Tsunami treft Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:49

Wat een troep neemt de zee nu mee! Japan was tog zo technische land? Waar alle dingen worden gemaakt? Dan zal dit ook flink verminderen. En zullen de prijze omhoog gaan...

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:49

Sancha schreef:
Nu maar hopen dat de kerncentrale niet ontploft, of half japan is van de kaart...

idd... :\ Je zou er nu maar zitten als Nederlander.. :\
Ik zat hem net ook te schijten, wonen vlakbij BASF en hoor ineens een vreem geluid buiten.. aanstellerd :')

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:50

desty schreef:
maarja, dat gebeurt dus bij ontploffing..

door die brand kan het pantser beschadigd worden en dan komt het in de lucht, hoeft niet te ontploffen

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:51

Nou ja, een Tsunami gebeurd ook niet zo snel :P Rampen en kerncentrales vind ik altijd eng, helemaal als die kerncentrale in vuur en vlam staat!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:51

nee ik zeg ook niet dat het percee alleen door ontploffing kan komen!
maar dat zou het wel kunnen veroorzaken

xXutopiaXx

Re: Tsunami treft Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:53

Ben inderdaad ook bang voor het uitbreken van ziektes door overledenen die in het puin liggen..
Maar Japan is een heel goed georganiseerd land, dus het zal hopelijk wel goed komen!

En idd, misschien verhoging van prijzen van bijv Japanse auto's enzo..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:58

Jammer heb het van de kerncentrale gemist, iemand een foto?

AmyII

Als je ziet hoe 'klein' het rampgebied is in vergelijking met de rest van Japan, wat allemaal nog 'schoon' en goed draaiende is denk ik dat de dode mensen en dieren in het waterkwestie wel vrij goed op te lossen is, hoor. Alleen die kerncentrale en de wederopbouw... Dat baard me echt zorgen.

Maar Japan is een snel slim en onafhankelijk land en als ik hoor hoe 'nuchter' mijn oom en andere bevolking eronder zijn, weet ik nagenoeg zeker dat het helemaal goed gaat komen. Het is geen derde wereld land he, vergeet dat niet.

deflin

Daantjee12 schreef:
Sancha schreef:
Nu maar hopen dat de kerncentrale niet ontploft, of half japan is van de kaart...

idd... :\ Je zou er nu maar zitten als Nederlander.. :\
Ik zat hem net ook te schijten, wonen vlakbij BASF en hoor ineens een vreem geluid buiten.. aanstellerd :')

en dan zitten we er straks weer net zo bij als bij tjernobiel ( of hoe je het ook schrijft ) zeker :? weet niet of ik daar wel zo vrolijk van wordt

edit: er zijn trouwens 88.000 vermisten, jeetje dat is niet normaalpff

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:02

pubelia schreef:
Jammer heb het van de kerncentrale gemist, iemand een foto?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Thirty op 11-03-11 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Dat is niet de kerncentrale. Dat is de olierafinaderij.

AmyII

Dan krijg je net zulke beelden als die er zijn van Hiroshima... Plus dat je jaaaren later nog de nasleep hebt, er komen dan misvormde kinderen en dieren ter wereld, gezondheidsproblemen voor de mensheid, ik geloof dat je er kanker van krijgt he?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:03

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:04

AmyII schreef:
Dan krijg je net zulke beelden als die er zijn van Hiroshima... Plus dat je jaaaren later nog de nasleep hebt, er komen dan misvormde kinderen en dieren ter wereld, gezondheidsproblemen voor de mensheid, ik geloof dat je er kanker van krijgt he?

ook nu zal de regering wel zeggen: "nee hoor we hebben metingen gedaan en er zijn geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen " :Y)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:04

Site van het jeugdjournaal. De kerncentrale was van beton en niet van staal. Lijkt me niet dat het deze kan zijn. Er is daar denk ik een fout gemaakt.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:05

deflin schreef:
AmyII schreef:

ook nu zal de regering wel zeggen: "nee hoor we hebben metingen gedaan en er zijn geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen " :Y)

Laat dat maar aan de Russen (eigenlijk Sovjet Unie) over. Die beweerde dat er niks was gebeurd, totdat ze in Scandinavië metingen deden.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:07

idd , heb ook een paar keer gehoord dat dat juist de olieraffinaderijen waren

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:08

deflin schreef:
AmyII schreef:

niets uit de tuin eten en dieren en kinderen niet buiten, maar niets aan de hand hoor, yeah right!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:09

AmyII schreef:
Het is geen derde wereld land he, vergeet dat niet.

Daar heb je gelijk in ;)

Door die straling heb je idd nog wel jaren later misvormde kinderen enzo.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:10

volgens mijn vent was er helemaal niet zo'n enorme brand in een kerncentrale en die is ook allang weer uit...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:11

xXutopiaXx schreef:
AmyII schreef:
Het is geen derde wereld land he, vergeet dat niet.

Daar heb je gelijk in ;)

Door die straling heb je idd nog wel jaren later misvormde kinderen enzo.

idd straling is niet selectief hoor, iedereen die ermee in aanraking komt krijgt op een of andere manier kanker

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:11

Polly schreef:
volgens mijn vent was er helemaal niet zo'n enorme brand in een kerncentrale en die is ook allang weer uit...

zijn er meerdere en net was er een met heftige brand in beeld

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:12

De autoriteiten hebben elf kerncentrales stilgelegd in verband met de zeebeving. Ook een aantal olieraffinaderijen is buiten bedrijf gesteld. Volgens de Japanse premier Naoto Kan is er nog geen sprake van lekkage van radioactieve stoffen, wel vloog een grote olieraffinaderij in de brand.
Een kerncentrale Onagawa, iets ten noorden van epicentrum van de beving, is eveneens door een brand getroffen. Bovendien zou in de centrale van Fukushima, iets ten zuiden van Sendai, een koelsysteem niet meer functioneren. Ook de noodkoelvoorzieningen zou niet goed werken. Onduidelijk is nog wat de gevolgen zijn voor de waarschijnlijk al afgeschakelde centrale. Media in Japan melden dat de autoriteiten de nucleaire noodtoestand hebben uitgeroepen. Een 'meltdown' zoals in Tsjernobyl, wordt niet verwacht.

De situatie zou mogelijk onder controle zijn maar er worden in een straal van drie tot tien kilometer rond de centrale nog steeds (vele tienduizenden) omwonenden geëvacueerd. De Amerikaanse regering zou met behulp van de luchtmacht speciale apparatuur en koelvloeistof hebben overgevlogen om Japan te helpen de problemen in de centrale onder controle te houden.
Volgens ooggetuigen was de druk in de reactoren zover zijn opgelopen, dat een radioactief lek dreigde. Het gevaar zou alweer geweken zijn.

Als gevolg van de afsluiting van de elf kerncentrales zitten ruim 4 miljoen gezinnen momenteel zonder stroom. Treinen en metro's rijden niet meer, miljoenen forensen zijn gestrand.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:12

ik denk dat ze juist bedoelt dat ze het aardig kunnen oplossen , omdat ze slimmer zijn dan een 3de wereld land!
niet voor het selectieve.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:14

desty schreef:
ik denk dat ze juist bedoelt dat ze het aardig kunnen oplossen , omdat ze slimmer zijn dan een 3de wereld land!
niet voor het selectieve.

daar heb je gelijk in, In Haiti bv zou iedereen gewoon dood zijn geweest, alles ingestort of verdronken