Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:59

retivi schreef:
Je leest mijn eerste zin niet :n
Nogmaals IK BEN NIET VOOR STIERENVECHTEN! Ik vind het gewoon heel hard om dit iemand toe te wensen en hypocriet omdat ze het zo erg vinden wat deze stier overkomt (vind ik ook!), maar ondertussen wel genieten van een hamburger wat komt van een dier wat het veel minder goed, maar wel een snelle dood, heeft gehad.
Een betere wereld voor dieren begint bij jezelf, voordat je naar anderen gaat wijzen!

Nee, dat snap ik.. Maar het probleem is dat onze dieren het echt niet verschrikkelijk slecht hebben hoor..
Stierenvechten heeft geen nut, behalve vermaak.. Onze koeien hebben wel nut, nl de vleesindustrie en het leer.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:05

hulde aan de stier.
alleen zo'n verwonding nee dat gun je niet, net zo min de stier met allemaal pijlen in zijn lichaam.
eigenlijk heeft hij een pijl tegen 7 andere pijlen gehad.
alleen was stier zijn pijl iets dikker.
tja de lichaam van die vent iets dunder.
zo als gezegde is, boontje om zijn loontje.
geen medelijden, je weet de ricico van deze vak.
kan 9 van de 10 keer goed gaan.
en deze 10de keer zeg maar, is het hem fout afgelopen.
tja voor de stieren loopt het ALTIJD verkeerd af.

Citaat:
H_Nalanta: Stierenvechten heeft geen nut, behalve vermaak.. Onze koeien hebben wel nut, nl de vleesindustrie en het leer.

helemaal mee eens, en de koeien hier hebben het beter, en worden beter behandeld.
en als ze afgemaakt worden, worden ze niet pijnlijk afgemaakt zo als bij de stieren gevecht.

Kieffer

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:08

Bah, ik vind het maar een schandalige bezigheid en ik snap echt niet dat er mensen zijn die stierenvechten vermakelijk vinden. Ik vind het afschuwelijk :(

Vreselijk voor de matador dat hij zo verwond is, maar dat zijn de risico's van het vak zullen we maar zeggen...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:10

Ik kan er geen begrip voor hebben dat het hun cultuur is, niet in de tijd waar we nu in leven. :n
Er werden een paar jaar terug ook nog levende bokken van de kerktoren gegooid om de duivel uit te drijven.
Dat is nu verboden en gooien ze met dode bokken, wel beter natuurlijk maar ben flabbergasted dat ze daar in Spanje nog zo achterlopen.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:13

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:16

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:18

Wow dat oog! En dan gewoon door willen gaan. ;( Zal wel gunstiger uitpakken voor de stier als je tegenstander geen diepte meer ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:19

Jis_ schreef:
Wow dat oog! En dan gewoon door willen gaan. ;( Zal wel gunstiger uitpakken voor de stier als je tegenstander geen diepte meer ziet.

Ja dat wilde ik net zeggen :=

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:21

hij heeft er nog niets van geleerd ook...de sukkel...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:24

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:25

Het doet mij denken aan harvey dent uit Batman.. Stier rukt zijn gezicht gewoon aan flarden!!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:32

Jak! idd dat oog! wordt er een beetje misselijk van...

Hadden ze nou maar de stier weer op de campo gezet(nadat zijn wonden waren behandeld).. Hij heeft gewonnen!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:40

Zijn speciale chirurgen die stierenhoornwonden behandelen meestal zijn het wonden in benen en slagaders die gestopt moeten worden met bloeden daarom overlijden er niet zoveel stierenvechters als vroeger.
Dit jaar in dorpsfeesten zijn er best veel mensen overleden er is 1 stier die heet Raton (muis) die al verschillende mensen heeft doodgestoken op feesten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:50

Wat een vieze foto's in de link, maar eerlijk gezegd vind ik de laatste foto (waar hij de stier gaat steken) al even gruwelijk als de verwondingen foto's. Zijn er nog met dat gevoel?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:00

jus schreef:
Zijn speciale chirurgen die stierenhoornwonden behandelen meestal zijn het wonden in benen en slagaders die gestopt moeten worden met bloeden daarom overlijden er niet zoveel stierenvechters als vroeger.
Dit jaar in dorpsfeesten zijn er best veel mensen overleden er is 1 stier die heet Raton (muis) die al verschillende mensen heeft doodgestoken op feesten.

Een echt feestbeest dus :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:03

Jis_ schreef:
Ik kan er geen begrip voor hebben dat het hun cultuur is, niet in de tijd waar we nu in leven. :n
Er werden een paar jaar terug ook nog levende bokken van de kerktoren gegooid om de duivel uit te drijven.
Dat is nu verboden en gooien ze met dode bokken, wel beter natuurlijk maar ben flabbergasted dat ze daar in Spanje nog zo achterlopen.

