jeetje zeg wat een 'kort door de bocht' reacties hier!
Wie van jullie heeft zich ooit echt verdiept in het stierenvechten, in de stier (het ras) en hoe deze dieren leven voordat ze de arena binnengaan? Zie zelfs wikipedia! (zoek op toro bravo)
http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_Fighting_Bull De Spanjaarden vereren de Toro Bravo, het is niet voor niets het symbool van Spanje. Het publiek gaat ook niet kijken naar dierenleed, maar naar het gevecht tussen stier en matador. In hun ogen geven ze de stier een waardige dood, niet met een pistool op het hoofd, maar met de mogelijkheid om te vechten. Nogmaals, in hun ogen, want ik vind de strijd ook niet eerlijk!
Ik kan ook niet tegen dierenleed en zeker niet als het onnodig en voor menselijk vermaak is!
Maar kom op zeg dit is lekker struisvogelpolitiek! Weet jij wat voor leven je biefstuk/kippenpootje/rollade had voordat hij op jouw bord kwam? Dat willen we dan met zijn allen niet zien, daar zijn we blind voor.
Daarbij komt dat met de dood van één stier duizenden anderen kunnen leven zoals geen enkele koe in Nederland ooit maar een dag in zijn/haar leven zal doorbrengen.
Voor degene die all biologisch/vrije uitloop etc kopen, top! Jullie hebben recht van spreken. Maar voor de rest vind ik de reacties hypocriet en heel erg hard! met zulke opmerkingen ben je zelf niet beter dan de matador! (die overigens meer respect voor de stier heeft dan velen van ons voor onze paarden zullen hebben)