moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:04

sarabande schreef:
Applaus, je bent wijzer dan menig volwassene hier _/-\o_ _/-\o_

Iemand wijs noemen nav een simpele mening over een zéér betwistbaar en beïnvloedbaar onderwerp is dan weer totaal niét wijs. Maar hé...... :(:)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:34

Angelita schreef:
sarabande schreef:
Applaus, je bent wijzer dan menig volwassene hier _/-\o_ _/-\o_

Iemand wijs noemen nav een simpele mening over een zéér betwistbaar en beïnvloedbaar onderwerp is dan weer totaal niét wijs. Maar hé...... :(:)

Angelita: Helemaal mee eens!

jantergouw

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:26

@Angelita
De spijker precies midden op zijn kop gemept!

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:18

Adil18 schreef:
xKnol schreef:
Maargoed. Hoe kom je er als ik vragen mag in hemelsnaam bij dat linkse mensen hun bek open trekken voor alle bevolkingsgroepen behalve nederlanders? Hoe kóm je daar bij?
Ik ben zelf links, als ons, Nederlanders, iets geflikt wordt, trek ik daar mijn bek voor open. Net als zo ongeveer euhmm.. alle andere linkse mensen. De meeste mensen die links stemmen willen het volgende bereiken: Dat mensen zo goed mogelijk (perfect kan gewoonweg niet) met elkaar samenleven. Als dat niet gebeurt dan trek ik daar mijn bek voor open. Ik probeer te spreken voor het volk. Niet voor mijzelf omdat mij dat eens even zo goed uit komt. Ik probeer te denken aan mensen in mijn omgeving. En ja, in veel gevallen is dit voor allochtonen, en nee, daar schaam ik mij absoluut niet voor. Dat is zo omdat zíj een grote groep vormen die veel te weinig kansen krijgt. Ik snap dat je er ook rotjochies tussen hebt lopen die de boel verzieken, maar ik probeer verder te kijken dan dat, naar mensen die hier komen, met in hun land een goede en degelijke opleiding, gevlucht voor het heersend regime, die hier als tweederangsburgers worden behandeld en bijwijze van spreken als schoonmaker werken. Ik probeer te spreken voor dit soort mensen, mensen die als zij een kans zouden krijgen, er álles voor zouden doen deze met beide handen aan te grijpen en een onderdeel uit willen maken van de maatschappij. Ik probeer te zorgen dat zij het beter krijgen. Maar dat betekent toch niet dat ik niet zal spreken voor autochtonen die geen kansen krijgen? Tuurlijk doe ik dat! Hoe kun je nou zo'n reactie plaatsen waarbij zo slecht is nagedacht, om even snel weer een antwoord klaar te hebben?
Zo van: Ze eet appels, dus ze eet geen peren. Nooit een appel-peren smoothie gebprobeerd? _O-

Je trekt mijn woorden uit verband, lees nog eens goed en reageer dan maar opnieuw...

En waarom trek ik je woorden uit verband? Heb het opnieuw en alweer goed gelezen. Je zegt dat linkse mensen voor alle bevolkingsgroepen opkomen, behalve voor de eigen bevolkingsgroep. Ik ga hier gewoon op in, en zeg dus kort samengevat: dat ik eerst aan andere mensen denk, betekent niet dat ik helemaal niet meer aan mijzelf denk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:26

Waves schreef:
jantergouw schreef:
Zoals de plannen van de VVD nu zijn, wordt iedereen die geen hoge opleiding heeft, aan de grens tegengehouden. Dat gaat veel verder dan Wilders in zijn verkiezingsprogramma heeft staan.

•Regulier: de toestroom van kansarme, laagopgeleide immigranten moet worden gestopt. Dat is noodzakelijk om integratie te bevorderen: voorkomen “dweilen met de kraan open”

VVD

Lijkt me een goed plan! Binnenhalen die hogeropgeleiden!

Van ons eigen onderwijssysteem moeten we het namelijk niet meer hebben. Een tweede master kost nu tienduizenden euro's. Nederlandse studenten wordt nu aangeraden hun studie in het buitenland te vervolgen omdat het daar goedkoper is.

De kloof tussen hoog- en laag opgeleid is in NL de laatste jaren steeds groter geworden en de hogeropgeleiden vertrekken steeds vaker naar het buitenland. http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/ ... /34444195/
De gemiddelde MBOer kan al niet meer normaal zijn eigen moerstaal spreken en schrijven (ook te merken op fora zoals deze).

En investeren in onderwijs zit er met deze regering zeker niet in. Hoezo kenniseconomie? We zetten ons internationaal volkomen buitenspel. Lijkt me dus prima dat hogeropgeleiden hier heen komen. +:)+

Helaas blijven ze vaak niet. http://www.rnw.nl/nederlands/article/ho ... emigranten -O-

En vind je dat laatste gek? Ik heb in mijn klantenkring verschillende hoogopgeleide buitenlanders (o.a. artsen) die hier hun beroep niet mogen uitoefenen omdat hun diploma's hier niet geldig zijn. Ik zou ook niet blijven als mijn expertise totaal niet gewaardeerd wordt...

