Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

RoodZonnetje

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:37

Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt, Sarabande :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:57

sarabande schreef:
Maar geloof je nu echt zelf dat een groep gematigder wordt als ze voor van alles worden uitgescholden, als hetgeen wat voor hen belangrijk is door het slijk gehaald wordt en belachelijk gemaakt.
.

Nee, dat geloof ik ook niet.
Met schelden bereik je niet veel en idd vaak juist het tegenover gestelde.
Daarom vind ik zeer zeker dat Wilders wat gematigder met zijn uitspraken mag gaan worden.
Ik snap wat hij bedoelt en kan daar ook tot op zekere hoogte zeer zeker in mee gaan, alleen zijn woord keuzes stuiten mij ook wel eens tegen mijn borst.
Dat is zeer zeker ook niet het goede voorbeeld geven.
Ik hoop dan ook oprecht dat hij dat alsnog gaat inzien, dan zal er ook meer onderhandelings ruimte komen en dan, heel misschien dat er zaken gedaan kunnen worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:03

Heino schreef:
Maar hoe matig je criminele Marrokaanse jongeren door moskeeën bouw te verbieden? En door een immigratiestop in te voeren? Die jongeren zijn hier immers al..

Als ik dat allemaal wist had ik wel een partij opgericht. En jij?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:05

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:
Toch proberen het 1 en ander te matigen, zeker niet te laten groeien.

Maar geloof je nu echt zelf dat een groep gematigder wordt als ze voor van alles worden uitgescholden, als hetgeen wat voor hen belangrijk is door het slijk gehaald wordt en belachelijk gemaakt.

Ja de gematigden onder hen zullen hun schouders ophalen, de zoveelste belediging......

De boze jongeren zonder baan, onzeker over hun toekomst, zullen het aangrijpen om zich tegen te verzetten en zo blijft het een vicieuze cirkel, alleen te doorbreken met ingrijpen op de juiste plaats en vertrouwen in de rest.

De manier waarop Wilder het over de twee allochtone PVDA staatssecretarissen had toen die aantraden, was tekenend voor zijn denkwijze. Hij wantrouwde hun loyaliteit, in plaats van hun inzet te aanvaarden.
Met die houding wordt de samenleving in Nederland alleen maar tegen elkaar opgezet. Degene die met succes gematigd heeft en een opstand in Amsterdam heeft voorkomen na de moord op Theo Van Goch wordt uitgemaakt voor laffe thee drinker.

Het is maar waar je voor kiest.

Op jou ga ik liever niet meer in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:11

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:
Toch proberen het 1 en ander te matigen, zeker niet te laten groeien.

De manier waarop Wilder het over de twee allochtone PVDA staatssecretarissen had toen die aantraden, was tekenend voor zijn denkwijze. Hij wantrouwde hun loyaliteit, in plaats van hun inzet te aanvaarden.
Met die houding wordt de samenleving in Nederland alleen maar tegen elkaar opgezet. Degene die met succes gematigd heeft en een opstand in Amsterdam heeft voorkomen na de moord op Theo Van Goch wordt uitgemaakt voor laffe thee drinker.

Het is maar waar je voor kiest.

Precies, en dat gebeurt nu ook met Aboutaleb (burgemeester Rotterdam). Het maakt mij niet uit of hij van Marokkanse afkomst is, als hij maar een goed bestuurder is. Bij iedere discussie wordt hij door Leefbaar Rotterdam weggezet als Marokkaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:15

Toch kan ik me er wel een beetje inkomen dat er zo wordt gedacht. Gevoelsmatig dan...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:21

Ik verwacht niet van een politieke partij dat er zo gedacht wordt. Hij moet op zijn werk beoordeeld worden en niet op zijn afkomst. Maar dat komt vooral omdat PvdA en LR niet door één deur kunnen, ook als er een nederlandse burgemeester is, zal er gehakketak worden, alleen om over zijn Marokkaanse afkomst iedere keer weer te zeuren, vind ik kinderachtig en komt op mij over of zij geen andere argumenten hebben.
Dan kunnen zij beter hun tijd besteden om eens echt aan het werk te gaan.
Wijken bezoeken, met bewoners praten en met oplossingen komen. Met samenwerken kom je denk ik verder dan met ruzie zoeken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:26

Jij vindt dit ruzie zoeken en ik vind het een mening uiten. Dit mag volgens mij gewoon nog.

