zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:56

Anya schreef:
Ik denk het niet Janesmith. Heb je de uitslagen gezien van de CDA-gewesten?
En de mening van pakweg Lubbers, Van Agt telt eveneens zwaar binnen het cda. Ik denk niet dat het cda vanuit zo'n gekrompen positie en met zo'n verdeelde achterban zullen kiezen voor regeringsdeelname met de pvv in één kabinet.

De toekomst zal het uitwijzen, maar herinner je de dag dat het toch gebeurt maar eens dat ik het voorspelde. Het CDA is regeringsgeil en die kunnen het uiteindelijk niet laten om toch in een kabinet te stappen. Ze zullen dan gaan zeggen dat ze er in gestapt zijn om toch nog tegengas te kunnen geven aan de PVV en dat het land in een grote crisis zit en het niet langer verantwoord is om zonder regering te zitten. Als het zo ver is zal ik je nog eens deze quote aanhalen.

Anya

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:59

ja dat is ook een mogelijkheid. Ze zijn idd regeringsgeil. Maar het is ook de eerste keer ooit dat ze de leden laten stemmen over de coalities en aangeven dat dat bindend is.

De tijd zal het leren :j
Ik ben benieuwd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:00

nederland heeft gestemd dat ze geen CDA meer willen................ hebben ze ook poep aan

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:02

ach poep levert uiteindelijk groei op ;)
Goed voor de zaadjes :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:05

de pvv zaadjes??? :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:06

Anya schreef:
ach poep levert uiteindelijk groei op ;)
Goed voor de zaadjes :D

_O- _O- _O-

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:09

Zullen we er een fraai veldboeket van maken Kim? :D
Van alle kleurtjes wat.

Woehahah, sorry, ik kon het niet laten.
Bal en de middenstip en zo.
En bovendien wordt dit veels te serieus hier ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:13

hihihhi Anya :D :D :D alleen als ik de lavendel mag leveren..... paarse dan he!!! :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:14

deal :j

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:25

Mindim schreef:
Limburg was nogal in het nieuws over het aantal pvv stemmers daar en dat terwijl daar amper allochtonen wonen, Almere en Den Haag zijn niet genoemd ivm pvv stemmers.. Misschien dat ze daarom de gebieden niet heeft benoemd.

Dat er weinig allochtonen wonen in Limburg is logisch, daar allochtonen over het algemeen in goedkopere huurwoningen zitten en die zijn er nou eenmaal weinig in Limburg, omdat Limburg veel landelijk gebied heeft en weinig grote steden. Ga je daarentegen kijken in Maastricht, Heerlen, Sittard, Venlo en Roermond dan zul je zien dat er daar ook tienduizenden wonen. Daarmee kan het fabeltje dat Limburg PVV stemt terwijl daar amper allochtonen wonen, zo de prullenbak in.

Een kaart met cijfers van allochtonen in heel Nederland van 2010 tot 2025

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:47

@janesmith

Tris_Amo schreef:
Citaat:
zoals we allemaal weten heeft de pvv de meeste zieltjes weten te winnen in gebieden waar het percentage moslims en/of immigranten/allochtonen het laagst is. dat zegt veel.

Ik als Almeerse wil hier graag op reageren.
Ik weet niet of je wel eens in Almere of Den Haag bent geweest (de plekken waar Wilders toevallig het hoogste heeft gescoord)
maar dit zijn absoluut geen plekken waar het percentage moslim/immigranten/allochtonen het laagst is.
Almere al zeker niet.

Ik reageerde hierop. Om uit te leggen waarom mijns inziens poster 1 niet Almere en Den Haag heeft genoemd. De media had het namelijk constant over Limburgse PVV stemmers, waarom zij PVV hadden gestemd, terwijl het percentage allochtonen daar zo laag zou zijn. Daar werden nogal wat theorieen op los gelaten op tv.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:02

Mindim schreef:
@janesmith
Ik reageerde hierop. Om uit te leggen waarom mijns inziens poster 1 niet Almere en Den Haag heeft genoemd. De media had het namelijk constant over Limburgse PVV stemmers, waarom zij PVV hadden gestemd, terwijl het percentage allochtonen daar zo laag zou zijn. Daar werden nogal wat theorieen op los gelaten op tv.

Ik weet het, Mindim, daarom wilde ik nog wat aanvullende informatie en details geven op dit punt. In heel Nederland heeft de PVV royaal aan stemmen gewonnen, niet alleen in Limburg zoals velen willen doen geloven.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:18

Ik vind dit wel een aardig plaatje, hoop dat ie het doet. Beurtelings D66 en PVV stemmers verdeeld over Nederland.

