Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:20

hoe meer je je erin verdiept hoe vager het word
ik snap het zelf al bijna niet meer :o? :+ }:0

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:20

Kanelly schreef:
@ Cayenne, jij bent volwassen. Dat maakt wel degelijk een verschil.
Ik heb meerdere jongeren/kinderen met PTSS op de groepen gehad en bij kinderen uit het zich voor deel anders dan bij volwassenen.

Nu ben ik volwassen ja, maar ik heb ptss al sinds mijn veertiende dus weet waar ik over praat helaas...
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-05-10 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:21

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:23

Oké Cayenne, maar goed...niet iedereen heeft dezeflde symptomen.
Voor mij is het waarschijnlijk opvallend dat ik jongeren heb behandeld die wel in grote lijnen dezelfde symtomen hadden.
Maar dat hoeft inderdaad niet altijd zo te zijn. En voor jou is het waarschijnlijk weer opvallend omdat jij het juist niet herkend.
Net zoals dat niet iedere borderliner hetzelfde doet en iedere autist ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:24

RandyOrton25 schreef:
Kanelly schreef:
Verslag van de inspectie over het Valor project ;)
http://www.inspectiejeugdzorg.nl/docume ... 0Valor.pdf

die kan ik helaas niet openen heb geen pdf

Even een stukje gekopieërd voor je
Citaat:
Omgaan met incidenten
• Er was geen beleid voor het omgaan met incidenten in India.
• In het kader van dit onderzoek heeft de Hoenderloo Groep informatie over twaalf incidenten
opgestuurd. In vijf gevallen ging het om seksuele incidenten waarbij in één geval sprake was van
contacten met een Indiase “loverboy”. De medewerkers van de Hoenderloo Groep in India
hebben wel adequaat gereageerd door meteen maatregelen te nemen.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:25

@ Kanelly:

Ik weet ook wel dat dat project daarvoor is, maar nu achteraf is dus eigenlijk nooit hard gemaakt dat zei dus echt 4 jaar in de ban was van zo´n loverboy. Dus wat is dan de echte reden dat zei naar India is gestuurd.

En in dat boek beschrijft ze ook een hoop over die organisatie hoe dat daar gaat enz. En dat is niet echt allemaal positief. Geen goede huizen en scholen geregeld geen dagbesteding enz. enz.

Maar dan lijkt het mij logisch dat er aan de hand van dat boek vragen worden gesteld over hoe die organisatie (hulp verlening van India) nu echt in elkaar zit.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:30

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:32

Citaat:
Omgaan met incidenten
• Er was geen beleid voor het omgaan met incidenten in India.
• In het kader van dit onderzoek heeft de Hoenderloo Groep informatie over twaalf incidenten
opgestuurd. In vijf gevallen ging het om seksuele incidenten waarbij in één geval sprake was van
contacten met een Indiase “loverboy”. De medewerkers van de Hoenderloo Groep in India
hebben wel adequaat gereageerd door meteen maatregelen te nemen.

@ kanelly
als ik het goed lees en begrijp (vertel het me even als dat niet zo is)
worden die meiden daar dus heen gestuurd om los te komen van loverboy's
uit een vorige post heb ik begrepen dat dit dus een illegaal project was
en als ik nu dat gekopieerde stukje lees ging het daar in 1 geval gewoon vrolijk verder met indiase loverboy's
toch?

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:33

Missy123 schreef:
En in dat boek beschrijft ze ook een hoop over die organisatie hoe dat daar gaat enz. En dat is niet echt allemaal positief. Geen goede huizen en scholen geregeld geen dagbesteding enz. enz.

Maar dan lijkt het mij logisch dat er aan de hand van dat boek vragen worden gesteld over hoe die organisatie (hulp verlening van India) nu echt in elkaar zit.

En dat is gebeurd.
Daar is dus een onderzoekscommissie mee aan de gang gegaan.
Waar kanelli dus de link van plaatste.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:34

super groot vraag teken boven mijn hoofd wat heeft het dan voor nut gehad om meisjes daar naar toe te sturen ?????????

