Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:19

Kijk ik zeg eerlijk als er geen pvv is stem ik niks
vvd zou voor mij dan een kleine optie zijn maar derest zal ik nooit op stemmen hun kunnen volgensmij geen grote veranderingen maken in dingen die ik graag verandert zie worden ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:20

jantergouw schreef:
Omdat jij nog steeds niet inziet dat een PVV stemmer een hele trouwe stemmer is. Dat zijn geen zwevers, dat zijn blijvers.
Die hebben namelijk heel goed nagedacht over hun keus voordat ze hun stem gaven en daar verandert een paulianeuze handeling niets aan.
Maar jij moet een andere partij gaan zoeken, want Groen Links zit er toch niet meer in voor je?

Nou dat wil ik over een jaar of, zeg 8 nog wel eens zien, wellicht is er dan weer een andere schreeuwer opgestaan met een nog leuker kapsel die nog meer durft te zeggen.
Oftewel statistieken wijzen uit dat dit de zoekende kiezer is, die 8 jaar geleden op een dode stemden en nu op Wilders en volgende keer op iemand die even populistisch is.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:21

Heino schreef:
Heb het gevonden. En ten eerste zijn er voor zover ik kan tellen nog altijd minder schandalen bij GL dan bij de PVV (zeker gezien de tijd dat PVV bestaat....) en ten tweede gaat het merendeel over de handelingen van leden in het verleden. En nee da's niet goedpraten, want ik vind het slordig, maar het is wel een nuance.

?

Vind dit niet het verleden
29 mei 2010: Broers van GroenLinks-kandidate Venlo zijn "zware jongens" in de drugswereld
•27 mei 2010: Halsema zou Balkenende een knietje hebben gegeven om opmerking "u kijkt zo lief"
•12 apr 2010: Stenengooister maakt kans op lidmaatschap Tweede kamer bij GroenLinks
•22 mrt 2010: GL: Schrap de Eerste Kamer...en lever het volk over aan de idioten in de tweede kamer
•24 feb 2010: Amsterdamse GL-wethouder wil kraken bevorderen
•16 feb 2010: Halsema: Balkenende moet mogelijk weg na bewust voorliegen van tweede kamer
•2 feb 2010: Duyvendak strooit, namens Cramer, met milieusubsidies
•7 jan 2010: Groen Links wil voorkeursbeleid allochtonen voor topfunctie in ambtenarij

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:22

Ondanks dat ik geen fan van de PVV ben ik vind het verhaal over de nummer 3 op de kieslijst, de advocate, eigenlijk niet echt een 'schandaal'. Als advocaat verdedig je een cliënt en dat staat los van wat jouw eigen mening is over de eventuele misdaad die hij gepleegd heeft. Wat ik me wel afvraag is of de PVV niet heeft geweten dat zij in het verleden de betreffende imam verdedigd heeft. Als ze het niet wisten hebben ze hun research niet goed gedaan, want uitspraken van de rechtbank kan je zo opvragen. Wellicht hebben ze het wel geweten en er ook het probleem niet van in gezien.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:23

sarabande schreef:
jantergouw schreef:
Omdat jij nog steeds niet inziet dat een PVV stemmer een hele trouwe stemmer is. Dat zijn geen zwevers, dat zijn blijvers.
Die hebben namelijk heel goed nagedacht over hun keus voordat ze hun stem gaven en daar verandert een paulianeuze handeling niets aan.
Maar jij moet een andere partij gaan zoeken, want Groen Links zit er toch niet meer in voor je?

Nou dat wil ik over een jaar of, zeg 8 nog wel eens zien, wellicht is er dan weer een andere schreeuwer opgestaan met een nog leuker kapsel die nog meer durft te zeggen.
Oftewel statistieken wijzen uit dat dit de zoekende kiezer is, die 8 jaar geleden op een dode stemden en nu op Wilders en volgende keer op iemand die even populistisch is.

En verder vind je jezelf zeker niet kwetsend? pffff kan ook op een andere manier gezegd worden, dan zeggen ze wat over Wilders manier van uiten.............

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:23

Wat is je punt, Shilady? Dat sommige mensen criminelen in de familie hebben? En dat sommige mensen bepaalde partijpunten hebben die de PVV ook heeft? En dat sommige mensen er een ander programma op na houden (dacht dat toch wel duidelijk was, dat de ene partij voor kraken is en de ander tegen, maargoed)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:28

Heino schreef:
Heb het gevonden. En ten eerste zijn er voor zover ik kan tellen nog altijd minder schandalen bij GL dan bij de PVV (zeker gezien de tijd dat PVV bestaat....) en ten tweede gaat het merendeel over de handelingen van leden in het verleden. En nee da's niet goedpraten, want ik vind het slordig, maar het is wel een nuance.