Wat zijn mensen ook raar eigenlijk

sowieso cultuur en geloof brengen rare rituelen met zich mee, maar daar kritisch over zijn mag vaak niet. Goed dat er paal en perk wordt gesteld aan (dieren)welzijn

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:25

retivi schreef:
jeetje zeg wat een 'kort door de bocht' reacties hier! :r
Wie van jullie heeft zich ooit echt verdiept in het stierenvechten, in de stier (het ras) en hoe deze dieren leven voordat ze de arena binnengaan? Zie zelfs wikipedia! (zoek op toro bravo) http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_Fighting_Bull
De Spanjaarden vereren de Toro Bravo, het is niet voor niets het symbool van Spanje. Het publiek gaat ook niet kijken naar dierenleed, maar naar het gevecht tussen stier en matador. In hun ogen geven ze de stier een waardige dood, niet met een pistool op het hoofd, maar met de mogelijkheid om te vechten. Nogmaals, in hun ogen, want ik vind de strijd ook niet eerlijk!
Ik kan ook niet tegen dierenleed en zeker niet als het onnodig en voor menselijk vermaak is!
Maar kom op zeg dit is lekker struisvogelpolitiek! Weet jij wat voor leven je biefstuk/kippenpootje/rollade had voordat hij op jouw bord kwam? Dat willen we dan met zijn allen niet zien, daar zijn we blind voor. :n
Daarbij komt dat met de dood van één stier duizenden anderen kunnen leven zoals geen enkele koe in Nederland ooit maar een dag in zijn/haar leven zal doorbrengen.

Voor degene die all biologisch/vrije uitloop etc kopen, top! Jullie hebben recht van spreken. Maar voor de rest vind ik de reacties hypocriet en heel erg hard! met zulke opmerkingen ben je zelf niet beter dan de matador! (die overigens meer respect voor de stier heeft dan velen van ons voor onze paarden zullen hebben)

Pff kan je het niet gewoon allebei erg vinden? Nu lijkt het weer zo dat ik niks mag zeggen als ik niet help met het tegenhouden en minstens biologisch eet of vegatarisch ben. Ik mag het leuk vinden dat die gozer verwond is omdat ik de strijd heel oneerlijk vind,
''een waardige dood'' geven is gewoon bullshit, dit is gewoon dierenleed klaar.
Ik eet biologisch vlees, maar ook al was dat niet zo, dat vind ik toch heel wat anders.

Die fotos zijn wel héél erg schokkend zeg.. :\
Het is zoiets wat beschreven word als cultuur en waar je dan maar respect voor moet hebben ofzo.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:41

Colway schreef:
Jis_ schreef:

Wat zijn mensen ook raar eigenlijk

sowieso cultuur en geloof brengen rare rituelen met zich mee, maar daar kritisch over zijn mag vaak niet. Goed dat er paal en perk wordt gesteld aan (dieren)welzijn

Ja heel raar.
Iemand in die streek heeft vroeger lopen verkondigen, uit zijn duim gezogen, dat je bij het gooien van een bok van de kerktoren en duivel uit drijft, hoe kom je er op! :roll: maar goed mensen zijn goedgelovig, wat heel handig was voor de piepo's van de kerk, laten die mensen die het nu nog doen vooral niet eens gaan stilstaan bij het feit dat dat grote lariekoek is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:48

Vaak hebben dat soort gebruiken een voorchristelijke oorsprong en is er later een christelijk sausje overgegoten, dus dat verhaal met die kerktoren, kat en duivel heeft waarschijnlijk een nog veel oudere oorsprong. Hier in NL hadden we vroeger ook "leuk" volksvermaak: het katknuppelen, paling/ganzentrekken en het onschuldiger zwientjetikken, dat laatste bestaat nog en daar valt de dierenbescherming nogal eens over.

In Ieper gooide men ooit levende katten van de toren, nu zijn het nepkatjes.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:52

bah die laatste foto's zijn smerig maar ergens schreeuwt er in mijn net goed voor die matador...dan zie ik liever dat een dier de pin in ze kop krijgt dat hij in 1 keer dood is dan op een gegeven moment dood neervallen omdat hij geen adem meer kan halen omdat ze longen vol zitten met bloed door al die pinnen in ze rug...

ik vind het eerlijk gezegd vreselijk voor die stier dat hij zo aan ze dood heeft moeten komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:58

NeverGiveUp schreef:
Het is zoiets wat beschreven word als cultuur en waar je dan maar respect voor moet hebben ofzo.

Niemand in dit hele topic van 25 pagina's heeft ook maar 1x gezegd dat men respect moet hebben voor stierenvechten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:59

Zoolgangster schreef:
Vaak hebben dat soort gebruiken een voorchristelijke oorsprong en is er later een christelijk sausje overgegoten, dus dat verhaal met die kerktoren, kat en duivel heeft waarschijnlijk een nog veel oudere oorsprong. Hier in NL hadden we vroeger ook "leuk" volksvermaak: het katknuppelen, paling/ganzentrekken en het onschuldiger zwientjetikken, dat laatste bestaat nog en daar valt de dierenbescherming nogal eens over.

In Ieper gooide men ooit levende katten van de toren, nu zijn het nepkatjes.

Godzijdank al een stukje verder ontwikkeld dan onze zuidelijke buren.

Edit: wat dat betreft dan hè. :D
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 11-10-11 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:59

volbloedfan schreef:
YEAAAAAAAAAAAAAA *\o/*
GE-WEL-DIG om te zien hoe zo'n klootzak verwond is!
Ik vind dat deze heel tak van sport afgeschaft moet worden!
Degene die het dan wel doen direct doodstraf inclusief alle mensen die toe kijken in de arena!
Wedden dat het zo gebeurt is!

Dus je wil iets af laten schaffen door precies hetzelfde te doen? Iemand die geen kans heeft in een arena laten vechten en de rest van de wereld toe laten kijken hoe hij dood gemarteld wordt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:06

Hoeveel verdient zo een matador eigenlijk?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:08

lesilla schreef:
Hoeveel verdient zo een matador eigenlijk?

Hoort eigenlijk niks te verdienen in mijn ogen, behalve een pak slaag ;)

Nee, ik zou het echt niet weten, maar om dieren te mishandelen en dan betaald te krijgen daarvoor......gaat me eerlijk gezegd te ver.....