Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:02

Lauren_ schreef:
En hoe zit het dan met de sociale voorzieningen en een burka. Vinden de linksen dan ook dat je een uitkering mag trekken als je door je burka nergens wordt aangenomen?

Nee. Ben ik nu geen "linkse" meer?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:03

_San87_ schreef:
suuzepuus schreef:
Als ik op vakantie ga naar Jordanie wordt er van mij verwacht dat ik geen blote armen en benen heb, zeker niet tijdens het beozken van de bezienswaardigheden. Ik pas me aan en andere toeristen doen dat ook. Het zijn nou eenmaal hun regels en wij horen daar respect voor te tonen.
In Nederland worden geen burka's gedragen. Mocht je dat wel willen ben je niet welkom dikke vette punt

Maar in Nederland zijn (of waren iig) we wel zo openminded om andere geloven en ideeën toe te laten :).

nou... we hebben daar weinig over te zeggen dnek ik. Nederland moet ook zijn tradities in ere houden vind ik. En van mij hoeft het niet meer moslim land te worden dan het al is. andere geloven zijn prima maar dan binnenshuis. Ik vind het echt belachelijk dat er zo ontzettend veel moskeeen in Nederland staan
. Wil/ kun/ mag je dat niet dan hoor je hier naar mijn idee niet.

Krips

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:06

Lauren_
Je laatste post siert je niet. Dat lijkt me niet de juiste manier om een discussie te voeren? Het generaliseerde gebruik van linksen ook niet. Op die manier heb ik daar geen zin in.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:12

Nu kun je dus heerlijk je handje onder je burka ophouden en nooit ergens aangenomen worden. Asociaal, je niet aan willen passen maar wel op diezelfde gemeenschap teren.

Dat gemekker over linksen, ik ben rechts hoor, niks mis mee. En ja links heeft nogal de neiging alles te willen tolereren maar als er kritische vragn gesteld worden gaan ze wijzen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:15

Lauren_ schreef:
Nu kun je dus heerlijk je handje onder je burka ophouden en nooit ergens aangenomen worden. Asociaal, je niet aan willen passen maar wel op diezelfde gemeenschap teren.

Heb je daar cijfers over, of is dat weer gefantaseer om dezelfde bevolkingsgroep zwart te maken???

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:17

In Utrecht is in juni gesteld dat de burka uit moet en er anders gekort wordt. Dus nog steeds gemeenschapsgeld ontvangen. Maar dus enkel in Utrecht van mij mogen ze bij burka de gehele uitkering stoppen. Asociaal is en blijft het.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:22

Moderatoropmerking:
Inmiddels is het topic 24 uur op slot geweest en zijn we nog aan het kijken naar bepaalde berichten als het aankomt op het aanspreken en/of uitdelen van sancties.
Menig van de deelnemers aan dit topic hebben zelf ook wel een vermoeden dat de wijze waarop de discussie gevoerd werd absoluut niet de bedoeling is. De persoonlijke aanvallen, generaliseringen en offtopic berichten vliegen om je oren.

Het topic gaat bij deze weer open, maar wanneer het op dezelfde wijze verder gaat of weer opnieuw begint na verloop van tijd, gaat het definitief op slot, wat enorm zonde zou zijn, want het is wel een actueel onderwerp.

Daarom nogmaals een verzoek, voer een discussie gebaseerd op je eigen mening en bijbehorende argumenten. Gebruik enkel statistieken als die gebaseerd zijn op onderzoek en/of bewijsbaar zijn en houdt het respectvol. We zijn (doorgaans) allemaal volwassen mensen en mijn inziens kan een ieder zich zo gedragen ;) Mijn dank!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:24

Ik ben het hier opzich wel mee eens.
Tuurlijk vind ik dat mensen zich mogen uiten zoals ze zijn..
Maar iedereen moet zich toch ook kunnen legitimeren?
dat kan niet als je je helemaal inpakt..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:31

Lauren_ schreef:
In Utrecht is in juni gesteld dat de burka uit moet en er anders gekort wordt. Dus nog steeds gemeenschapsgeld ontvangen. Maar dus enkel in Utrecht van mij mogen ze bij burka de gehele uitkering stoppen. Asociaal is en blijft het.

Wat heeft asociaal daarmee te maken? Je kan ook zeggen: ik vind het terecht dat zij geen uitkering ontvangen.

Ik zou eerst wel eens willen zien of de moslima's met burka een uitkering ontvangen? En welke dan?
Ik denk eerder, net als de streng-gereformeerden, dat zij uit overtuiging thuis blijven om voor het huishouden, man en kinderen te zorgen en dus als gehuwde met partner helemaal geen recht hebben op een uitkering, maar onderhouden worden door hun man (met wel of geen baan/uitkering).

Er zijn natuurlijk wel meer Nederlanders die door hun uiterlijk/overtuiging geen baan kunnen vinden, wil jij dan dat die ook geen recht hebben op een uitkering?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:30

Lauren_ schreef:
Wellicht kun je antwoord geven. Is het geoorloofd om een uitkering te trekken omdat je door je burka geen baan vind? Zo moeilijk is dat antwoord toch niet Sarabande?

:D Er zijn bij ons continue vacatures, daar mogen ook mensen in een burka op solliciteren. En als ze een fijne telefoonstem hebben, goed nederlands spreken en zich een weg kunnen banen in alle systemen en regels worden ze gewoon aangenomen. En daar kan jij aan de telefoon helemaal niet aan zien dat ze met burka aan zit. En als ik daar als pipi langkous zit met carnaval heb je daar ook geen weet van.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:33

Maar ik zit toch wel met een dilemma; mag je nu met carnaval wel of geen burka aan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:33

Anne_GTI schreef:
Maar ik zit toch wel met een dilemma; mag je nu met carnaval wel of geen burka aan?