Nogmaals, ik keur echt niet alles goed wat Wilders zegt of doet maar ik ben het met niemand 100 procent eens.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:31

MamboBeach schreef:
Als ik dat allemaal wist had ik wel een partij opgericht. En jij?

Ik niet want ik wil de politiek niet in ;)
Maar da's ook niet relevant verder. Wat ik me afvraag is waarom jij denkt dat Wilders' aanpak zal gaan werken. En dan dus specifiek de vraag waarom zaken als bouwverbod moskeeën en immigratiestop de huidige problemen met Marrokanen op zullen gaan lossen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:38

Nee, ik ben het ook niet met iedereen of politieke partij voor 100% eens. Dat kan ook niet, iedere partij heeft goede en slechte punten en daar moet je een keuze over maken.

Maar ik verwacht van de politiek wel, dat ze inhoudelijk op iets reageren en dat ze beleefd zijn tegen elkaar.
En dan kan je wel flink discussieren, maar geef wel het goede voorbeeld voor de rest van Nederland.
Ik zit niet te wachten op dat haat zaaien en onverdraagzaamheid tegenover elkaar.

In de jaren 30 was er ook recessie en ging het slecht met de economie en de joden kregen daar de schuld van.
Nu zie ik hetzelfde, het gaat slecht in Nederland (al heb ik niets te klagen, zou niet ergens anders willen wonen) en de oplossing van Wilders is: moslims eruit (kort gezegd) en dan komt alles goed................ :z .

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:39

Heino, dit is nu de 3e keer dat ik hierop in moet gaan en die vraag die ik stelde was eigenlijk hoe jij er zelf over dacht en niet of jij de politiek wel of niet in wil. :)
Ik zeg niet dat alles zal stoppen, oplossen, overgaan maar ik vind een moskee hier gewoon niet passen. En de problemen rond de marokkaanse jongeren bijvoorbeeld, daar zal een goed plan voor moeten worden opgesteld maar aan het ene positieve zit altijd wel weer een negatief punt dus dat vind ik heel moeilijk om daarover te oordelen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:42

Electra63 schreef:
Nee, ik ben het ook niet met iedereen of politieke partij voor 100% eens. Dat kan ook niet, iedere partij heeft goede en slechte punten en daar moet je een keuze over maken.

Maar ik verwacht van de politiek wel, dat ze inhoudelijk op iets reageren en dat ze beleefd zijn tegen elkaar.
En dan kan je wel flink discussieren, maar geef wel het goede voorbeeld voor de rest van Nederland.
Ik zit niet te wachten op dat haat zaaien en onverdraagzaamheid tegenover elkaar.

In de jaren 30 was er ook recessie en ging het slecht met de economie en de joden kregen daar de schuld van.
Nu zie ik hetzelfde, het gaat slecht in Nederland (al heb ik niets te klagen, zou niet ergens anders willen wonen) en de oplossing van Wilders is: moslims eruit (kort gezegd) en dan komt alles goed................ :z .

Ben ik met je eens, iedere partij heeft goede en slechte punten, heb ik al eerder gezegd.

Wat me juist opvalt is dat de politiek tegenwoordig op mij overkomt als een stel verwende kleuters en dat is juist echt niet alleen waar Wilders bij is, juist vaak niet.

