Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hanny_jelke schreef:jameyskatje schreef:
dus omdat ze ergens ver weg in een ander land het ook niet mogen, mag het hier ook niet?
niet te hopen dat jij met iedere kwestie die benadering maakt.. anders loopt het niet goed af met nederland
zou anders een heel stukbetter zijn voor nederland.
wordt hier overbevolking in nederland
hanny_jelke schreef:ik zal de laatste zijn die roept dat het criminelen zijn. wij nederlanders kunnen nog erger straks zijn als zei.
maar onzen bossen worden gekapt boedrijen worden gesloopt.
meer huisen flat's en nog is er geen ruimte meer voor al die mensen.
dus ja ik ben voor uit het land zetten.
Citaat:Ik vraag me trouwens ook enigzins af vooral naar de mensen die dan vinden dat bijv. een hoofdoek wel mag maar een muts niet ivm religieuze motieven. In hoeverre mag je dan bepalen welke religieuze motieven nog geldig zijn. Want als je uitzonderingen gaat maken vanwege religieuze motieven moet je op een gegeven moment ook gaan bedenken welke religieuze argumenten nog geldig zijn. Want ik bedoel dit gaat om een stukje stof en ik vind deze discussie ook niet perce van belang ik vind het alleen vreemd dat mensen vinden dat je daar een uitzondering voor moet maken omdat je andere motieven hebt, want volgende keer is het misschien iets minder sociaal geaccepteerd, en dan nog een beetje minder en nog een beetje minder of is het van een 'kleine religie' is het dan nog geldig? Gewoon dezelfde regel voorkomt dat soort discussies waarbij je je als maatschappij in iemand religie gaat bemoeien of de ene religie voor getrokken word op een andere (of religieuze tov atheïsten). Imo is dat gewoon niet wenselijk.
jameyskatje schreef:hanny_jelke schreef:ik zal de laatste zijn die roept dat het criminelen zijn. wij nederlanders kunnen nog erger straks zijn als zei.
maar onzen bossen worden gekapt boedrijen worden gesloopt.
meer huisen flat's en nog is er geen ruimte meer voor al die mensen.
dus ja ik ben voor uit het land zetten.
wat heeft dit dan met deze discussie te maken? en welke mensen moeten volgens jou dan het land uitgezet worden? aan de dikgedrukte zin kan ik opmaken dat het niet om 'nederlanders' gaat..
ik volg jou niet helemaal.
turkije heeft een hoofddoekenverbod >> dus nederland moet het ook
is beter voor de overbevolking >> ik ben voor het land uitzetten
CtjeLief schreef:@ Liedje89, ik denk dat mijn visie allang helder is. Namelijk, Nederland is een vrij land, artikel 1 van de grondwet zegt dat allen die zich in Nederland bevinden in gelijke gevallen gelijk behandeld moet worden en discriminatie op welke grond dan ook is bij wet verboden. Wat ik vind: de docent mag een hoofddoek dragen, dit is geen enkel probleem, dat is haar uiting van het geloof en de wet ondersteunt haar hier in. Ik ben zelf niet gelovig maar ondervind geen enkel probleem op dit gebied. Anders zou ik ook niet het werk doen wat ik doeEn welke religieuze argumenten nog geldig zijn? Zij die in de heilige boeken beschreven staan lijkt me...
kun je niet aan tornen imo.
CtjeLief schreef:ik ben helemaal niet tegen een muts hoor.. alleen zeg ik dat het een andere categorie betreft waar dus andere regels bij horen.. That's all..
Citaat:Ik bedoel bij een muts is het vrij nutteloos maar ik vind dat bij bijv kruisjes of davidsterren dragen of een famillie erfstuk (Bij sieraden dus) al een stuk relevanter. Want dat kan imo ook heel belangrijk zijn voor iemand.
hanny_jelke schreef:tukijen is een land waar volgeens geloof een hoofd doek tedragen.
daar doen ze het niet meer.
maar verboden is het daar zekker niet.
en ja ik vind dat alle mensen die niet nederlands zijn terug naar hun eigen land moeten.
wij moeten werken voor ns geld hun rijden een dikkemercedes met een uitkering.
ze zijn voort nog meer als wij.
krijgen voorang op huizen, maar ik zit met man lief en zoon lief bij me ouders.
wij moeten het maar zien te redden met alleen de saliris van mij man.
dit is toch onlogies?
hetgeld wat de belasting dienst bij je afneemt gaat naar hun.
ik ga er verder ook niet op in want dan ben ik de boeman.