ik snap het zelf al bijna niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kanelly schreef:@ Cayenne, jij bent volwassen. Dat maakt wel degelijk een verschil.
Ik heb meerdere jongeren/kinderen met PTSS op de groepen gehad en bij kinderen uit het zich voor deel anders dan bij volwassenen.
Kanelly schreef:Verslag van de inspectie over het Valor project
http://www.inspectiejeugdzorg.nl/docume ... 0Valor.pdf
RandyOrton25 schreef:Kanelly schreef:Verslag van de inspectie over het Valor project
die kan ik helaas niet openen heb geen pdf
Citaat:Omgaan met incidenten
• Er was geen beleid voor het omgaan met incidenten in India.
• In het kader van dit onderzoek heeft de Hoenderloo Groep informatie over twaalf incidenten
opgestuurd. In vijf gevallen ging het om seksuele incidenten waarbij in één geval sprake was van
contacten met een Indiase “loverboy”. De medewerkers van de Hoenderloo Groep in India
hebben wel adequaat gereageerd door meteen maatregelen te nemen.
Kanelly schreef:Verslag van de inspectie over het Valor project
Missy123 schreef:En in dat boek beschrijft ze ook een hoop over die organisatie hoe dat daar gaat enz. En dat is niet echt allemaal positief. Geen goede huizen en scholen geregeld geen dagbesteding enz. enz.
Maar dan lijkt het mij logisch dat er aan de hand van dat boek vragen worden gesteld over hoe die organisatie (hulp verlening van India) nu echt in elkaar zit.
Kanelly schreef:Het was geen 'illegaal' project, gewoon gesubsidieerd door de provincie Zuid Holland.
Feit is wel dat de medewerkers geen werkvergunning hadden in India en daardoor dus niet de juiste instanties konden bereiken en aangifte konden doen.
Het project heeft zeker meisjes geholpen, maar ja er zijn ook fouten gemaakt. Die worden ook niet ontkent, daar is het rapport ook voor.
En het is een adviesrapport en ik hoop dat de Hoenderloo Groep niet schroomt om in de toekomst ooit nog een soortgelijk project te starten, maar dan beter ingekaderd en met sluitende randvoorwaarden.
Trennie schreef:Missy123 schreef:En in dat boek beschrijft ze ook een hoop over die organisatie hoe dat daar gaat enz. En dat is niet echt allemaal positief. Geen goede huizen en scholen geregeld geen dagbesteding enz. enz.
Maar dan lijkt het mij logisch dat er aan de hand van dat boek vragen worden gesteld over hoe die organisatie (hulp verlening van India) nu echt in elkaar zit.
En dat is gebeurd.
Daar is dus een onderzoekscommissie mee aan de gang gegaan.
Waar kanelli dus de link van plaatste.
RandyOrton25 schreef:super groot vraag teken boven mijn hoofd wat heeft het dan voor nut gehad om meisjes daar naar toe te sturen ?????????
Citaat:• De doelgroep bestond uit jeugdigen tussen de 14 en 18 jaar die in de prostitutie actief zijn
geweest of die het risico lopen om met “loverboys” in aanraking te komen.(v)
Er waren echter
geen afspraken over de rol die leeftijd en problematiek bij het toezicht op deze jeugdigen speelt.
Citaat:(v) Voetnoot: Jeugdigen met overheersende psychiatrische problematiek, jeugdigen met overheersende agressie problematiek,
gebrekkige gewetensontwikkeling en overheersende verslavingsproblematiek zijn uitgesloten.
Kanelly schreef:Het was geen 'illegaal' project, gewoon gesubsidieerd door de provincie Zuid Holland.
Feit is wel dat de medewerkers geen werkvergunning hadden in India en daardoor dus niet de juiste instanties konden bereiken en aangifte konden doen.
Het project heeft zeker meisjes geholpen, maar ja er zijn ook fouten gemaakt. Die worden ook niet ontkent, daar is het rapport ook voor.
En het is een adviesrapport en ik hoop dat de Hoenderloo Groep niet schroomt om in de toekomst ooit nog een soortgelijk project te starten, maar dan beter ingekaderd en met sluitende randvoorwaarden.
Trennie schreef:RandyOrton25 schreef:super groot vraag teken boven mijn hoofd wat heeft het dan voor nut gehad om meisjes daar naar toe te sturen ?????????
Ik denk dat dit project zeker wel een kans van slagen heeft en dat juist meiden uit het loverboycircuit en andere vormen van prostitutie er bij gebaat kunnen zijn.
Maar en dit is weer typisch de Hoenderloo groep: een nieuw project warin zij de eerste zijn en dit het paradepaardje van de instelling is / wordt.
Het idee is goed, maar de uitvoering laat veel te wensen over...
Een citaat uit het onderzoeksverslag van de inspectie jeugdzorg waar Kanelli dus eerder de link van plaatste:
Het vetgedrukte is wat in deze van toepassing is op het verhaal Maria. Het schuin geschrevene is mijn reactie hierin.Citaat:• De doelgroep bestond uit jeugdigen tussen de 14 en 18 jaar die in de prostitutie actief zijn
geweest of die het risico lopen om met “loverboys” in aanraking te komen.(v)
Er waren echter
geen afspraken over de rol die leeftijd en problematiek bij het toezicht op deze jeugdigen speelt.
er is dus niet kritisch gekeken door de Hoenderloo Groep, of een meisje aan deze criteria voldeed.
Dus de uitvoeringCitaat:(v) Voetnoot: Jeugdigen met overheersende psychiatrische problematiek, jeugdigen met overheersende agressie problematiek,
gebrekkige gewetensontwikkeling en overheersende verslavingsproblematiek zijn uitgesloten.
In mijn ogen zal er bij Maria eerder sprake hiervan zijn geweest. Dus wederom niet goed uitgevoerd vooronderzoek om vast te stellen wat de problematiek bij haar is geweest.
Kanelly schreef:Trennie, inderdaad dat is ook zo.
Het is jammer dat dit gestart is terwijl Glenn Mills nog liep, anders hadden ze daar wellicht nog wat van kunnen leren.
Want dat is van hetzelfde laken een pak, idee is top, had geweldig kunnen lopen... maar helaas.
Ik sta zelf nog steeds helemaal achter het Glenn Mills idee voor zulke gasten, maar ja wederom... beter ingekaderd en sluitende randvoorwaarden
Nadir schreef:Dank je Kanelly, dat ziet er inderdaad een stuk professioneler en betrouwbaarder uit.
Het lijkt me een goed geregeld progamma.