130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 03:08

Electra63 schreef:
Heen heb ik 150/160 km gereden, gewoon linkerbaan, ik heb voor niemand in mijn rem moeten hangen. Terug 140 km, heb ik heel relaxed gereden. Ik ben niets gevaarlijk tegengekomen en ik snap eigenlijk niet het gevaar van het optrekken van de maximum snelheid naar 130 km, als de omstandigheden en de drukte op de weg het toelaten.


Omdat omstandigheden continue veranderen en het onvoorziene een zekerheid is, is Afbeelding
een probleem boven de pakweg 50.

Als je dat niet begrijpt en dus niet uit je jezelf he probleem ziet, is een maximum nodig.
Alles boven de 80 als maximum is al een compromis met veiligheid voor economie en politiek. Boven de 80 neemt de overlevingskans bij een ongeval sterk af tenzij het menselijke lichaam, met name het hoofd, direct ondersteund wordt.

Wie willens en wetens de norm overtreedt en beweert dat dit geen gevaar oplevert hoort niet achter het stuur. Die speelt russische roulette met anderen in de openbare ruimte.

De discussie daarover splitst zich tussen degenen die het wel begrijpen of niet maar begrijpen dat ze het niet begrijpen en het dus maar beter kunnen aannemen en degenen die de boel negeren en dát zijn degenen waar drakonische handhavingsmaatregelen voor nodig zijn.
Míjn standpunt is dat omdat de staat mij daar niet tegen beschermt, ik me daar zelf tegen zou moeten mogen beschermen. Ik mag me ook verdedigen tegen iemand die wat de wet een wapen noemt op me richt. Een auto, zeker een te snel passerende, is ook een potentieel dodelijk apparaat.
Ik begrijp niet dat onze samenleving zo nonchalant omgaat met verlies aan mensenlevens in het verkeer.

Hier in Spanje is nu een ´puente´; een ´lang weekeinde´ met feestdagen. Er gaan meer mensen dan normaal op reis. Er zijn siinds vrijdagavond al 11 doden in het verkeer gevallen. Meer dan de helft slachtoffers in aangereden autos (in één vader, moeder dood twee kinderen zwaar gewond in het ziekenhuis) en ALLE doden het gevolg van snelheid.
Door heel wat minder doden door misdrijven raken we in paniek en willen we een wapen in huis :)*

Nee, ik begrijp die mensen niet die niet kunnen/willen begrijpen hoe gevaarlijk een auto x snelheid in het kwadraat is. Ik zou me érg graag tegen die bedrijging kunnen beschermen.

Dit; http://www.autolife.umd.umich.edu/Desig ... _Speed.htm is |( nog stééds actueel.

Nu even doorschakelen:
NL en nog wat landen gaan mee met de amerikanen afghaantje bombarderen omdat die heulen met degenen die voor nog geen drie weken verkeersslachtchtoffers doen in de vs hebben gezorgd.
Dan is in het licht van de vele verkeersslachtoffers mezelf verdedigen tegen snelrijders volstrekt legitiem en logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:37

Huertecilla schreef:
Míjn standpunt is dat omdat de staat mij daar niet tegen beschermt, ik me daar zelf tegen zou moeten mogen beschermen. Ik mag me ook verdedigen tegen iemand die wat de wet een wapen noemt op me richt. Een auto, zeker een te snel passerende, is ook een potentieel dodelijk apparaat.
Ik begrijp niet dat onze samenleving zo nonchalant omgaat met verlies aan mensenlevens in het verkeer.


Hier in nederland niet. Hier moet je de politie bellen en afwachten. Zodra je zelf actie onderneemt en je belager daarbij op welke wijze dan ook schaadt wordt JIJ daarvoor veroordeeld!

