sarabande schreef:Applaus, je bent wijzer dan menig volwassene hier![]()
Iemand wijs noemen nav een simpele mening over een zéér betwistbaar en beïnvloedbaar onderwerp is dan weer totaal niét wijs. Maar hé......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adil18 schreef:xKnol schreef:Maargoed. Hoe kom je er als ik vragen mag in hemelsnaam bij dat linkse mensen hun bek open trekken voor alle bevolkingsgroepen behalve nederlanders? Hoe kóm je daar bij?
Ik ben zelf links, als ons, Nederlanders, iets geflikt wordt, trek ik daar mijn bek voor open. Net als zo ongeveer euhmm.. alle andere linkse mensen. De meeste mensen die links stemmen willen het volgende bereiken: Dat mensen zo goed mogelijk (perfect kan gewoonweg niet) met elkaar samenleven. Als dat niet gebeurt dan trek ik daar mijn bek voor open. Ik probeer te spreken voor het volk. Niet voor mijzelf omdat mij dat eens even zo goed uit komt. Ik probeer te denken aan mensen in mijn omgeving. En ja, in veel gevallen is dit voor allochtonen, en nee, daar schaam ik mij absoluut niet voor. Dat is zo omdat zíj een grote groep vormen die veel te weinig kansen krijgt. Ik snap dat je er ook rotjochies tussen hebt lopen die de boel verzieken, maar ik probeer verder te kijken dan dat, naar mensen die hier komen, met in hun land een goede en degelijke opleiding, gevlucht voor het heersend regime, die hier als tweederangsburgers worden behandeld en bijwijze van spreken als schoonmaker werken. Ik probeer te spreken voor dit soort mensen, mensen die als zij een kans zouden krijgen, er álles voor zouden doen deze met beide handen aan te grijpen en een onderdeel uit willen maken van de maatschappij. Ik probeer te zorgen dat zij het beter krijgen. Maar dat betekent toch niet dat ik niet zal spreken voor autochtonen die geen kansen krijgen? Tuurlijk doe ik dat! Hoe kun je nou zo'n reactie plaatsen waarbij zo slecht is nagedacht, om even snel weer een antwoord klaar te hebben?
Zo van: Ze eet appels, dus ze eet geen peren. Nooit een appel-peren smoothie gebprobeerd?
Je trekt mijn woorden uit verband, lees nog eens goed en reageer dan maar opnieuw...
Waves schreef:jantergouw schreef:Zoals de plannen van de VVD nu zijn, wordt iedereen die geen hoge opleiding heeft, aan de grens tegengehouden. Dat gaat veel verder dan Wilders in zijn verkiezingsprogramma heeft staan.
•Regulier: de toestroom van kansarme, laagopgeleide immigranten moet worden gestopt. Dat is noodzakelijk om integratie te bevorderen: voorkomen “dweilen met de kraan open”
VVD
Lijkt me een goed plan! Binnenhalen die hogeropgeleiden!
Van ons eigen onderwijssysteem moeten we het namelijk niet meer hebben. Een tweede master kost nu tienduizenden euro's. Nederlandse studenten wordt nu aangeraden hun studie in het buitenland te vervolgen omdat het daar goedkoper is.
De kloof tussen hoog- en laag opgeleid is in NL de laatste jaren steeds groter geworden en de hogeropgeleiden vertrekken steeds vaker naar het buitenland. http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/ ... /34444195/
De gemiddelde MBOer kan al niet meer normaal zijn eigen moerstaal spreken en schrijven (ook te merken op fora zoals deze).
En investeren in onderwijs zit er met deze regering zeker niet in. Hoezo kenniseconomie? We zetten ons internationaal volkomen buitenspel. Lijkt me dus prima dat hogeropgeleiden hier heen komen.![]()
Helaas blijven ze vaak niet. http://www.rnw.nl/nederlands/article/ho ... emigranten
Blue_Eyes schreef:En vind je dat laatste gek? Ik heb in mijn klantenkring verschillende hoogopgeleide buitenlanders (o.a. artsen) die hier hun beroep niet mogen uitoefenen omdat hun diploma's hier niet geldig zijn. Ik zou ook niet blijven als mijn expertise totaal niet gewaardeerd wordt...
Waves schreef:Blue_Eyes schreef:En vind je dat laatste gek? Ik heb in mijn klantenkring verschillende hoogopgeleide buitenlanders (o.a. artsen) die hier hun beroep niet mogen uitoefenen omdat hun diploma's hier niet geldig zijn. Ik zou ook niet blijven als mijn expertise totaal niet gewaardeerd wordt...
Nee, vind ik niet gek. Hoewel het UAF er wel wat aan doet door deze hoogopgeleiden bij te scholen maar dat zou nog wel wat meer kunnen ja. Het is overigens niet de enige reden dat mensen hier niet blijven. Ik ken ook veel expats uit westerse landen die hier vaak eerder dan gepland al weer weg gaan omdat ze onze gesloten cultuur en bureaucratie vreselijk vinden.
Jammer is dat. Ik zou liever hebben dat NL in de wereld bekend staat als tolerant, open en vrij. Maar die tijden liggen helaas achter ons... Met als gevolg dat we niet alleen onszelf angst en misère aanpraten maar ook de mensen die je wel graag binnen wilt halen wegjaagt.
Je kan geen anti-buitenlanders politiek en cultuurtje hebben en dan denken dat je wel hoger opgeleiden kan binnenhalen. Alsof die in zo'n sfeer willen leven.
jantergouw schreef:Ik zie het probleem niet. Hoger opgeleiden willen niet blijven, en lager opgeleiden komen er niet in. Mis ik iets?
jantergouw schreef:We hebben meer dan genoeg hoger opgeleiden van ons zelf. En als ze er niet zijn, dan maken we ze. Daar hebben we geen import voor nodig.
jantergouw schreef:Die is heel makkelijk. Als er vraag is naar werkkrachten en de werkgever heeft de keus uit geen of een 50+, dan weet ik wel wat die kiezen gaat.
jantergouw schreef:Obama heeft zijn woorden inmiddels ook alweer genuanceerd naar aanleiding van de hevige kritiek die hij te verduren kreeg.
Nu is zijn standpunt dat een moskee bouwen wel mag volgens de grondwet, maar over of het verstandig is wil hij zich niet uitlaten.
Een goed verstaander weet wat dat betekent.
Teddy321 schreef:jantergouw schreef:Obama heeft zijn woorden inmiddels ook alweer genuanceerd naar aanleiding van de hevige kritiek die hij te verduren kreeg.
Nu is zijn standpunt dat een moskee bouwen wel mag volgens de grondwet, maar over of het verstandig is wil hij zich niet uitlaten.
Een goed verstaander weet wat dat betekent.
Nee, ik niet. Maar jij waarschijnlijk wel, jij schijnt alles van alle politici te weten. Ik vraag me weleens af of jij het niet eerder weet dan zij