Afbeelding

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:18

ja het doet het :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:36

Ik zit in een pvv gemeente, redelijk paars, maar niet op zijn donkerst :D .
Maar d66 zit op zijn lichtst.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:42

Ik woon in Twente, redelijk weinig PVV én weinig D66 stemmers. Klopt is van oudsher CDA-gebied op de stedendriehoek na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:44

Ik zit in provincie Groningen, voorheen werd hier veel cda gestemd.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 00:45

Toch bijzonder dat PVV juist in de minder stedelijke gebieden gestemd wordt. Ook wel. Maar als je kijkt naar D66. Maar dat juist in de stedelijke gebieden D66 wordt gestemd had ik wel verwacht. Ik denk dat in de minder verstedelijkte gebieden het nationalisme van Wilders erg aanspreekt.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 01:13

Krips schreef:
Toch bijzonder dat PVV juist in de minder stedelijke gebieden gestemd wordt. Ook wel. Maar als je kijkt naar D66. Maar dat juist in de stedelijke gebieden D66 wordt gestemd had ik wel verwacht. Ik denk dat in de minder verstedelijkte gebieden het nationalisme van Wilders erg aanspreekt.

Misschien zijn die mensen daar meer betrokken met het Nederlandse culturele erfgoed en daardoor eerder geneigd de Nederlandse cultuur te beschermen. Ik heb een tijd in de stad gewoon en je raakt toch vervreemd van wat Nederland nou Nederlands maakt.

Even reageren op de stelling: Zijn dit de gevolgen? Laten we ons opstoken en uitspelen?
Ik vind dit een stelling die typerend is voor mensen die zichzelf een soort slachtofferrol aanpraten. Ik heb me eens een keertje niet laten opstoken en uitspelen, maar ben gegaan voor wat mij het beste leek vanwege allerlei redenen. En ja, ik ben daarmee tegen praktisch heel mijn omgeving ingegaan. Maar ik heb toch PVV gestemd. Ik durf wel te zeggen dat ik me voor de verandering eens een keer niet heb laten beinvloeden door wie of wat dan ook, en gewoon heb gestemd voor mezelf. En dat is de andere kant van het gelijk.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 02:10

Krips schreef:

denk je niet dat dat komt omdat juist in de grote steden 50% of meer allochtonen wonen en die bijna allemaal pvda stemmen? dan is het toch automatisch zo dat er in verhouding minder op andere partijen gestemd wordt? cijfertjes zijn leuk als ze ook juist geïntrepeteerd en niet misbruikt worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:09

KiWiKo schreef:
naaah, ik ben voor het drastisch verminderen van overheidskosten :) :) bijvoorbeeld het inslinken van het ambtenarenapparaat en het afschaffen van wachtgeldregelingen..........

ik ben meer voor het gedegen onderzoek, dan voor de vele dure onderzoeken............

Ik ben meer voor het afschaffen van ontwikkelingshulp in corupte landen........

ik ben meer voor een andere inrichting en betere samenwerking van de overheid........ (elke maand word er zorgtoeslag over gemaakt op mijn rekening, maar vandaag kreeg ik weer een brief in de bus van de belastingdienst dat ze mijn rekeningnummer niet weten, maar als er loonbeslag willen leggen, dan weten ze wel alles van me te vinden joh!) :) :)

+:)+ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:19

phormicola schreef:
Het is helemaal niet zeker dat 9/11 door Moslims is gepleegd. Het is veel waarschijnlijker dat het een inside job was.

Hoe is het met het hoofd ????????? Al die leuke dadertjes waren allemaal moslim, die vliegtuigen de gebouwen in vlogen om in het paradijs te komen met een stapel maagden... Totaal geschift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:40

Krips schreef:

Ik woon niet in een stedelijk gebied, Groningen ligt op een 25 minuten afstand. Toch hebben we hier veel allochtone wijken, is er een azc gestationeerd (welke wel vaker in buitengebieden worden geplaatst) en hadden we een aantal jaren terug een invasie van antillianen die hier rechtstreeks van de eilanden in een zusterflat waren gedropt.

De allochtone wijken hebben voor veel onrust gezorgd, omdat ze oa hutje mutje op elkaar zaten, veel drugsoverlast, marokkanen in vreselijk dure auto's, mensen durfden niet meer zo goed naar betreffend winkelcentrum en in de avonduren al helemaal niet. Veel criminaliteit, het azc heeft voor wat problemen gezorgd, maar niet zo erg als de allochtone wijken. De antillianen waren helemaal erg, die kwamen vanaf dag 1 met boksbeugels de kroeg in en hebben voor aardig wat roering gezorgd. De politie durfde niet op te treden.
Maar wat is ook een hele grote gemeenschap en waar hebben we nu nog nooit last van gehad hiero, dat zijn de molukker. Ik vind hen hier in de regio het meest aangepast aan ons land, maar toch met behoud van eigen identiteit, ze hebben hier hun eigen kerk, nemen deel aan het sociale leven, houden de familie hoog in het vaandel en wanneer ze een pasar malam houden in de buurt gaan velen er heen en hangt er een harstikke gezellige sfeer. Dus het intergreren met behoud van eigen identiteit kan best, als men er maar voor open staat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:45

ik woon in molukkenwhalhalla :) :) moordrecht :)

niks last van hoor van die mensen , echt helemaal niet.

Nou is het wel zo dat ze tijdens de protestdag altijd wel voor heel veel overlast zorgen.

Malukku is hier gestationeerd (molukse hells angels tak)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:52

Ik vind in Moordrecht een veel prettigere sfeer hangen dan in Gouda... Daarloopik overdag zelfs liever niet alleen...