Evolutietheorie/Schepping. Wat kies jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:59

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:
Misschein flauw, maar wel de keiharde realiteit. Want wie zegt dat die Priesters geen oprecht volger Jezus en het Katholiek geloof waren? Dat je met heel je hart gelooft in een God, betekent niet dat je niet tot de zwaarste zonden over kan gaan :)

Als je Jezus in je hart hebt, heb je Jezus altijd bij je, en zal hij je zoveel mogelijk willen behoeden voor 'zware zonden'. Als je Jezus in je hart hebt heb je liefde in je hart, en geen plaats voor haat.

Hoe kan het dan dat nog niet zolang geleden de protestanten en de katholieken elkaar afmaakten in Belfast
die hebben allemaal Jezus in hun hart , geloof is juist altijd haat

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:00

altijd moet bijna altijd zijn

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:01

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:
Misschein flauw, maar wel de keiharde realiteit. Want wie zegt dat die Priesters geen oprecht volger Jezus en het Katholiek geloof waren? Dat je met heel je hart gelooft in een God, betekent niet dat je niet tot de zwaarste zonden over kan gaan :)

Als je Jezus in je hart hebt, heb je Jezus altijd bij je, en zal hij je zoveel mogelijk willen behoeden voor 'zware zonden'. Als je Jezus in je hart hebt heb je liefde in je hart, en geen plaats voor haat.

Dat is een hele mooie gedachtengang :+: Helaas bewijst een groot aantal gebeurtenissen in de geschiedenis toch zwaar het tegendeel. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:05

sjonnie48 schreef:
Blue_Eyes schreef:
ALS dat zo zou zijn, zou je vast wel naar de hemel gaan. Maar dat bestaat niet ;)

kan je even uitleggen dat je zegt "Dat bestaat niet " ?
Wat bestaat niet , ik doe ook niemand kwaad , steel niet , sta voor anderen klaar , ben goed voor dieren , maar geloof niet in god , ik besta echt wel , ga ik naar de hemel dan ?

Ook jij doet dingen fout. Shoot me, maar het is gewoon zo. Iedereen maakt fouten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:06

sjonnie48 schreef:
verootjoo schreef:

Hoe kan het dan dat nog niet zolang geleden de protestanten en de katholieken elkaar afmaakten in Belfast

Wat een onzin -O- Geloof is niet altijd haat.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:07

sjonnie48 schreef:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:09

Blue_Eyes schreef:
sjonnie48 schreef:

Doe jij het even flink verkeerd :Y)

Blue_Eyes

Re: Evolutietheorie/Schepping. Wat kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:11

Nou, ik moest maar eens beginnen met haten dan _O-

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:59

Ik heb dit met enige interesse zitten lezen.
en k studeer geschiedenis.
als je dit voldoende doet, blijkt dat vrijwel onmogelijk is dat de Bijbel waar is.
Even een vraag hoor,
wij zijn toch allen gods kinderen?

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:03

en even over dat priesters jongetjes misbruiken. Worden hun zonden dan ook witgewassen omdat ze jezus in hun hart hebben? want dat vind ik toch wel behoorlijk ziek...

Over dat religie haat is, dat denk ik niet. Er komen alleen zowel nare dingen (oorlogen, machtsmisbruik etc.) als goede dingen (mensen hebben een houvast) uit.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:33

Citaat:
Ook jij doet dingen fout. Shoot me, maar het is gewoon zo. Iedereen maakt fouten.

Bleu Eyes , je geeft geen antwoord , ik vraag of ik in de hemel kom , niet of ik dingen fout doe ,

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:35

Als je leest wat ik eerder heb geschreven, dan zul je zien dat IK het niet zeker weet, want God oordeelt en bepaalt wie hij binnenlaat, en ik niet. Ik denk dat je hard kunt maken dat zij die geloven binnenkomen en de rest niet, precies om wat ik ook al twee keer heb uitgelegd. Maaromdat God nogal eens verrassend vergevingsgezind is, weet ik het niet en kan ik daar niet over oordelen. Dus je kunt van mij wel een bindend antwoord verwachten, maar dat kan ik je niet geven. Ik ben God niet.
Jij zegt echter dat je hoopt in de hemel te komen omdat je zonder zonden bent - en dat ben je niet, dat geloof ik niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:54

Kuggur schreef:
Shadow0 schreef:
Alle lijkt me niet echt realistisch.

Géén is onder andere daarom praktischer.

Vreemd is dat. Onze logica kent al enige tijd naast 'alle' en 'geen' ook de begrippen 'sommige'. Het schijnt echter een bijzonder moeilijk concept te zijn.