Iedereen die in de auto stapt neemt een groot risico. Veel ongelukken gebeuren ook bij lagere snelheden door bestuurders die niet voldoende op zaten te letten. Lage snelheden zorgen ervoor dat mensen teveel om zich heen gaan zitten kijken naar de omgeving, in gedachten op auto-piloot gaan rijden en totaal niet meer in de gaten hebben hoe snel de situatie om hun heen aan het veranderen is. Kletsende bestuurders die hun passagier vaker aankijken dan dat ze hun spiegels in de gaten houden. Overal is wel wat voor en tegen te zeggen.
Er is altijd nog de trein voor mensen die het allemaal niet meer aankunnen en te gevaarlijk vinden.
Ik ben sowieso van mening dat meer 65+ers die zouden moeten nemen gezien hun steeds ernstiger vertragende reactievermogen.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:19

Anoniem schreef:
Iedereen die in de auto stapt neemt een groot risico. Veel ongelukken gebeuren ook bij lagere snelheden door bestuurders die niet voldoende op zaten te letten. Lage snelheden zorgen ervoor dat mensen teveel om zich heen gaan zitten kijken naar de omgeving, in gedachten op auto-piloot gaan rijden en totaal niet meer in de gaten hebben hoe snel de situatie om hun heen aan het veranderen is.


Dat is echter als functie van het kwadraat van de snelheid meer/minder dodelijk :)*

Verder is het een niet onderbouwd argument want statistisch neemt ook de kans op een ongeval toe met oplopende snelheid.
Speed kills.

De kans dat míj een serieus ongeval overkomt in het verkeer is diréct gerelateerd aan hoe snel iemand dichtbij mij rijdt.
De kans op een dodelijk ongeval in het verkeer is (hier) twee keer zo hoog als de kans op slachtoffer van een misdaad worden en de kans op dood door terrorism is nihil.
Ook in NL is zelfverdediging/noodweer toegestaan.
Dat mag dus wél tegen ´misdaad´ wat een half zo grote kans heeft als ´verkeerssnelheid´ :?
Ik meen echt serieus dat ik vind dat als de overheid mij niet tegen (onder meer) snelrijders kan/wil beschermen, ik dat zelf moet kunnen doen. Zo moet ik ook kunnen ingrijpen als iemand beschonken achter het stuur wil kruipen.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:20

Anoniem schreef:
Er is altijd nog de trein voor mensen die het allemaal niet meer aankunnen en te gevaarlijk vinden.


Dat geldt uiteraard in veel groter mate voor degene die het gevaarlijk máken.

Citaat:
Ik ben sowieso van mening dat meer 65+ers die zouden moeten nemen gezien hun steeds ernstiger vertragende reactievermogen.


Koppel dat gerust aan strengere eisen mbt het rijbewijs +:)+
Dan hoef je ook niet 60 voor vrouwen en 65 voor mannen te differentiëeren.
Hier in Spanje is er een dynamische test van oog/hand coördinatie voor beide hersenhelften/ogen tegelijk welke _/-\o_ is.
Ik moet nog wat extra tests omdat ik ook met hogesnelheids-voertuigen (met zwaailicht ) mag rijden en dat zou prima op iedereen van élke leeftijd voor elk rijbewijs elke 4 of 5 jaar van toepassing mogen zijn.
Dat is nul discriminerend.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:39

Even ter vergelijk met NL.
http://www.dgt.es/portal/es/seguridad_v ... mensuales/
en in 2001 waren het 5.517 doden.

De daling heeft twee GRÓÓÓTE hoofdredenen:
- minder alcohol achter het stuur
- minder snelheidsovertreding

In NL is al meer dan 20 jaar een hoger niveau van handhaving dan hier nú. Dat is blijkbaar langer dan er collectief geheugen is.

Wij zijn hier begin 2001 komen wonen en de verbetering erváren (via 1-1-2 van heel dichtbij).
Wees svp verstandig en ga NIET sneller rijden |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:26

Voor mij verandert er niks, ik reed al sneller. Het enige dat er voor mij verandert is dat de bekeuringen minder hoog zullen zijn :D

Huertecilla schreef:
[naam] schreef:
Er is altijd nog de trein voor mensen die het allemaal niet meer aankunnen en te gevaarlijk vinden.


Dat geldt uiteraard in veel groter mate voor degene die het gevaarlijk máken.


