Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:26

lesilla schreef:
Wie weet bekend hij dan wel de bijdragen tot verdwijnen op H. En heeft hij wel kans tot een beter gevangenisverblijf

Lees de kranten eens goed. Hij is in wezen al veroordeeld in Peru, de hele bevolking lust hem rauw en de rechtspraak is daar iets anders dan hier.
Om te beginnen kunnen ze hem 2 jaar in de gevangenis gooien zonder iets te doen en hij kan zoveel verhaaltjes vertellen als hij wil, hij zal weinig mensen vinden die naar hem willen luisteren
Het meisje was de dochter van een volksheld, iemand met invloed tot in de top van de regering en het bedrijfsleven.
Vervolgens is hij in Amerika veroordeelt dus mocht hij als door een wonder vrij komen dan staan die op hem te wachten

Hij perstte de moeder van Natalee af, hoe laag kan je zijn |(

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:33

Kanelly schreef:
Sjonge wat een reacties hier weer...
Men is massaal voor schending van de mensenrechten blijkbaar... :n

En er wordt zo 'kritisch' gekeken naar de nederlandse gevangenissen, maar niet naar een simpel filmpje of info over een land?
Joran die lacht in het filmpje, dat zijn oude beelden.
Dat ze na 1 dag al begraven is, vind ik ook vreemd.. in Peru (Latijns Amerika) is het grootste deel (zo niet in principe iedereen) katholiek.

Nou ja, de hele heksenjacht die zich ontketend is vreselijk triest.
Ik hoop dat Joran een eerlijk proces krijgt, maar ik betwijfel het gezien de invloed van de vader van het slachtoffer.

Ik schrik ook wel een beetje van vele reacties hier. Sinds wanneer is "oog om oog, tand om tand" weer in de mode geraakt?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:38

Menino schreef:
justdiesel schreef:

Zo onschuldig zal hij niet zijn......
Een onschuldig mens word niet snel verdacht van de verdwijning (dood) van nathalie-handel in vrouwen-en nu dat meisje in peru weer.....
Je maakt mij niet wijs dat hij toevallig in de buurt was.

En mensenrechten?????????
Sorry maar die vind ik belangrijker voor eventuele slachtoffers als voor daders!!

wat een onzin, er zijn in het verleden zat zaken geweest waarbij onschuldige mensen schuldig werden verklaard, sommigen zijn inmiddels geexecuteerd en kunnen 't niet meer navertellen.. Maargoed, daar zat vaak niet zo'n gigantische mediahype omheen. Dat is overigens ook precies de reden waarom ik vind dat iedereen een eerlijk proces moet hebben... Joran ook.

Dat is geen onzin!
Ik schrijf toch daders of niet soms!
Maar ga vooral door met iedereen de hand boven het hoofd te houden en daders belangrijker vinden als slachtoffers en nabestaanden.
Laat daders alleen een foei horen dan zullen ze vast en zeker nooit iemand meer verkrachten of vermoorden....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:42

Wolken schreef:
Sjonge wat een reacties hier weer...
Men is massaal voor schending van de mensenrechten blijkbaar... :n

Alsof hij zo'n lieverdje is! :Y)

En als er werkelijk bewijs is dat hij het werkelijk heeft gedaan slaap ik er geen nacht minder om dat hij daar zit. Leert hij er misschien eens van.. Nee hoor, om dit soort zieke personen kan ik geen medelijden hebben.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:46

Vraagje voor de mensen die zeggen " zijn we tegenwoordig ineens voor de schending van mensenrechten , Die vinden dat hij het daar TE slecht heeft" , Zouden jullie dit ook zeggen als het om jullie dochter ging?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:51

Specials schreef:
Vraagje voor de mensen die zeggen " zijn we tegenwoordig ineens voor de schending van mensenrechten , Die vinden dat hij het daar TE slecht heeft" , Zouden jullie dit ook zeggen als het om jullie dochter ging?

Amen!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:52

Idd Specials!

Mocht het mijn dochter zijn, en mijn man kreeg `m te pakken, zou hij wensen dat ie in Peru zat. ;)

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:56

Specials schreef:

Geen idee, ik heb namelijk geen kinderen. Daar kan ik niet over oordelen. Maar mocht het gaan over een moordenaar van mijn familie, zou ik ook willen dat hij de rest van zijn leven gevangen zit, mits die onder redelijke omstandigheden zijn. De wetenschap dat hij / zij het nooit meer zou doen is voor mij voldoende. Maar goed, ik denk dat je dat pas met zekerheid kan zeggen als het je overkomt.