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:35

Ze zal heus vervelende nare dingen hebben mee gemaakt, maar ik geloof dat 90% van het boek niet waar is.
Ook heb ik het idee dat zij een "stoornis" heeft ofzo.....
Ik heb het idee dat moeder er voor een groot deel ook achter zit. Ik vind Maria erg op haar hoede in het telefoon gesprek. Volgens mij profiteren zij er goed van, het boek zal best wat centen in het laadje hebben gebracht.
Ook de uitgeverij schuilt zich achter een leugen, die hebben ook lekker verdient.
Spijtig voor de mensen die wel echt met een loverboy te hebben/ hebben gehad.......
Ik vond de uitzending van Peter R erg goed en kijk uit naar de uitzending van woensdagavond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:37

Het was geen 'illegaal' project, gewoon gesubsidieerd door de provincie Zuid Holland.
Feit is wel dat de medewerkers geen werkvergunning hadden in India en daardoor dus niet de juiste instanties konden bereiken en aangifte konden doen.
Het project heeft zeker meisjes geholpen, maar ja er zijn ook fouten gemaakt. Die worden ook niet ontkent, daar is het rapport ook voor.
En het is een adviesrapport en ik hoop dat de Hoenderloo Groep niet schroomt om in de toekomst ooit nog een soortgelijk project te starten, maar dan beter ingekaderd en met sluitende randvoorwaarden.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:43

Kanelly schreef:
Het was geen 'illegaal' project, gewoon gesubsidieerd door de provincie Zuid Holland.
Feit is wel dat de medewerkers geen werkvergunning hadden in India en daardoor dus niet de juiste instanties konden bereiken en aangifte konden doen.
Het project heeft zeker meisjes geholpen, maar ja er zijn ook fouten gemaakt. Die worden ook niet ontkent, daar is het rapport ook voor.
En het is een adviesrapport en ik hoop dat de Hoenderloo Groep niet schroomt om in de toekomst ooit nog een soortgelijk project te starten, maar dan beter ingekaderd en met sluitende randvoorwaarden.

oke helder

het lijkt mij alleen beter(dat is puur persoonlijk natuurlijk)
dat zulke meisjes een vrouwelijke therapeut krijgen
najuist omdat het een makkelijke prooi is voor mannen/jongens met kwaad in de zin.

bedoel als je dan leest in dat rapport over een indiaase loverboy
dan gaan bij mij alweer alle alarm bellen rinkellen.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:44

Trennie schreef:
Missy123 schreef:

En dat is gebeurd.
Daar is dus een onderzoekscommissie mee aan de gang gegaan.
Waar kanelli dus de link van plaatste.

Oke dat heb ik dus gemist ;)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:53

RandyOrton25 schreef:
super groot vraag teken boven mijn hoofd wat heeft het dan voor nut gehad om meisjes daar naar toe te sturen ?????????

Ik denk dat dit project zeker wel een kans van slagen heeft en dat juist meiden uit het loverboycircuit en andere vormen van prostitutie er bij gebaat kunnen zijn.

Maar en dit is weer typisch de Hoenderloo groep: een nieuw project warin zij de eerste zijn en dit het paradepaardje van de instelling is / wordt.
Het idee is goed, maar de uitvoering laat veel te wensen over...

Een citaat uit het onderzoeksverslag van de inspectie jeugdzorg waar Kanelli dus eerder de link van plaatste:
Het vetgedrukte is wat in deze van toepassing is op het verhaal Maria. Het schuin geschrevene is mijn reactie hierin.

Citaat:
• De doelgroep bestond uit jeugdigen tussen de 14 en 18 jaar die in de prostitutie actief zijn
geweest of die het risico lopen om met “loverboys” in aanraking te komen.(v)
Er waren echter
geen afspraken over de rol die leeftijd en problematiek bij het toezicht op deze jeugdigen speelt.

er is dus niet kritisch gekeken door de Hoenderloo Groep, of een meisje aan deze criteria voldeed.
Dus de uitvoering

Citaat:
(v) Voetnoot: Jeugdigen met overheersende psychiatrische problematiek, jeugdigen met overheersende agressie problematiek,
gebrekkige gewetensontwikkeling en overheersende verslavingsproblematiek zijn uitgesloten.

In mijn ogen zal er bij Maria eerder sprake hiervan zijn geweest. Dus wederom niet goed uitgevoerd vooronderzoek om vast te stellen wat de problematiek bij haar is geweest.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:02

Kanelly schreef:

Hier sluit ik me bij aan.
Wat ik wel jammer vind is dat dit niet de eerste keer is dat er een project bedacht wordt wat eigenlijk supergoed in elkaar zit, maar wat dan in de uitvoering "v-e-r-n-e-u-k-t" wordt.
Hierdoor krijgt iets wat in potentie goed is, een slechte naam en zal er misschien niet gauw opnieuw een project gestart worden.
Echt heel jammer. :(

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:03

Trennie schreef:
RandyOrton25 schreef:

Ik denk dat dit project zeker wel een kans van slagen heeft en dat juist meiden uit het loverboycircuit en andere vormen van prostitutie er bij gebaat kunnen zijn.

Maar en dit is weer typisch de Hoenderloo groep: een nieuw project warin zij de eerste zijn en dit het paradepaardje van de instelling is / wordt.
Het idee is goed, maar de uitvoering laat veel te wensen over...