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:39

En ik ben een Nederlandse doe mee aan de ramadan een echte Moslim wil ik me nog niet noemen. Maar als ik besluit Moslim te worden waar moet ik dan naartoe??
Ik snap die Wilders echt niet. Hebben mensne nu echt last van Moslims en dan bedoel ik de echte die 5 keer per dag bidden.
Die zicht houden aan de 10 geboden?
Volgens mij niet. Ik begrijp dat er hier in Nederland een hoop (poedersuiker)Marokkaantjes zijn die zichzelf Moslim noemen en die voor veel overlast zorgen. Maar zouden deze (poedersuiker)marokkaantje netjes 5 keer per dag bidden en zich aan de 10 geboden worden en zich zouden gedragen als een echte Moslim dan zouden wij er ook geen last van hebben.
Dus die Moskee kan er gewoon komen,mensen kunnen daar komen om te bidden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:12

Blue_Eyes schreef:
En vind je dat laatste gek? Ik heb in mijn klantenkring verschillende hoogopgeleide buitenlanders (o.a. artsen) die hier hun beroep niet mogen uitoefenen omdat hun diploma's hier niet geldig zijn. Ik zou ook niet blijven als mijn expertise totaal niet gewaardeerd wordt...

Nee, vind ik niet gek. Hoewel het UAF er wel wat aan doet door deze hoogopgeleiden bij te scholen maar dat zou nog wel wat meer kunnen ja. Het is overigens niet de enige reden dat mensen hier niet blijven. Ik ken ook veel expats uit westerse landen die hier vaak eerder dan gepland al weer weg gaan omdat ze onze gesloten cultuur en bureaucratie vreselijk vinden.

Jammer is dat. Ik zou liever hebben dat NL in de wereld bekend staat als tolerant, open en vrij. Maar die tijden liggen helaas achter ons... Met als gevolg dat we niet alleen onszelf angst en misère aanpraten maar ook de mensen die je wel graag binnen wilt halen wegjaagt.

Je kan geen anti-buitenlanders politiek en cultuurtje hebben en dan denken dat je wel hoger opgeleiden kan binnenhalen. Alsof die in zo'n sfeer willen leven.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:38

Waves schreef:
Blue_Eyes schreef:

Nee, vind ik niet gek. Hoewel het UAF er wel wat aan doet door deze hoogopgeleiden bij te scholen maar dat zou nog wel wat meer kunnen ja. Het is overigens niet de enige reden dat mensen hier niet blijven. Ik ken ook veel expats uit westerse landen die hier vaak eerder dan gepland al weer weg gaan omdat ze onze gesloten cultuur en bureaucratie vreselijk vinden.

Jammer is dat. Ik zou liever hebben dat NL in de wereld bekend staat als tolerant, open en vrij. Maar die tijden liggen helaas achter ons... Met als gevolg dat we niet alleen onszelf angst en misère aanpraten maar ook de mensen die je wel graag binnen wilt halen wegjaagt.

Je kan geen anti-buitenlanders politiek en cultuurtje hebben en dan denken dat je wel hoger opgeleiden kan binnenhalen. Alsof die in zo'n sfeer willen leven.

Ik zie het probleem niet. Hoger opgeleiden willen niet blijven, en lager opgeleiden komen er niet in. Mis ik iets?
Mij klinkt het alsof we op de goede weg zijn. We zitten met bijna 17 miljoen mensen op nog geen 300 km², lijkt mij meer dan genoeg.
Om weer on-topic te gaan, het protest in Amerika begint nu echt grote vormen aan te nemen. Hebben ze goed voor mekaar die initiatiefnemers van die moskee bij ground zero. +:)+ Voordat dat onsmakelijke plan er was,was er geen enkel probleem met de islam in Amerika, nu is de hel losgebroken.

Als men echt wil weten hoe het zit met dit project, dan luister maar eens naar dit interview met Steve Emmerson en maar eens heel goed luisteren en in de oren knopen wie imam Rauf precies is en waar hij voor staat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:19

jantergouw schreef:
Ik zie het probleem niet. Hoger opgeleiden willen niet blijven, en lager opgeleiden komen er niet in. Mis ik iets?

Je mist zeker iets ja. Namelijk dat wij hogeropgeleiden (maar ook internationaal georienteerde handelaars) wel willen hebben, om onze kennis en innovatie op peil te houden en onze positie als handelseconomie te handhaven. Wij draaien als economie niet op onze grondstoffen. We moeten het hebben van de uitwisseling met andere landen op dat soort gebieden.

Als we dat niet houden, raken we die bedrijven kwijt, en ook onze eigen mensen met hoge opleiding. En kunnen we ons hooguit verder profileren als lagelonenland.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:55

We hebben meer dan genoeg hoger opgeleiden van ons zelf. En als ze er niet zijn, dan maken we ze. Daar hebben we geen import voor nodig. Misschien als we minder import binnenhalen dat onze ouderen ook nog aan de bak komen na hun 50ste. Ieder nadeel heeft een voordeel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:01

jantergouw schreef:
We hebben meer dan genoeg hoger opgeleiden van ons zelf. En als ze er niet zijn, dan maken we ze. Daar hebben we geen import voor nodig.