Wilders was volgens mij voor de recessie al van mening dat hij ze 'eruit' wilde hebben. Ik zeg ook niet dat ze er 1,2,3, uit moeten maar bepaalde zaken moeten wel veranderen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:45

MamboBeach schreef:
Heino, dit is nu de 3e keer dat ik hierop in moet gaan en die vraag die ik stelde was eigenlijk hoe jij er zelf over dacht en niet of jij de politiek wel of niet in wil. :)
Ik zeg niet dat alles zal stoppen, oplossen, overgaan maar ik vind een moskee hier gewoon niet passen. En de problemen rond de marokkaanse jongeren bijvoorbeeld, daar zal een goed plan voor moeten worden opgesteld maar aan het ene positieve zit altijd wel weer een negatief punt dus dat vind ik heel moeilijk om daarover te oordelen.

Tja het is ook al de 3e keer dat ik mijn vragen moet herhalen :)

Ik vraag me gewoon af waarom iemand in vredesnaam een immigratiestop voor enkel niet-westerse allochtonen wilt. Wat schiet je daar mee op? En waarom Islamieten in ons land blijkbaar beperkt moeten worden in hun geloofsuiting.

Ik weet niet wat wél zal werken, ik weet wel dat Wilders' aanpak níet zal werken, om wat Sarabande al schreef: actie roept reactie op en dat is in dit geval geen positieve actie reactie ketting. Ik denk dat er een grondig onderzoek gedaan zal moeten worden naar de oorzaak van het Marrokanenprobleem, en op basis daarvan een aanpak opstellen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:49

Ach, wij hebben hier in Rotterdam een prachtige moskee, ik moet altijd aan Aladdin denken.

Ik heb niets met moskeeën en niet met kerken, maar als je vrijheid van geloof hebt, dan moet dat kunnen.
Ik zag vandaag de Paus op TV, dan denk ik ook, dat er nog mensen zijn die daar in geloven.
Het aids-probleem en de kindersterfte in Afrika, komt grotendeels door de katholieke kerk daar. Omdat zij condooms verbieden, en zo kan je nog wel doorgaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:49

Actie is reactie inderdaad, daarom zijn zoveel mensen er ook helemaal klaar mee en wil graag dat die groep wordt aangepakt.

Ik vind een moskee hier gewoon niet passen, heel simpel.

Heb al 3 keer geschreven wat ik ervan vindt of hoe ik erover denk, misschien dan even nalezen. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:50

Electra63 schreef:
Ach, wij hebben hier in Rotterdam een prachtige moskee, ik moet altijd aan Aladdin denken.

Ik heb niets met moskeeën en niet met kerken, maar als je vrijheid van geloof hebt, dan moet dat kunnen.
Ik zag vandaag de Paus op TV, dan denk ik ook, dat er nog mensen zijn die daar in geloven.
Het aids-probleem en de kindersterfte in Afrika, komt grotendeels door de katholieke kerk daar. Omdat zij condooms verbieden, en zo kan je nog wel doorgaan.

Verschrikkelijk vind ik het, niets prachtigs aan maar smaken verschillen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:07

MamboBeach schreef:
Actie is reactie inderdaad, daarom zijn zoveel mensen er ook helemaal klaar mee en wil graag dat die groep wordt aangepakt.

Ehm wat bedoel je hier mee?

En waarom moeten Islamieten beperkt worden in hun geloofsuiting? Die mensen wonen hier, velen al langer dan jij en ik. Die mensen horen bij Nederland. En wat is het nut van een immigratiestop voor enkel niet-westerse allochtonen????

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:16

MamboBeach schreef:
Jij vindt dit ruzie zoeken en ik vind het een mening uiten. Dit mag volgens mij gewoon nog.

Nogmaals, ik keur echt niet alles goed wat Wilders zegt of doet maar ik ben het met niemand 100 procent eens.

Nou of dat mag daar gaat de rechter zich nog even over uitspreken.