Maar die lopen er niet over te zeuren :P
Valt mij wel op dat mensen die het allemaal niet kunnen behapstukken, die angstig zijn of zijn geworden, waarvan om wat voor reden dan ook de reactiesnelheid niet optimaal is, die teveel tijd hebben of weinig doelen (maw vooral ouder wordende mensen) steeds meer gaan zeuren en moeilijk doen over alles.... en vooral in het verkeer.

Theoretisch gezien kan het hardrijden natuurlijk als het aller-aller-allergevaarlijkst worden neergezet maar wat ik persoonlijk nog veel gevaarlijker vind zijn die mensen die rijdend op auto-piloot met gematigde snelheid al teutend, hun ochtendmake-up aanbrengend, telefonerend met moeders of klant, in gedachten verzonken met een mc cheesburger tussen hun tanden, de as van hun sigaret aftikkend enz enz enz enz enz de remlichten voor hun niet zien/ per ongeluk naar de andere rijstrook afdrijven/van rijstrook wisselen om in te halen zonder in hun spiegels te kijken enz enz enz.
Wat zij zijn meestal de daadwerkelijke ongelukkenveroorzakers. De hardrijders die daar dan in rijden hadden beter moeten uitkijken en zijn hoogstwaarschijnlijk niet gekwalificeerd genoeg om hard te rijden maar dat is weer een heel ander verhaal.
Zonder oorzaak is er geen gevolg. Het is niet zo dat de snelheid van een ander de fout van de één goed moet praten hè!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:32

Ik vind het een zeer slimme manier van de overheid om meer geld binnen te halen, vooropgesteld dat er niet meer ongelukken door gebeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:39

Het aller-aller-allerveiligste zouden we zijn als we allemaal in een 45 km autootje zouden gaan rijden en een falabellapaardje zouden hebben. Dan botsen we niet zo hard en vallen we niet van zo hoog :+

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:40

Anoniem schreef:
Zonder oorzaak is er geen gevolg. Het is niet zo dat de snelheid van een ander de fout van de één goed moet praten hè!


Je hebt gelijk.
De óórzaak van aanrijding is, hoewel de kans toeneemt bij hogere snelheid, niet altijd te hoge snelheid persé.
Er ernst van de gevolgen echter is dat wél.

Concreet; een bestuuurder die wat scherp voor een auto de weg op draait/invoegt maakt een inschattingsfout.
Dat die fout in een botsing resulteert is in hoge mate een afgeleide van de snelheid van de ander.
Of de inzittenden omkomen is diréct afhanleijk van de snelheid van die ander.
Zo het gezin wat ik gister noemde.
De man maakte niet écht een fout. Hij kon aan de koplampen niet zien dat de naderende auto fors te hard reed.
Er liggen nu twee kindjes in het ziekenhuis om ´papa?, mama?´ te huilen door ??? eigenschuld dikke bult? Dat zie ik toch anders. Zelfs al hád die man een inschattingsfout gemaakt dat is dermate hard rijden dat er gelijk doden vallen echt niet acceptabel.
De metaliteit die jij hier in jouw voorgaande reactie illustreert vind ík zelfverdedigingsrecht op de weg onderbouwen.
Boven de 80 vermindert de kans van degene die jij onverhoopt aanrijdt enórm.
Boven de 100 is dat erg klein.
Ik hoop dat jij nooit door de rechter naar het ziekenhuis gestuurd hoeft te worden om daar antwoord te gaan geven.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:46

Anoniem schreef:
Het aller-aller-allerveiligste zouden we zijn als we allemaal in een 45 km autootje zouden gaan rijden en een falabellapaardje zouden hebben. Dan botsen we niet zo hard en vallen we niet van zo hoog :+


Klopt.
Van dat paard neem je een beslissing voor jezelf.
Met harder rijden beslis je hoeveel risico een ander loopt.
In jouw geval is dat behoorlijk groot want je ontkent de onevenredig toenemende gevolgen van joúw snelheid voor een ander én legt het eigen-schuld-dikke-bult een ander.
Nogmaals; ik hoop met grote hopen dat je nooit een schoolmoeder met een Altoootje vol kinderen door haar voorrangsfout aanrijdt.
Die voorrangsfout is háár fout; de eventuele dodelijke afloop door te hoge snelheid jouw verwijtbare schuld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:56

Sorry hoor maar als je aan naderende koplampen niet kunt zien dat een auto wel of niet snel nadert dan hoor je mijns inziens echt niet in het verkeer. Dat is toch wel een elementair iets dat iedereen met een rijbewijs moet kunnen. Daar valt en staat je beslissing mee bij het wisselen van rijstrook op de snelweg. Als je dat tijdens je rijlessen niet goed doet dan slaag je echt niet.

