Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:26

PattyOosten schreef:
odetteke schreef:
Overigens vind ik wel dat als iemand dan wat verdiend er ook wel wat aan overgehouden mag worden (dus niet bij 300 euro inkomen ook 300 euro mindering op de bijstand, maar bv 150). Er moet wel enige stimulans zijn om te gaan werken (anders gaan veel mensen er zelf wel 2 ochtenden zwart bij schoonmaken)

En welke stimulans om te gaan werken krijg ik dan precies?
Ik ben het hier echt niet mee eens. Er is een enorm begrotingstekort, en dan "krijgt" deze mevrouw 150 euro omdat ze aan de slag gaat?? En wie betaald dat? Juist, die idioten die (zonder welke stimulans dan ook) fors belasting mogen betalen. Ik zeg 1 op 1 korten.

deze mevrouw gaat er 500 euro op achteruit............. en die 150 euro staat niet in verhouding met haar bruto uitkering.............

wat miep je nou?

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:31

MamboBeach schreef:
hilden1971 schreef:
Rekensommetje: Fulltime baan op een call center, klote baan maar goed je moet een voorbeeld stellen, vrouw 28 jaar bruto salaris €8,90 per uur bruto € 1548 per maand, netto €1272,- (bron loonwijzer.nl) Kindertoeslag per maand € 198 voor 4 kinderen. Kinderbijslag € 1031 per kwartaal is € 343 per maand, huurtoeslag € 125.- en dan nog alimentatie van de papa minimaal € 650,- per maand totaal € 2588, hoezo zielig en haar financiele situatie niet op orde kun je makkelijk van rond komen en je kinderen onderhouden. Prettig Weekend

Krijgt ze dat aan alimentatie? _O- Hoe weet je dat?
Hoe weet jij de huurtoeslag?

Maar daar gaat het om, dan moet ze fulltime werken met 4 kinderen, ik mis veel zaken in je verhaal hoor, opvang voor de kinderen bijvoorbeeld. Is niet gratis.
Kinderbijslag is niet zoveel hoor.

Het gestelde via de rechtbank formule voor alimentatie is voor iedereen inzichtelijk. huurtoeslag simpel te berekenen via de website van de blauwe brieven, idem met kindertoeslag, uitgaven voor kinderopvang volledig aftrekbaar dus ook de nota hiervan kan rechtstreeks naar de belastingdienst en die voldoet de rekening rechtstreeks aan de opvang. Het is dat een hoop mensen de weg niet weten omdat het je gewoon moeilijk wordt gemaakt. Verder zijn wij niet gescheiden werken allebei zij 40 ik 65 uur per week en daaarbij de kinderen 8 paarden en het opknappen van de boerderij ja het is druk een hoop geregel, dingen ook absoluut moeten laten maar goed waar een wil is is een weg. Neemt niet weg dat die weg zwaar kan zijn. wij hebben ook geen oppas maar onze kinderen zijn nu iets ouder dat zij zich wel even kunnen redden, nooit oppas gehad voor de kinderen dus altijd draaikonten om er voor ze te zijn. Dus meteen even het schoolbeleid aan passen kinderen om acht uur naar school en om vier naar huis, eten op school, kunnen de werkgevers de banen hierop afstemmen. niks geen buitenschoolse opvang maar meer communiceren. Succes verder

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:32

odetteke schreef:
PattyOosten schreef:
Voor kinderopvang krijg je trouwens ook kinderopvangtoeslag. En zeker als je inkomen aan de lage kant is, is dat een flink bedrag. Dat mogen jullie ook wel even meenemen hoor!

Ja, maar je krijgt max. 63% vergoed (kan er 1 of 2 procent naast zitten)

Bij 4 kinderen die 5 dagen per week 3 uur per dag naar de naschoolse opvang gaan kom je al gauw aan een eigen bijdrage van 550 euro per maand en betaald de overheid ruim 1000 euro.

Ik heb even de calculator van het ministerie gedaan. Ben uitgegaan van minimum loon, en alle kinderen 65 uur per maand (3 uur per dag) tegen 6.25 per uur. Dan zijn de totale kinderopvangkosten 1.625, de toeslag is 1.455. De eigen bijdrage is dan dus 170 euro.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:35

KiWiKo schreef:
[deze mevrouw gaat er 500 euro op achteruit............. en die 150 euro staat niet in verhouding met haar bruto uitkering.............

wat miep je nou?

Miep Miep.
Ik heb al eerder aangegeven dat we te weinig concrete gegevens van deze mevrouw hebben. Dus waar jij dat bedrag van 500 vandaan tovert???