Maar het gaat hier ook om het feit dat hij al door het grootste gedeelte van de bevolking veroordeeld is, terwijl ik toch altijd denk dat iemand onschuldig is tenzij het tegendeel is bewezen. En momenteel is dat het nog niet.

Een mens is een mens, ongeacht wat hij / zij gedaan heeft. Niemand heeft het recht om het leven van een ander te beëindigen, wat diegene ook gedaan heeft. Want doen we dat wel, wat maakt ons dan anders dan de moordenaar. En mocht het wel tot een veroordeling komen, is dat toch waarschijnlijk het doodvonnis van Joran. Ik denk nooit dat hij daar na 25 jaar levend uit gaat komen namelijk.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:56

Weet je wat ze met die Joran moeten doen;
eerst een paar jaar in de gevangenis en daarna de doodstraf! Opgeruimd staat netjes! Weg met zulke gasten!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:57

Specials schreef:

Ik begrijp die reacties ook niet
In vorige topics leek het net of Peter R de misdadiger was hier op Bokt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:58

sarabande schreef:
Ik begrijp die reacties ook niet
In vorige topics leek het net of Peter R de misdadiger was hier op Bokt

Wij komen gewoon van een andere planeet! :')

En als hij daar 25 jaar heen moet denk ik ook niet dat hij er levend uit komt..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:00

Specials schreef:

inderdaad....ik heb geen kinderen maar ik weet van mezelf dat als ik ze wel had en iemand zou mijn kind vermoorden ik in staat zou zijn eigenhandig de dader te vermoorden.....dat wat betreft de stelling 'oog om oog ,tand om tand.

Trouwens wel apart dat het lichaam van holloway nooit gevonden is,en dat het slachtoffer ,het puraanse meisje,gewoon op de hotelkamer ligt van Joran....ik zal er maar niet te veel over denken,anders ga ik ook nog in een complot theorie geloven.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:05

Laat hem daar maar lekker zitten. Hij heeft er zelf voor 'gekozen' om haar leven te beïndigen en daar aan zitten consequenties vast, en dat weet je.. natuurlijk

Hij mag van mij zwaar gestraft worden, vind het echt een verschrikkelijk jong. Maar als hij over 30 jaar weer tussen ons rondloopt vind ik wel dat hij hulp moet krijgen om mee te kunnen draaien in de samenleving.

Anoniem

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:24

Ook al heeft hij misschien 2 meisjes van het leven beroofd, ja ook hij verdient én een eerlijk proces en een normale behandeling in een normale gevangenis (iets met universele verklaring van de rechten van de mens). Dat er in die gevangenis waarschijnlijk 100-en mensen onschuldig zitten en vermoord worden, ach dat geeft ook niet.

En hij heeft er zelf voor gekozen, dat is makkelijk gezegd. Hij voldoet inderdaad aan het plaatje an een psychopaat en iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Maar goed, voor velen is het niet te begrijpen hoe het dan werkt en dat snap ik ook wel.
En nee, dat praat zijn daden niet goed...maar het nou eenmaal niet zo zwart wit. Moord is sowieso een emotioneel delict in veel gevallen, waarbij dus emotie de overhand neemt tegenover de ratio. (anders zouden er ook wel minder moorden gepleegd worden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:27

justdiesel schreef:
Menino schreef:

wat een onzin, er zijn in het verleden zat zaken geweest waarbij onschuldige mensen schuldig werden verklaard, sommigen zijn inmiddels geexecuteerd en kunnen 't niet meer navertellen.. Maargoed, daar zat vaak niet zo'n gigantische mediahype omheen. Dat is overigens ook precies de reden waarom ik vind dat iedereen een eerlijk proces moet hebben... Joran ook.

Dat is geen onzin!
Ik schrijf toch daders of niet soms!
Maar ga vooral door met iedereen de hand boven het hoofd te houden en daders belangrijker vinden als slachtoffers en nabestaanden.
Laat daders alleen een foei horen dan zullen ze vast en zeker nooit iemand meer verkrachten of vermoorden....

Citaat:
Zo onschuldig zal hij niet zijn......
Een onschuldig mens word niet snel verdacht van de verdwijning (dood) van nathalie-handel in vrouwen-en nu dat meisje in peru weer.....
Je maakt mij niet wijs dat hij toevallig in de buurt was.

hier had ik het over, het feit dat hij ermee in verband wordt gebracht heeft niets te maken met schuldig of onschuldig zijn.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:21

krijgen meer mensen hier een pb van mensen die denken dat het in nederlandse gevangenisse geen lui lekker land is??

even terug op joran. laat die jonge maar daar flink zitten hoor mensen rechten??
t kan niet zo zijn dat deze jonge niet media geil is en zomaar met dat meisje samen gezien is en de hotel kamer in vluchten..

hij kwam haar ZOMAAR tegen wel heel toevallig.
lijkt wel alsof sommige mensen de hand boven joran willen houden hier.

maar goed mag hopen dat hij 30 jaar of langer krijgt zal em leren.
en wie weet laat hij ooit ook nog eens wat los over nathalie

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:49

Wolken schreef:
Maar het gaat hier ook om het feit dat hij al door het grootste gedeelte van de bevolking veroordeeld is, terwijl ik toch altijd denk dat iemand onschuldig is tenzij het tegendeel is bewezen. En momenteel is dat het nog niet.

