Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:25

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-10 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:25

faye schreef:
Hier in het dorp hebben we één iraans gezin en dus één vrouw met hoofddoek. Kindje is op zich heel aardig maar wordt door de ouders buiten de groep geplaatst omdat het nergens mag spelen. Er komen dus ook geen kindjes meer daar spelen. Dan ben je lekker aan het integreren joh, goed voor je kind ook.

Er wordt altijd wel groepen dat de nederlanders niet accepteren, maar bepaalde groepen doen het ook gewoon zelf. En dan ook nog klagen bij de juf dat er gediscrimineerd wordt. Ongelooflijk!

Als ze tegen de juf kan klagen dat ze wordt gediscrimineerd (moeilijk woord), dan is ze iig al verder dan veel anderen.
die niet eens zouden kunnen klagen omdat ze geen woord Nederlands spreken

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:28

Krips schreef:
Maar die jongens en meiden die volgens jou er dus ook niks aan kunnen doen. Die wil hij wel nog een voor hun onbekend land sturen. Dat kan toch niet?
Bovendien is het niet zo dat andere politici het probleem niet zien. Maar zij komen daadwerkelijk met uitvoerbare oplossingen en beleid. Wilders schreeuwt alleen dat er een probleem is. Maar de oplossingen zijn vaak onuitvoerbaar of discriminerend/ethisch problematisch.

Dan ben je niet bekend met de beleidpunten van Wilders als je dat beweert...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:29

Komen uit Iran, je weet niet wat die mensen allemaal al hebben meegemaakt, ze kunnen wel gewoon bang zijn en zich niet durven open stellen voor hun nieuwe omgeving.
Weet je wat er in Iran met anders dan het regime denkenden gebeurt???

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:32

Lovely schreef:
Op de vorige pagina ging het over Chinezen en dat die het allemaal zo goed doen :?. Het merendeel van de chinezen spreekt geen Nederlands en doet niets met de Nederlandse cultuur. Wat sarabande zegt over chineze maffia klopt wel, dat merk je hier op de Zeedijk e.o. heel goed.
Ik vind het trouwens wel een prestatie om je kind op te voeden in de hedendaagse wereld zonder dat die ooit een donker iemand heeft gezien, hoe doe je dat?

Gwoon toevallig in een dorp wonen waar geen gekleurde mensen lopen :o
En toen wij in de stad waren en daar wel een (erg donker)type zagen lopen .... enfin de rest weet je

Koopto666

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:35

Een neefje van mijn beste vriend woont ergens in n gat in Oost Nederland en die vond dat negers stonken.
Na even navragen (gewoon van hoezo dan? en stinken waarnaar) bleek dat hij er nog nooit 1 gezien had en ze alleen van tv kende

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 17:35

Mindim schreef:
Ik las dit
http://www.trouw.nl/opinie/columnisten/drayer/article2935982.ece/De_kerstboom_is_net_zo_christelijk_als_de_paashaas_.html
Misschien niet afgedwongen door moslims en daar zat ik idd fout, maar zeker wel om klachten te voorkomen uit die hoek en om die reden is het gedaan. Zoals nederland altijd de nieuwe nederlanders terwille wil zijn.

Edit: verkeerde link

Respect voor jou dat je toe durft te geven dat wat je beweerde niet waar is. Al vraag ik me nog steeds af of er werkelijk zo veel Moslims zijn die iets tegen een kerstboom hebben. Denk eerder dat het een goedbedoelde actie van het bestuur is die uitmondt in onnodige positieve discriminatie maargoed.

Dit is wel een goed voorbeeld van waarom ik Wilders geen goede aanwinst voor de Nederlandse politiek vindt. Wilders creëert mijns inziens bepaalde verwachtingen bij veel mensen, waardoor ze selectief gaan lezen en dit soort misverstanden ontstaan.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:36

Ik heb het partij programma meerdere keren gelezen :) Adil
Citaat:
• Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen direct uit Nederland verwijderen
• Nederlandse nationaliteit van criminelen met een dubbele nationaliteit intrekken
• Criminele Antillianen sturen we terug

Aanpassen of oprotten? Dat soort uitspraken van Wilders zeggen toch genoeg over zijn plannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:41

Eigenlijk wil Wilder dat die mensen oprotten naar een land waar ze niet vandaan komen, om rechtongelijkheid te voorkomen zou dat voor ons allemaal moeten gelden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 17:43

Maar bedoelt Wilders niet niet-Nederlanders ook de Marrokanen met twee paspoorten? Of enkel de mensen die zonder rechtsmatige verblijfsvergunning/enkel Marrokaans paspoort in Nederland zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:54

sarabande schreef:
Komen uit Iran, je weet niet wat die mensen allemaal al hebben meegemaakt, ze kunnen wel gewoon bang zijn en zich niet durven open stellen voor hun nieuwe omgeving.
Weet je wat er in Iran met anders dan het regime denkenden gebeurt???