Een citaat uit het onderzoeksverslag van de inspectie jeugdzorg waar Kanelli dus eerder de link van plaatste:
Het vetgedrukte is wat in deze van toepassing is op het verhaal Maria. Het schuin geschrevene is mijn reactie hierin.

Citaat:
• De doelgroep bestond uit jeugdigen tussen de 14 en 18 jaar die in de prostitutie actief zijn
geweest of die het risico lopen om met “loverboys” in aanraking te komen.(v)
Er waren echter
geen afspraken over de rol die leeftijd en problematiek bij het toezicht op deze jeugdigen speelt.

er is dus niet kritisch gekeken door de Hoenderloo Groep, of een meisje aan deze criteria voldeed.
Dus de uitvoering

Citaat:
(v) Voetnoot: Jeugdigen met overheersende psychiatrische problematiek, jeugdigen met overheersende agressie problematiek,
gebrekkige gewetensontwikkeling en overheersende verslavingsproblematiek zijn uitgesloten.

In mijn ogen zal er bij Maria eerder sprake hiervan zijn geweest. Dus wederom niet goed uitgevoerd vooronderzoek om vast te stellen wat de problematiek bij haar is geweest.

eigenlijk als je het zo leest is het ook erg dat de Hoenderloo groep er een parade paardje van wil maken
terwijl de uitvoering nog bagger slecht is
mischien handig om in het vervolg dat eerst maar is goed te krijgen voordat zoiets ook daadwerkelijk opgezet word.

in sommige gevallen heeft de Hoendeloo groep het alleen maar erger gemaakt bij die meisjes dan dat het al was.

Anoniem

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:07

Trennie, inderdaad dat is ook zo.
Het is jammer dat dit gestart is terwijl Glenn Mills nog liep, anders hadden ze daar wellicht nog wat van kunnen leren.
Want dat is van hetzelfde laken een pak, idee is top, had geweldig kunnen lopen... maar helaas.
Ik sta zelf nog steeds helemaal achter het Glenn Mills idee voor zulke gasten, maar ja wederom... beter ingekaderd en sluitende randvoorwaarden :+

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:11

Kanelly schreef:
Trennie, inderdaad dat is ook zo.
Het is jammer dat dit gestart is terwijl Glenn Mills nog liep, anders hadden ze daar wellicht nog wat van kunnen leren.
Want dat is van hetzelfde laken een pak, idee is top, had geweldig kunnen lopen... maar helaas.
Ik sta zelf nog steeds helemaal achter het Glenn Mills idee voor zulke gasten, maar ja wederom... beter ingekaderd en sluitende randvoorwaarden :+

Nou, ik wilde de Glenn Mills er niet bij halen, maar je haalt me wel de woorden uit de mond.
Dacht exact hetzelfde en vind het idee Glenn Mills ook nog steeds goed.
Geld is steeds weer de bepalende factor en daar stoor ik me in jeugdhulpverlening enorm aan. :(
Dus wederom sluit ik me bij je woorden aan...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:14

Kan iemand mij in het kort uitleggen wat ‘Glenn Mills’ is?
Ik kom wel bij de Hoenderloo groep uit maar de website is te opvallend om hier op het werk even te bekijken. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:19

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:30

Dank je Kanelly, dat ziet er inderdaad een stuk professioneler en betrouwbaarder uit.
Het lijkt me een goed geregeld progamma.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:34

Probleem is vaak en in het geval van Glenn Mills in het bijzonder, dat de bedjes (lees openstaande plekken in de betreffende instantie) gevuld moeten blijven. Anders kost dit de instelling erg veel geld in de vorm van minder subsisie.
En als er dan niet genoeg jongeren zijn die voor een bepaald project de juiste problematiek hebben, dan worden de bedjes gevuld met jongeren die helemaal niet passen binnen dat project.
Hierdoor krijgen de hulpverleners te maken met een hulpvraag waar zij geen maatwerk in kunnen leveren en slaat men dus uteindelijk de spijker mis.
Helaas wordt dit vaak van bovenaf bepaald en hebben de directe hulpverleners op de werkvloer hier weinig invloed op.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:36

Nadir schreef:
Dank je Kanelly, dat ziet er inderdaad een stuk professioneler en betrouwbaarder uit.
Het lijkt me een goed geregeld progamma.

Sorry Nadir, maar de Glenn Mills is juist een project wat dus ook mislukt is geraakt.
Dus het idee is goed, maar in de uitvoering strandt het.
Dus hoe professioneel je het er ook uit vind zien, dat is het dus uiteindelijk niet gebleken.
Vandaar dat kanelli en ik dit als voorbeeld gaven.