :) Had idd niet op jouw persoonlijk moeten zijn, sjorry :o

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:36

gohya schreef:
Ja klopt.

Je mag wel oppassen dat mr. Glorix niet de caviapolitie op je afstuurt, er was wat blubber te zien bij de paardjes op de achtergrond bij je interview :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:55

Nee ben ik niet bang voor,daar heeft hij geen tijd voor,hij is véél te druk met de hoofddoekjes.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:26

Betteke schreef:
Even een tegengeluid.

Bron: Elsevier

Moskeebezoek koningin Beatrix was provocatie

dinsdag 10 januari 2012 11:00

Door haar eigen provocatie is de Koningin nu onderwerp van spot Door haar eigen provocatie is de Koningin nu onderwerp van spot

Begrijp me niet verkeerd: ik ben een Oranjefan! En daarom maak ik me ernstig zorgen over de houding van onze vorstin. Laten we kijken naar het bericht:

‘Koningin Beatrix, kroonprins Willem-Alexander en prinses Máxima bezoeken zondag in het emiraat Abu Dhabi de Sjeik Zayed bin Sultan Al Nahayan-moskee. Voor het bezoek zijn koningin Beatrix en prinses Máxima volgens moslimgebruik van top tot teen bedekt.’

Abaya
Wat droeg de Koningin: een abaya. Alle Arabische vrouwen in de golfregio, en vooral in Saoedi-Arabië, zijn verplicht om een abaya te dragen. De vraag is nu of het verplichten van een abaya en een hoofddoek als symbool van vrouwenonderdrukking mag worden beschouwd.

Ja, ik vrees van wel, anders hadden ze vrouwen de vrijheid gegund om zelf te bepalen hoe ze in de samenleving aan anderen willen verschijnen.

Hoe zou de Koningin hierover denken? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zij op een andere manier denkt. Zou Beatrix het goed vinden dat de vrouwen in de moordende hitte van Arabië een abaya en een hoofddoek moeten dragen? Nee, dat denk ik niet. Beatrix is een moderne geëmancipeerde vrouw.

's Lands eer
Nu werpt René van Rijckevorsel in zijn commentaar terecht de vraag op: ‘Maar wat hadden Koningin en Prinses dan moeten doen? Bij een staatsbezoek geldt allereerst: 's lands wijs, 's lands eer - Wilders weet er alles van.’

Wat hadden ze moeten doen? Hadden ze een andere keuze? Ja, ze hadden een hele simpele keuze: ze hadden niet naar die moskee hoeven gaan.

Ik kan me niet voorstellen dat de sultan aan Nederland voorstelt dat de Koningin een moskee moet bezoeken. Heeft de majesteit daarom gevraagd?

Bedrijfsleven
Velen denken wellicht dat een moskeebezoek meer contracten oplevert voor het Nederlandse bedrijfsleven. Wie dit beweert, kent de Arabische miljonairs niet. Ik ken ze wel. Ze gaan zelden naar een moskee.

Weet u waar ze te vinden zijn? Bars, discotheken en andere leuke uitgaansgelegenheden in de westerse wereld. Ze willen geld verdienen. Niets meer en niets minder. En dat is precies de reden dat het islamitische Iran en Al-Qa'ida dit soort regimes als afvallige regimes beschouwen.

Miljoenencontract
En denkt u echt dat een Arabische miljonair vanwege een bezoek aan de moskee en het dragen van abaya een miljoenencontract zou ondertekenen met de Rotterdamse haven? Als deze theorie waar is, zou iedereen geheel vrijwillig naar een moskee gaan.

Laten we elkaar niet voor de gek houden. De Arabische machthebbers hebben koningin Beatrix niet gevraagd om naar een moskee te gaan. Dat heeft haar hofhouding voorgesteld, of bepaalde kringen rond Buitenlandse Zaken. Zij vinden het leuk om een moskee te bezoeken. Fijn, dat moeten zij in hun eigen tijd doen, maar niet verpakt in een formeel bezoek van het staatshoofd. Daarvoor bestaat het begrip vakantie!

Provoceren
Waarom deed de majesteit het dan? Om te provoceren. Het bezoek aan een verre moskee was een binnenlands politiek signaal. Haar directe omgeving heeft deze provocatie bedacht. Door deze provocatie is het staatshoofd nu onderwerp van allerlei geintjes – zoals de bijtende persiflage in De Wereld Draait Door.

