Lauren_ schreef:En hoe zit het dan met de sociale voorzieningen en een burka. Vinden de linksen dan ook dat je een uitkering mag trekken als je door je burka nergens wordt aangenomen?
Nee. Ben ik nu geen "linkse" meer?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:suuzepuus schreef:Als ik op vakantie ga naar Jordanie wordt er van mij verwacht dat ik geen blote armen en benen heb, zeker niet tijdens het beozken van de bezienswaardigheden. Ik pas me aan en andere toeristen doen dat ook. Het zijn nou eenmaal hun regels en wij horen daar respect voor te tonen.
In Nederland worden geen burka's gedragen. Mocht je dat wel willen ben je niet welkom dikke vette punt
Maar in Nederland zijn (of waren iig) we wel zo openminded om andere geloven en ideeën toe te laten.
Lauren_ schreef:In Utrecht is in juni gesteld dat de burka uit moet en er anders gekort wordt. Dus nog steeds gemeenschapsgeld ontvangen. Maar dus enkel in Utrecht van mij mogen ze bij burka de gehele uitkering stoppen. Asociaal is en blijft het.
Lauren_ schreef:Wellicht kun je antwoord geven. Is het geoorloofd om een uitkering te trekken omdat je door je burka geen baan vind? Zo moeilijk is dat antwoord toch niet Sarabande?
Gracezellaa schreef:Ik heb dit even gekopieerd uit een interview dat ik voor school gehouden heb. T is met een islamitische Jordaanse man. Hij is een gids en heeft veel gestudeerd.Citaat:Als het gezicht niet bedekt hoeft te worden, waarom zijn er dan ook vrouwen die een Burqa dragen?
Ik denk dat je hier een Niqaab bedoeld. In Nederland worden veel termen gebruikt die eigenlijk onjuist zijn. Ik heb tijdens mijn studie onderzoek gedaan naar dit onderwerp. Ik heb binnen mijn familie aan vrouwen gevraagd waarom ze een Niqaab dragen. Het antwoord dat ik vaak kreeg was dat dit in de Koran stond. Toen ik ze uitgelegd heb dat dit er dus niet in staat, zeiden ze dat ze op deze manier meer kans hebben om in het paradijs te komen. Ook dit is onzin, nergens staat beschreven dat mensen een ticket naar het paradijs kunnen verdienen door extra goed te leven. Uiteindelijk bleek dat deze vrouwen een Niqaab van hun mannen moeten dragen, omdat hun mannen niet wilden dat andere mannen naar hun vrouwen kijken. De vrouwen moeten dus een Niqaab dragen, omdat hun mannen jaloers zijn.