Maar wat is volgens jou het nut van dat gescheld, wat levert het op, buiten de stemmen van mensen die ontevreden zijn over(vaak) totaal andere zaken.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:50

Toekie schreef:
Waarom denken de mensen toch dat als Wilders aan de macht komt, er iets (positief?) gaat veranderen? :? :)

Een hele goede :))

Ik vind Wilders absoluut geen fijne man en weinig charisma. Meneer Cohen vind ik een sympathieke man met charisma. Ik zal op beide niet stemmen, maar als ik dan toch zou moeten kiezen..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:11

Anderzijds vraag ik me ook wel eens af...heeft Wilders ooit wel eens een eerlijke kans gekregen???
Want we hameren nu wel met zijn allen erop dat je niet enkel mag beoordelen over wat je ziet enzo, maar ik weet dat toen hij meer in beeld kwam,veel mensen hem al veroordeelden vanwege zijn haarkleur en velen riepen al, wat een nare homo is die vent, iets wat dus niet klopte, want hij was en is geen homo.
Ik denk dat zijn woordgebruik (ik praat het niet goed hoor) maar ook een beetje gekomen is omdat de rest hem vanaf het begin af aan niet voor vool aan zag en eigenlijk nauwelijks luisterde naar wat hij wilde vertellen.
Als ik me dan een beetje in hem probeer te verplaatsen, snap ik dat je dat op den duur zat word en dan overgaat tot woorden die eigenlijk niet wenselijk zijn.
Stukje frustratie naar niet serieus genomen worden denk ik.

ik denk dat iedereen zich daar wel eens schuldig aan maakt.
Kan jij bijvoorbeeld van jezelf zeggen dat je nog nooit een keer achter uit je strot bent gegaan als je het gevoel had dat je niet als vol aan werd gezien of dat je in een gesprek continue tegen een muur aan loopt?
Nou....ik wel dus.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:17

Onassa schreef:
Als ik me dan een beetje in hem probeer te verplaatsen, snap ik dat je dat op den duur zat word en dan overgaat tot woorden die eigenlijk niet wenselijk zijn.
Stukje frustratie naar niet serieus genomen worden denk ik.

Dit bedoel ik dus met actie=reactie, en ik denk dat het voor veel Marrokanen net zo werkt...
Ik wist overigens niet dat hij voor homo etc. uitgemaakt werd? Door andere politici?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:23

Niet zozeer door andere politici (dat weet ik trouwens ook niet) maar meer door de gewone mens die ook niet verder keer dan zijn/haar lange neus.
te pas en te onpas hoorde ik om me heen,"ohhh die geblondeerde homo"
Qua uiterlijk had het idd zomaar gekund, maar zo zie je maar weer dat je jezelf daar vies in kunt vergissen.
Een vriend van mij uit Rotterdam, hij is half Indisch maar ziet er echt uit als een Marokkaan, kale kop,niet veel soeps qua tanden meer in zijn mond, getatoeerd...je ziet mensen naar hem kijken met echt een blik van...daar moet je ver vandaan blijven.
Als hij een winkel binnen stalt, wordt hij ook altijd meteen in de gaten gehouden.
Het grappige is, hij is zelf absoluut niet gecharmeerd van Marokkanen, maar lijkt er zelf heel erg op :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:30

Daarom ben ik dus zo anti-preventief fouilleren, er worden altijd bepaalde types uitgevist die hoogstwaarschijnlijk helemaal niets verkeerd doen :)

Maar wat vooroordelen betreft is Cohen ook een theedrinkende Marrokanenknuffelaar.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:33

Electra63 schreef:

Over aids gesproken.. een man van de PVV had het briljante voorstel om het te verplichten dat alle mensen met aids, dit boven hun schaamstreek moeten laten tattoëren, zodat dat duidelijk was voor de mensen die seks met diegene hebben.. :+ Wat een eng idee...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:45

Dat was een 1 april grap denk ik? :P