wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:07

sarabande schreef:
Adil18 schreef:
dus jij vind het terecht dat eventueel een groot deel van de stemmen van het Nederlandse volk niet gehoord gaat worden? Ik vind dat niet terecht, voor geen enkele partij...

Ja ik vind het terecht dat een beweging, want het is geen partij, niemand heeft enige inbreng, die zon ideologie uitdraagt ons land niet moet regeren en naar het buitenland zou moeten vertegenwoordigen.
Ook al hebben ze 22 zetels

Nee nee, dat is jouw mening...Is jouw mening belangrijker dan die van een groot deel van de andere Nederlanders, vraag jezelf dat eens af...En dat moeten Cohen en Rutte ook doen...!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:08

Ik vind van het programma van de PVV niet zoveel verkeerd.
Extra aandacht aan veiligheid,zorg,onderwijs etc. ik heb zijn hele programma van de week eens doorgelezen.
Wel vond ik zijn standpunten m.b.t. de immigratie en islam ontzettend hard verwoord. ik snap wat hij bedoelt maar hij noemt nergens in zijn programma dat mensen met een islamitische afkomst welkom zijn mits ze zich netjes aan de regels houden. Het wordt alleen maar negatief belicht.

ikzelf heb gestemd op de PVDA maar ben van mening dat de PVV niet genegeerd mag worden omdat een groot deel van nederland gesproken heeft.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:10

De pvda is al zo star dat ze geeneens met de PVV willen praten.

OOk al staan deze partijen recht tegenover elkaar, Wilders is wel bereidt om met Cohen te praten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:11

Adil18 schreef:
Nee nee, dat is jouw mening...Is jouw mening belangrijker dan die van een groot deel van de andere Nederlanders, vraag jezelf dat eens af...En dat moeten Cohen en Rutte ook doen...!

Als de PVDA zal gaan regeren met de PVV zal dat ook kiezersbedrog zijn, de standpunten staan ook te ver uit elkaar.

Het grootste deel van de Nederlanders heeft overigens niet op de PVV gestemd ;)

Overigens komt Wilders nu al een stuk gematigder over op tv :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:11

nicole3939 schreef:

OOk al staan deze partijen recht tegenover elkaar, Wilders is wel bereidt om met Cohen te praten.

Ja duh

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:12

Lianne007 schreef:
Ik vind van het programma van de PVV niet zoveel verkeerd.
Extra aandacht aan veiligheid,zorg,onderwijs etc. ik heb zijn hele programma van de week eens doorgelezen.
Wel vond ik zijn standpunten m.b.t. de immigratie en islam ontzettend hard verwoord. ik snap wat hij bedoelt maar hij noemt nergens in zijn programma dat mensen met een islamitische afkomst welkom zijn mits ze zich netjes aan de regels houden. Het wordt alleen maar negatief belicht.

ikzelf heb gestemd op de PVDA maar ben van mening dat de PVV niet genegeerd mag worden omdat een groot deel van nederland gesproken heeft.

Lianne jij bent een van de weinige van de pvda die open staat; compliment!

NicoleWHS

sarabande schreef:
nicole3939 schreef:

Ja duh

Lekker onderbouwd!

Ayasha
Blogger

sarabande schreef:
Adil18 schreef:
dus jij vind het terecht dat eventueel een groot deel van de stemmen van het Nederlandse volk niet gehoord gaat worden? Ik vind dat niet terecht, voor geen enkele partij...

Ja ik vind het terecht dat een beweging, want het is geen partij, niemand heeft enige inbreng, die zon ideologie uitdraagt ons land niet moet regeren en naar het buitenland zou moeten vertegenwoordigen.
Ook al hebben ze 22 zetels

Schaf dan de democratie af... Dan kan je zo denken. :) Maar of je daarmee een haar beter bent is de vraag...

Lianne007: mooi om te lezen, jouw bericht. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:13

nicole3939 schreef:
Wilders is wel bereidt om met Cohen te praten.

Tja, zou jij willen praten met iemand die je weg zet als linkse elite en linkse kliek?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:14

nicole3939 schreef:

Juist, en dat is het hem...!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:14

Heino het gaat om geven en nemen.

Of Cohen altijd zo netjes praat over Wilders....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:16

nicole3939 schreef:
Wilders is wel bereidt om met Cohen te praten.

Maar ook Wilders schat de kans dat er wat uit dat gesprek komt op zeer laag tot nihil. Partijen staan ook gewoon te ver van elkaar af.