Ga je nu nog reageren op de schandalen bij de PVV, Jan?

Jan, ik ben benieuwd?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:31

Tja mijn punt heb ik al een paar keer geschreven
Maarja voor de mensen die hem graag nog een keertje willen lezen :D

Merendeel van de politisie zal in het geheim ook wel dingen uitvreten die de krant als schandaal ziet. Dus ik vind eigelijk niet dat we er op deze manier kunnen oordelen of een partij slecht is en of we er niet op gaan stemmen . Neem nou die man van cda een cristelijke partij maar toch lekker een afaire
ja hij is uit de partij gestapt maar hij deed dit ookal langere tijd terwijl hij nog in de partij zat.
Van mij had hij lekker mogen blijven zitten hoor wat je in je priveleven doet maakt mij niks uit . Maar als ik een cda stemmer was en dit kwam uit zou ik nog steeds cda stemmen.
Ik stem waar de partij voor staat en ik kijk niet wat voor fouten ze in hun prive leven maken

Was een iets langer punt dan ik wou maargoed :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:32

Heino schreef:
Heino schreef:

Jan, ik ben benieuwd?

Dat heeft hij in princiepe al gedaan
hij blijft op pvv stemmen en zoon artikel maakt hem niet uit

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:34

shilady schreef:
Dus ik vind eigelijk niet dat we er op deze manier kunnen oordelen of een partij slecht is en of we er niet op gaan stemmen .
Ik stem waar de partij voor staat en ik kijk niet wat voor fouten ze in hun prive leven maken

Tja ik ga graag uit van de goedheid in de mens en geef mensen het voordeel van de twijfel, tenzij ze het verprutsen met dergelijke schandalen..
En sorry, vind het nogal naïef om te denken dat wanneer een persoon belastingfraude pleegt in "privéleven" dat hij dan als politicus geweldig met geld om kan gaan.

En ik was eigenlijk benieuwd naar de reden waarom je die lijst met GL-ers geplaatst hebt. Bijvoorbeeld wat de relevantie is dat een partijlid criminele familieleden heeft?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:37

Heino schreef:
En wéér een PVV-lid dat een dubieus verleden/heden heeft... Sorry, maar als GroenLinks meerdere malen met zulke leden op de proppen zou komen zou mijn volgende stem blanco zijn..

Omdat jij dit schreef en om aan jouw te laten zien dat er in die partij ook mensen met schandaaltjes zijn geweest.

En je kan nooit zeker weten dat een partij goudeerlijk is veel dingen komen niet uit en blijven geheim

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 23:39

Heino schreef:
Heino schreef:

Jan, ik ben benieuwd?

Het handelen van een kamerlid in zijn priveleven kan me echt niets schelen.
Ik stem PVV en zal dat blijven doen. Ik stem op de partij en niet op de poppetjes.
Alleen als Wilders zou verdwijnen uit de partij zou ik nog eens goed na gaan denken, anders niet.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 23:42

Heino schreef:
shilady schreef:
Dus ik vind eigelijk niet dat we er op deze manier kunnen oordelen of een partij slecht is en of we er niet op gaan stemmen .

Tja ik ga graag uit van de goedheid in de mens en geef mensen het voordeel van de twijfel, tenzij ze het verprutsen met dergelijke schandalen..
En sorry, vind het nogal naïef om te denken dat wanneer een persoon belastingfraude pleegt in "privéleven" dat hij dan als politicus geweldig met geld om kan gaan.

En ik was eigenlijk benieuwd naar de reden waarom je die lijst met GL-ers geplaatst hebt. Bijvoorbeeld wat de relevantie is dat een partijlid criminele familieleden heeft?

Belastingfraude? Wie heeft dat gedaan dan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:42

shilady schreef:
Omdat jij dit schreef en om aan jouw te laten zien dat er in die partij ook mensen met schandaaltjes zijn geweest.

Sinds wanneer is wat een familielid uitspookt relevant voor het functioneren van iemand in een partij? En sinds wanneer is het een schandaal om in kraken iets goeds te zien? En sinds wanneer is het een schandaal om de eerste kamer te schrappen? Dat wil de PVV immers ook.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:43

jantergouw schreef:
Ik stem op de partij en niet op de poppetjes.

Maar de poppetjes maken de partij...
Oh sorry, geen belastingfraude, maar wel fraude.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 23:47

sarabande schreef:
jantergouw schreef:

Dat zien we dan wel weer.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 15-07-10 00:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:49

:o? Ik heb Sarabande nog nooit zien vloeken en tieren

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 23:50

Heino schreef:
jantergouw schreef:
Ik stem op de partij en niet op de poppetjes.

