Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:28

dat word gedag zwaaien naar mijn vakantie,als het nog weken duurt |( :=
mijn vlucht staat gepland voor de 29e.......

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:29

Van welke site heb je dat radardingetje vandaan Morrie? Vind hem wel handig :j

Mijn bazin zit nu al sinds donderdag vast in Bangkok, ze heeft nu met veel moeite een ticket naar Madrid weten te boeken op de 24e. Da's zaterdag pas... Echt bizar! En dan moet ze vanaf daar nog naar hier (Zweden) zien te komen.
En ik zou komend weekend van weden naar NL komen, dikke kans dat dat niet per vliegtuig zal gaan :n

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:47

Ik probeer het nog altijd een beetje te bevatten....
Ik krijg een unieke kans om een week workshops in Zweden te gaan volgen in een internationale klas. Hemel en aarde bewogen en die kans krijg ik nooit meer. En dan...

EEN VULKAANUITBARSTING........

EEN VULKAANUITBARSTING......

Zoals een vriendin zei "dit is nu echt typisch is dat alleen jou kan overkomen" :=
Moest dit op 1 april in de krant hebben gestaan, dan had je toch direct zegt "Dat is hem! Dat is de mop! Een gemakkelijke dit jaar!"

Gaan degene die een vakantie hebben gepland wel gewoon door met de plannen maar op een latere datum, ookal is de vulkaan nog actief? Vrezen jullie niet dat de aswolk eventjes weg is en je kunt vliegen, maar dat er op de dag van je terugkomst een nieuwe grotere aswolk rondhangt en je op je vakantieplaats een tijd gaat vastzitten?

Kelly_ann

Re: Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:53

Is een eenmalige workshop? Waar zou je naar toe gaan in Zweden?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:54

Wij gaan proberen volgende week zondag te gaan en anders ga ik proberen in juni te gaan met de eigenaresse van mijn verzorgpaard whahaha :D Schiet lekker op als de eigenaresse en bijrijdster tegelijk op vakantie gaan :p

En dat vastzitten op de vakantieplaats, dat kan nu dus altijd gebeuren. Er was ook niemand die had gedacht dat ze donderdag vast zouden komen te zitten toch? Ik denk dat we dit allemaal in ons achterhoofd houden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:54

Ja, ik zou ook niet rustig weg gaan nu. Je moet ook maar weer terug zien te komen.

Ik ga 1 mei met mijn dochters met de boot/trein naar Londen en rij op 7 mei met manlief naar Spanje. Beide reizen toevallig niet door de lucht gepland en daar ben ik nu best blij om eigenlijk.

Pas in september staat er weer een vliegreis op de planning (Wereldruiterspelen Kentucky).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:01

Kelly_ann schreef:
Is een eenmalige workshop? Waar zou je naar toe gaan in Zweden?

Universiteit van Umea, helemaal in het Noorden.

Het was een internationale week waar je je voor kon inschrijven (er waren slechts 4 plaatsen beschikbaar). Studenten uit heel Europa zouden komen om een hele dag dingen te doen als workshops volgen, citytour, elandenpark bezoek. Als je dit deed, kreeg je ook 3 extra credits op je diploma dat je internationaal bent geweest. Dit is iets dat elk jaar door verschillende universiteiten georganiseerd wordt (dit jaar was het België(Leuven), Duitsland, Oostenrijk en Zweden) en 1 week duurt. Dit was het enige jaar dat ik de mogelijkheid had om te gaan, volgend jaar ben ik op stage en kan ik niet, en dan ben ik afgestudeerd...

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:03

de testvluchten zijn positief en die zijn door de stofwolk heengevlogen ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren?
wat ik me afvraag is of ze binnen europa niet onder de 10.000 foot kunnen blijven en daarna hoger gaan vliegen? dan kunnen iig vluchten naar verdere bestemmingen weer gaan, maar weet niks van vliegtuigen dus kan ook gewoon zo niet werken

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:03

katleentje grote kans dat die 4 plaatsten alle 4 niet opgevuld worden en die workshop verzet wordt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:09

Waar heb je dat gehoord elcke???

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:12

Nee, het waren 4 plaatsen vanuit onze Hogeschool. Vanuit heel Europa waren er tientallen of meer. En dit is helaas echt niet iets wat eventjes een weekje verzet kan worden. Het vraagt maanden voorbereiding en planning om zo'n groep op te vangen. Zover ik weet is het nog niet officieel afgelast, maar als het wel is, zal het gewoon dit jaar niet doorgaan en volgend jaar voor de volgende groep zijn.
Voor hun ook ontzettend stom en ondanks ik er niets aan kan doen, voel ik me toch slecht erbij. Ze hebben een jeugdherberg geregeld, een feestje gepland met de lokale pub....stom dan als je dat op het allerlaatste moment moet afzeggen, maar ze begrepen mijn situatie en die van mijn vriendin die meeging natuurlijk wel.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:14

tuurlijk begrijpen ze dat katleentje, jij kan er toch niks aan doen?Daar hoef jij je echt niet rot om te voelen hoor!!!!
Ze horen heus wel dat heel europa plat ligt in de lucht!!