Helemaal mee eens. Iedereen weet hier spontaan precies hoe alles zit, wat Joran allemaal mankeert en speculeert en fantaseert er rustig op los. Dat vind ik eigenlijk ook best walgelijk.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:50

Heino schreef:
Wolken schreef:

Helemaal mee eens. Iedereen weet hier spontaan precies hoe alles zit, wat Joran allemaal mankeert en speculeert en fantaseert er rustig op los. Dat vind ik eigenlijk ook best walgelijk.

Dat het bewezen is dat hij de moeder van nathalie afperste vind je niet walgelijk?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:54

Kanelly schreef:
...maar het nou eenmaal niet zo zwart wit. Moord is sowieso een emotioneel delict in veel gevallen, waarbij dus emotie de overhand neemt tegenover de ratio. (anders zouden er ook wel minder moorden gepleegd worden)

wat zwart-wit is is dat iemand een meisje op brute wijze heeft vermoord die ook rechten had. Het recht om te leven, heeft hij afgenomen. Het recht op haar toekomst.
En de rechten van haar familie die hier zwaar onder te lijden valt. Hoeveel familieleden zijn niet voor altijd enstig beschadigd dat zij niet "normaal" verder kunnen leven. Gezinnen worden verscheurd door verdriet en woede en misschien wel een schuldgevoel ("wat als ik") Verschil tussen je kind verliezen door een ongeluk of door een geweldsdelict is heel verschillend, al is het verlies natuurlijk wel net zo groot. Gelukkig heb ik geen ervaring, maar dat is iig wat ik heb "opgevangen". Y;(

Máár ben ik wel voor een eerlijk proces en ik betwijfel of dat gaat gebeuren :n
Laatst bijgewerkt door superwoman op 05-06-10 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:54

sarabande schreef:
lesilla schreef:
Wie weet bekend hij dan wel de bijdragen tot verdwijnen op H. En heeft hij wel kans tot een beter gevangenisverblijf

Hij perstte de moeder van Natalee af, hoe laag kan je zijn |(

Vind het echt erg voor Natalee der moeder, vrouwtje heeft het al zo moeilijk en dan nog zo hondbrutaal zijn om geld te gaan vragen om der vindplaats aan te geven! Ze blijft telkens maar zo aan haar dochter denken en herinneringen ophalen, ik gun het echt dat ze ook een keer rust gaat krijgen. Zo knap dat deze mevrouw zo sterk in der schoenen kan blijven staan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:56

justdiesel schreef:
Dat het bewezen is dat hij de moeder van nathalie afperste vind je niet walgelijk?

Zeg ik dat?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:58

Ik vind niks mis met speculaties zolang ze maar eerbiedig blijven kan dat best in een discussie.

Maar goed als ze dan toch die harde bewijzen hebben, zal speculeren binnenkort niet meer aan de orde zijn vrees ik.

Ben trouwens benieuwd hoe hij gestraft gaat worden voor die afpersingzaak? Kan dat gecombineerd worden of is dat ene straf gedaan, de andere straf begint?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:00

@Heino
Niet letterlijk nee...
Maar je neemt het zo voor hem op en het kwam over alsof je denkt dat hij onschuldig is.
Oke beide moorden zijn ook nog niet bewezen maar de vrouwenhandel en het afpersen in elk geval wel.
Als je een normaal iemand bent die volkomen onschuldig is, zou je dan een moeder af gaan persen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:01

Is de vrouwenhandel bewezen? Bron?
Nee, ook daar zijn geen keiharde bewijzen tegen. Alleen knip en plak filmpjes van Peter R.

En ook de afpersing is niet bewezen, er is alleen een aanklacht tegen hem ingediend.

Zou niet best wezen als er bij iedere aanklacht al bewezen werd geacht dat je de dader bent en dus schuldig bent. (hoewel dat in grote delen van de wereld nog steeds voorkomt)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-10 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 13:02

Heino schreef:
Wolken schreef:

ben ik het wel mee eens ja.

Jammer trouwens dat de toon van de berichten ook minder leuk wordt. Daar heb ik het topic niet voor geopend.