Eline schreef:Ik denk dat ik sowieso nooit meer hetzelfde naar een festivaltent zal kijken...
Ik ook niet.
Normaal op een festival in zo'n tent kijk ik al altijd wel een paar keer naar boven en vraag me af: wat als dat toch ineens instort...
Yasmine schreef:Ze geven gelukkig geen namen vrij van de dodelijke slachtoffers. Hoe respectloos om daar naar te vragen...
1 slachtoffer op de camping, de anderen aan de chateau en de boiler room/dance stage.
Ik heb de namen wel op een Facebook-pagina met steunbetuigingen zien staan.
Cyntje schreef:Wat ik me gisteren wel afvroeg... zulk extreem weer lijkt alleen maar erger te worden of niet?
Kan me niet heugen dat er in mijn jeugd ook vaak zo'n extreem was

Dat komt toch door de opwarming van de aarde? Dacht ik tenminste... Daardoor krijg je ook extremere seizoenen volgens mij, dus hete zomers (al viel dat nogal mee dit jaar
) en koude winters.
Yasmine schreef:Citaat:
Wie was er toen op het moment eigenlijk aan het optreden? Zijn die veilig weggeraakt?
Skunk Anansie, die zijn ook midden in hun set moeten gaan lopen. Die muzikanten lopen natuurlijk héél veel kans op elektrocutie, zo zijn er al enkele muzikanten gestorven op openluchtfestivals tijdens stortbuien...
http://www.youtube.com/watch?v=9w3ZsAb5ikA
Je hoort haar ook steeds zeggen: "what the fiets is going on?!" Die storm is ook echt zo bizar. Krijg echt kippenvel van de beelden.
Ayasha schreef:Een vriendin die daar was heeft nu op FB "Ik snap het niet.... Ik zag je nog en toen was je ineens weg en nu kom je nooit meer terug"

Maar ze wil niet praten dus ik weet niet wat er precies gebeurt is... Ik hoop dat ze snel rust vindt.
Wat erg. 
Olikea schreef:Wij zijn ook weer thuis.. wat een nachtmerrie was dat zeg.
Wij stonden in de chateau toen die openscheurde en omviel.. Het leek wel een slechte film.
Iedereen gillen, rennen, paniek..
Gelukkig heb ik mijn man zijn hand kunnen pakken, en zijn we bij elkaar gebleven..
Ik zag iemand vallen, die werd helemaal ondergelopen.. dus we zijn daarheen gerend.. een geluk.. want ondertussen is de tent om ons heen ingestort.. We zaten echt maar 2 meter van een grote gevallen stalen constructie af..
We zijn bij die man gebleven tot hij afgevoerd werd door de ambulance, en toen hebben ze ons er ook uit gehaald..
Ik besef het allemaal nog niet.. als ik de youtube beelden en foto's zie..
Wij hebben heel veel geluk dat we hier goed vanaf gekomen zijn.
Een van onze vrienden is daar wel geraakt door een balk, maar die was met een paar hechtingen en een hersenschudding gelukkig klaar..
Wat heftig zeg... respect voor jullie! Weet je nog hoe het met die man is afgelopen? 
Tieneke schreef:Daarnet met moeder gebeld, die was m'n zus naar het werk doen en is weer bezig met mensen te transporteren naar het station

Olikea schreef:Ik vind het echt super hoe de mensen in hasselt en kiewit ons hielpen.. je kon overal terecht voor een warme douche en een bak koffie.. Je kon ook gewoon bij mensen slapen..
Thumbs up voor jullie..
Dat vind ik echt supermooi om te horen. Word daar echt emotioneel van!