Cohen praat over het algemeen redelijk netjes.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:16

Je kunt toch niet zomaar een partij negeren die 22 zetels heeft. Zijn stem is de stem van meer dan 1,6 miljoen nederlands op het moment.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:18

nicole3939 schreef:

Actie = reactie
Ik vind het niet kunnen om groepen waar je het niet mee eens bent (of dat nou Marokkanen of linkse mensen zijn :+) zo aan de kant te zetten.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:18

Ja tuurlijk weet Wilders dat er niks uit gesprek komt, daarvoor staan ze idd te ver van elkaar.

Wat ik probeer te zeggen is dat Wilders wel bereidt is om te gaan praten (positieve inzet) en Cohen al geeneens zin heeft om met Wilders te praten (negatieve inzet).

NicoleWHS

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:22

Heino waarom altijd het slechte in de mens zien??
Ik vind dat jij (niet banketstaaf bedoeld) altijd zo zwart of wit bent.

Ik heb niet op Wilders gestemd, maar kan mij ook wel in zijn partij vinden. Maar idd vind ik zijn reacties soms te heftig.
Zoals Adil al zei, hij zal wat moeten dimmen. En waarom zou hij dat niet kunnen?

Maar ik snap heel goed dat mensen op hem gestemd hebben.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:23

Wat als Wilders wint? Dat gaat niet gebeuren, goddank. Maar ik schaam me voor mijn land als ik zie hoeveel mensen stemmen op deze partij die alleen maar teert op frustratie en angst.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:24

nicole3939 schreef:
Wat ik probeer te zeggen is dat Wilders wel bereidt is om te gaan praten (positieve inzet) en Cohen al geeneens zin heeft om met Wilders te praten (negatieve inzet).

Je kan praten tot je een ons weegt maar als je al weet dat er niets uitkomt kan je die tijd beter besteden aan iets wat nuttiger is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:25

nicole3939 schreef:
Ja tuurlijk weet Wilders dat er niks uit gesprek komt, daarvoor staan ze idd te ver van elkaar.

Dat heeft Cohen steeds gezegd, dat heeft niets met de zetels te maken maar met het volkomen verschil van inzicht over normen en waarden

Ja het is natuurlijk wel makkelijk van Wilders dat hij nu met Cohen wil praten, nu die eventueel de grootste gaat worden. Ik wijs op de opstelling van Wilders tegenover Cohen gedurende de laatste weken.
Wilders heeft diverse malen aangegeven dat hij Cohen niet in staat acht om maar iets te doen en nu wil hij opeens met hem praten. Cohen daarentegen volgt gewoon de lijn die hij steeds heeft aangegeven ten opzichte van Wilders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:26

peer2005 schreef:
Wat als Wilders wint? Dat gaat niet gebeuren, goddank. Maar ik schaam me voor mijn land als ik zie hoeveel mensen stemmen op deze partij die alleen maar teert op frustratie en angst.

misschien moet je dan beter rond je kijken. ;)

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:27

wat bedoel je daarmee?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:29

Als dat het enige is wat je ziet moet je beter kijken. Ik zie er nl een aantal alleen op bokt al die een heel andere onderbouwing hadden. Maar daar zie ik "men" dan weer nauwelijks op reageren... Verbazingwekkend. Of niet. :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:31

Heino schreef:
nicole3939 schreef:

Actie = reactie
Ik vind het niet kunnen om groepen waar je het niet mee eens bent (of dat nou Marokkanen of linkse mensen zijn :+) zo aan de kant te zetten.

Tsja, dan kom je uit op wat was er eerder 't kip of 't ei?
Begon Wilders? Begon Cohen?
Ahfijn, ik vind dat ze niet om Wilders heen kunnen. Een groot deel van 't volk (1,5 mln) laat zijn/haar stem horen via Wilders.

Maar uit jou opmerking begrijp ik dat je alleen "marokkanen of linkse mensen" ( Om even in jou termen te blijven.) niet aan de kant kan zetten, maar rechts dus wel. Lekker krom :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:34

Overigens kan het ook nog zo zijn dat het CDA net zo groot of groter wordt dan de PVV.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:36

Je bedoelt dat er naast frustratie en angst nog andere redenen zijn om op Wilders te stemmen? De sociale tak vind je terug bij de linkse partijen. De rest uit het PVV repertoire... is nationalistische oliebol, flirtend met racisme en fascisme. Bovendien profileert Geert W. zich als een nogal dictatoriaal mannetje....