Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Maar geloof je nu echt zelf dat een groep gematigder wordt als ze voor van alles worden uitgescholden, als hetgeen wat voor hen belangrijk is door het slijk gehaald wordt en belachelijk gemaakt.
.
sarabande schreef:MamboBeach schreef:Toch proberen het 1 en ander te matigen, zeker niet te laten groeien.
Maar geloof je nu echt zelf dat een groep gematigder wordt als ze voor van alles worden uitgescholden, als hetgeen wat voor hen belangrijk is door het slijk gehaald wordt en belachelijk gemaakt.
Ja de gematigden onder hen zullen hun schouders ophalen, de zoveelste belediging......
De boze jongeren zonder baan, onzeker over hun toekomst, zullen het aangrijpen om zich tegen te verzetten en zo blijft het een vicieuze cirkel, alleen te doorbreken met ingrijpen op de juiste plaats en vertrouwen in de rest.
De manier waarop Wilder het over de twee allochtone PVDA staatssecretarissen had toen die aantraden, was tekenend voor zijn denkwijze. Hij wantrouwde hun loyaliteit, in plaats van hun inzet te aanvaarden.
Met die houding wordt de samenleving in Nederland alleen maar tegen elkaar opgezet. Degene die met succes gematigd heeft en een opstand in Amsterdam heeft voorkomen na de moord op Theo Van Goch wordt uitgemaakt voor laffe thee drinker.
Het is maar waar je voor kiest.
sarabande schreef:MamboBeach schreef:Toch proberen het 1 en ander te matigen, zeker niet te laten groeien.
De manier waarop Wilder het over de twee allochtone PVDA staatssecretarissen had toen die aantraden, was tekenend voor zijn denkwijze. Hij wantrouwde hun loyaliteit, in plaats van hun inzet te aanvaarden.
Met die houding wordt de samenleving in Nederland alleen maar tegen elkaar opgezet. Degene die met succes gematigd heeft en een opstand in Amsterdam heeft voorkomen na de moord op Theo Van Goch wordt uitgemaakt voor laffe thee drinker.
Het is maar waar je voor kiest.
MamboBeach schreef:Als ik dat allemaal wist had ik wel een partij opgericht. En jij?
Electra63 schreef:Nee, ik ben het ook niet met iedereen of politieke partij voor 100% eens. Dat kan ook niet, iedere partij heeft goede en slechte punten en daar moet je een keuze over maken.
Maar ik verwacht van de politiek wel, dat ze inhoudelijk op iets reageren en dat ze beleefd zijn tegen elkaar.
En dan kan je wel flink discussieren, maar geef wel het goede voorbeeld voor de rest van Nederland.
Ik zit niet te wachten op dat haat zaaien en onverdraagzaamheid tegenover elkaar.
In de jaren 30 was er ook recessie en ging het slecht met de economie en de joden kregen daar de schuld van.
Nu zie ik hetzelfde, het gaat slecht in Nederland (al heb ik niets te klagen, zou niet ergens anders willen wonen) en de oplossing van Wilders is: moslims eruit (kort gezegd) en dan komt alles goed.................
MamboBeach schreef:Heino, dit is nu de 3e keer dat ik hierop in moet gaan en die vraag die ik stelde was eigenlijk hoe jij er zelf over dacht en niet of jij de politiek wel of niet in wil.
Ik zeg niet dat alles zal stoppen, oplossen, overgaan maar ik vind een moskee hier gewoon niet passen. En de problemen rond de marokkaanse jongeren bijvoorbeeld, daar zal een goed plan voor moeten worden opgesteld maar aan het ene positieve zit altijd wel weer een negatief punt dus dat vind ik heel moeilijk om daarover te oordelen.
Electra63 schreef:Ach, wij hebben hier in Rotterdam een prachtige moskee, ik moet altijd aan Aladdin denken.
Ik heb niets met moskeeën en niet met kerken, maar als je vrijheid van geloof hebt, dan moet dat kunnen.
Ik zag vandaag de Paus op TV, dan denk ik ook, dat er nog mensen zijn die daar in geloven.
Het aids-probleem en de kindersterfte in Afrika, komt grotendeels door de katholieke kerk daar. Omdat zij condooms verbieden, en zo kan je nog wel doorgaan.
MamboBeach schreef:Actie is reactie inderdaad, daarom zijn zoveel mensen er ook helemaal klaar mee en wil graag dat die groep wordt aangepakt.
MamboBeach schreef:Jij vindt dit ruzie zoeken en ik vind het een mening uiten. Dit mag volgens mij gewoon nog.
Nogmaals, ik keur echt niet alles goed wat Wilders zegt of doet maar ik ben het met niemand 100 procent eens.
Toekie schreef:Waarom denken de mensen toch dat als Wilders aan de macht komt, er iets (positief?) gaat veranderen?![]()
Onassa schreef:Als ik me dan een beetje in hem probeer te verplaatsen, snap ik dat je dat op den duur zat word en dan overgaat tot woorden die eigenlijk niet wenselijk zijn.
Stukje frustratie naar niet serieus genomen worden denk ik.
Electra63 schreef:Ach, wij hebben hier in Rotterdam een prachtige moskee, ik moet altijd aan Aladdin denken.
Ik heb niets met moskeeën en niet met kerken, maar als je vrijheid van geloof hebt, dan moet dat kunnen.
Ik zag vandaag de Paus op TV, dan denk ik ook, dat er nog mensen zijn die daar in geloven.
Het aids-probleem en de kindersterfte in Afrika, komt grotendeels door de katholieke kerk daar. Omdat zij condooms verbieden, en zo kan je nog wel doorgaan.