Maar de poppetjes maken de partij...
Oh sorry, geen belastingfraude, maar wel fraude.

Voorlopig is hij alleen maar verdacht. Kan zomaar zijn dat hij vrijgesproken wordt. Het is namelijk niet zo dat iedereen die in een rechtbank verschijnt ook schuldig verklaard wordt. Tot die tijd is hij net zo onschuldig als jij en ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:55

jantergouw schreef:
Of een rolstoelduwende, theedrinkende knuffelaar zonder haar. Je weet nooit wat de toekomst ons brengt.
Maar jouw post is een lichtend voorbeeld van waar dit topic over gaat. Ongenuanceerde aanvallen op Wilders en de PVV uit frustratie geboren.
Het is wel een menselijke reactie om te gaan beledigen, vloeken of tieren als de argumenten op zijn.

Als je Wilders zijn taal gewoon vindt, kan je dit toch niet als vloeken, of tieren en zelfs niet als beledigen omschrijven. Het is gewoon de realiteit. Of wil je ontkennen dat na Pim zijn dood de partij 26 zetels haalde, en dat kwam vast niet door Mat Herben.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:57

jantergouw schreef:
Voorlopig is hij alleen maar verdacht. Kan zomaar zijn dat hij vrijgesproken wordt. Het is namelijk niet zo dat iedereen die in een rechtbank verschijnt ook schuldig verklaard wordt. Tot die tijd is hij net zo onschuldig als jij en ik.

En de rest van de schandalen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:59

:+ Google heeft ook een aparte manier om tevoorschijn te komen zeg....
Citaat:
Leuke Islamitische dames
De mooiste Moslim dames online. Word gratis lid en zie de profielen
http://www.Muslima.com

Staat onder dit topic _O-

On-topic; je zal mij niet horen schelden en tieren maar zo lang er geen realistische onderbouwing achter al die populistische uitspraken zit kan ik de PVV geen echte kandidaat noemen voor de regering. Hoeveel mensen er ook op gestemd hebben.

Je stemt niet alleen op uitspraken en een programma. Dat programma moet ook realistisch uit te voeren zijn zonder in strijd te zijn met de grondwet.
Dat laatste is nu net waar de schoen wringt bij de PVV.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:02

Mmmmm die hoofddoekjes staan best charmant eigenlijk :D

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 00:05

Heino schreef:
jantergouw schreef:

En de rest van de schandalen?

Geen probleem want dat vind ik geen ernstige dingen. In ieder geval niets waar ik ook maar een seconde door twijfel of ik m'n stem nog geef aan de PVV. Zoals ik zei, ik stem op de standpunten en niet op de poppetjes. Wilders is de partij, de rest is vervangbaar. Zoals zo vaak gebeurd is in de politiek.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:07

Citaat:
Geen probleem want dat vind ik geen ernstige dingen. In ieder geval niets waar ik ook maar een seconde door twijfel of ik m'n stem nog geef aan de PVV. Zoals ik zei, ik stem op de standpunten en niet op de poppetjes. Wilders is de partij, de rest is vervangbaar. Zoals zo vaak gebeurd is in de politiek.

Maar de standpunten waar jij op zegt te stemmen, moeten dan wel uitgevoerd worden door mensen die dus niet helemaal betrouwbaar lijken te zijn!
Daar zou ik dus geen vertrouwen in hebben.
Laatst bijgewerkt door Teddy321 op 15-07-10 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 00:08

sarabande schreef:
jantergouw schreef:
Of een rolstoelduwende, theedrinkende knuffelaar zonder haar. Je weet nooit wat de toekomst ons brengt.
Maar jouw post is een lichtend voorbeeld van waar dit topic over gaat. Ongenuanceerde aanvallen op Wilders en de PVV uit frustratie geboren.
Het is wel een menselijke reactie om te gaan beledigen, vloeken of tieren als de argumenten op zijn.

Als je Wilders zijn taal gewoon vindt, kan je dit toch niet als vloeken, of tieren en zelfs niet als beledigen omschrijven. Het is gewoon de realiteit. Of wil je ontkennen dat na Pim zijn dood de partij 26 zetels haalde, en dat kwam vast niet door Mat Herben.

Mij stoort het ook niet, maar er klinkt wel een bepaalde frustratie over de gang van zaken in door. Geeft niks verder, dat is ook mijn probleem niet. Zoals nu alles loopt ben ik zeer tevreden en heb geen enkele frustratie over wat dan ook. Alles gaat volgens plan. ;-) :-) :7