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:19

Voor m'n vader zijn ondertussen al twee vluchten geanulleerd, van de week Engeland - Amsterdam (Uiteindelijk gisteren thuis gekomen met een boot) en vandaag Amsterdam - Zuid-Afrika.
De leerlingen die dit jaar op werkweek zijn van mijn school zitten vast in Rome en Barcelona. Ik wou dat dit gebeurde toen ik daar zat :+
Ze gaan met de bus terug nu..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:20

puresylk, volgens mij is het geen pretje daar vast te zitten.... Je moet je om de zoveel tijd melden enz...

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:23

Ik heb zojuist KLM gebeld, en binnen een halfuur heb ik mijn vlucht om kunnen boeken van 18 april naar 27 april...

Dus niet eens zo lang in de wacht gestaan!

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:24

laura1987 schreef:
puresylk, volgens mij is het geen pretje daar vast te zitten.... Je moet je om de zoveel tijd melden enz...

Waarom dan?
Vlucht is geanulleerd, en dus nemen ze nu een bus. Lijkt me geen probleem?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:24

KLM heeft er dus vertrouwen in!!
Martinair wil niet omboeken tot er weer gevlogen wordt....

Dit staat er op de site. Begrijp het alleen niet helemaal goed volgens mij

Martinair vluchten
Alle vluchten van Martinair tot en met zondag 18 april zijn geannuleerd. Reizigers kunnen niet vertrekken en krijgen hun reissom gerestitueerd. Iedereen wordt geannuleerd. Mensen die willen omboeken kunnen dat doen naar een vertrek va. 25 april. Tot die datum houdt martinair alle lege stoelen vast om mensen te kunnen omboeken, die de afgelopen dagen zijn blijven staan.

Mocht er vanaf maandag weer gevlogen worden, dan kan vanaf maandag weer met Martinair contact worden opgenomen om om te boeken naar een datum voor 25 april

Wat ik begrijp is dat mocht er maandag weer gevlogen worden je martinair kan bellen om om te boeken voor een datum voor 25 april en als er morgen nog niet gevlogen wordt er omgeboekt kan worden na 25 april..
Begrijp ik het verkeerd of begrijpen jullie hetzelfde?
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 18-04-10 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:25

PureSylk schreef:
laura1987 schreef:

Waarom dan?

Ik bedoel dat het geen pretje is ergens vast te zitten waar je niet terug kan met de bus :)
Iemand hier uit het topic had gereageerd, zij was ook gestrand en vond het echt niet leuk daar aangezien ze iedere 20 min- 1 uur moesten melden om vervolgens te horen dat er nog niks veranderd was.. Snap je? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:27

Het schiet duidelijk weinig op...

jarrah

Je kan nu bellen om om te boeken voor een datum ná 25 april, maar als je graag voor die tijd wilt vliegen kan je vanaf morgen bellen, dan kunnen ze bepalen of ze dat halen of niet :)
Zo duidelijker?

PureSylk

laura1987 schreef:
PureSylk schreef:

Waarom dan?

Ik bedoel dat het geen pretje is ergens vast te zitten waar je niet terug kan met de bus :)
Iemand hier uit het topic had gereageerd, zij was ook gestrand en vond het echt niet leuk daar aangezien ze iedere 20 min- 1 uur moesten melden om vervolgens te horen dat er nog niks veranderd was.. Snap je? :)

Ja, dat snap ik wel :P
maar da's wat anders..
Ik denk ook niet dat m'n vader met de bus naar Zuid-Afrika gaat nu. Die zit gewoon even vast in Nederland :+

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:31

Er moeten natuurlijk een hele bups mensen eerst naar huis kunnen vanaf de plek waar ze vast zitten, dat zal wel een aantal volle vliegtuigen kosten. Ik begrijp het dus wel.

Katleen, das zeker balen inderdaad... een kans die je niet zomaar weer krijgt. Zal wel een stille workshop worden want neem aan dat er meer internationale studenten niet kunnen komen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:32

de mensen die vastzitten krijgen geen voorrang hoor :=
Die krijgen gewoon een omboeking..
Dus als ik een vlucht heb op de 25e, die dan wel vliegt. is het niet zo dat ik niet mag vliegen omdat er andere voorang krijgen....

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:32

Kelly ik bedoel of mijn conclusie klopt of ik verkeerd begrijp wat er geschreven staat, snap je? :D

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:35

In principe zit iedereen die niet vliegen kan 'vast' toch? Of dat nou thuis is of niet..