Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:33

xx_Horsiex schreef:
Hoe kun je het in hemelsaam hebben over veroordelen van de dader? Hoe durf je zelfs maar begrip te hebben voor die gestoorde gek? Psychose of niet, er zijn nu mensen aan het rouwen om hun overleden dierbaren en hier praten er mensen over twee kanten van het verhaal?! Echt, hoe durf je...

x2

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:34

Lekker boeiend of ie bij zn volle verstand was of in een psychose...

Hij was gestoord, dat staat vast en het belangrijkste zijn nu de slachtoffers en de nabestaande van de overledenen

Miepie77

Hij had 3 wapens zeggen ze op de persconferentie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

xx_Horsiex schreef:
Hoe kun je het in hemelsaam hebben over veroordelen van de dader? Hoe durf je zelfs maar begrip te hebben voor die gestoorde gek? Psychose of niet, er zijn nu mensen aan het rouwen om hun overleden dierbaren en hier praten er mensen over twee kanten van het verhaal?! Echt, hoe durf je...

:? misschien even teruglezen en de dingen niet uit context nemen.
Niemand heeft het hier over begrip hebben voor de daden of de dader zelf.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:35

Ik doe ook een ''zorgende'' opleiding (geestelijke kant), en zodoende weet ik ook praktisch zeker dat er meer speelde bij die man.

Dit vind ik net zoals anderen hier ontzettend interessant om over na te denken, maar mijn gedachten gaan nu uit naar de mensen die van het leven beroofd zijn, het kleine kindje wat geen ouders meer heeft, de zwaargewonden en nabestaanden. Niet naar de man die al deze ellende veroorzaakt heeft, hoe ellendig zijn leven ook heeft mogen zijn.

Leuk om erover na te denken, maar niet nu.. De dader mag dan ook bij de slachtoffers horen, maar hij is óók de dader en dat vind ik op dit moment even meer zeggen dan zijn eventuele geestelijke gesteldheid.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:36

xx_Horsiex schreef:

wil je alsjeblieft alles goed lezen voordat je nu dingen gaat roepen die compleet niet van toepassing zijn hierop?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:36

KoudbloedKim schreef:
Ligt het nou aan mij of is die persconferentie al geweest in die 2 minuten?
Gaat toch om NED1?

ik heb het ook ff gemist hoor :?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:39

fuego3 schreef:
KoudbloedKim schreef:
Ligt het nou aan mij of is die persconferentie al geweest in die 2 minuten?
Gaat toch om NED1?

ik heb het ook ff gemist hoor :?

was erg kort...

Ik wacht meer informatie af, hopelijk word vandaag de lijst met slachtoffers bekend gemaakt ;( kende mensen in alphen, ga niet echt meer met ze om, maar je blijft er aan denken... ook vooral dat al die kinderen het hebben moeten zien en meemaken :(

damesschoen

damesschoen schreef:
Update 20:27 De persconferentie is afgelopen. De belangrijkste nieuwe feiten: Ten eerste de afscheidsbrief. De vraag is nu wat daar in staat. Dat, zo belooft de officier van Justitie Nooy, zal zo spoedig mogelijk bekend worden gemaakt. Ten tweede de bevestiging van eerder nieuws van NRC Handelsblad dat de dader lid was van een schietvereniging. Hij had voor vijf wapens een vergunning en bezat er drie. Nog niet bekend is of hij een van die wapens gebruikt heeft bij het bloedbad vandaag. Ten derde het ontkrachten van het gerucht dat zijn moeder zou zijn omgekomen bij de schietpartij.

Update 20:24 Over de inhoud van de gevonden afscheidsbrief kan nog niets gezegd worden.

Update 20:23 Op dit moment worden tientallen getuigen gehoord. Eerder al een groot aantal getuigen gehoord. Politiewoordvoerder vraagt mensen die foto- of videomateriaal hebben zich te melden op http://www.nationale-recherce.nl.

Update 20:20 Niets te zeggen over slachtoffers nog. Ook niet of het over mannen, vrouwen of kinderen gaat.

Update 20:18 Over de dader zegt hoofdofficier van Justitie Kitty Nooy: De dader is een 24-jarige autochtone Alphenaar. Hij woonde bij zijn vader. Hij is geen ex-militair.

In de woning van de moeder van de dader is een afscheidsbrief gevonden. De man had vergunning voor vijf wapens, lid van schietvereniging. Hij had er drie in bezit. Voor het wc stond zijn auto, waarin een briefje is aangetroffen waarop stond dat in drie ander winkelcentra explosieven zouden liggen, vandaar dat die meteen zijn ontruimd.

De dader had overigens geen historie met explosieven. Op dit moment wordt zijn huis onderzocht. De officier ontkracht de geruchten dat zijn ouders gewond of gedood zouden zijn.