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:36

En wat dacht je van tussenschoolse opvang? En vakantieperiodes?

Abiola

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:40

En wat dacht je van kinderen die wel eens bij een vriendje spelen? Of van opa en oma?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:41

PattyOosten schreef:
KiWiKo schreef:
[deze mevrouw gaat er 500 euro op achteruit............. en die 150 euro staat niet in verhouding met haar bruto uitkering.............

wat miep je nou?

Miep Miep.
Ik heb al eerder aangegeven dat we te weinig concrete gegevens van deze mevrouw hebben. Dus waar jij dat bedrag van 500 vandaan tovert???

doe gewoon je rekensommetje :) :) dit heb je, dat ga je krijgen :) :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:43

KiWiKo schreef:

Nou, doe eens dan? Want ik ben heel erg benieuwd.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:45

odetteke schreef:
faye schreef:
Zo werkt het dus niet via een uitzendbureau. Misschien eerst ergens in verdiepen in plaats van zomaar wat roepen? Als je langere tijd via het uitzendbureau werkt zijn ze verplicht je een contract aan te bieden, daarbij komt het heel vaak voor dat een bedrijf een uitzendkracht na de uitzendperiode in dienst neemt. En inderdaad wat Betteke zegt, altijd nog beter dan thuis zitten en niets op je cv hebben.

Maar de contracten zijn meestal van korte duur. Je bent zo een jaar of 2 a 3 verder voor je een contract voot onbepaalde tijd hebt.

36 maanden, flex wet. En wat doen de meesten? Die moppen je rond de 35 maanden weer buiten en dan mag je je een maand later opnieuw aanmelden en begint alles van voren af aan als je geluk hebt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:48

PattyOosten schreef:
En wat dacht je van kinderen die wel eens bij een vriendje spelen? Of van opa en oma?

Moet je wel de mazzel hebben dat je kind goed in de groep ligt ;) En dat er een opa en oma zijn die structurele opvang willen bieden..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:48

PattyOosten schreef:
KiWiKo schreef:

Nou, doe eens dan? Want ik ben heel erg benieuwd.

kan je zelf ook :D :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:49

maikeltje schreef:
odetteke schreef:
]
Maar de contracten zijn meestal van korte duur. Je bent zo een jaar of 2 a 3 verder voor je een contract voot onbepaalde tijd hebt.

36 maanden, flex wet. En wat doen de meesten? Die moppen je rond de 35 maanden weer buiten en dan mag je je een maand later opnieuw aanmelden en begint alles van voren af aan als je geluk hebt.

yep............ kan je het werkgevers kwalijk nemen.........????

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:52

KiWiKo schreef:
kan je zelf ook :D :D

Nou, vertel. Wat verdient ze precies. Hoe duur is haar kinderopvang. Hoeveel huur betaalt ze. Wanneer zijn haar kinderen precies jarig. Hoeveel schoolgeld betaalt ze? Zonder deze gegevens is het een beetje moeilijk om een sommetje te maken. Dus vandaar dat ik zo benieuwd ben hoe jij aan die 500 komt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:54

bijstandsuitkering.......... kinderkorting, huursubsidie, ooievaarspas, een ouderkoring en dan nog de kortingen die ik zo even niet weet..........

al met al loopt dat aardig op, meer als de verdiensten die je maakt als je wel werk hebt :)

komop Patty, je bent niet achtelijk toch?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:55

Heino schreef:
PattyOosten schreef:

Moet je wel de mazzel hebben dat je kind goed in de groep ligt ;) En dat er een opa en oma zijn die structurele opvang willen bieden..

Nou, een kind wat vier jaar lang lekker van zijn mama heeft kunnen genieten, moet toch wel een supersociaal en aangepast kindje zijn. Dus het zal dan ook wel een vriendje hebben, of niet dan? Het is in ieder geval geen delinquentje in oprichting toch :P En op a en oma hoeven niet structureel te zijn, gewoon beetje oppassen in de vakantieperiodes, daar ha je het toch over?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:57

mijn kindje is leuk opgevoed, maar je denkt toch niet dat ik op andere ouders ga leunen in vakantietijd......... oma is dood, en opa is nou niet echt het lichtend voorbeeld............ dus moet ik mijn kind maar onderbrengen bij vriendjes en vriendinnetjes terwijl ik weet dat ik dat nooit terug kan doen?

lekker makkelijk praten :D :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:58

PattyOosten schreef:
Nou, een kind wat vier jaar lang lekker van zijn mama heeft kunnen genieten, moet toch wel een supersociaal en aangepast kindje zijn. Dus het zal dan ook wel een vriendje hebben, of niet dan? Het is in ieder geval geen delinquentje in oprichting toch :P En op a en oma hoeven niet structureel te zijn, gewoon beetje oppassen in de vakantieperiodes, daar ha je het toch over?