Was het dat allemaal waard? Nee. Laten we de zakelijke aspecten van een dergelijk bezoek niet overdrijven. Beschouw de Arabische machthebbers en miljonairs niet als emotionele figuren. Ze zijn primair zakenmensen en als ze goede winstgevende of geopolitieke redenen hebben, doen ze zaken met ons.

Daarvoor zijn Beatrix en de Nederlandse staat niet nodig. De Koningin zou vanwege haar positie de zakelijke contacten kunnen vergemakkelijken. Maar dat is nog geen contract, daarvoor zijn goede wederzijdse economische redenen onontbeerlijk.

Hilversum
Dezelfde hofhouding die deze provocatie heeft bedacht, indoctrineert het volk via Hilversum. Alsof de Arabieren zonder deze provocatie geen contracten zouden aangaan met de Nederlandse bedrijven. Soms heb ik het gevoel dat onze regenten ons als achterlijke onderdanen beschouwen.

Nogmaals: onze monarchie moet worden beschermd tegen de vrienden en de hofhouding van koningin Beatrix. Het blijft vreemd dat koningin Beatrix als staatshoofd telkens verdraagzaamheid en de naleving van de mensenrechten van het Nederlandse volk eist. Maar ze is zelf wel bereid om de meest verwerpelijke symbolen en staten eer te bewijzen.

Lieve Beatrix, dit zit velen dwars.

PS, majesteit: Een lange elegante jas met een bijna alles bedekkende hoed waren afdoende geweest voor een bezoek aan deze moskee. U moet ook niet vergeten dat deze in het nauw gedreven eenzame machthebbers meer dan ooit willen worden erkend door westerse staatshoofden.

Afshin Ellian

Amen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:32

gohya schreef:
Uh ja ik heet nu Ingrid hahahah,nou nee toch maar Yvonne.
Ze hebben op bokt het berichtje van mij gevonden waar ik dus mijn ongenoegen over de PVV kenbaar heb gemaakt.En dat ik dus overstap naar de SP.Ik kreeg een mailtje van de redactie v.d. NOS of ik mee wilde werken in hun uitzending.Ik vond dat prima,iedereen mag weten hoe ik nu over de PVV denk en hoeveel spijt ik heb ooit op de PVV gestemt te hebben.Ze zouden eerst gisteravond pas komen flimen,maar door die uitspraak van Wilders over Roemer wilden ze eerder filmen zodat het dezelfde avond in hun uitzending kwam.

Tja hij is alweer gezakt naar 20 zetels he en Roemer stijgt alleen maar,dat zit hem natuurlijk niet lekker.En daarom ligt het nu natuurlijk aan Roemer,niet aan Wilders hoor.Ach weet je,hij graaft zijn eigen graf!

Haha Big Brother leest op bokt. :+
Leuk Goya ga kijken...

En die uitspraak van Arabesk... heb het idee dat Nederland hoofddoekjesmoe begint te worden, dus wordt nu de Pistolen Paultjekaart getrokken... totdat Nederland laat weten dat ze ook tabak heeft aan de caviapolitie, een shetlander in de modder is heel sneu (en dat meen ik serieus), maar een oma in een vieze natte luier is dat ook en dan wordt het toch prioriteiten stellen.

Bovendien kan Oom Agent ook maar op één plaats tegelijk zijn en als ze achter al die meldingen over poesjes die niet genoeg wiskhas krijgen aan moeten lopen, wie houdt dan de K*tmarrokaan in het gareel?

Politie is al overbelast, er zijn geen extra agenten bijgekomen voor dierenpolitie maar agenten krijgen er gewoon extra werk bij. Kosten zon 1,5 miljoen aan campagne voor spotjes voor een nummer dat al roodgloeiend staat en een opleiding die maar vaag is omdat de bevoegdheden van deze dienst nog niet eens duidelijk zijn, katjing, katjing...

Ach, volksmennen in de Nederlanden... het valt allemaal niet mee. :+

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:38

Citaat:
Bovendien kan Oom Agent ook maar op één plaats tegelijk zijn en als ze achter al die meldingen over poesjes die niet genoeg wiskhas krijgen aan moeten lopen, wie houdt dan de K*tmarrokaan in het gareel?

Misschien kunnen ze dat doen terwijl ze onschuldige *****marokkanen oppakken en onnodig een grote bek hebben tegen oudere vrouwen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:37

Shellyke schreef:
Amen.

Dat is echt een post met toegevoegde waarde +:)+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:47

sarabande schreef:
Dat is echt een post met toegevoegde waarde +:)+

Amen!