En zoals ik al eerder zei, als je als hardrijder in de fout van een ander rijdt dan ben je hoogstwaarschijnlijk niet gekwalificeerd genoeg om zo hard te rijden. Iedereen moet wat dat betreft zijn eigen verantwoording nemen en zelf besluiten om aanvullende vaardigheidstrainingen te volgen zolang dat niet wettelijk verbonden is aan bepaalde snelheden. Doe je dat niet en ga je toch hardrijden dan kun je verwachten dat je net als de 1stegraads ongelukkenveroorzakers ook fouten gaat maken en daardoor dus de 2degraads veroorzaker wordt.
Maar ipv alleen maar op die hardrijders in te hakken is het waarschijnlijk ook verstandig om de andere groep eens aan te gaan pakken. Had die meneer van de zielige kindjes een bril aangeschaft of beter leren opletten dan was hij niet aangereden. Je gaat mij niet vertellen dat je iemand niet keihard van achter op je af ziet komen. Dan heb je je ogen in je broekzak zitten.
Als ik zulke extreem slechte inschattingsfouten zou maken dan zat ik wel degelijk vanaf nu in de trein :j

Huertecilla schreef:
Nogmaals; ik hoop met grote hopen dat je nooit een schoolmoeder met een Altoootje vol kinderen door haar voorrangsfout aanrijdt.


Ik ben een schoolmoeder, om kwart voor 4 straks, moet 30 km heen en weer 30 km terug over de snelweg om mijn dochter op te halen... alleen niet in een altootje.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:52

Electra63 schreef:
Ik moest vandaag weer een eindje rijden over de snelweg, dus ik heb extra opgelet. Nu is zondag natuurlijk heel anders dan doordeweeks, bijna geen vrachtverkeer en het was rustig op de weg. Heen heb ik 150/160 km gereden, gewoon linkerbaan, ik heb voor niemand in mijn rem moeten hangen. Terug 140 km, heb ik heel relaxed gereden. Ik ben niets gevaarlijk tegengekomen en ik snap eigenlijk niet het gevaar van het optrekken van de maximum snelheid naar 130 km, als de omstandigheden en de drukte op de weg het toelaten.

Eigenlijk verbaast me dit bericht een beetje.
Dit weekend zijn er opvallend veel ongelukken gebeurd en is de A12 en de A4 dicht geweest wegens ongevallen.
Met Sinterklaasweekend wordt er natuurlijk een blik opa's en oma's opengetrokken op weg naar hun kleinkinderen, die normaal niet zo veel op de weg meer zitten.

De keren dat ik op zondag of feestdagen in de auto zit vind ik het veel te eng om (te) hard te rijden met al die toch wel "onervaren" bestuurders om me heen. Zit een verschil met dag en nacht als je op een gewone werkdag buiten de spits gaat rijden of op zon- en feestdagen, vind ik.

Anne_GTI

Berichten: 18448
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:23

Anoniem schreef:
Sorry hoor maar als je aan naderende koplampen niet kunt zien dat een auto wel of niet snel nadert dan hoor je mijns inziens echt niet in het verkeer. Dat is toch wel een elementair iets dat iedereen met een rijbewijs moet kunnen. Daar valt en staat je beslissing mee bij het wisselen van rijstrook op de snelweg. Als je dat tijdens je rijlessen niet goed doet dan slaag je echt niet.