Probeer het uit :7.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:35

_San87_ schreef:
Anne_GTI schreef:

:') Ben ertoe in staat hoor. Het lijkt me alleen wat lastig drinken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:35

Je kan het wel proberen, er is toch een rijke islamitische Fransman, die de boetes betaalt :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:42

Volgens mij is daar een verbod op met zelfs boetes...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:46

Ach, je kan het risico wel nemen. Ik neem aan, dat de politie wel belangrijker zaken te doen heeft. Zoals bijv. de relschoppers van zaterdagavond bij de Kuip in Rotterdam oppakken. En zo kan ik nog wel een lijstje met prioriteiten opstellen hoor voor de politie. Lijkt me nuttiger, dan vrouwtjes in een lange jurk te beboeten.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:47

Gracezellaa schreef:
Ik heb dit even gekopieerd uit een interview dat ik voor school gehouden heb. T is met een islamitische Jordaanse man. Hij is een gids en heeft veel gestudeerd.

Citaat:
Als het gezicht niet bedekt hoeft te worden, waarom zijn er dan ook vrouwen die een Burqa dragen?

Ik denk dat je hier een Niqaab bedoeld. In Nederland worden veel termen gebruikt die eigenlijk onjuist zijn. Ik heb tijdens mijn studie onderzoek gedaan naar dit onderwerp. Ik heb binnen mijn familie aan vrouwen gevraagd waarom ze een Niqaab dragen. Het antwoord dat ik vaak kreeg was dat dit in de Koran stond. Toen ik ze uitgelegd heb dat dit er dus niet in staat, zeiden ze dat ze op deze manier meer kans hebben om in het paradijs te komen. Ook dit is onzin, nergens staat beschreven dat mensen een ticket naar het paradijs kunnen verdienen door extra goed te leven. Uiteindelijk bleek dat deze vrouwen een Niqaab van hun mannen moeten dragen, omdat hun mannen niet wilden dat andere mannen naar hun vrouwen kijken. De vrouwen moeten dus een Niqaab dragen, omdat hun mannen jaloers zijn.

Ik vind dit persoonlijk wel een heel interessant citaat.
Omdat er inderdaad in de koran niet staat dat vrouwen een hoofddoek of boerka moeten dragen.
Er staat wel in dat vrouwen EN mannen hun lichaam moeten bedekken.. met andere woorden niet in je naakie gaan rond lopen.

veel moslims willen dit niet geloven.. maar het probleem is dan denk ik ook dat ze de koran alleen in het arabisch mogen lezen.. een zowat dode taal die veel niet begrijpen.

Ik heb er alle respect voor dat een vrouw haar lichaam wil bedekken voor eventuele onbedoelde sexuele opwinding van een man.. als ik dit zo netjes zeg.
Maar persoonlijk snap ik niet wat er zo sexueel opwindend is aan een gezicht en haar.. dat vind ik persoonlijk een stap te ver.

en wat andere inderdaad ook al zeiden in dit topic.. iedereen kan onder zo'n burqa verschuilt zitten.. dus je hebt eigenlijk geen indentiteit.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:48

Joanne1987 schreef:
Volgens mij is daar een verbod op met zelfs boetes...

Carnavalskostuums zijn juist specifiek genoemd in het wetvoorstel dat het daarvoor niet zou gelden. Dus mijn conclusie is dat de Burka met Carnaval gewoon mag.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:01

Volgens mij was er serieus een verbod voor uit gegaan, net als voor 'terrorist'

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:03

Grace,
Het zal mij een worst wezen of het wel of niet in de Koran staat. Die 180 vrouwen willen zo'n ding dragen, er is nog nergens bewezen dat zij een misdaad plegen, dus laat die dames lekker. Totaal onbelangrijke maatregel, naar mijn mening heeft de politiek en politie wel andere, belangrijkere dingen te doen.
Ik las dat de PVV blij was met dit begin van de de-islamisering, ik heb liever dat de PVV iets doet aan de bezuinigingen in de zorg of aan het oprekken van de pensioengerechtigde leeftijd.
Kwestie van prioriteiten stellen naar mijn mening.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:03

Anne_GTI schreef:
_San87_ schreef:

:') Ben ertoe in staat hoor. Het lijkt me alleen wat lastig drinken.

Klein gaatje voor een rietje bij je mond maken. Problem solved.

Ik zou me meer zorgen maken wanneer je moet plassen :+.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:04

San87,
Je laat het gewoon lopen. Je kan gewoon naakt onder zo'n Burka, lekker luchtig

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:05

Gewoon een emmer eronder zetten. :+
Bier met een rietje! Weet je wel hoe dat werkt??? :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:10

Electra63 schreef:
San87,
Je laat het gewoon lopen. Je kan gewoon naakt onder zo'n Burka, lekker luchtig

Oh, gewoon naakt eronder? * Denkt verrassinkje uit voor vriendlief*. :').

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:11

Anne_GTI schreef:
Gewoon een emmer eronder zetten. :+
Bier met een rietje! Weet je wel hoe dat werkt??? :+

Nee, ik kan al niet tegen alcohol als ik het gewoon uit een glas drink, laat staan met een rietje.
Emmer lijkt me wel een beetje moeilijk lopen. ;)