Als je het woord discriminatie kent en nederlands spreekt ben je hier al een tijdje. Bovendien kan elke idioot bedenken dat als je alleen maar vriendinnetjes bij jou thuis wil laten spelen en niet andersom, het een keer ophoudt!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:03

Heino schreef:
Maar bedoelt Wilders niet niet-Nederlanders ook de Marrokanen met twee paspoorten? Of enkel de mensen die zonder rechtsmatige verblijfsvergunning/enkel Marrokaans paspoort in Nederland zijn?

Ik heb even gegoogled. En niet-nederlander heeft volgens mij niet echt een duidelijke defenitie. Als iemand het wel kan vinden :) zou dat fijn zijn. Wat ik begrijp is mensen met een dubbele nationaliteit.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:09

geld het dan ook voor mensen die een dubbel paspoort hebben maar niet uit een moslim land komen?
Italianen, Spanjaarden, Amerikanen etc

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:14

Als hij niet discrimineerd dan zou het ook voor hen moeten gelden toch?

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:14

Ik vind dat als je je gedraagd en je aanpast aan onze cultuur je best mag blijven maar, als je gewoon terug kunt naar de eigen land en je gaat hier ontucht plegen dan ist gewoon oprotten!....geld eigenlijk ook als je zowiezo hier komt om ontucht te plegen jammer dan dat je niet terug kunt naar je eigen land maar je bent hier niet geboren...en als nederland een keer vol is jammer dan maar vol is vol

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:15

Krips schreef:
Als hij niet discrimineerd dan zou het ook voor hen moeten gelden toch?

ja dat vind ik ook, maar ik denk niet dat hij dat vind

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:16

Ulrika schreef:
Ik vind dat als je je gedraagd en je aanpast aan onze cultuur je best mag blijven maar, als je gewoon terug kunt naar de eigen land en je gaat hier ontucht plegen dan ist gewoon oprotten!....geld eigenlijk ook als je zowiezo hier komt om ontucht te plegen jammer dan dat je niet terug kunt naar je eigen land maar je bent hier niet geboren...en als nederland een keer vol is jammer dan maar vol is vol

onze cultuur? en wat versta je daaronder dan?
de cultuur in nederland is gewoon ene bij elkaar geraapt zooitje

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:17

Wat ik eronder versta....geen hoofddoek op doen ze in dur eigen land ook niet en da geldt ook voor de boerka onzin ding...was pas nog op tv dat ze die daar gebruiken tegen de hitte in de woestijn en hier ist heen woestijn! ook vind ik dat ze Nederlands moeten kunnen praten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:21

Ulrika schreef:
Wat ik eronder versta....geen hoofddoek op doen ze in dur eigen land ook niet en da geldt ook voor de boerka onzin ding...was pas nog op tv dat ze die daar gebruiken tegen de hitte in de woestijn en hier ist heen woestijn! ook vind ik dat ze Nederlands moeten kunnen praten

En wellicht schrijven :') :') _O- _O-

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:22

Als ik sommige reacties hier lees, denk ik dat er wel meer mensen zijn die Nederlands moeten leren

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:22

sarabande schreef:
Ulrika schreef:

En wellicht schrijven :') :') _O- _O-

Tja brabander he

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:23

verbeter de wereld begin bij jezelf ;) zeg ik dan altijd maar hihi

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:23

Ulrika schreef:
Tja brabander he

Probeer dan maar eerst de normen die je op anderen legt, voor jezelf toe te passen. Oftewel integreer even in Nederland als je je tot Nederlanders wendt

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:25

sarabande schreef:
Ulrika schreef:
Tja brabander he

Probeer dan maar eerst de normen die je op anderen legt, voor jezelf toe te passen. Oftewel integreer even in Nederland als je je tot Nederlanders wendt

je verstaat me toch ofniet? dat is toch ook wat ik vraag van een buitenlander...zichzelf verstaanbaar maken voor ons!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:29

Ulrika schreef:
je verstaat me toch ofniet? dat is toch ook wat ik vraag van een buitenlander...zichzelf verstaanbaar maken voor ons!

Dit topic gaat over discriminatie.
Als jij van mensen met een andere afkomst dan die van jezelf dingen eist waar je, terwijl je hier geboren bent, zelf de moeite niet voor neemt, heb je weinig recht van spreken.

Het lijkt me beter om een beetje toleranter te zijn als je je zo opstelt.