In het donker lijkt dat verrekte 45 km wagentje heel veel op een auto die veel verder weg is door de afstand tussen de lampen en de door de duisternis ontbrekende referentiepunten. Dus ik opteer ook voor een avondklok voor zulke voertuigen buiten de bebouwde kom. :+
Snelweg mogen ze sowieso al niet komen :D

Electra63

Berichten: 20008
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:18

Nicolletje schreef:
Electra63 schreef:
Ik moest vandaag weer een eindje rijden over de snelweg, dus ik heb extra opgelet. Nu is zondag natuurlijk heel anders dan doordeweeks, bijna geen vrachtverkeer en het was rustig op de weg. Heen heb ik 150/160 km gereden, gewoon linkerbaan, ik heb voor niemand in mijn rem moeten hangen. Terug 140 km, heb ik heel relaxed gereden. Ik ben niets gevaarlijk tegengekomen en ik snap eigenlijk niet het gevaar van het optrekken van de maximum snelheid naar 130 km, als de omstandigheden en de drukte op de weg het toelaten.

Eigenlijk verbaast me dit bericht een beetje.
Dit weekend zijn er opvallend veel ongelukken gebeurd en is de A12 en de A4 dicht geweest wegens ongevallen.
Met Sinterklaasweekend wordt er natuurlijk een blik opa's en oma's opengetrokken op weg naar hun kleinkinderen, die normaal niet zo veel op de weg meer zitten.

De keren dat ik op zondag of feestdagen in de auto zit vind ik het veel te eng om (te) hard te rijden met al die toch wel "onervaren" bestuurders om me heen. Zit een verschil met dag en nacht als je op een gewone werkdag buiten de spits gaat rijden of op zon- en feestdagen, vind ik.


Daar heb je gelijk in. Zondags zie je in de polder (ik was naar stal) veel grijs/ hoed en sigaar onderweg :D en vooral om zich heen kijkend, genietend van het zondagse ritje ;) . Maar ik rij altijd een stuk over de A29 (max snelheid is daar 120 nu) en daar was het gisteren erg rustig, ik vind het dan heerlijk om even door te rijden.


Verder is alles al tig keer herhaald, ik rij lekker door, maar ondertussen wel goed opletten en goed anticiperen, dat zouden meer mensen moeten doen. :D

Electra63

Berichten: 20008
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:21

Anne_GTI schreef:
Anoniem schreef:
Sorry hoor maar als je aan naderende koplampen niet kunt zien dat een auto wel of niet snel nadert dan hoor je mijns inziens echt niet in het verkeer. Dat is toch wel een elementair iets dat iedereen met een rijbewijs moet kunnen. Daar valt en staat je beslissing mee bij het wisselen van rijstrook op de snelweg. Als je dat tijdens je rijlessen niet goed doet dan slaag je echt niet.


In het donker lijkt dat verrekte 45 km wagentje heel veel op een auto die veel verder weg is door de afstand tussen de lampen en de door de duisternis ontbrekende referentiepunten. Dus ik opteer ook voor een avondklok voor zulke voertuigen buiten de bebouwde kom. :+
Snelweg mogen ze sowieso al niet komen :D


_/-\o_

Het is mode dat jonge mensen met een scooterrijbewijs zo'n 45-km-karretje kopen ipv een scooter of brommer. Ze zitten lekker droog en het haar blijft in model :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:44

Electra63 schreef:
Anne_GTI schreef:

In het donker lijkt dat verrekte 45 km wagentje heel veel op een auto die veel verder weg is door de afstand tussen de lampen en de door de duisternis ontbrekende referentiepunten. Dus ik opteer ook voor een avondklok voor zulke voertuigen buiten de bebouwde kom. :+
Snelweg mogen ze sowieso al niet komen :D


_/-\o_

Het is mode dat jonge mensen met een scooterrijbewijs zo'n 45-km-karretje kopen ipv een scooter of brommer. Ze zitten lekker droog en het haar blijft in model :D


Dan heb je de benidorm-bastards hier nog niet gezien :=
Die knallen gewoon met een 45km autootje de autoweg (100km) op en rijden rustig de eerst beste afslag voorbij om verderop er weer af te gaan daar waar ze zijn moeten. Hebben we gefilmd, ff uploaden :D

Vanmiddag van en naar Enschede in de late middagspits reed iedereen standaard al 140 en harder (120 toegestaan). Heb op een leeg stuk samen met een duitser in een BMW nog ff 160 gedaan. Gisteren stond daar al een flitser en flitsnav gaf geen melding voor vandaag. Iedereen had blijkbaar haast, wilden snel thuis zijn voor pakjesavond <:) :){

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:49

Tsja... Voor de economie is het zo slecht nog niet.