Ik zie kortom niet in waarom de keuze moet zijn tussen 'alle' en 'geen' en het lijkt mij het meest logisch om een selectie te maken van de religies die cultureel de meeste invloeden hebben.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:59

Blue_Eyes schreef:
Als je leest wat ik eerder heb geschreven, dan zul je zien dat IK het niet zeker weet, want God oordeelt en bepaalt wie hij binnenlaat, en ik niet. Ik denk dat je hard kunt maken dat zij die geloven binnenkomen en de rest niet, precies om wat ik ook al twee keer heb uitgelegd. Maaromdat God nogal eens verrassend vergevingsgezind is, weet ik het niet en kan ik daar niet over oordelen. Dus je kunt van mij wel een bindend antwoord verwachten, maar dat kan ik je niet geven. Ik ben God niet.
Jij zegt echter dat je hoopt in de hemel te komen omdat je zonder zonden bent - en dat ben je niet, dat geloof ik niet.

Ik zeg nergens dat ik hoop op de hemel , ik geloof er niet eens in ,ik doe wel dingen fout , maar bega geen zonden ,
want ook daar geloof ik niet in , als ik mijn kop stoot , dikke kans dat ik dan een rijtje vloeken loslaat , zijn voor mij gewoon woorden , beledig god niet omdat ie niet bestaat voor mij .
Ik blijf het heel vreemd vinden dat mensen die wel geloven , zeggen dat god er voor iedereen is,
God houdt er juist een besloten clubje op na .

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:02

Dat clubje is helemaal niet zo besloten hoor, sterker nog: iedereen is uitgenodigd. Wil je naar binnen, dan mag je naar binnen. Wil je niet, ook goed, dan kom je niet.
Jij vraagt aan mij of je naar de hemel gaat, naar aanleiding van mijn opmerking dat iedereen zondigt. Zondigen is precies hetzelfde als dingen fout doen. Dat noemen ze nou een synoniem :Y) Later vraag je nog een keer of je nou naar de hemel gaat of niet. Maar tegelijk roep je dat je er niet in gelooft. Dus wat wil je nou?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:13

Blue_Eyes schreef:
Dat clubje is helemaal niet zo besloten hoor, sterker nog: iedereen is uitgenodigd. Wil je naar binnen, dan mag je naar binnen. Wil je niet, ook goed, dan kom je niet.
Jij vraagt aan mij of je naar de hemel gaat, naar aanleiding van mijn opmerking dat iedereen zondigt. Zondigen is precies hetzelfde als dingen fout doen. Dat noemen ze nou een synoniem :Y) Later vraag je nog een keer of je nou naar de hemel gaat of niet. Maar tegelijk roep je dat je er niet in gelooft. Dus wat wil je nou?

Ik wilde alleen jou gedachtengang , hoe jij erbij komt dat gelovigen naar de hemel gaan en mensen die niet geloven maar mischien wel 10 keer beter in elkaar zitten dan mensen die wel geloven niet .
Dat bedoel ik ook met besloten clubje , en dat iedereen erbij kan ?
Nou dat gaat niet , je kan geloof toch niet zomaar aannemen ,?
ik merk niks van god zijn aanwezigheid , hoe zou ik dan gelovig kunnen worden , als ik tegen jou zeg dat 2 en 2 vijf is dan
geloof je dat toch ook niet ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:16

Waarom zou je geloof niet zomaar aan kunnen nemen? Je zou eens kunnen beginnen met je erin te verdiepen, de bijbel te lezen en te bidden. Ik ben ook begonnen hoor, met 'Ik weet het niet hoor, maar als U er dan bent...' en dat is in de loop van zeg maar 15 jaar uitgegroeid naar waar ik nu sta.

Wat betreft je eerdere vraag zal ik mezelf nog maar weer een keer quoten dan...

Blue_Eyes schreef:
Weinig narcistisch aan. Ik weet niet of het helemaal klopt, wat verootjoo zegt, want God zet ons nog weleens voor verrassingen.
Maar het kan best zijn dat het zo is en dan wel hierom: je kunt wel een goed mens zijn, maar iedereen doet dingen fout in zijn leven, flink fout. Ik ben van mezelf een behoorlijk braaf persoon (in de goede zin des woords ;)), maar ook ik heb dingen fout gedaan die ik liever niet vertel en dat geldt voor ons allemaal.
Het enige verschil tussen christenen en niet christenen is dat christenen inzien: ik doe dingen zo fout, dat ik daardoor de hemel niet in mag. Jezus heeft mijn straf op zich genomen door te sterven en op te staan uit de dood. Je accepteert dus zeg maar die hulp. Wil je dat niet, tja. Jouw keus.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:51

Alleen het bestaan van een vlieg is al bewijs dat god bestaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:55

Daphna schreef:

ALs jij de creationistische onderbouwing vast plaatst kan dat meteen onderuitgehaald worden.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:41

Daphna schreef:

Nee hoor. Wel zou je kunnen zeggen:

Alleen al het feit dat de aarde ouder is dan 5000 jaar, is bewijs dat de bijbel onzin is.