Dat is slechts jouw mening - en vermoedelijk niet gebaseerd op veel ervaring op dat gebied? Mensen die thuis zijn daar weten wel dat het niet goed is om je als kennis- of handelseconomie af te sluiten voor je omgeving.

[qutoe] Misschien als we minder import binnenhalen dat onze ouderen ook nog aan de bak komen na hun 50ste.[/quote]

Je kunt natuurlijk altijd van alles verzinnen. Maar voor zulke ideeen gebruikt worden als argumentatie is het misschien handig om het te controleren: zou de werkgelegenheid voor 50+ toenemen als er minder hoogopgeleiden van buiten komen? Heb je redenen om aan te nemen dat het zo is, anders dan dat je het zelf wel leuk vindt klinken?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:24

Die is heel makkelijk. Als er vraag is naar werkkrachten en de werkgever heeft de keus uit geen of een 50+, dan weet ik wel wat die kiezen gaat. Daar hoef je geen hoge opleiding voor gehad te hebben. :-) -:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:44

jantergouw schreef:
Die is heel makkelijk. Als er vraag is naar werkkrachten en de werkgever heeft de keus uit geen of een 50+, dan weet ik wel wat die kiezen gaat.

En dat is een beetje het probleem van ideetjes die leuk klinken maar bedacht door mensen die weinig kennis hebben van de dynamiek van zo'n situatie - ze kloppen vaak niet met de werkelijkheid. Zo mis je in je volkomen logisch klinkende conclusie toch een voordehandliggend alternatief: dat de werkgever wegtrekt en ergens heengaat waar de werkgever wel de juiste mensen kan vinden. En daar heeft onze ecoomie beslist geen baat bij.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:55

Ik ga er verder niet meer op in, niet omdat ik het geen interessant onderwerp vind, maar het is zo off-topic dat het nooit lang kan duren of een moderator gaat ingrijpen. En terecht. Dit lijkt me een onderwerp waar we het in een politiek topic als Politiek, hoe nu verder, perfect over kunnen hebben.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:33

Meer dan 1000 brandweerlieden en nabestaanden hebben vandaag een protestmars gehouden in Manhattan tegen het te bouwen Park 51 Islamitisch Centrum. De ontwikkelaars van dit plan hebben besloten om deze week een vergadering te beleggen om te bekijken of het misschien toch beter is om dit centrum op een andere plek te gaan bouwen. De woordvoerder Daisy Khan benadrukte dat het niet de bedoeling is om een conflictsituatie te creëren. Gouverneur David Paterson heeft al een andere plek voorgesteld niet zo ver van de geplande plaats.
Een CNN poll liet zien dat 68% van de Amerikanen tegen de bouw van een Islamitisch Centrum op deze plek is.

Mijn voorspelling: De moskee komt er niet en men gaat ergens anders bouwen.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 22-08-10 23:02, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:49

Zou ik niet meer dan normaal vinden maarja daar schijnen anderen toch anders over te denken

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:55

SaskiaStar schreef:
Zou ik niet meer dan normaal vinden maarja daar schijnen anderen toch anders over te denken

Het zal je misschien verbazen, maar dat gebeurt vaker op een discussieforum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:08

In dit geval verbaasd het me inderdaad, ik had echt niet verwacht dat een Amerikaanse president dit normaal zou vinden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:09

Alsof Obama op Bokt zit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:15

haha maar ik mag wel iets over Obama zeggen maar niets over andere bokkers dus ik vond dat een boktpolitiek correct voorbeeld

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:17

SaskiaStar schreef:
In dit geval verbaasd het me inderdaad, ik had echt niet verwacht dat een Amerikaanse president dit normaal zou vinden.

Misschien is bij Obama wel helemaal geen antimoslim gevoel

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:20

SaskiaStar schreef:

Het zou nogal wat zijn als de Amerikaanse president het zou verbieden, dat druist tegen alles waar amerika voor staat in.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:23

Obama heeft zijn woorden inmiddels ook alweer genuanceerd naar aanleiding van de hevige kritiek die hij te verduren kreeg.
Nu is zijn standpunt dat een moskee bouwen wel mag volgens de grondwet, maar over of het verstandig is wil hij zich niet uitlaten.
Een goed verstaander weet wat dat betekent. -:)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:25

jantergouw schreef:
Obama heeft zijn woorden inmiddels ook alweer genuanceerd naar aanleiding van de hevige kritiek die hij te verduren kreeg.
Nu is zijn standpunt dat een moskee bouwen wel mag volgens de grondwet, maar over of het verstandig is wil hij zich niet uitlaten.

Nee, ik niet. Maar jij waarschijnlijk wel, jij schijnt alles van alle politici te weten. Ik vraag me weleens af of jij het niet eerder weet dan zij

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:32

Teddy321 schreef:
jantergouw schreef:

Nee, ik niet. Maar jij waarschijnlijk wel, jij schijnt alles van alle politici te weten. Ik vraag me weleens af of jij het niet eerder weet dan zij

Jij vraagt je dingen af, ik weet ze. Dat is inderdaad het grote verschil tussen ons. -:)