(sorry flauw :'))

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:14

Goyha, ik heb je stukje net teruggekeken en ik denk dat je het gevoel van vrij veel PVV-stemmers heel goed verwoord hebt :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:31

Heino schreef:
Goyha, ik heb je stukje net teruggekeken en ik denk dat je het gevoel van vrij veel PVV-stemmers heel goed verwoord hebt :)

Nou dat hoop ik echt hoor! Kreeg net nog een smsje van de NOS,ze bedankte me en vonden ook dat ik het heel goed had gedaan.In ieder geval zijn veel PVV stemmers nu nog meer op de hoogte w.b.t. de PVV.Miss. gaan ze ook nadenken.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:40

In dat Elsevier-bericht wordt wel veel aangenomen zonder er verder op door te gaan, waarom is het bijvoorbeeld ondenkbaar dat de Arabieren zelf het moskeebezoek hebben gearrangeerd? Dat lijkt me juist de meest logische gedachte. Het ging tenslotte om een welkomst-rondleiding, die wordt lijkt me niet door het bezoekende land zelf bedacht.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:31

Toch bizar dat als er een tegengeluid komt, iedereen dat gelijk afdoet als zijnde respectloos, domme PVV'ers en er geen kijk op hebben. Deze man heeft meer columns geschreven over de extreme islam en de achtergronden hiervan. Sterker, hij heeft er een hele studie van gemaakt. Ik zou zeggen google hem eens.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:53

Betteke schreef:
Toch bizar dat als er een tegengeluid komt, iedereen dat gelijk afdoet als zijnde respectloos, domme PVV'ers en er geen kijk op hebben. Deze man heeft meer columns geschreven over de extreme islam en de achtergronden hiervan. Sterker, hij heeft er een hele studie van gemaakt. Ik zou zeggen google hem eens.

Het is een artikel in Elsevier, dus dat moet aan bepaalde voorwaardes voldoen en dara heeft een auteur zich aan te houden anders geen plaatsing en geen geld

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:55

gohya schreef:
Heino schreef:

Nou dat hoop ik echt hoor! Kreeg net nog een smsje van de NOS,ze bedankte me en vonden ook dat ik het heel goed had gedaan.In ieder geval zijn veel PVV stemmers nu nog meer op de hoogte w.b.t. de PVV.Miss. gaan ze ook nadenken.

en anders merken ze vanzelf wel dat hij z'n beloftes niet nakomt en het houdt op zeuren over islam en hoofddoekjes }>

Wilders heeft helemaal niet het beste voor met 'henk en ingrid' hij heeft ze alleen nodig om zijn antiislam campagne te kunnen voeren

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:24

Betteke schreef:

Maar daar gaat het hier toch niet om? Het gaat hier om, of het gepast/gewenst is dat Bea enz. zich kleden voor een bezoek aan de moskee, zoals gebruikelijk is. Net zoals de foto's van Wilders met een keppeltje bij een meeting in Jeruzalem.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:39

Dat wordt ook allemaal uitgelegd dat die vergelijking krom gaat. Iets verder kijken dat Twitter en de Volkskrant kan soms geen kwaad.

Maar ik hou het voor gezien hier, zodra het over Wilders gaat ontstaat er altijd een non-discussie. Kreten zoals chloorhoofd e.d. vind ik nou niet echt in een discussie thuishoren, dat is schijnbaar gemeengoed geworden sinds de komst van de PVV.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:47

Betteke,
Maar was jouw bedoeling dan om een discussie te voeren of gewoon ff lekker een beetje in dit topic te komen rellen? Ik noem Wilders geen chloorhoofd. Ik heb vandaag gewerkt en ik heb geen Volkskrant en/of Twitter gelezen. Ik lees jouw artikel en ik ben het daar niet mee eens. Volgens mij is dat de bedoeling van een discussie, voor- en tegenstanders. :D

DAT IS MIJN PUNT _/-\o_

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:51

Betteke schreef:
Dat wordt ook allemaal uitgelegd dat die vergelijking krom gaat. Iets verder kijken dat Twitter en de Volkskrant kan soms geen kwaad.

Maar ik hou het voor gezien hier, zodra het over Wilders gaat ontstaat er altijd een non-discussie. Kreten zoals chloorhoofd e.d. vind ik nou niet echt in een discussie thuishoren, dat is schijnbaar gemeengoed geworden sinds de komst van de PVV.

Op argumenten ga je anders niet in.

En ach, chloorhoofd, kopvodden, we hebben allemaal wat anders op ons hoofd.