Als er bewijs was dat god zou bestaan, dan zou het geen geloof meer zijn maar wetenschap.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:49

Ik geloof in aliens.... zal nu heel bokt over me heen krijgen zoals overal denk ik :')

Ik denk niet dat er een god is zoals wat in de bijbel staat als Jezus. Ik persoonlijk denk dat we van een andere planeet hier zijn 'geplaatst' door buitenaards leven... (en nee ik kijk nooit dat soort films :+ ). Dat is wat ik geloof, en waarom? Omdat mijn vriend zijn neef bij de NASA werkt in Amerika en die verhalen en gebeurtenissen wat ik weet en ken... pffff heel de wereld is gewoon blind joh. Bijna niemand weet wat er 'echt' speelt... Veel te druk met andere dingen zoals geld etc. Maar goed, dat is dus wat ik denk :D

Edit: Evolutie geloof ik dus ook niet in...

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:13

Blue_Eyes schreef:
Waarom zou je geloof niet zomaar aan kunnen nemen? Je zou eens kunnen beginnen met je erin te verdiepen, de bijbel te lezen en te bidden. Ik ben ook begonnen hoor, met 'Ik weet het niet hoor, maar als U er dan bent...' en dat is in de loop van zeg maar 15 jaar uitgegroeid naar waar ik nu sta.

Wat betreft je eerdere vraag zal ik mezelf nog maar weer een keer quoten dan...

Blue_Eyes schreef:
Weinig narcistisch aan. Ik weet niet of het helemaal klopt, wat verootjoo zegt, want God zet ons nog weleens voor verrassingen.
Maar het kan best zijn dat het zo is en dan wel hierom: je kunt wel een goed mens zijn, maar iedereen doet dingen fout in zijn leven, flink fout. Ik ben van mezelf een behoorlijk braaf persoon (in de goede zin des woords ;)), maar ook ik heb dingen fout gedaan die ik liever niet vertel en dat geldt voor ons allemaal.
Het enige verschil tussen christenen en niet christenen is dat christenen inzien: ik doe dingen zo fout, dat ik daardoor de hemel niet in mag. Jezus heeft mijn straf op zich genomen door te sterven en op te staan uit de dood. Je accepteert dus zeg maar die hulp. Wil je dat niet, tja. Jouw keus.

omdat 2 en 2 geen 5 is ,in de bijbel staat alleen maar angstzaaierij en god heeft nu nog steeds eva niet vergeven , dus , we hebben nog steeds pijn bij bevallen ;)
met de beste wil van de wereld geloof ik het niet .

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:18

MirandaNH schreef:
Ik geloof in aliens.... zal nu heel bokt over me heen krijgen zoals overal denk ik :')

Ik denk niet dat er een god is zoals wat in de bijbel staat als Jezus. Ik persoonlijk denk dat we van een andere planeet hier zijn 'geplaatst' door buitenaards leven... (en nee ik kijk nooit dat soort films :+ ). Dat is wat ik geloof, en waarom? Omdat mijn vriend zijn neef bij de NASA werkt in Amerika en die verhalen en gebeurtenissen wat ik weet en ken... pffff heel de wereld is gewoon blind joh. Bijna niemand weet wat er 'echt' speelt... Veel te druk met andere dingen zoals geld etc. Maar goed, dat is dus wat ik denk :D

haha ik geloof niet echt in Aliens , omdat ik ze nooit heb gezien , maar waarom zou er alleen op deze planeet leven zijn , dat geloof ik ook niet , dus tja het zou kunnen hoor , en idd het leven is een groot mysterie , als je in god geloofd
niet , want dan schuif je alles die hoek in , maar voor mij zijn er vele opties en ik denk dat we het nooit zeker gaan weten .

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:37

sjonnie48 schreef:
MirandaNH schreef:

haha ik geloof niet echt in Aliens , omdat ik ze nooit heb gezien , maar waarom zou er alleen op deze planeet leven zijn , dat geloof ik ook niet , dus tja het zou kunnen hoor , en idd het leven is een groot mysterie , als je in god geloofd
niet , want dan schuif je alles die hoek in , maar voor mij zijn er vele opties en ik denk dat we het nooit zeker gaan weten .

En ik geloof dus niet in een god, want ehhh die heb ik nooit gezien :D
En ja, ik heb wel bewijzen gezien/gehoord dat aliens er zijn. Heb al zoveel info daarover, ik kan er niet onderuit, dit geloof ik 100%!

Mensen die denken dat wij de enigsten zijn in het universum zijn egoistisch (mijn mening ;) )...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:42

MirandaNH schreef:

Zolang NASA niet met overtuigende bewijzen kan komen/naar buiten treedt, geloof ik niet dat de wereld zo blind is :D