Update 20:17 Over het eventueel beëindigen van het onderzoek wordt, zo is het streven, rond 21:00 uur meer bekend gemaakt.

Update 20:16 Bij de persconferentie blijkt het dodental te blijven staan op zeven, inclusief de dader, op dit moment.

Ik zal me zelf even quoten. Dit is er wat er op http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/09/mee ... n-de-rijn/ stond

Miepie77

JuliaMaria schreef:
Ik doe ook een ''zorgende'' opleiding (geestelijke kant), en zodoende weet ik ook praktisch zeker dat er meer speelde bij die man.

Dit vind ik net zoals anderen hier ontzettend interessant om over na te denken, maar mijn gedachten gaan nu uit naar de mensen die van het leven beroofd zijn, het kleine kindje wat geen ouders meer heeft, de zwaargewonden en nabestaanden. Niet naar de man die al deze ellende veroorzaakt heeft, hoe ellendig zijn leven ook heeft mogen zijn.

Leuk om erover na te denken, maar niet nu.. De dader mag dan ook bij de slachtoffers horen, maar hij is óók de dader en dat vind ik op dit moment even meer zeggen dan zijn eventuele geestelijke gesteldheid.

mensen zijn bezig met het waarom, dan krijg je deze discussie automatisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:40

Fuego3; apart..

xx_Horsiex schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze reactie ook heel goed snap.
Terwijl ik ook nog achter mijn vorige berichtjes sta.

Ik denk dat dit zo hoort bij een drama als dit.
Dat je heen en weer geslingerd wordt door emoties.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:41

Verschrikkelijk wat er is gebeurd vanmiddag in Alphen aan de Rijn!!

Een vriend van mijn broertje heeft vorige maand zelfmoord gepleegd door voor een vrachtwagen
te springen, en dit was al zo heel erg onwerkelijk, mede doordat het ook zo dichtbij ons stond..

Maar dit, zelfmoord, en dan uiteindelijk nog vele andere mensen om het leven brengen
plus vele gewonden veroorzaken.. Er zijn gewoon geen woorden voor!!!

Heel veel sterkte voor alle nabestaanden van de slachtoffers en natuurlijk ook aan de mensen
die dit trieste gebeuren allemaal helaas hebben meegemaakt vanmiddag..

(een oudvriendinnetje van mij woont in Alphen aan de Rijn, heb haar gesmst maar nog niks gehoord,
hoop dat ik zo snel een smsje van haar krijg en te horen krijg dat alles met hun goed is)

Kido

Miepie77 schreef:

En vijf verguningen....

Miepie77

DDW1190

Bah wat een verschrikkelijk 'nieuws' zeg!

liberty22

nou hoop het ook @ ilona

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:42

ik kan maar 1 ding zeggen HET IS EEN BIZARRE WERELD?????????TOCH.

liberty22

Kido schreef:
Miepie77 schreef:

En vijf verguningen....

soms denk ik nederland is gek , want er is toch ook al bekend gemaakt dat hij een bekende was van justitie?

ik snap dan dat van die vergunningen niet.

Kido

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:43

hennyvanamon schreef:
ik kan maar 1 ding zeggen HET IS EEN BIZARRE WERELD?????????TOCH.

heb je helemaal gelijk in, het zijn gelukkig wel incidenten, de meeste mensen zijn heel normaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:44

Sommige schietverenigingen hanteren een bewijs van goed gedrag, zouden ze overal moeten doen... Maar dat wil dit soort incidenten nog niet tegenhouden.

Jess1989

liberty22 schreef:

Het kan zijn dat ie ná het afgeven van de vergunningen met justitie in aanraking is gekomen :j

damesschoen

liberty22 schreef:
soms denk ik nederland is gek , want er is toch ook al bekend gemaakt dat hij een bekende was van justitie?

Wat ze vertelden was dat hij toen hij 16 was in aanraking is geweest met justitie voor verboden wapen bezit. Als jij na een aantal jaren niks meer hebt gedaan kan je een bewijs van goed gedrag aanvragen en kan/mag je alles weer doen

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:45

damesschoen schreef:
liberty22 schreef:

Wat ze vertelden was dat hij toen hij 16 was in aanraking is geweest met justitie voor verboden wapen bezit. Als jij na een aantal jaren niks meer hebt gedaan kan je een bewijs van goed gedrag aanvragen en kan/mag je alles weer doen

ok dat wist ik niet

damesschoen

Re: Alphen a/d rijn.Zelfmoord in overvolle winkelcentrum 4 doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:46

Update 20:39 Het Openbaar Ministerie bevestigt dat de dader Tristan van der V. is.