- meer benzineverbruik, dus meer verkoop van brandstof, meer nodig dus wordt duurder
- het wordt aantrekkelijker harder te rijden. Meer snelheidscontroles waarschijnlijk, waarop weer boetes volgen.

Als je het mij vraagt is het gewoon om de spaarpot van de overheid weer op te vullen. Anders zie ik er geen enkel nut van. En ze moeten het toch ergens vandaan halen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:10



Hier het 45 km autootje..... op een 100 km autoweg dus :D
We zijn er verderop weer op gegaan om te zien wat het autootje verder nog ging doen. Ging dus vrolijk verder en pas later er weer af het dorp daar in. Levensgevaarlijk die ouderen :=

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:50

aerdenhout1 schreef:
En om hoeveel verschil gaat het dan? Ik heb al even geprobeerd te googelen, maar kan er niet veel wijs uit!
Hoeveel vrouwen rijden er inverhouding met mannen... in %???

heb daar een heel stuk over, zoek het even op.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:56

Sorry hoor, maar ik zie dat hele autootje niet. Alleen jullie (?) ruitenwissers...

Ik heb niet alles gelezen moet ik bekennen maar toen de snelheid destijds verhoogd werd van 100 naar 120 waren er oeverloze discussies over het milieu, co2 uitstoot e.d. Heb ik iets gemist nu? (Ik word ook al een dagje ouder ;) ).


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:11

flicka schreef:
Sorry hoor, maar ik zie dat hele autootje niet. Alleen jullie (?) ruitenwissers...


Bij 15 sec. als we op de afrit de file inhalen zie je hem in beeld zonder andere auto's.
Ervoor zie je op onze teller dat de file 45 km rijdt, dan de file die dat ding veroorzaakt, dan als we op de uitrit rijden dat autootje.
Helpt mischien als je tussendoor een keer op pauze klikt, kort filmpje en gaat een beetje snel allemaal.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:56

Ok, heb de bolide nu gezien :) Het is niet leuk als je erachter zit maar relatief ongevaarlijk. Iemand tegenkomen die op de verkeerde weghelft rijdt geeft meer brokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:22

flicka schreef:
Ok, heb de bolide nu gezien :) Het is niet leuk als je erachter zit maar relatief ongevaarlijk. Iemand tegenkomen die op de verkeerde weghelft rijdt geeft meer brokken.


Iets terug (niet gefilmd) is een stuk waar je over een viaduct gaat. Als dat 45km-ding daar net over is en er komt er 1 aan rijden met 100 op de teller (wat daar toegestaan is), die even niet echt goed vooruit heeft zitten kijken, ramt die zo snoeihard achterin dat 45km-ding net over de heuvel van het viaduct. Als daarachter nog meer auto's met 100 km/u over die heuvel komen kun je een aardige ravage krijgen. Je kunt niet zien wat er zich afspeelt achter de heuvel van een viaduct.
Wat dat betreft hadden de oude lui geluk dat er achter ze al snel een file vormde omdat het druk was. Een file die achter zo'n viaductheuvel begint is trouwens ook weer levensgevaarlijk voor achterop komend verkeer dat totaal onwetend met 100 km/u aan komt rijden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-11 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:24

Anoniem schreef:
Vanmiddag van en naar Enschede in de late middagspits reed iedereen standaard al 140 en harder (120 toegestaan).

Grappig, dan klopt mijn idee dat er in de spitstijden hárder gereden wordt dus toch.

Ik heb mezelf toevallig vanmiddag rond 13.30u gefilmd op de weg ná het 130 bord op de A16 en had niet echt het idee dat er massal 130 werd gereden en ik er maar gevaarlijk sloom bijtufte, integendeel.*
klik

Idem met de A59 die ik daarna nam.



* op het feit dat ik mijn telefoon in mijn hand had na