Of juist niet omdat het vrij weinig andere kindjes gezien heeft ;) (daarom ben ik voor een of twee dagen dagdelen kinderopvang, ongeacht of ik dan werk of niet..) Helaas is het echter zo dat ook heel sociale kindjes gepest of buitengesloten kunnen worden. Is geen vat op te krijgen vind ik.
Ja, maar krijg jij opa en oma zo ver dat ze zes weken oppassen? In die gehele vakantie ben je anders bijna net zo veel kwijt aan kosten als de rest van het jaar. Dan maken die paar dagen dat opa en oma oppassen ook niet heel veel meer uit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:00

alleen onzekere kinderen worden gepest............. die laten zich pesten :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:03

KiWiKo schreef:
alleen onzekere kinderen worden gepest............. die laten zich pesten :)

Maar té zelfverzekerd is ook weer niet goed :P
En je hebt pesten en negeren. Ik heb zelf in een klas gezeten waar ik vooral genegeerd werd (want laten pesten deed ik mezelf idd niet ;)) omdat ik met een Gouds accent sprak en de rest van de klas met een Reeuwijks accent (het "Gooi" onder Gouda en omstreken)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:04

hihi............. ik snap je.......... :)

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:07

KiWiKo schreef:
bijstandsuitkering.......... kinderkorting, huursubsidie, ooievaarspas, een ouderkoring en dan nog de kortingen die ik zo even niet weet..........

al met al loopt dat aardig op, meer als de verdiensten die je maakt als je wel werk hebt :)

komop Patty, je bent niet achtelijk toch?

Op de bijstandsuitkering na en geen idee wat een ooievaarspas is, krijg je de ook gewoon. Alleen inderdaad aangepast naar je salaris. Daarnaast zal ze veel meer terug krijgen van de belasting doordat ze belasting gaat betalen over een hoger bruto inkomen. En een stimulans om te werken is dat je als de kinderen ouder zijn en je minder/geen oppas meer nodig hebt je wel een carriere of een toekomst voor je kinderen kan bieden. En je bent een voorbeeld functie naar je kinderen toe. Die hoeven niet te denken dat met niks doen je ook geld krijgt. Het enigste probleem in Nederland is dat inderdaad wanneer je helemaal onafhankelijk wil zijn van overheidsgelden je een topbaan moet hebben als je 1 ouder bent. Daar moet eigenlijk een veel minder groot gat voor zijn. Zodat met een normale baan je gewoon rond kan komen zonder overheids steun. Want als de huursubsidie etc verdwijnt, moeten huren ook omlaag en hebben mensen met een hoger inkomer daar ook profijt van. En zo zijn er meer dingen die bij afschaffingen zijn voors en tegens hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:09

allemaal heel leuk en aardig......... maar als uit werken gaan je zo een kleine 500 euries per maand kost aan reiskosten en kinderopvang............ scheit je toch jezelf behoorlijk in de tas

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:13

Maar dat is gewoon niet waar. Reiskosten krijg je of vergoed van je werkgever, of zijn aftrekbaar van de belasting. Kinderopvang was in dit voorbeeld 170 euro.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 13:35

faye schreef:
Waar een wil is, is een weg. En gelukig heeft iedereen recht op een mening in Nederland. Juist als de kinderen bij hun vader zijn in het weekend heeft ze mogelijkheid zat tot extra werken in de horeca. Wat mij stoort is dat deze dame nooit ook maar gedeeltelijk heeft bijgewerkt om gedeeltelijk zelf haar uitkering te bekostigen en een aanvulling te trekken. De jongste is 5!!!
Dus ja: het is een kwestie van mentaliteit en dat heeft niks te maken met je superieur voelen.

Weer verkeerd gelezen Faye, ik heb ergens geschreven dat zij wel werkt, maar daar niet meer uren kan maken, dus deze mevrouw werkt momenteel al voor niks, en de kids gaan niet elk weekeind naar de vader. Maar hier ga ik verder niet op in omdat het dan te persoonlijk wordt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:38

PattyOosten schreef:
Maar dat is gewoon niet waar. Reiskosten krijg je of vergoed van je werkgever, of zijn aftrekbaar van de belasting. Kinderopvang was in dit voorbeeld 170 euro.

nee hoor......... woon werk verkeer is beperkt afrekbaar als je baas het niet betaald.......... 170 euro, dat betekend dat je twee dagen in de week werkt om te kunnen werken...........